آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

اکو لوک ؛ عضو جدید خانواده هوشمند آمازون

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

با پیشرفت فناوری، ساختن شهر هوشمند و خانه هوشمند جزو آینده‌نگری‌های بشر امروزی شده است. در حال حاضر بیشتر شرکت‌‌های بزرگ دنیا در تکاپوی خلق گجت‌‌هایی با هوش مصنوعی هستند و ما را در خلق شهرها و خانه‌‌های هوشمند یاری می‌کنند. آمازون هم از این قافله عقب نمانده است و اسپکیر اکو لوک را به دیگر اسپیکرهای هوشمند خود اضافه کرده است. آمازون اکو لوک را برای کسانی طراحی کرده است که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند و یک مشاور هوشمند در زمینهٔ مد و فشن لازم دارند. شاید این گجت هوشمند از نظر شما تزئینی باشد، اما بهتر است این مطلب را بخوانید تا با یک مشاور هوشمند مد و فشن بهتر آشنا شوید.

اکو لوک آمازون را بیشتر بشناسید

با دوربین اکو لوک می‌توان سلفی بدون استفاده از دست گرفت؛ یعنی کافی است به الکسا دستور دهید تا از شما عکس بگیرد. پس از آن به صورت خودکار از استایلتان عکس و ویدئو تهیه می‌کند و در حافظه اپلیکیشن خود ذخیره می‌کند. آمازون با کمک هوش مصنوعی و پیشنهادهای طراحان مد و فشن به شما  شما کمک می‌کند تا از بین دو استایل یکی را که بیشتر به شما می آید، انتخاب کنید.

اما این دستیار هوشمند آمازون تنها یک مشاور مد و فشن ساده نیست. اکو لوک بر اساس هر آنچه که در کمد لباس خود دارید به شما بهترین استایل را پیشنهاد می‌دهد. حتی براساس علائق و نوع استایل و اندام‌تان، لباس‌هایی را هم برای خرید از آمازون به شما پیشنهاد می‌دهد.

اکو لوک آمازون طراحی زیبا و ساده‌ای دارد و به حرف کاربرش گوش می‌دهد. با دادن فرمان‌های صوتی، اکو لوک خیلی سریع عکس العمل نشان می‌دهد و فرمان شما را اجرا می‌کند. هر زمان که به او دستور دهید از شما عکس و ویدئو می‌گیرد و در حافظهٔ اپلیکیشن خود ذخیره می‌کند. دوربین این گجت مجهز به هوش مصنوعی است که می‌تواند در مورد لباس‌ها و رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید، نظر دهد و برای بهتر شدن ظاهر و استایلتان به شما کمک کند.

این دستیار هوشمند با همکاری دستیار هوشمد الکسا کار می‌کند و تقریباً هرآنچه که الکسا انجام می‌دهد اکولوک هم قادر به انجام آن است. عکس‌هایی که اکو لوک از شما می‌گیرد، پیش زمینهٔ آن محو شده تا استایل خودِ شما بیشتر بررسی شود. این دستگاه را به راحتی می‌توان روی دیوار یا روی میز قرار داد.

درواقع هدف اصلی این گجت این است که کاربران بتوانند از زوایای مختلف خودشان عکس بگیرند؛ همان سلفی بدون دست. در این صورت می‌توانند زوایای مختلف تیپشان را ببینند و در موردش نظر بدهند و یا نظر اکو لوک را بخواهند.

اما اکولوک کارهای دیگری هم انجام می‌دهد. اطلاع از وضعیت آب‌وهوا و کنترل هوشمند منزل مثل خاموش کردن لامپ از جمله امکاناتی است که این دستگاه مجهز به هوش مصنوعی انجام می‌دهد.

اپلیکیشن اختصاصی اکو لوک alexa mobile نام دارد و می‌توان از اپلیکیشن تحت وب آن هم استفاده کرد. تصاویری که اکولوک می‌گیرد را می‌توانید با موبایل در اپلیکیشن الکسا مشاهده کنید. با استایل چک هم می‌توانید استایل‌ها و ژست‌های پیشنهادی را مشاهده کنید.

اکو لوک ؛ عضو جدید خانواده هوشمند آمازون

اکو لوک مجهز به دوربین ۵ مگاپیکسلی و فلاش ال‌ای‌دی است و می‌تواند تصاویر با کیفیت و ویدئوهای کوتاه ضبط کند. این دوربین به شما این امکان را می‌دهد در هر شرایط نوری از خود سلفی از راه دور بگیرید و استایل خود را در لباس‌های مختلف مشاهده کنید.

همان‌طور که گفتیم تصاویری که اکو لوک می‌گیرد در حافظهٔ اپلیکیشن الکسا ذخیره می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های مختلف برای ویرایش عکس، آن را برای دوستان خود ارسال کنید. حتی می‌توانید آلبومی برای خود تهیه کنید. با استفاده از استایل چک می‌توانید دو استایل خود را با هم مقایسه کنید و هوش مصنوعی الکسا به شما می‌گوید که کدام استایل بیشتر و بهتر بر اندام شما می‌نشیند. این مقایسه بر اساس فناوری هوش مصنوعی، اطلاعات کارشناسان حوزهٔ مد و فشن، حالت بدنی شما و رنگی که بیشتر به شما می‌آید انجام می‌شود. انتخاب بهترین استایل در طول زمان و افزایش اطلاعات الکسا از شما، دقیق‌تر و هوشمندتر می‌شود.

عدم رعایت حریم شخصی با اکو لوک

نکته‌ای که در مورد دستیار هشومند اکو لوک مطرح می‌شود مسألهٔ‌ حریم شخصی کاربران است. با توجه به اینکه اکو لوک صدا و تصاویر کاربران را در خود ذخیره می‌کند بسیاری معتقدند ممکن است در آینده از این صدا و تصویر سوء استفاده شود. همچنین دوربین و میکروفون تعبیه شده بر روی این گجت این شبهه را ایجاد کرده است که ممکن این این گجت هوشمند تصاویر و صداهای موجود در اتاق را ذخیره می‌کند. سخنگوی آمازون در این باره می‌گوید که این دستیار صوتی فقط با فرامین صوتی کاربرش فعال می‌شود و در زمان‌های دیگر میکروفون آن غیرفعال است.

در هر صورت شما می‌توانید اسپیکر هوشمند اکو لوک آمازون را از سایت آمازون خریداری کنید. برایاین کار می‌توانید لینک کالا را در سامانه آسان خرید آمازون ثبت کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت این کالا را برای شما خریداری کنند.

[تعداد: 9    میانگین: 2.6/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر

3 نظر