آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 
راهنمای خرید عینک مطالعه

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

brille1
راهنمای خرید عینک مطالعه

به نظر شما یک عینک مطالعه مناسب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ ما در اینجا راهنمای خرید عینک مطالعه را در اختیار شما قرار می‌‌‌‌‌‌دهیم تا بتوانید با توجه به هر یک از این نکات، عینک مطالعه مناسبی برای چشم‌های خود خریداری کنید. پس اگر شما هم عینکی هستید و می‌‌‌‌‌‌خواهید برای مطالعه و کارهای دیگری مانند خیاطی کردن از عینک استفاده کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. ما برای شما توضیح می‌‌‌‌‌‌دهیم که برای خرید یک عینک مطالعه مناسب باید به چه فاکتورهایی توجه کنید.
عینک مطالعه به همان عینک طبی گفته می‌‌‌‌‌‌شود که برای چشم‌هایی طراحی شده که نزدیک‌بین ضعیفی دارند. غالبا کسانی که کار آن‌ها مربوط به لپ‌تاپ، کتاب و یا خیاطی است، نزدیک‌بین ضعیفی دارند و مجبور می‌‌‌‌‌‌شوند از عینک مطالعه استفاده کنند. البته همزمان با افزایش سن، استفاده از عینک نزدیک‌بین چندین برابر بیشتر از قبل می‌‌‌‌‌‌شود. پس اگر شما هم می‌‌‌‌‌‌خواهید یک عینک مناسب برای چشم خود بخرید، تا پایان راهنمای خرید عینک مطالعه همراه ما باشید.

br2
انواع عینک مطالعه
قبل از این‌که راهنمای خرید عینک مطالعه را بخوانید، بد نیست نگاهی به انواع عینک‌های موجود در بازار بیاندازید. عینک‌های طبی به‌صورت آماده و سفارشی در بازار وجود دارند که شما می‌‌‌‌‌‌توانید بسته به شرایط خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

عینک مطالعه آماده
خیلی از داروخانه‌ها و مراکز معتبر مختلف، عینک‌های مطالعه را به‌صورت آماده در اختیار افراد قرار می‌‌‌‌‌‌دهند. مهم‌ترین مزیت استفاده از عینک مطالعه آماده، این است که با قیمت خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به عینک سفارشی به فروش می‌رسد. بااین‌حال، باید به شما بگوییم که استفاده از این عینک چندان گزینه مناسبی برای شما نیست؛ زیرا برخلاف عینک‌های سفارشی، کانونی ندارند و خیلی نمی‌‌‌‌‌‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید.
عینک مطالعه سفارشی
می‌‌‌‌‌‌توان به جرات گفت که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که برای خرید عینک مطالعه باید به آن توجه کنید، سفارشی بودن آن است. ازآنجاکه شماره چشم افراد با یکدیگر متفاوت است، عینک را به‌صورت سفارشی خریداری کنید و مطمئن شوید که دقیقا متناسب با چشم شما طراحی شده است.
برای خرید عینک مطالعه سفارشی، چشم شما به‌طور کامل موردبررسی قرار می‌‌‌‌‌‌گیرد و بعد از تعیین مشکل آن، بهترین عینک برای آن طراحی خواهد شد. برای مثال، اگر شما دچار پیرچشمی‌‌‌‌‌ شده و یا حتی آستیگماتیسم داشته باشید، عینک سفارشی مناسبی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
برای خرید عینک مطالعه به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟
اگر شما هم برای ضعف در بینایی خود به پزشک متخصص چشم مراجعه کرده‌اید و برای شما عینک مطالعه توصیه کرده، مطمئنا به دنبال خرید یک عینک مناسب برای چشم خود هستید. به‌خصوص اگر کار شما به‌گونه‌ای است که خیلی از لپ‌تاپ یا چرخ خیاطی و سایر موارد این‌چنینی با فاصله کم از چشم‌تان استفاده می‌‌‌‌‌‌کنید، باید اهمیت بیشتری به سلامت چشم خود بدهید.
br6
نوع مشکل بینایی
اصلی‌ترین و مهم‌ترین فاکتوری که باید در راهنمای خرید عینک مطالعه به آن توجه کنید، این است که اول از همه مطمئن شوید که چه مشکل بینایی دارید. برای مثال، پزشک متخصص چشم به شما می‌گوید که دچار آستیگماتیسم شده‌اید و یا پیرچشمی‌‌‌‌‌‌دارید.
از سوی دیگر، گفتیم که شماره چشم هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و به همین دلیل هم به هیچ عنوان شما نمی‌‌‌‌‌‌توانید از عینک فرد دیگری برای چشم خود استفاده کنید. ازاین‌رو، قبل از خرید عینک به پزشک مراجعه کنید و بعد از این‌که مشکل بینایی چشم خود مطمئن شدید، به یک مرکز معتبر رفته و عینکی متناسب با ضعف بینایی خود خریداری کنید.
به‌طورکلی، از سه نوع لنز عینک برای مشکلات چشم استفاده می‌‌‌‌‌‌شود که شامل لنز تک دید، دو کانونی و لنز تدریجی می‌‌‌‌‌‌شوند. لنز تک دید برای افرادی مورداستفاده قرار می‌‌‌‌‌‌گیرد که دچار دوربینی شده باشند. این در حالی است که برای اصلاح نزدیک بینی و مطالعه، از لنزهای دو کانونی استفاده می‌‌‌‌‌‌شود.
در نهایت، لنزهای تدریجی هیچ مرز خاصی بین دوربینی و نزدیک‌بینی ندارند و برای اصلاح دید در هر فاصله‌ای مناسب هستند. شما با کمک اپتومتریست یا متخصص چشم خود می‌‌‌‌‌‌توانید مطمئن شوید که کدام یک از این لنز‌ها برای چشم شما مناسب‌تر است.
br5
نوع فریم عینک مطالعه
یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهمی‌‌‌‌‌ که اهمیت بالایی در راهنمای خرید عینک مطالعه دارد و باید حتما موقع خرید به یاد داشته باشید، نوع فریم عینک شماست. عینک‌های مطالعه و کلا سایر عینک‌ها، فریم‌های خاصی دارند و هر یک ازآن‌ها برای نوع صورتی مناسب هستند. به همین دلیل هم شما باید عینکی بخرید که فریم آن متناسب با فرم صورت شما باشد و موقع زدن آن روی صورت خود احساس خوبی داشته باشید.
البته به یاد داشته باشید که موقع خرید عینک فقط نباید به فریم آن توجه کنید. عینک باید به‌گونه‌ای باشد که میدان دید شما را مختل نکند و مشکلات بینایی شما را درمان نماید. با توجه به این موارد، عینکی انتخاب کنید که فریم مناسبی با چهره شما دارد و میدان دید به شما را نیز مختل نمی‌‌‌‌‌‌کند.
جنس فریم عینک
همان‌طورکه فریم عینک‌های مطالعه طراحی ظاهری متفاوتی دارند، این محصولات با جنس‌های مختلفی نیز روانه بازار می‌‌‌‌‌‌شوند. اغلب فریم‌های عینک از جنس پلاستیک و فلزی هستند که هریک از آن‌ها ویژگی‌های مربوط به خود را دارند.
برای مثال، فریم‌های پلاستیکی به‌خاطر داشتن وزن پایین و تنوع بالای رنگ، طرفداران بسیار زیادی دارند. بااین‌حال، مهم‌ترین عیب آن‌هااین است که نمی‌‌‌‌‌‌توانند مدت‌زمان زیادی کار کنند و به‌خاطر داشتن انعطاف پایین، در زمان سریع‌تری خراب می‌‌‌‌‌‌شوند.
br3
این در حالی است که فریم‌های فلزی علاوه بر داشتن دوام و عمر فوق‌العاده بالا، وزن بسیار مناسبی هم دارند و به همین دلیل موقع زدن آن روی چشم‌تان، به هیچ عنوان اذیت نخواهید شد. حتی اگر هم مشکلی برای فریم‌های فلزی به وجود بیاید، می‌‌‌‌‌‌توانید آن‌ها را به متخصص بدهید و خیلی راحت را تعمیر کنید.
جنس لنز
تاکنون متوجه شدید که راهنمای خرید عینک مطالعه و طبی مربوط به جنس فریم عینک هستند. شما باید عینکی بخرید که لنز آن هم جنس مناسبی داشته باشد و بتواند برای مدت طولانی برای شما کار کند. اغلب عینک‌های مطالعه موجود در بازار، دارای لنزهای ترایوکس و پلی‌کربنات هستند و کیفیت بسیار بالایی هم دارند. این لنزها در مقایسه با عدسی‌های پلاستیکی، کیفیت و دوام بیشتری در اختیار شما قرار می‌‌‌‌‌‌دهند.
عدسی‌های پلی‌کربنات در برابر ضربه و خش‌پذیری مقاومت خیلی بیشتری نسبت به عدسی‌های پلاستیکی دارند. به همین دلیل برای محافظت از چشم خود و صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای جلوگیری از خرید مجدد عینک مطالعه، این نکته را مد نظر قرار دهید.
br4
خرید عینک استاندارد مطالعه
باتوجه‌به مواردی که در بالا گفتیم، به احتمال زیاد متوجه شدید که راهنمای خرید عینک مطالعه شامل چه مواردی می‌‌‌‌‌‌شود. فراموش نکنید که اگر این نکته‌ها را مدنظر قرار ندهید و عینکی مناسب با فرم صورت و چشم خود نخرید، مشکلات زیادی در ادامه خواهید داشت.
برخی از مهم‌ترین مشکلاتی که زدن عینک غیراستاندارد به چشم به وجود می‌‌‌‌‌‌آورد، شامل مواردی مانند سردرد‌های مزمن، سرگیجه و دوبینی می‌شوند. پس مطمئن شوید که برای خرید عینک، به مرکز معتبر مراجعه می‌‌‌‌‌‌کنید و عینکی متناسب با نمره چشم خود خریداری می‌خرید.
خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 1    میانگین: 1/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر