آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

Black Friday یا جمعه سیاه

بلک فرایدی

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

کاربرانی که زیاد به فروشگاه‌های آنلاین سر می زنند حتما با نام Black Friday آشنا هستند. در ایالات متحده Black Friday نخستین جمعه پس از عید شکرگزاری (Thanksgiving) است (امسال: 25 نوامبر- 5 آذر) و از حدود سال 2000، به عنوان آغاز فصل خریدهای آخرسال این کشور نیز در نظر گرفته می شود.  در این روز بیشتر فروشگاه‌ها در آمریکا تا دیروقت باز هستند و حتی در برخی مواقع 24 ساعته می فروشند. اما اهمیت این روز تخفیف‌های گسترده‌ای است که در کنار تمایل مردم به خرید در تعطیلات باعث شهرت جهانی و ثبت رکوردهای قابل توجه شده است.

برای مثال در سال 2014، تنها در آمریکا حدود 51 میلیارد دلار خرید شده است که از این مقدار، سهم قابل ملاحظه‌ای مربوط به فروش آنلاین است

. البته این جشن خرید دیگر تنها مختص آمریکا نیست و در کشورهای بسیاری، از جمله کانادا، انگلیس، فرانسه، دانمارک، اسپانیا نیز فروشندگان با ارائه تخفیف‌های چشم‌گیرتلاش می کنند از این خرید همگانی سود بیشتری ببرند. هرچند در این دوره می توانید تقریبا هر چیزی را با قیمتی پایین‌تر از قبل پیدا کنید، اما بهترین تخفیف‌ها در این روزها معمولا به وسایل الکترونیک، لوازم خانگی و کالاهایی از این دست تعلق می گیرد.

اگر شما هم وسوسه شده‌اید تا درباره این روز جادویی بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب در کنار ما باشید.

 

بلک فرایدی

تاریخچه

ریشه اسم Black Friday به شهر فیلادلفیا باز می گردد. پلیس این شهر از دهه 50 میلادی، در اشاره به ترافیک سنگین و ازدحام جمعیت در روز بعد از عید شکرگذاری، آن را جمعه سیاه نام‌گذاری کرده بود. تا اواسط دهه 70 میلادی این عبارت دیگر در خارج از شهر فیلادلفیا نیز استفاده می شد و با رشد اینترنت و دنیای مجازی در هزاره جدید و شرایط ویژه آن به تدریج شهرتی جهانی کسب کرد. مدت‌هاست که رسانه‌های دنیا و بخصوص آمریکا از جمعه سیاه به عنوان شلوغ‌ترین و پر‌فروش‌ترین روز فروشگاهی یاد می کنند، هرچند این ادعا همواره درست نبوده است.

برای مثال در فاصله سال‌های 1993 تا 2001 جمعه سیاه در فهرست پرمشغله‌ترین روزهای فروشگاه‌های آمریکا مقام پنجمی را به دست آورد. اما در سال 2003 این روند تغییر کرد، و از همان سال تا کنون همواره رتبه اول خرید را حفظ کرده است.

امسال هم قرار است جمعه سیاه بیشترین میزان خرید در یک روز را به نام خود ثبت کند و برای مثال تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که مردم انگلیس در این 24 ساعت حدود 1 میلیارد پوند انواع وسایل الکترونیک، بازی، لباس و غیره خریداری کنند. البته این ارقام در آمریکا بسیار بیشتر است، چرا که این روز در آمریکا قدمت بیشتری دارد و اکثر مردم نیز در تعطیلات بوده و آماده خرج‌کردن پول‌های همراه خود هستند.

پس همین روزها بهترین زمان برای خرید خارجی است که با کمک سرویس لک لک  به راحتی می توانید از آن لذت ببرید. البته حتی می توانید با کمی جستجو ، تخفیف‌های پیش‌از موعد Black Friday را نیز پیدا کنید . برای مثال می توان به تخفیف 100£ روی گوشی iPhoen 6S در یکی از فروشگاه‌های مجازی انگلیس اشاره کرد.

 

 

خب برای خرید از کجا شروع کنیم؟

می توانید در اینترنت به دنبال Deal های مخصوص این روز استثنائی باشید، یا از خدمات سایت‌هایی مثل http://www.dealsofamerica.com/ استفاده کرده و بهترین قراردادهای تخفیف فروشگاه‌های آنلاین را در آن پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های این قراردادها، امکان ارسال رایگان برای بسیاری از کالاها و کشورها در کنار تخفیف‌های ویژه برروی قیمت اصلی است، که می تواند برای ما ایرانی‌ها جذاب باشد.

اما باید مراقب باشید که این جذابیت از حد نگذرد. قیمت‌های بعضا باورنکردنی ممکن است شما را ترغیب به خریدن هر چیزی که می بینید کند، ولی بهتر است از قبل فهرستی از اقلام مورد نیاز خود را تهیه و تنها به دنبال خرید همان کالاها باشید، تا بعدا از خرید خود پیشمان نشوید.

برای این کار می توانید به فروشگاه‌های محبوب خود سر بزنید، کالاهای موجود و تبلیغات مرتبط با Black Friday را چک کنید و تمام آیتم‌های مورد نظر خود را مشخص کرده و لینک آن‌ها را به موقع برای گروه لک‌لک بفرستید، تا به موقع و قبل از تمام شدن زمان حراج، خرید شما را انجام دهیم. همچنین از این سایت ها هم می توانید کمک بگیرید: www.bfads.net، www.blackfriday.info و www.dealnews.com.

بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ از چندین روز قبل از Black Friday اقدام به شروع برنامه‌های تخفیفی آنلاین خود می زنند، بنابراین فکر خوبی است که از همین الان شروع کنید. همچنین باید مراقب توضیحات مرتبط با کالای مورد نظر خود باشید، چرا که ممکن است نسخه مشابه اصلی با کیفیت پایین‌تر و صد البته قیمت بسیار مناسب به جای کالای اصلی ارائه شود (که البته این مورد بیشتر در فروشگاه‌هایی است که فروشنده و خریدار را به هم مرتبط می کنند).

در نهایت باید به تغییرات احتمالی در سیاست‌های بازگرداندن کالا و هزینه‌های ارسال پستی نیز دقت کافی را داشته باشید، چون برخی فروشگاه‌ها برای پس گرفتن کالاهای فروخته شده در این دوران تا 15% از قیمت کالا را به عنوان هزینه دریافت و انبار مجدد کالا دریافت می کنند. می توانید برای اطلاع از بهترین فروشگاه ها در زمینه بلک فرایدی ، مقاله ” 5 قروشگاه برتر در Blackfriday 2016 ” را مطالعه کنید .

پس از جمعه چه روزی می آید؟

خبر خوب اینکه تخفیف‌های فوق‌العاده این روز هیجان انگیز، تنها تخفیف‌های خوب این روزها نیست. در دنیای کسب و کار دیجیتال، روزی معادل Black Friday وجود دارد که تنها به خرید آنلاین اختصاص دارد و Cyber Monday نامیده می شود. در این روز معمولا فروشگاه‌های کوچک‌تر، که توان رقابت با غول‌های این صنعت در Black Friday را ندارند، اقدام به فروش کالاهای خود با تخفیف‌های ویژه می کنند.

هرچند باید بازهم خاطرنشان کنیم که در هیچ روزی از سال نمی توانید مثل Black Friday برای خرید لوازم الکترونیک و دیجیتال تخفیف و شرایط فوق‌العاده پیدا کنید، اما در Cyber Monday هم می توانید کالاهای بخصوصی را با قیمتی حتی بهتر از Black Friday پیدا کنید، که در این مقاله “ دوشنبه سایبری ” به آن پرداخته ایم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]