آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

۵ نکته‌ای که هنگام خرید پاوربانک باید درنظر بگیرید

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

امروزه خرید پاوربانک یا شارژر همراه امری ضروری به نظر می‌رسد. اگر از جمله افرادی هستید که با موبایل و تبلت و حتی لپ‌تاپ خود زیاد سروکار دارید و شارژ آن در بدترین زمان ممکن تمام می‌شود، پس پاوربانک راه حل مشکل شماست. درواقع پاوربانک هم به گجت‌هایی که گذران زندگی را برایمان راحت‌تر کرده اضافه شده است. بیشتر گجت‌ها طوری شده‌اند که عمده کارهای روزمره‌مان با آنها گره خوده است و در طول روز به آنها نیاز خواهیم داشت. پس یک پاوربانک خوب اینجا به کمک ما می‌آید.

در این مطلب قصد داریم ۵ نکته‌ای را که برای خرید پاوربانک یا شارژر همراه باید در نظر بگیریم بررسی کنیم.

قبل از خرید پاوربانک این ۵ نکته را در نظر بگیرید

قبل از خرید پاوربانک این ۵ نکته را در نظر بگیرید

۱. ظرفیت: مصرف خود را تخمین بزنید

مهم‌ترین ویژگی پاوربانک ظرفیت آن است که از فاکتورهای مهم آن هم تلقی می‌شود. این ویژگی با واحد میلی‌ آمپر ساعت اندازه گرفته می‌شود؛ یعنی mAH. دقیقاً نمی‌توانید تخمین بزنید که یک پاوربانک چند بار دستگاه شما را شارژ می‌کند، اما به صورت کلی هر چقدر mAH بیشتر باشد، ظرفیت پاوربانک هم بیشتر می‌شود.

برای مثال اگر ظرفیت موبایل شما ۱۵۰۰ mAH باشد، یک پاوربانک ۱۵۰۰ mAH می‌تواند آن را کامل شارژ کند. همچنین هنگام خرید پاوربانک مطمئن شوید که این دستگاه می‌تواند گجت شما را شارژ کند؛ یعنی ولتاژ خروجی پاوربانک به ولتاژ خروجی دستگاه‌تان بخورد. چنانچه خروجی پاوربانک از خروجی دستگاه کمتر باشد، عملاً پاوربانک‌تان کار نخواهد کرد. البته عکس این قضیه مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. یعنی اگر ولتاژ خروجی دستگاه از ولتاژ خروجی پاوربانک کمتر باشد، مشکلی در شارژ کردن گجت شما به‌وجود نمی‌آید.

هنگام خرید پاوربانک میزان مصرف خود را در نظر بگیرید. اگر در طول روز به شارژ زیادی نیاز دارید، پاوربانک‌هایی با ظرفیت بالا مثل ۸۴۰۰ mAH و ۱۱۲۰۰ mAH هم در بازار موجود است که به‌کار شما می‌آید. پاوربانک‌هایی هم هستند که هر نوع وسیلهٔ دیجیتالی مثل لپ‌تاپ، آیپد، آیپاد، تبلت، موبایل‌های اپل، سامسونگ، اچ‌تی‌سی را می‌توانند شارژ کنند.
پاوربانک‌ها در اندازه‌ها و برندهای مختلف در بازار موجود است. فقط باید حواستان باشد که پاوربانک دست دوم نخرید که عمر آن به شدت کاهش یافته است.

۲. شارژ USB

مدل‌های جدید پاوربانک قابلیت شارژ USB را دارند. بعضی از مدل‌های قدیمی این قابلیت را ندارند و با کابل به دستگاه وصل می‌شوند. زمانی که شارژ موبایل شما تمام شد، کافی است پاوربانک را به موبایلتان وصل کنید. یک پاوربانک خوب درگاه‌های مختلفی برای دستگاه‌های مختلف از جمله سامسونگ و اپل دارد.

۳. قیمت و کیفیت

علاوه‌بر ظرفیت پاوربانک قیمت آن هم در تصمیم‌گیری خرید پاوربانک تأثیرگذار است. هنگام خرید پاوربانک باید دقت کنید که دستگاه امکانات لازم را داشته باشد. در واقع کیفیت پاوربانک به هزینه‌ای که برای خرید آن صرف می‌کنید، بستگی دارد. پس گول قیمت‌های ارزان بعضی از پاورنک‌ها را نخورید!

۴. قابلیت حمل و نقل

یکی از مزایای خرید پاوربانک قابلیت حمل و نقل آسان است؛ می‌توانید هنگام سفر و رفت و آمد شهری از این دستگاه استفاده کنید. سراغ‌ مدل‌های ارزان قیمت که ظرفیت بالایی دارند نروید. احتمالاً این دستگاه‌ها موبایل شما را به خوبی شارژ‌ نکنند یا حتی بدتر، باعث خراب شدن گجت شما شوند. اگر قصد خرید پاوربانک را دارید به شدت توصیه می‌کنیم مدل‌های ارزان قیمت را انتخاب نکنید. این مورد جزو مواردی است که هرچقدر هزینه بکنید، کیفیت هم دریافت می‌کنید. پاوربانک‌های رنج متوسط به بالا توصیهٔ ما به شما برای خرید است.

با توجه به زیاد شدن تعداد گجت‌هایی که هر روزه همراه ماست، داشتن پاوربانک برای شارژ کردن آن‌ها ضروری است. هیچ چیز آزاردهنده‌تر از تمام شدن باتری گجت‌هایمان در زمانی که به آنها نیاز داریم، نیست. پس ظرفیت خوب و کیفیت بالای پاوربانک می‌تواند این ویژگی، یعنی قابلیت حمل و نقل آن را معنا ببخشد. پاوربانکی که شارژ نداشته باشد عملاً هیچ قابلیتی ندارد.

۵. تعداد پورت‌ها

پاوربانک‌هایی که پورت بیشتری داشته باشند جریان خروجی آنها کمتر خواهد شد. بعضی از آنها ولتاژ خروجی آنها متفاوت است و برای دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. پس حتماً ولتاژ خروجی دستگاه‌تان را در نظر بگیرید.

خرید پاوربانک از فروشگاه‌های اینترنتی

پس از کسب اطلاعات لازم در مورد پاوربانک، می‌توانید شارژر همراه مناسب نیازتان را انتخاب و خریداری کنید. این روزها با داغ شدن تب خرید آنلاین و وجود فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ و کوچک، می‌توانید خیلی راحت خرید اینترنتی پاوربانک داشته باشید. برای خرید پاوربانک اورجینال می‌توانید از فروشگاه‌های خارجی خرید اینترنتی داشته باشید. گروه لک‌لک به شما کمک می‌کند تا خرید راحتی را تجربه کنید. کافی است پس از بررسی کالای موردنظر از فروشگاه‌های معتبری همچون آمازون، لینک کالای خود را در سیستم ثبت سفارش لک‌لک وارد کنید تا همکاران ما کالای شما را خریداری کنند و به سرعت به دست شما برسانند.

[تعداد: 25    میانگین: 2.8/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر