آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

راهنمای خرید تصفیه هوا ؛ از تصفیه هوا چه می‌دانید؟

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

هوای تمیزترین خانه‌ها هم حاوی ذرات معلق و گرد و غبار است. اگر حیوان خانگی هم داشته باشید، پرز و پر آنها هم می‌تواند هوای منزل شما را بیشتر آلوده کند. اگر مشکلات تنفسی و ریوی داشته باشید، این ذرات معلق و گرد و غبار باعث التهاب ریه و دستگاه تنفسی شما می‌شود. برای داشتن هوای پاک در منزل یا محیط کار بهتر است از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید. البته با استفاده از این دستگاه تمام آلودگی‌ هوا از بین نمی‌رود، اما می‌توان درصد این آلودگی‌ها را در حد چشمگیری کاهش داد. در این مطلب قصد داریم با ارائهٔ کمی اطلاعات، به شما کمک کنیم تا دستگاه تصفیه هوای مناسبی را تهیه کنید.

از دستگاه تصفیه هوا چه می‌دانید؟

دستگاه‌های تصفیه هوا معمولاً قابل حمل هستند و مدل‌های سنگین‌تر آن برای حمل و نقل بهتر چرخ دارند. وزن آنها معمولاً بین ۵ تا ۱۰ کیلو است. این  دستگاه‌ها دستگیره دارند و به راحتی می‌توان آنها را روی زمین یا میز قرار داد.

بسیاری از مدل‌های تصفیه هوا فیلتری با قدرت جذب بالای ذرات هوا را دارند که به فیلتر هپا (HEPA) هم معروف است. این فیلتر پیشرفته می‌تواند ذرات بسیار کوچک مثل باکتری و ویروس و ذرات کوچک‌تر از ۰.۱ میکرون را هم جذب کند. به یاد داشته باشید که بیشتر فیلترهای هپا باید سالانه تعویض شوند. به تازگی مدل‌هایی وارد بازار شده است که فیلتر هپای آن قابل شست‌وشو است.

فیلتر دیگری در دستگاه‌های تصفیه هوا قرار می‌گیرد که فیلتر پلاسمای الکترواستاتیک نام دارد. این فیلتر با خاصیت الکتریسته ساکن می‌تواند ذرات باردار معلق در هوا را از طریق صفحات الکترواستاتیک جذب کند.

بعضی از مدل‌های تصفیه هوا مولد گاز اوزن هستند تا بتوانند بعضی از آلرژن‌ها و حساسیت‌زاها را از بین ببرند. با این حال گاز اوزن برای سلامتی انسان مضر است و ممکن است باعث تحریک و حساسیت دستگاه تنفسی شود. در بعضی از ایالت‌های امریکا مثل کالیفرنیا فروش این دسته از تصفیه هوا ممنوع است.

راهنمای خرید تصفیه هوا

مواردی که در نگهداری تصفیه هوا باید رعایت کنید

تعویض فیلتر

بسیاری از مدل‌های قابل حمل تصفیه هوا سالانه هزینه‌ای هم برای تعویض فیلتر نیاز دارند. قیمت فیلتر هم متفاوت است. بسته به کاربرد دستگاه‌های تصفیه هوا، فیلتر کربنی آن هم باید هر سه ماه یکبار و فیلتر اصلی هم هر سال تعویض شود. برای اینکه در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شود، به‌دنبال مدل‌هایی با مصرف انرژی کمتر باشید.

تمیز نگه‌دارید

هر نوع دستگاه تصفیه هوا اگر فیلترهای تمیزی نداشته باشد، خوب کار نمی‌کند. اگر فیلتر این دستگاه‌ها پر باشد، ممکن است کلاً از کار بیفتد. پس به تمیزی دستگاه تصفیه هوا اهمیت دهید.

مقدار صدا را در نظر بگیرید

مقدار صدایی که این دستگاه‌ تولید می‌کند بسیار مهم است. اگر برای منزل خود به دنبال دستگاه تصفیه هوا هستید، حتماً این مورد را در نظر بگیرید تا هنگام استراحت و مطالعه دچار مشکل نشوید.

 ویژگی‌های یک تصفیه هوا

فن: بیشتر دستگاه‌های تصفیه هوا از یک فن برای مکیدن هوا و تصفیه آن استفاده می‌کنند. دستگاه‌هایی که فن ندارند سر و صدای کمتر با کارایی کمتری دارند.

قابلیت زمانبندی: این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه را چند ساعت قبل از رسیدنتان به خانه برنامه‌ریزی کنید و یا به صورت خودکار آن را خاموش کنید.

دستگیره حمل: دستیگره‌ها به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه را به راحتی از اتاقی به اتاق دیگر جابه‌جا کنید.

تنظیم سرعت: این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان‌های استراحت و مطالعه سرعت دستگاه را کم کنید تا سر و صدای کمتری داشته باشد.

سنسور گرد و غبار: در بعضی از مدل‌ها، سنسورهای ویژه‌ای وجود دارد که در زمان بیشتر شدن آلودگی، به صورت خودکار، سرعت فن را بیشتر می‌کند.

پیش فیلتر قابل شستشو: پیش فیلتر ذرات درشت‌تر مثل مو و پرز حیوانات را جذب می‌کند تا فشار کمتری به فیلتر اصلی وارد شود. اگر پیش فیلترها قابل شست‌وشو باشند، در کم کردن هزینه‌های دستگاه بسیار مؤثر است. با این حال بسیاری از مدل‌های پیشرفته تصفیه هوا این ویژگی را ندارند.

با داشتن این اطلاعات راحت‌تر می‌توانید دستگاه تصفیه هوای مناسبی را تهیه کنید. موارد ذکر شده را رعایت کنید تا دستگاه‌تان کارایی بهتری داشته باشد.

[تعداد: 1    میانگین: 3/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر