آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

معرفی لپتاپ های خاص (گیمینگ، برنامه نویسی، طراحی و …)

لپ تاپ یک وسیله کاملا کاربردی و مورد نیاز است که در برندها و مدل های مختلفی تولید و عرضه می شود همین مسئله است که سبب می شود خرید یک لپ تاپ مناسب با کاربردهای مشخص به طور مثال برای گیمینگ، برنامه نویسی، طراحی و … یک کار چالش برانگیز باشد. ما قصد داریم در این مقاله به معرفی لپ تاپ های خاص و مناسب هریک از موارد نام برده بپردازیم.
Best-Laptops-for-Video-Editing-A-Buying-Guide-for-2020-Featured
یک نکته مهم در انتخاب لپ تاپ
معرفی یک لپ تاپ برای یک کاربرد ویژه به آن معنا نیست که نمی توان از آن لپ تاپ در شرایط دیگر استفاده کرد بلکه با توجه به ویژگی هایی که برای هر لپ تاپ نام می بریم بهترین کارایی آن نیز مشخص می شود. نکته بعدی این است که قیمت لپ تاپ هیچ ربطی به امکاناتی که ارائه می کند نیست، بنابراین لزوما یک لپ تاپ گران قیمت یک لپتاپ کاربردی و همه فن حریف نیست. برندها نیز نقش مهمی در انتخاب لپ تاپ دارند. با این حال پیشنهاد می کنیم برای یک انتخاب عالی به همه ویژگی های که برای یک محصول نام می بریم توجه داشته باشید.

هدف خود را از خرید لپ تاپ مشخص کنید
برای این که بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید باید ابتدا هدف خود را از خرید لپ تاپ مشخص کنید. این که محصول خریداری شده چه کاربردی خواهد داشت به شما کمک می کند تا یک انتخاب عالی داشته باشید. در ادامه قصد داریم به بیان ویژگی های لپ تاپ ها برای انجام اموری چون بازی، طراحی، برنامه نویسی و … بپردازیم.

مشخصه‌های اصلی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی
اگر گیمر هستید باید لپ تاپی انتخاب کنید که برای بازی کردن مناسب باشد. لپ تاپ هایی که برای گیمینگ مناسب هستند دارای ویژگی های زیر خواهند بود:
– دارای پردازنده‌های قدرتمند هستند.
– مجهز به قدرتمندترین پردازنده های گرافیکی هستند.
– در کنار حافظه حجیم HDD دارای حافظه SSD نیز هستند.
– نمایشگر با رزولوشن و نرخ‌ نوسازی بالا دارند.
– دارای سیستم خنک کننده قوی هستند.
– زبان طراحی خاص و فضایی با نورپردازی RGB دارند.
– معمولا عمر باتری در این لپ تاپ ها کم است.
– دارای وزن زیاد و قابلیت حمل پایین
یک نکته مهم در خصوص لپ تاپ های گیمینگ وجود دارد و آن بهره مندی این سری از محصولات از CPU و GPU توانمند است، به همین دلیل می توان از چنین محصولاتی برای انجام محاسبات مهندسی نیز استفاده کرد. بنابراین توصیه می شود اگر بازی بخشی از زندگی روزمره شما است حتما محصولی با مشخصات ارائه شده خریداری کنید. در غیر اینصورت می توانید به گزینه های ایده آل تری فکر کنید.

لپ تاپ برنامه نویسی چه مشخصاتی باید داشته باشد؟
برای این که یک لپ تاپ را برای انجام امور مربوط به برنامه نویسی مورد استفاده قرار دهید باید به نکات ویژه ای توجه کنید که کمک می کند تا یک لپ تاپ تا سالیان سال بدون هیچ مشکلی در اختیار شما باشد.
اولین و مهمترین نکته در انتخاب لپ تاپ های مخصوص برنامه نویسی انتخاب سیستم عامل است که نقش مهمی در برنامه نویسی و توسعه دهنده ها دارد. بهترین سیستم عامل ها در این زمینه ویندوز و MacOS هستند. با این حال باید گفت که MacOS از جامعیت ویندوز برخوردار نیست بنابراین می توانید دور لپ تاپ های اپل را برای این کار خط بکشید. برنامه هایی که در لینوکس اجرا می شوند قابلیت اجرا در ویندوز را نیز دارند پس از بابت این موضوع نباید نگرانی داشته باشید.
نکته مهم بعدی در این زمینه انتخاب پردازنده است، عموما برای توسعه دهنده ها پردازنده های سری Core i5 با دو هسته یک پردازنده مناسب هستند. با این حال پردازنده های قوی تری مثل پردازنده Core i7 یا Ryzen 7 کار کدنویسی را برای شما بسیار ساده تر خواهد کرد و سرعت اجرای کدها نیز افزایش خواهد داشت.
برای این که از یک لپ تاپ برای کد نویسی یا برنامه نویسی استفاده کنید نیاز به رم بالا دارید. یک لپ تاپ با رم 8 گیگا بایت نیز برای شما مناسب است با این حال اگر در کنار برنامه نویسی کارهای دیگری چون طراحی یا بازی نیز انجام می دهید یا برنامه نویسی های شما از نوع گرافیکی است بهتر است لپ تاپ هایی با رم بیشتر مثلا 12 یا 16 گیگا بایتی خریداری کنید.
حافظه مکانیکی نکته دیگری است که در خرید لپ تاپ با هدف برنامه نویسی باید به آن دقت کنید. لپ تاپ های مناسب این کار دارای حافظه SSD هستند که بسیار سریعتر عمل می کند. بهترین راه حل استفاده از حافظه های هیبریدی که ترکیبی از HDD و SSD است.

لپ تاپ برنامه نویسی و گرافیک اختصاصی
یکی از نیازهای برنامه نویسی کارت گرافیک اختصاصی است. بنابراین یک لپ تاپ با کارت گرافیک یکپارچه و پردازنده های سری اینتل انتخاب خوبی محسوب می شود. ظرفیت 2 گیگا بایتی کارت حافظه نیز می تواند برای انجام امور برنامه نویسی مناسب باشد. اما در صورتی که کار برنامه نویسی بازی انجام می دهید یا برنامه نویسی گرافیکی کار می کنید باید سراغ لپ تاپ هایی با حافظه بیشتر مثلا 4 یا 8 گیگا بایتی بروید.
همانطور که اشاره کردیم با انتخاب یک لپ تاپ مناسب که از سیستم پردازنده، گرافیک و حافظه مناسب برخودار باشد می تواند کاربردهای متنوعی در زمینه گیمینگ، طراحی و برنامه نویسی را به صورت همزمان برای کاربر ارائه کند.

  • لپ تاپ 15.6 اینچ اچ‌پی مدل OMEN 15t-EK000-8A
    این لپ تاپ یکی از بهترین محصولات فوق حرفه ای و عالی شرکت HP است. این لپ تاپ با قابلیت های فراوانی که دارد برای انجام کارهای سنگین و حرفه ای طراحی شده است اگرچه برای بازی کردن نیز می تواند یک لپ تاپ عالی باشد. صفحه نمایش بزرگ 15.6 اینچی با وضوح فول اچ دی، روکش مات و فرکانس 143 هرتزی آن برای کسانی که دائما از لپ تاپ استفاده می کنند بسیار مناسب است.
    اگر به دنبال یک لپ تاپ حرفه ای برای طراحی و مهندسی هستید این لپ تاپ با پردازنده‌ مرکزی قدرتمند Core i7 10750H اینتل، پردازشگر گرافیکی GeForce RTX 2070 with Super Max-Q design انویدیا با 8 گیگابایت حافظه‌ GDDR6 اختصاصی و 16 گیگابایت رم از نوع DDR4 برای شما یک انتخاب فوق العاده است.
  • لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion 5 DA
    این لپ تاپ محصول لنوو یک محصول مخصوص گیمینگ است، البته با توجه به قدرت پردازش بالایی که دارد برای انجام گرافیکی و مهندسی نیز محصول مناسبی به نظر می رسد. یک کالای بسیار حرفه ای و سبک برای دوستداران گیمینگ یک انتخاب ایده آل به نظر می رسد.
    لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل legion 5 15IMH05H
    این محصول یک لپ تاپ کاملا قدرتمند و حرفه ای است که برای کارهای سنگین طراحی شده است. گرافیک قدرتمند 6 گیگا بایتی و کش 12 مگابایتی آن به همراه CPU Core i7 در کنار رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 از این لپ تاپ یک غول واقعی همه کاره ساخته است. لنوو برند بسیار مطرحی است که توانسته است از نظر کیفیت با بزرگان دنیای تکنولوژی رقابت کند. این محصول را می توانید برای انجام کارهای گرافیکی و طراحی مورد استفاده قرار دهید.
  • لپ تاپ Acer-Nitro-5-nitro5-55-70uz
    این محصول عالی از شرکت ایسر یک انتخاب خارق العاده برای انجام امور طراحی و مهندسی است. قدرت سخت افزاری بسیار بالایی دارد که می تواند آن را در دسته بندی لپ تاپ های گیمینگ نیز قرار دهد. قدرت این لپ تاپ به واسطه یک پردازنده Core i7 تامین می شود همچنین دارای رم 16 گیگا بایتی و گرافیک 6 گیگا بایتی است. شاید بتوان گفت که داشتن وزن بالا تنها نقطه ضعف این لپ تاپ محسوب می شود.
  • لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 15IMH05
    این محصول لنوو نیز یکی از بهترین های بازار برای انجام کارهای سنگین است. سی پی یو قوی نسل دهم و گرافیک قدرتمند 4 گیگ از نقاط قوت این لپ تاپ محسوب میشود. صفحه نمایش فول اچ دی با رزولوشن بالا نیز باعث می شود تا گیمرها برای انتخاب این محصول قدرتمند تردید نکنند.
  • لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion Y540 – F
    این لپ تاپ را می توان یک سیستم همه کاره نامید. لپ تاپ مدل Legion Y540 – F یک محصول مناسب برای بازی، کاربری مالتی‌مدیا و کاربری عمومی است. دارای پردازنده Core i5، کش 12 مگابایتی و رم ۱۶گیگابایتی از نوع DDR4 و البته گرافیک قدرتمند 6 گیگابایتی است که این مدل را به یک محصول خاص بدل کرده است.
    اگر به دنبال محصولات خاص تر از برندهای مطرح و تراز اول دنیا هستید به ادامه فهرستی که برای شما آماده شده است دقت کنید:
  • لپ تاپ Dell XPS 13؛ بهترین لپ تاپ دنیا
    این لپ تاپ از کمپانی Dell را بهترین لپ تاپ دنیا میدانند. چرا که از نظر امکانات، قدرت و طراحی ظاهری یکی از بهترین ها است. این لپ تاپ دارای CPU: 8th generation Intel Core i5 – i7 است و قدرت بسیار بالایی دارد، گرافیک Intel UHD Graphics 620 باعث می شود که علاقمندان به گیمینگ بتوانند روی آن حساب ویژه ای باز کنند. ظرفیت 256 گیگا بایتی آن مهمترین نقطه قوت این لپ تاپ محسوب می شود که در کنار رم 16 گیگا بایتی می تواند آن را برای انجام امور حرفه ای مثل طراحی و برنامه نویسی مناسب سازد. همچنین رزولوشن بالا صفحه نمایش 13.3 اینچی این محصول برای کسانی که به صورت مداوم از لپ تاپ استفاده می کنند یک گزینه عالی است.
  • Asus ZenBook UX310UA
    این لپ تاپ را نیز باید یکی از بهترین های دنیا نامگذاری کنیم. می پرسید چرا؟ کافی است نگاهی به مشخصات فنی آن بیاندازید:
    سی پی یو Intel Core i3 – i5 در کنار گرافیک بالای Intel HD Graphics 620 و حافظه رم 8 گیگا بایتی از جمله مهمترین ویژگی های سخت افزاری این لپ تاپ حرفه ای است. این محصول دارای بدنه مستحکم از جنس آلومینیوم است و باتری قوی و مناسبی دارد. صفحه نمایش قوی با رزولوشن بالا این لپ تاپ را به یک گزینه ایده آل برای گیمرها تبدیل کرده است.
  • Asus ROG Zephyrus GX501
    بدون شک این لپ تاپ بهترین گزینه برای گیمینگ است. اگر یک گیمر حرفه ای هستید و دنبال یک محصول خاص می گردید این کالا را برای شما ساخته اند. مشخصات فنی Asus ROG Zephyrus GX501 شامل یک پردازنده قوی : Intel Core i7 است، همچنین گرافیک بالای آن با مشخصات Nvidia GeForce GTX 1080 باعث شده است که این لپ تاپ در زمره بهترین ها برای گیمینگ قرار گیرد. RAM: 16GB DDR4 آن نیز از این لپ تاپ یک محصول عالی برای انجام کارهای سنگین ساخته است. این نوت بوک دارای طراحی بسیار زیبا، خلاقانه و چشم نواز است و مهمتر از همه این که عمر باتری بالایی نیز دارد. اگرچه نمی توان از کارت حافظه خارجی در این مدل استفاده کرد اما هارد این نوت بوک 512 گیگ فضا دارد. پردازش بازی این لپ تاپ در مقایسه با مدل XPS 13 و مک بوک پرو اپل، بسیار بالاتر است در واقع Asus ROG Zephyrus می تواند تمام توقعات یک گیمر حرفه ای را از یک نوت بوک 15 اینچی برای بازی برآورده سازد.
    نقطه قوت این لپ تاپ آن است که کارت گرافیک Asus ROG Zephyrus یک GTX 1080 است و در کنار پردازنده ی 7 هسته ای، می تواند بیشترین عملکرد را هنگام پردازش های سنگین بازی ها ارائه دهد.
  • لپ تاپ hp probook 450 g7؛ یک لپ تاپ مناسب برای برنامه نویس ها
    این لپ تاپ را یکی از بهترین لپ تاپ های برند HP می دانند. probook 450 g7 دارای یک پردازنده سری Core i7، حافظه هیبرید با ترکیب 1 ترابایت HDD و 512 گیگی SSD است که سرعت پردازش و فراخوانی فایل در آن بسیار بالا است. نکته مهم اینجا است که با وجود رم 16 گیگا بایتی در این لپ تاپ کار ران گیری برای برنامه نویسان به راحتی میسر می شود.
    لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion 15-dk0056wm یک حرفه ای در عرصه گیمینگ
    اگر اهل گیمینگ باشید می دانید که سری پاویلیون (Pavilion) برند اچ پی مخصوص گیمینگ طراحی شده است. اما می توان از این سری به عنوان لپ تاپ برنامه نویسی نیز استفاده کرد. این لپ تاپ دارای حافظه 256 گیگاباتی SSD است که فوق العاده پر سرعت است. پردازنده این لپ تاپ ز سری Core i5 است که قدرت بسیار مناسبی دارد.
  • لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook S533JQ-Q
    این لپ تاپ نیز یکی دیگر از محصولات ایسوس از سری لپ تاپ های میان رده و مناسب برای برنامه نویسی است. این لپ تاپ مجهز به پردازنده سری Core i5 از نسل دهم است سرعت پردازش بسیار بالایی دارد. حافظه این لپ تاپ برنامه نویسی SSD بوده و رم آن نیز 8 گیگا بایت است که سبب می شود خواندن و نوشتن روی حافظه و ران گیری این لپ تاپ افزایش چشمگیری داشته باشد.
    لنوو لیجن 5 یک لپ تاپ مقرون به صرفه برای گیمینگ
    این لپ تاپ را یکی از پرفروش ترین محصولات لنوو در سری لپ تاپ های گیمینگ میدانند. این محصول قدرت پردازشی بسیاری بالایی دارد و از نظر قیمت نیز در مقایسه با سایر برندها ارزان تر است. لپ‌تاپ لنوو از مدل استاندارد GTX 1660 Ti استفاده می‌کند که در مقایسه با مدل Max-Q حدود 10 تا 15 درصد سرعت بیشتری دارد.
  • لپ تاپ 14 اینچی لنوو مدل ThinkBook 14-A
    این لپ تاپ ThinkBook لنوو دارای نمایشگر 14 اینچی است و از کانفیگ خوبی برای برنامه نویسی بهره مند است. پردازنده این لپ تاپ از سری Core i5 نسل دهم است. لپ تاپ مدل ThinkBook 14-A دارای حافظه هیبریدی است که سرعت خواندن و نوشتن را به شکل چشم گیری افزایش می دهد. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ Radeon است که ساخت AMD بوده و از لحاظ پردازش گرافیکی قدرت بالایی برخوردار است.

خرید بهترین لپ تاپهای روز دنیا در لک لک گروپ
در این مقاله با بهترین لپ تاپ های روز دنیا برای انجام امور گیمینگ و برنامه نویسی آشنا شدید. اگر برای انجام هریک از این امور تخصصی نیاز به خرید لپ تاپ پرقدرت و مناسب از برندهای مشهور جهانی هستید می توانید از سایت لک لک گروپ برای ثبت سفارش و خرید محصولات خود استفاده کنید.
لک لک گروپ این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از سایت های خارجی، نمایندگی های معتبر برندهای مشهور در خارج از کشور، بهترین برندهای روز دنیا را خریداری کنید.

[تعداد: 6    میانگین: 2.3/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر