آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

بلک فرایدی در انگلیس ؛ جمعه سیاه چگونه به انگلیس راه یافت؟

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

هنوز چند هفته‌ای تا بلک فرایدی ۲۰۱۷ باقی مانده است، اما بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی حراج‌های فصلی خود را آغاز کرده‌اند تا پیش درآمدی باشد برای حراج‌های بزرگ بلک فرایدی. بلک فرایدی بزرگ‌ترین حراجی سال است. حالا دیگر بیشتر مردم دنیا با این روز آشنا هستند و می‌دانند قرار است چه اتفاقی بیفتد. چند سالی هست که بلک فرایدی در انگلیس هم راه یافته است و این کشور سردمدار حراج‌‌های بلک فرایدی در اروپاست. اما شروع بلک فرایدی در انگلیس از چه زمانی بود؟

بلک فرایدی در انگلیس و معجزه فروشگاه‌های اینترنتی

بلک فرایدی در انگلیس

درست است که بلک فرایدی رویدادی است که فقط در امریکا رخ می‌داد، اما فروشگاه‌های اینترنتی باعث شدند سایر کشورها هم به فکر بلک فرایدی بیفتند.

بلک فرایدی سابقاً فقط در فروشگاه‌های فیزیکی برگزار می‌شد. مردم از شب قبل جلوی فروشگاه‌ها می‌خوابیدند تا صبح روز بلک فرایدی اولین نفری باشند که کالای خود را با تخفیف خیلی خوبی خریداری می‌کنند؛ کالایی که احتمالاً تعداد محدودی از آن وجود دارد و هرکسی شانس خرید آن را ندارد.

بنابراین در بزرگ‌ترین حراج سال رقابت برای خرید کالا، مخصوصاً در فروشگاه‌های فیزیکی، بسیار زیاد است. مردم به قدری مشتاق خرید در بلک فرایدی یا جمعه سیاه هستند که حتی ممکن است این رویداد بزرگ در بعضی از شهرها تلفات جانی هم دربر داشته باشد.

حالا ماهیت جدیدی هم به بلک فرایدی اضافه شده است: فروشگاه‌های اینترنتی؛ فروشگاه‌هایی که با ظهور خود خرید کردن را برای مردم راحت‌تر کرده‌اند. بر طبق آمار ۴۶ درصد از مردم امریکا قبل از خرید کردن حتماً در مورد کالای مورد نظرشان در اینترنت جستجو می‌کنند. حالا اینترنت و فروشگاه‌های اینترنتی جزء مهمی از زندگی مردم شده است.

حتی برای بلک فرایدی هم تبلیغات برای خرید اینترنتی بیشتر شده است؛ شاید اینگونه از هرج و مرج‌های خرید حضوری کاسته شود. حالا با وجود فروشگاه‌های اینترنتی و ارسال کالا به بیشتر نقاط دنیا، همه می‌توانند از هر نقطهٔ دنیا در بلک فرایدی شرکت کنند. حتی بزرگ‌ترین فروشگاه‌های خرده فروش دنیا مثل والمارت بیشتر تبلیغات و تمرکز خود را بر روی حراج فروشگاه‌ آنلاین خود گذاشته‌اند. همین فروشگاه‌های اینترنتی باعث شدند بلک فرایدی در کشورهایی همچون انگلیس وارد شود.

بلک فرایدی در انگلیس

آمازون نقطه ورود بلک فرایدی در انگلیس

به جرئت می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی دنیا آمازون است. آمازون که یکی از نسخه‌های آن آمازون انگلیس است، باعث شد تا انگلیسی‌ها با مفهوم بلک فرایدی آشنا شوند‌. در سال ۲۰۱۰ آمازون انگلیس برای اولین بار تخفیف‌های خود را برای این روز بخصوص به مردم ارائه داد. بعد از آن بود که فروشگاه‌های دیگر نیز کم‌کم به فکر این رویداد بزرگ افتادند. Currys و PC World در سال ۲۰۱۲  تخفیف‌های بلک فرایدی را به مردم عرضه کردند و به موج جهانی این رویداد بزرگ پیوستند.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه در انگلیس هر روز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود و حتی پلیس و مأموران امنیتی هم ناچار شده‌اند در این روز آماده باش باشند تا در آن ازدحام و شلوغی نظم شهرها را برقرار کنند. عظمت بلک فرایدی در انگلیس کم‌کم دارد به اندازهٔ بلک فرایدی در امریکا می‌شود. همین امر باعث شده است که این رویداد از یک روز به چند روز قبل و بعد از آن توسعه یابد. با این حال، بر اساس آمارها هنوز ۱۷ درصد از مردم انگلیس نمی‌دانند بلک فرایدی چیست.

درست است که بلک فرایدی جهانی شده است و باوجود فروشگاه‌‌های اینترنتی همچون آمازون بیشتر مردم دنیا از این رویداد بزرگ باخبرند، اما آمارها حاکی از آن است که هنوز ۶۰ درصد از مردم اروپا نمی‌دانند که بلک فرایدی چیست. با این حال بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین و فروشندگان لوازم الکترونیک به موج بلک فرایدی پیوسته‌اند.

گروه لک‌لک هم از این موج عظیم غافل نمانده است. شما هم می‌توانید به جشنواره لک‌لک فرایدی بپیوندید و از همین جا کالای خود را از بهترین فروشگاه‌های امریکا و دنیا تهیه کنید. کافی است لینک کالای خود را در سیستم ثبت سفارش لک‌لک وارد کنید تا همکاران ما کالای شما را تهیه کنند.

لک‌لک فرایدی

[تعداد: 1    میانگین: 2/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]