آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب ؛ از دستگاه تصفیه آب چه می‌دانید

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

اگر شما هم از کیفیت آب شرب شهر خود راضی نیستید و یا در منطقه‌ای هستید که آب تصفیه شده در اختیار ندارید، دستگاه تصفیه آب راه حل خوبی برای شما است. دستگاه‌های تصفیه آب مدل‌ها و مصارف گوناگونی دارند و باید دید با توجه به آب شرب شهرتان و نیازی که خود احساس می‌کنید، چه دستگاه تصفیه آبی برایتان مناسب است. مطالب زیر راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب و آشنایی کلی با آن است. قبل از خرید دستگاه تصفیه آب بد نیست مطلب زیر را مطالعه کنید.

از دستگاه تصفیه آب چه می‌دانید

ویژگی‌های دستگاه تصفیه آب خانگی

از دستگاه‌های رایج تصفیه آب می‌توان به مدل‌های کلمنی، رومیزی و زیرسینکی اشاره کرد. بسته به نوع نیاز شما هر کدام از این دستگاه‌ها ممکن است برایتان مناسب باشد. یکی عواملی که در انتخاب نوع دستگاه تصفیه آب به شما کمک می‌کند، فضایی است که برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته‌اید. مدل‌های زیر سینکی همان‌طور که از اسمش پیداست، در زیر سینک تعبیه می‌شود و در دید شما نیست. اما مدل‌های رومیزی در دید شما قرار می‌گیرد و برای کسانی مناسب است که فضای کافی در زیر سینک ندارند.

در مدل زیرسینکی و رومیزی فناوری به‌کار رفته پیچیده‌تر است و آب به‌صورت خودکار تصفیه می‌شود. در مدل کلمنی باید آب را به صورت دستی وارد مخزن مخصوص کنیم.

نکته بعدی که باید در انتخاب دستگاه تصفیه آب درنظر بگیرید، اطمینان از اصل بودن آن است. دستگاه خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید و حتماً از داشتن ضمانت‌نامه آن اطمینان یابید. تصفیه آب دستگاهی است که مستقیماً با آب آشامیدنی شما در تماس است. پس باید بهداشتی باشد و درست کار کند تا آبی تمیز و بهداشتی را به شما تحویل دهد. پس حتماً دستگاه تصفیه آب معتبری تهیه کنید و از اصل بودن آن اطمینان یابید.

فیلترهای دستگاه تصفیه آب

فیلترهای دستگاه تصفیه آب از بخش‌های مهم این دستگاه است که مستقیماً با آب در ارتباط است. بنابراین این فیلترها باید از جنس خوبی درست شده باشند.

کامل‌ترین شیوه تصفیه آب اسمز معکوس یا RO است که معمولاً شش مرحله دارد. فیلتر ممبران اصلی‌ترین، مهم‌ترین و گران‌ترین فیلتر دستگاه‌های تصفیه آب خانگی اسمز معکوس است. وظیفه این فیلتر حذف ناخالصی‌های جامد محلول در آب مثل: نیترات‌، فلزات سنگین مانند کادمیوم‌، سرب‌، جیوه‌، مس‌، آرسنیک‌، املاح تشکیل دهنده سختی آب و کاهش سنگینی آب است. با حذف ناخالصی‌های حل شده در آب‌، آب سنگین تبدیل به آب گوارا و سبک می‌شود و سختی نامطلوب آب به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. همین امر رسوب‌گذاری در کتری و دستگاه‌های برقی مثل اتو را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

اما از کجا بفهمیم دستگاهی که خریده‌ایم آب را به‌خوبی تصفیه می‌کند؟

به طورکلی، دستگاهی که دارای پمپ، مخزن ذخیره آب تصفیه شده، سوئیچ‌های فشار ضعیف و فشار قوی، ترانس (آداپتور) و شش مرحله تصفیه باشد از بهترین نوع دستگاه تصفیه آب خانگی محسوب می‌شود. دستگاه‌های زیرسینکی یک ورودی آب لوله‌کشی و دو خروجی دارند. یکی از این خروجی‌های آب تصفیه شده تحویل می‌دهد و خروجی دیگر به فاضلاب وصل می‌شود. تصفیه آبی که خروجی فاضلاب نداشته باشد، دستگاه تصفیه آب نیست و فقط فیلتری برای حذف ذرات آب محسوب می‌شود.

از دستگاه تصفیه آب چه می‌دانید

دستگاه‌ تصفیه آب کلمنی

دستگاه تصفیه آب کلمنی یک نوع از دستگاه‌های تصفیه آب شبیه به کلمن آب است که از دو قسمت تشکیل شده است. در قسمت بالایی این دستگاه آب تصفیه نشده ریخته می‌شود و پس از عبور از چندین فیلتر تصفیه به قسمت پایینی دستگاه هدایت می‌شود.

دستگاه تصفیه آب کلمنی مانند سایر سیستم‌های میکرو فیلتریشن توانایی حذف ناخالصی‌هایی همچون شن و ماسه‌‌، گل و لای‌، زنگ لوله‌، لجن‌، جلبک‌، کلر و تمام ذرات بزرگتر از 5 میکرون را دارد، با این تفاوت که نیازی به برق و نصب ندارند و به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند.

البته باید توجه داشت که این دستگاه تصفیه آب برای تصفیه آب‌هایی که شوری‌، سنگینی‌، آلودگی میکروبی و باکتریولوژی دارند، مناسب نیستند و فقط جهت حذف ذرات معلق و کلر استفاده می‌شود.

این دستگاه دارای 8 فیلتر متفاوت به شرح زیر است :

۱) فیلتر سرامیکی که تمام عناصر مضر و غیر ضروری مانند ذرات زنگ آهن‌، رسوبات، ناخالصی‌ها و جرم‌ها را از آب جدا می‌کند.

۲) تصفیه آب کربن فعال که کلراین‌، THMها‌، عناصر ارگانیک و بوی نامطبوع را از آب حذف می‌کند و آب شفاف تحویل می‌دهد.

۳) فیلتر زئولیت که باکتری‌، ویروس‌، فلزات سنگین‌، مواد شوینده‌، فنول و مواد شیمیایی زراعی را از آب حذف می‌کند.

۴) شن سیلیکا که اجزای اسیدی را از آب حذف می‌کند و موجب بالانس PH آب و سبک شدن آن می‌شود.

۵) شن معدنی است که مواد معدنی را به آب اضافه می‌کند و موجب تنظیم بهتر PH آب و تغییر به قلیایی خفیف آب می‌شود.

۶) سنگ‌های معدنی است که  از جرمانیوم تشکیل شده است و موجب بهبود سلامتی و مانع بروز سرطان می‌شود. جرمانیوم همچنین عناصر سنگین مانند توکسین‌، بو و ناخالصی‌ها را جذب می‌کند.

۷) شیر خروجی آب که  دارای مگنت داخلی است و آب مغناطیسه شده دارای ملکول‌های آزاد را تحویل می‌دهد.

۸) قطعه شیشه‌ای سبز رنگ که موجب تمرکز اشعه UV در فضا شده تا امواجی با قدرت بیشتر جهت حذف باکتری‌ها ایجاد شود.

[تعداد: 4    میانگین: 2.5/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر