آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 
فيلم 8 میلیمتری

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

فیلم ۸ میلیمتری چیست؟
اگر در جعبه‌های فیلم‌های خانگی قدیمی جستجو کرده‌اید، ممکن است با فیلم ۸ میلی‌متری مواجه شده باشید. این یک قالب فیلم محبوب در اواسط قرن بیستم بود. بسیاری از خانواده ها از آن برای ثبت خاطرات خود و ثبت مناسبت های خاص استفاده می کردند.
فیلم‌ ۸ میلی‌متری و دوربین‌های سوپر ۸، ابزار مورد علاقه سینماگران آماتور و فیلم‌برداران قدیمی از زمان اولین حضورشان در سال‌های ۱۹۳۲ و ۱۹۶۰ بوده است. فیلم‌های معمولی ۸ میلیمتری از طرفداران بسیاری در میان علاقه‌مندان و مجموعه‌داران برخوردار بوده و هستند و همچنین امروزه نیز از این فیلم‌ها استفاده می‌شود. اگر به سینما و تمام ابزار مربوط به آن علاقمندید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فیلم ۸ میلیمتری
آپارات فیلم ۱۶ میلیمتری جز اولین فیلم‌هایی بود که برای ضبط کردن از آن‌ استفاده می‌شد. قالب آن دست و پا گیر بود. به همین دلیل، در سال ۱۹۳۲، کداک فرمت جدیدی را معرفی کرد؛ فیلم ۸ میلیمتری آپارات فیلم از نظر اندازه کوچکتر بود و همچنین ویدئوهای طولانی‌تری را نیز ضبط می‌کرد. معمولا این فیلم دارای عرض حدود ۷.۹ میلیمتر و ارتفاع ۳.۵ میلیمتر بود. به علت نزدیک بودن عرض آن به ۸ میلیمتر، این فیلم‌ها را «۸ میلیمتری» نامیدند.
فیلم ۸ میلیمتری به یک انتخاب محبوب تبدیل شد و بیش از ۳۰ سال به همین شکل باقی ماند. در آن سال‌ها، بسیاری از خانواده‌ها از این فیلم‌ها برای ثبت خاطرات خود استفاده می‌کردند.
با این حال، یک نکته منفی درباره آن وجود داشت آن هم این بود که برای به حداکثر رساندن زمان فیلمبرداری، مردم باید از هر دو لبه آپارات استفاده می‌کردند. آن‌ها مجبور بودند قرقره را در نیمه فیلمبرداری برگردانند تا بتوانند فیلم را روی لبه دیگر نیز ضبط کنند. بعد از اینکه مخترعان ساختار فیلم را توسعه دادند، قرقره به یک نوار فیلم تبدیل شد. این امر سبب شد تا مردم بتوانند حدود ۴ دقیقه فیلم ضبط کنند.
انواع فیلم ۸ میلیمتری
فیلم های ۸ میلیمتری دارای انواع مختلفی بودند، از جمله؛
فیلم استاندارد ۸ میلیمتری
فیلم ۸ میلی متری استاندارد در دهه ۱۹۳۰ به عنوان جایگزینی ارزان تر برای ۱۶ میلیمتر معرفی شد. گاهی اوقات به عنوان Double 8 نامیده می‌شود، این آپارات‌های فیلم در واقع چیزی شبیه فیلم ۱۶ میلیمتری بودند اما با سوراخ‌های چرخ دنده بیشتر. هنگام فیلمبرداری با این استوک‌ها، لازم است بعد از اتمام آپارات آن را برگردانده و از طرف دیگر نیز استفاده کرد. در واقع فیلم‌های ۸ میلی متری از تقسیم شدن فیلم‌های ۱۶ میلیمتری به دو قسمت مساوی تشکیل شده‌اند. به همین دلیل، ارتفاع و عرض هر فریم نصف یک قاب معمولی 16 میلی متری است.
فیلم ۸ میلیمتری سوپر
فیلم ۸ میلیمتری سوپر احتمالا شناخته شده‌ترین و پرکاربردترین آپارات فیلم توسط فیلمسازان آماتور است. فیلم Super 8 که در سال ۱۹۶۵ معرفی شد، به دلیل کیفیت تصویر بالاتر و داشتن سیستم بارگیری کارتریج آسان‌تر در مقایسه با استاندارد ۸ میلی‌متری، به سرعت مورد استفاده قرار گرفت.
فیلم Super 8 همچنین به طور خاص برای قرار دادن یک آهنگ صوتی طراحی شده است. فیلم ۸ میلیمتری سوپر همچنان در حال ساخت و فروش است و کداک در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که یک بار دیگر Ektachrome را در قالب Super 8 در دسترس همگان قرار خواهد داد.

تفاوت فیلم های ۸ میلیمتری، سوپر ۸ و ۱۶ میلیمتری چیست؟
هنگام تلاش برای شناسایی نوع فیلمی که دارید، چند تفاوت کلیدی وجود دارد که می‌توانید به دنبال آن باشید. دانستن این تفاوت‌ها سبب می‌‌شود بهتر درباره فیلمی‌ که قصد خریداری آن را دارید، تصمیم بگیرید. برخی از این تفاوت‌ها عبارتند از:
عرض فیلم
یک راه ساده برای تشخیص نوع فیلمی که دارید اندازه‌گیری عرض آن است. عرض فیلم‌ها تقریبا ۱۶ یا ۸ میلیمتر خواهد بود. همانطور که گفتیم دو نوع فیلم ۸ میلیمتری وجود دارد؛ استاندارد ۸ میلیمتری و سوپر 8. در نگاه اول، فیلم‌های معمولی ۸ میلی‌متری و سوپر ۸ تقریبا یکسان به نظر می‌رسند. تفاوت اصلی بین این دو نوع را می‌توان در اندازه سوراخ قاب و چرخ دنده یافت.
اندازه فریم
اندازه فریم یا قاب، یعنی همان جایی که فیلم روی آن ضبط می‌شود، در فیلم ۱۶ میلیمتری حدود ۱۰.۲۶ میلی متر در ۷.۴۹ میلیمتر است. در حالی که هر دو نوع فیلم ۸ میلیمتری، تقریبا اندازه یکسانی دارد. هر چند فیلم سوپر ۸ دارای اندازه فریم کمی بزرگتر است. فیلم استاندارد ۸ میلیمتری دارای اندازه قاب تقریبا ۴.۵ میلیمتر در ۳.۳ میلیمتر است، در حالی که فیلم ۸ میلی متری سوپر دارای اندازه فریم حدود ۵.۸ میلی‌متر در ۴.۱ میلی‌متر است.
سوراخ های چرخ دنده
حتما در کنار تمام آپارات‌ها سوراخ‌هایی را دیده اید. این سوراخ‌ها تحت عنوان سوراخ چرخ دنده شناخته می‌شود؛ زیرا درست در چرخ‌دنده‌های دستگاه فیلم برداری قرار گرفته و موجب چرخش نوار فیلم‌ها خواهد شد. فیلم ۱۶ میلیمتری دارای سوراخ‌های چرخدار در یک یا هر دو لبه فیلم است. سوراخ‌هایی که در یک طرف نوار فیلم قرار گرفته‌اند ممکن است نشان‌دهنده وجود نوار موسیقی متن باشند.

فیلم استاندارد ۸ میلیمتری و فیلم ۸ میلی متری سوپر، هر دو فقط در یک طرف فیلم دارای سوراخ‌های چرخ دنده هستند. سوراخ‌های فیلم ۸ میلیمتری استاندارد چرخ‌دنده بزرگ‌تر از چرخ‌دنده‌های سوپر هستند که باریک‌تر ساخته شده‌اند تا اندازه قاب بزرگ‌تر را در خود جای دهند.
صدا
هر سه نوع فیلم ۱۶ میلیمتری، ۸ میلیمتری استاندارد و ۸ میلیمتری سوپر تا حدودی قادر به ضبط صدا بودند؛ هر چند فیلم‌ سوپر ۸ میلیمتری عملکرد بهتری در این زمینه دارد. ۱۶ میلیمتر می‌تواند دو نوع آهنگ صوتی داشته باشد؛ یک نوار مغناطیسی قهوه‌ای که از یک لبه فیلم می‌گذرد، یک آهنگ صوتی نوری که در آن می‌توانید شکل موج را در صورت نگه داشتن آن در مقابل نور مشاهده کنید.
صدا در فیلم استاندارد ۸ میلی متری چندان رایج نبود. در صورت وجود، یک نوار نازک در یک لبه آن وجود خواهد داشت. فیلم سوپر ۸ صدا دار، دارای همان نوار قهوه‌ای رنگ در یک یا هر دو لبه فیلم است.

خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 4    میانگین: 3.3/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر