آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

راهنمای یک خرید عطر منحصر به فرد با رایحه خوش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

امروز قصد این را داریم که به بررسی انواع و دسته بندی و خرید عطر های مختلف بپردازیم. خیلی از افراد فکر می کنند همین که عطر را روی بدن اسپری کنند کافی است و کار تمام شده است. اما باید بدانید که عطر زدن هم مانند هر کار دیگری اصول و قوانین خاص خود را دارد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می شود یک عطر اصل را از غیر اصل تشخیص داد و یا اینکه عطر پرفیوم یا ادوتویلت چیست و چه فرقی باهم دارند با ما همراهی کنید تا به بررسی، انتخاب و خرید یک عطر منحصر به فرد بپردازیم.

دسته بندی عطرها

مواد تشکیل دهنده عطرها از 78 الی 95 درصد الکل طبیعی و اسانس های روغنی است. دسته بندی عطرها بر اساس میزان اسانس روغنی به کار رفته در عطر ها می باشد و نام های مختلفی بر روی آن ها گذاشته می شود.

انواع عطر

انواع عطر

پرفیوم: عطرهای با دوام از نوع عطر پرفیوم هستند که تقریبا 22درصد در آنها اسانس روغنی به کار رفته است.
ادوپرفیوم ها: اسانس روغنی به کار رفته در این عطرها حدود 15 الی 22 درصد است این نوع از عطر ها در دسته بندی ها رتبه دوم را به خود اختصاص داده اند.
ادوتویلت ها: دسته بندی سوم عطرها ادوتولیت ها هستند که میزان اسانس روغنی به کار رفته در این نوع از عطرها حدود 8 الی 15 درصد است.
ادکلن ها : عطری که اکثرا برای آقایان مورد استفاده است، در این دسته از عطرها قرار گرفته اند که حدود 4درصد در آن اسانس روغنی استفاده شده است.
ادوفرش ها : ادوفرش ها میزان اسانس روغنی که در ترکیبات آنها استفاده می شود حدود 3 درصد است. این نوع از عطرها مناسب افرادی است که تمایل دارند از عطرهای ملایم و بسیار ضعیف استفاده کنند.
زیاد یا کم بودن میزان اسانس روغنی تاثیر به سزایی در تعیین قیمت عطرها و ماندگاری آنها دارد. به همین دلیل با توجه به استفاده ای که از عطرها می کنید می توانید یکی از عطرهای دسته بندی بالا را انتخاب کنید. معمولا عطرهایی در دسته بندی پرفیوم و ادوپرفیوم ها قرار دارند برای مهمانی ها و مجالس رسمی مناسب است.و برای استفاده روزانه و محل کار هم میتوانید از عطرهایی که در دسته ادوتویلت ها و ادوفرش ها قرار گرفته اند استفاده کنید. امروزه ادوپرفیوم‌ها و ادوتویلت‌ها، بیشترین تولید خودشان را دارند. چون آدم‌های امروزی بیشتر از هر چیزی خواستار ماندگاری هستند و هردو این موارد ماندگاری نسبتا بالایی دارند.

عطر

عطر

نحوه نگهداری از عطرها

بعد از استفاده از عطرتان حتما از محکم بودن در آن اطمینان حاصل کنید. شیشه های عطر را در معرض نور آفتاب یا جاهای گرم قرار ندهید. زیرا این عامل باعث از بین رفتن مقدار زیادی از عطر شما و تغییر رنگ آن می شود. به همین دلیل خیلی از تولید کنندگان عطر شیشه ای عطر خود را تیره در نظر می گیرند که از کیفیت محصولشان چیزی کسر نگردد.

خرید عطر های ارزان قیمت

همیشه به این موضوع توجه داشته باشید هیچ وقت یک عطر ارزان قیمت نمی تواند جای برندهای معتبر عطر را بگیرد. این عطر کمی پس از استفاده بد بو می شود و اگر روی لباس خود بزنید به سختی از دستش خلاص می شوید. پس مراقب باشید که سراغ عطر های ارزان قیمت نروید.

ادکلن

ادکلن

خرید عطر اصل

اینکه یک عطر اصل باشد امر بسیار مهمی است، زیرا عطر ها با سیستم تنفسی ما ارتباط مستقیم دارد و اگر از عطر مرغوب استفاده نکنید احتمال اینکه آسیب های جدی به بدن شما وارد کند بسیار بالا است. متاسفانه این روزها در گوشه و کنار خیابان ها دیده می شود که دستفروشان عطرهایی با شکل و شمایل عطرهای اصلی می فروشند و خیلی از افراد هم در کمال بی خبری اقدام به خرید می کنند. ولی اگر سری به سایت های اصلی این عطرها بزنید کاملا متوجه می شوید که با نمونه اصلی خیلی تفاوت دارد و قیمت آن کاملا غیرقابل مقایسه با عطر تقلبی آن است. و واقعا این سوال پیش می آید که به چه صورت می شود که همان عطر را با یک دهم قیمت بفروشند و بگویند اصل است؟ حتی اگر گفتند به خاطر نداشتن جعبه به قیمت پایین فروخته می‌شوند باور نكنید؛ این عطرها تقلبی هستند.

[تعداد: 36    میانگین: 3.1/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر