آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

بلک فرایدی، دوشنبه‌ سایبری و دوشنبه سبز، روز‌هایی پر تخفیف!

فروش‌های ویژه، حراج های فصلی، تخفیفات مخصوص و … از جمله راهکارهای بازاریابی برای کسب مشتریان بیشتر است. همه ما در مورد “بلک فرایدی” یا همان “جمعه سیاه” که در آن همه محصولات فروشگاهی با تخفیفات بسیار ویژه ای فروخته می‌شوند، شنیده ایم. شاید جالب باشد بدانید که روزهای دیگری نیز برای تخفیف‌های ویژه و استثنایی وجود دارد. به طور مثال “دوشنبه سایبری” یکی دیگر از روزهای مشهور تخفیف و حراج در سراسر دنیا است که در این مقاله قصد آشنایی با آن را داریم. اگر به این دست خریدهای پرسود و هیجان انگیز علاقمند هستید با ما همراه باشید.

دوشنبه سایبری چیست؟
دوشنبه سایبری (Cyber Monday) یا همان دوشنبه مجازی اولین دوشنبه بعد از عید شکرگزاری و جمعه سیاه (black friday) است که خریداران می توانند در این روز خریدهای آنلاین خود را با تخفیفات ویژه انجام دهند. در واقع این رویداد یکی از مهمترین رخدادهای حراجی در فروش مجازی یا آنلاین است و با هدف ترغیب مشتریان به خریدهای آنلاین و گشت و گذار در فروشگاه های اینترنتی ترتیب داده شده است. در این روز بدون نیاز به هجوم به فروشگاه‌ها یا ایستادن در صف‌های طولانی می‌توانید با خیال راحت و به سادگی چند کلیک خرید آنلاین داشته باشید.
image

تاریخچه دوشنبه سایبری
طبق تحقیقاتی که در سال 2004 انجام گرفت مشخص شد که اغلب مردم در سراسر دنیا بعد از تعطیلات عید شکرگزاری و دوری از فضای مجازی به دلیل تعطیلات، بیشترین خرید آنلاین را ثبت می‌کنند. همین نتایج سبب شد تا الن دیویس (Ellen Davis) و اسکات سیلورمن (Scott Silverman) مدیران سایت مشهور شاپ، در سال 2005 پروژه دوشنبه سایبری را اجرا کنند. در این روز که اولین دوشنبه بعد از تعطیلات شکرگزاری است، جشنواره تخفیفات نجومی برای خریدهای آنلاین در نظر گرفته شد. به این ترتیب دوشنبه سایبری نخستین بار در تاریخ 28 نوامبر سال 2005 و توسط سایت شاپ انجام گرفت که نتیجه آن خارق‌العاده بود و باعث شد تا این روز هر ساله تکرار شود.

آیا سایبر ماندی یک روز جهانی است؟
پرتخفیف‌ترین دوشنبه سال اگر چه یک روز کاملا مشهور در سراسر دنیا است، اما هنوز در همه کشورها اجرا نمی‌شود. تا به امروز کشورهایی چون آلمان، هند، شیلی، آمریکا، آرژانتین، بریتانیا، سوئد، پرتغال، نیوزلند، استرالیا، فرانسه، هلند، کلمبیا و … از جمله کشورهایی هستند که در دوشنبه سایبری تخفیفات فروش آنلاین به مشتریان ارائه می‌کنند. اما با توجه به این که این رخداد یک اتفاق آنلاین است، می‌توان به محدودیت‌های جغرافیایی از تخفیفات ویژه سایت‌های فروشگاهی در سراسر دنیا استفاده کرد.

چرا دوشنبه؟
شاید برای بسیاری از کاربران این سوال پیش می‌آید که چرا روز دوشنبه برای این تخفیفات ویژه در نظر گرفته شد. دوشنبه اولین روز هفته در کشورهای غربی است. زمانی که پروژه دوشنبه‌های سایبری رقم خورد، سرعت اینترنت مانند امروز نبود و همچنین دسترسی همگانی و عمومی به اینترنت همانند امروز وجود نداشت. اکثر مردم یا از اینترنت کم سرعت و دایال آپ استفاده می‌کردند و یا تنها در محل کار به اینترنت پرسرعت دسترسی داشتند. بنابراین طبق تحقیقاتی که انجام شد، اکثر خریدهای اینترنتی روزهای دوشنبه و با آغاز اولین روز هفته انجام می‌گرفت. از آنجایی که دوشنبه سایبری به منظور تکمیل “جمعه سیاه” و برای ارائه روند تخفیفات ویژه این روز به صورت آنلاین در نظر گرفته شده بود، اولین دوشنبه بعد از بلک فرایدی برای آن انتخاب شد.

نگاهی به محبوبیت سایبر ماندی در دنیا
یکی از مهمترین دلایل محبوبیت سایبر ماندی یا دوشنبه های سایبری در سراسر دنیا علاقمندی مردم به خرید آنلاین و بهره‌مندی از مزایای آن است. به خوبی می دانیم که در صورتی که خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر انجام گیرد تا چه اندازه مقرون به صرفه و آسان است، به همین دلیل در سراسر دنیا اکثر کاربران ترجیح می‌دهند که خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند.
بلک فرایدی اگرچه یکی از پرفروش‌ترین روزهای فروشگاهی در سراسر دنیا است اما هجوم بی‌امان مردم برای خرید در این روز و بهره‌مندی از تخفیفات باعث صدمه دیدن بسیاری از افراد در فروشگاه می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد از جمله سالخوردگان، زنان باردار، افراد بیمار، افراد معلول، اشخاصی که فرزند کوچک دارند و یا سایر افرادی که شرایط خرید حضوری را ندارند امکان استفاده از این روز را نخواهند داشت، اما دوشنبه سایبری این امکان را فراهم می‌کند که در شرایطی عادلانه همه افراد بتوانند با هر شرایط جسمی، جغرافیایی و مالی در این جشنواره ویژه شرکت کنند. برای استفاده از تسهیلات دوشنبه سایبری نیاز به حضور در هیچ فروشگاهی نیست بلکه کاربر می‌تواند در هر نقطه از کره زمین و با هر شرایطی، از فروشگاه‌هایی که تخفیفات دوشنبه سایبری ارائه می‌کنند به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهد.
طبق نتایج به دست آمده فروشنده ها و خرده فروشان پیشنهادهای مناسبی را از نظر قیمت و محصولات حراجی در روز دوشنبه سایبری به مشتریان ارائه می‌کنند. طبق آمار تقریبا بیش از 90 درصد فروشگاه‌های اینترنتی در اروپا و امریکا در این روز تخفیفات ویژه‌ای برای محصولات خود در نظر می‌گیرند که شامل کوپن‌های تخفیف یا حراج‌های عمومی است. ارائه هدیه یا اشانتیون برای خرید در روز دوشنبه سایبری یا بهره مندی از امکاناتی مثل ارسال رایگان از جمله دیگر مواردی است که باعث می شود کاربران به این روز علاقمند بوده و در آن از تخفیفات موجود نهایت بهره‌مندی را داشته باشند.

جمعه سیاه یا بلک فرایدی چیست
سالیان سال است که علاقمندان به تخفیف و حراج منتظر جمعه سیاه هستند تا همه مایحتاج خود را در این روز خرید کنند. این روز تقریبا یک روز جهانی است و در همه کشورهای دنیا اجرا می‌شود. جمعه سیاه نخستین بار در ایالات متحده امریکا و در روز شکرگزاری انجام گرفت. شاید با خودتان فکر کنید چرا جمعه و چرا سیاه؟
دلیل این نامگذاری کاملا مشخص است، روز جمعه 27 نوامبر روز شکر گزاری و روز برگزاری جشنواره تخفیف فروشگاهی جمعه سیاه است. دلیل نامگذاری این روز با واژه سیاه به نخستین روزهای برگزاری این جشنواره در تاریخ باز می‌گردد. هجوم بی امان مردم به فروشگاه، ترافیک سنگین، هرج و مرج داخل فروشگاه، زیر دست و پا ماندن مردم در هجوم جمعیت باعث شد تا نخستین بار پلیس امنیت فیلادلفیا از واژه “سیاه” برای این روز استفاده کند.
شاید جالب باشد بدانید که فروشندگان امریکایی به دلیل استفاده از واژه “سیاه” در کنار تاریخ‌های سقوط بورس یا رکود اقتصادی در امریکا از واژه “جمعه سیاه” استقبال نکردند. با این وجود به دلیل حجم بالای فروش و سود کلانی که فروشگاه های خرده فروشی در امریکا در این روز کسب کردند، تصمیم گرفتند در مقابل این نامگذاری مقاومت نکنند. با این حال خشونت بالا در روزهای بلک فرایدی این روز را در کنار پرسود بودن برای مشتری و فروشنده به یک روز خطرناک نیز تبدیل کرده است.
Black-Friday-2021-028aa0142e88d9a0 1

تفاوت جمعه سیاه و دوشنبه سایبری
با توصیفی که از جمعه سیاه ارائه کردیم کاملا مشخص است که چه تفاوت‌هایی با دوشنبه سایبری دارد. به نظر می‌رسد دوشنبه سایبری از امنیت بیشتری برای خریداران برخوردار است. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو روز بزرگ کلاهبرداری‌هایی است که رخ می‌دهد. معمولا در روزهای جمعه سیاه کالاهای بسیاری با همان قیمت قبل در فروشگاه‌ها فروخته می‌شوند اما خریداران برای در امان ماندن از هجوم جمعیت ناچار کالاهایی که در لیست خود دارند خریداری می‌کنند. در دوشنبه سایبری، خرید به صورت آنلاین است بنابراین کاربر این امکان را دارد که در کمال آرامش و با صرف وقت مناسب، کالای مورد نیاز خود را از نظر قیمت و کیفیت و برند بررسی کرده و سپس خریداری کند.
نکته مهم بعدی که در تفاوت میان بلک فرایدی و دوشنبه سایبری می‌توان بیان کرد، امکان خرید از فروشگاه‌های مختلف در دوشنبه سایبری است. از آنجایی که خرید در دوشنبه سایبری به صورت آنلاین انجام می‌گیرد، کاربر این امکان را دارد که از تخفیفات ویژه سایت‌های فروشگاهی متعددی بهره مند شود، در بلک فرایدی به دلیل ترافیک بالای محلی و هجوم جمعیت امکان خرید از چندین فروشگاه بزرگ مطمئنا وجود ندارد.
black-friday-cyber-monday

تفاوت میان دوشنبه سبز و دوشنبه سایبری
دوشنبه‌های سبز یکی دیگر از روزهای مشهور در بازار فروش کشورهای غربی است. سود بالای حاصل از فروش در دوشنبه سایبری باعث شد که خرده فروشان و دارندگان سایت های فروشگاهی به فکر یک دوشنبه پرسود دیگر نیز باشند. دوشنبه سبز را اولین بار Ebay در سال 2007 رونمایی کرد. این دوشنبه معروف، دومین دوشنبه ماه دسامبر است که در آن همه اجناس فروشگاهی با قیمت‌های استثنایی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.
حجم بالای خرید در روزهای منتهی به سال جدید میلادی، باعث می‌شود که خرید آنلاین در این روزها، بسیار زیاد با استقبال گسترده همراه باشد. به همین دلیل دوشنبه سبز فرصتی است که خریداران می‌توانند با استفاده از تسهیلات و تخفیف‌هایی که سایت‌های فروشگاهی آنلاین در نظر گرفته‌اند خریدهای کریسمس خود را انجام دهند. به این ترتیب افرادی که از بلک فرایدی و سایبر ماندی جا مانده اند فرصت دارند تا در این دوشنبه از تخفیف‌های ارائه شده توسط برندهای مشهور و فروشگاه‌های بزرگ بهره‌مند شوند.
پس در مقام مقایسه باید گفت که دوشنبه سبز از نظر ویژگی‌هایی که دارد به دوشنبه سایبری بسیار نزدیک است و تنها به لحاظ تاریخ با هم تفاوت دارند. چرا که در هر دوی این جشنواره ها خرید به صورت آنلاین است و تخفیفات در فروشگاه‌های آنلاین ارائه می‌شود.
دوشنبه سبز و دوشنبه سایبری انحصار خرید مقرون به صرفه برای مشتری و فروشگاه را از بلک فرایدی گرفته اند، با این حال این روز همچنان یکی از هیجان انگیزترین روزهای خرید در کشورهای غربی و به ویژه ایالات متحده امریکا است. اما به نظر می رسد با پیشرفت تکنولوژی سایبری و همچنین شرایطی مثل اپیدمی کرونا خرید آنلاین روز به روز با پیشرفت و توسعه همراه است و به نظر می رسد که روزهایی مثل دوشنبه سایبری و دوشنبه سبز با استقبال بیشتری همراه خواهند بود.

مزایای خرید در دوشنبه سایبری
برای بسیاری از کاربران اینترنتی در سراسر دنیا بهره‌مندی از تخفیفات ویژه و حراجی به ویژه در زمان خرید محصولاتی که در حالت عادی قیمت بسیاری بالایی دارند مثل جواهرات برند، گوشی های تلفن همراه، کنسول های بازی، تلویزیون، دستگاه های الکتریکی و لوازم برقی خانگی از برندهای مشهور، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین می توان در روز دوشنبه سایبری بدون نگرانی از ناامنی، هرج و مرج و ترافیک روز جمعه سیاه، یک خرید بی دغدغه، آرام و آسان را تجربه کرد.
امکان مقایسه قیمت‌ها، خرید کردن با صبر و حوصله و دقت بالا، امکان مقایسه کیفیت کالاها در فروشگاه‌های مختلف و و البته صرفه جویی در وقت و هزینه و عدم خستگی برای حضور به موقع در فروشگاه‌های بزرگ می تواند از جمله دیگر مزایای استفاده از تخفیف‌های دوشنبه سایبری باشد.
برای این که بتوانید به فهرستی از فروشگاه های آنلاین که در روز دوشنبه سایبری تخفیفات ویژه ارائه می‌کنند دسترسی داشته باشید کافی است به سایت CyberMonday.com مراجعه کنید تا فهرست همه فروشگاه‌های آنلاین و برندهای مشهور که در این روز فروش به تخفیف دارند را مشاهده کنید. در این سایت اطلاعاتی از جمله آدرس فروشگاه‌ها، میزان تخفیفات و ساعت شروع و پایان جشنواره تخیف را مشاهده می کنید که کار خرید را برای شما بسیار ساده‌تر می‌کند.

استفاده از تخفیفات دوشنبه سایبری در ایران
اگر شما هم از علاقمندان به استفاده از تخفیف های بزرگ و حراج های جشنواره‌ای هستید باید بدانید که امکان خرید در دوشنبه سایبری برای کاربران ایرانی نیز فراهم است. شما می‌توانید خریدهای مورد نظر خود را در این روز از وب سایت لک لک گروپ خریداری کنید.
شما می‌توانید خریدهای خود از سایت های بزرگی چون ای بی ebay یا آمازون Amazon یا سایت های بزرگ فروشگاهی دیگر در سراسر دنیا به واسطه وب سایت لک لک گروپ انجام دهید. گروه لک لک به شما کمک می کند تا بتوانید از همه فروشگاه های آنلاین و معتبر دنیا از جمله وال مارت (walmart)، پن شاپ (penshop)، خرید محصولات اورجینال بدنسازی، از سایت بادی بیلدینگ (bodybuilding)، خرید لوازم جانبی یا یدکی خودروهای امریکایی از (cal-mustang) و … خرید داشته باشید. همه این فروشگاه‌های آنلاین در روز دوشنبه سایبری تخفیف‌های بسیار مناسبی ارائه می کنند که لذت خرید محصولات اورجینال با قیمت مناسب را برای کاربران ایرانی به همراه خواهد داشت.

خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر