آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

آشنایی با لوازم یدکی و لوازم جانبی خودرو

همان‌طور که می‌دانيد لوازم یدکی و جانبی خودروها، از جمله قطعات و لوازم ضروری وسیله نقلیه به شمار می‌روند. در صورتی که این نوع از قطعات، دچار خرابی و یا هر گونه آسیب شوند، صاحبان خودروها را با مشکلات مواجه خواهند ساخت. بنابراین خرید لوازم یدکی اصل برای خودروهای مختلف، ضرورت دارد. اما پیش از خرید این ابزار و قطعات کاربردی، لازم است با آن‌ها آشنایی مختصری داشته باشید. چرا که در بسیاری از موارد، شناخت این ابزار و دانستن ویژگی‌های هر یک، به شما کمک می‌کند تا به خرید و انتخاب بهتری دست بزنید. بنابراین در این مقاله قصد داریم برخی از لوازم یدکی و جانبی خودروها را معرفی نماییم.
15

لوازم یدکی و جانبی خودروها

میل لنگ
میل لنگ را می‌توان یکی از مهم‌ترین قطعات خودروها به شمار آورد. این قطعه برای پیشرانه‌های احتراق داخلی یک خودرو، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت می‌توان گفت، مهم‌ترین وظیفه این قطعه در خودروهای مختلف، تبدیل کردن حرکت خطی پیستون‌ها به شکل دورانی و یا گردشی است. لازم به ذکر است که در حالت معمول، میل لنگ‌ها و هم‌چنین سوپاپ‌های خودروها، عمری طولانی دارند. بنابراین به زودی خراب نخواهند شد و نیاز به تعویض نیز نخواهند داشت. اما در صورتی که روغن مورد نیاز به بلبرینگ‌های میل لنگ نرسد، این قطعه، خراب خواهد شد. در حقیقت این عامل، یکی از دلائل اصلی خراب شدن میل لنگ‌ها، است.

میل سوپاپ
میل سوپاپ، عنوان قطعه مهم و کاربردی دیگر در خودروها است. از این قطعه با عناوین دیگری نیز یاد می‌شود. از جمله این نام‌ها می‌توان به میل بادامک اشاره کرد. میل سوپاپ‌ها، به طور معمول، عمر بالا و میزان دوام قابل توجهی دارند و خرابی آن‌ها، کم‌تر اتفاق می‌افتد. همان‌طور که می‌دانيد این نوع از قطعات در خودروها، وظیفه دارند سوپاپ‌های ورودی و خروجی وسائل نقلیه و خودروها را باز و بسته نمایند. این امکان وجود دارد که برخی از انواع خودروها، دارای ۲ میل سوپاپ باشند در حالی که برخی دیگر، از ۴ میل سوپاپ، برخوردار شده‌اند.
با اینکه این قطعات، دوام و عمری طولانی دارند اما با این حال، در برخی از شرایط، دچار آسیب و یا خرابی می‌شوند. از جمله این مواقع، می‌توان به شرایطی اشاره کرد که فشار روغن در پیشرانه خودرو، دچار افت و یا کاهش شدید می‌شود. از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که کمبود روغن در پیشرانه خودرو نیز، به این نوع از قطعات، آسیب‌هایی را وارد نماید. لازم است بدانید که خرابی میل سوپاپ خودرو، می‌تواند وسیله نقلیه شما را با اشکالاتی جدی مواجه سازد. بنابراین در صورت خرابی این بخش و یا نیاز به تعویض آن، خرید میل سوپاپ، اهمیت و ضرورت پیدا می‌کند.

کلاچ خودرو
همان‌طور که می‌دانيد کلاچ، از جمله قطعات بسیار مهم در خودروهای دنده‌ای و دستی است. وظیفه اصلی این بخش در خودرو این است که گشتاور و نیرو را از پیشرانه به گیربکس خودرو انتقال دهد. از طرف دیگر، با فشار دادن کلاچ، ارتباط بین این بخش‌ها از بین می‌رود. بنابراین این امکان به وجود می‌آید که دنده خودرو، تعویض گردد، بدون این که به قطعات داخلی جعبه دنده، فشار و یا آسیبی وارد شود. لازم به ذکر این نکته است که قطعه کلاچ، می‌تواند گشتاور و نیروی تولید شده در پیشرانه خودرو را از طریق ایجاد اصطکاک، انتقال دهد. این عامل باعث می‌شود تا به مرور زمان و با استفاده مکرر از این قطعه، صفحه کلاچ، کم کم، ضخامت خود را از دست بدهد و لنت‌های روی آن به مرور زمان، از بین بروند.
بنابراین این قطعه، نیاز به تعویض پیدا می‌کند. لذا باید به خرید لوازم یدکی از خارج و یا داخل دست بزنید. لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که برای خرید این نوع از لوازم یدکی، باید سرعت به خرج دهید. چراکه این امکان وجود دارد که وسیله نقلیه شما با آسیب دیدن این قطعه، دیگر نتواند حرکت کند. از طرف دیگر لازم است این نوع از قطعات را به صورت اصل و اورجینال خریداری کنید تا به اندازه کافی، کیفیت داشته باشند. برای این منظور می‌توانید از طریق وب سایت‌هایی اقدام کنید که خرید لوازم یدکی از دبی و یا خرید لوازم یدکی از آمریکا و … را انجام می‌دهند و این قطعات را به صورت اصل و اورجینال در اختیار مشتریان و خریداران قرار می‌دهند.

آلترناتور
آلترناتور، نام یک قطعه بسیار مهم و کاربردی دیگر، در خودروها است. وظیفه اصلی این بخش این است که باتری خودروی شما را شارژ کند. در حقیقت می‌توان گفت وظیفه مهم و کارکرد اصلی قطعه آلترناتور، تامین کردن انرژی الکتریکی خودرو است. لازم است بدانید که این قطعه، نیروی مورد نیاز برای شارژ کردن باتری خودروی شما و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز آن را، از یک تسمه دریافت می‌کند. تسمه مورد نیز، نیروی لازم برای انجام این فرایند را به طور کاملا مستقیم از میل لنگ‌های خودرو، به دست آورده است.
در صورتی که این بخش و یا قطعه، خراب شود و یا بنا به هر دلیلی، از کار بیفتد، باتری خودروی شما شارژ نخواهد شد. از طرف دیگر و در صورتی که بلبرینگ‌های خودرو نیز دچار آسیب و یا خرابی شده باشند می‌توانند به قطعه آلترناتور نیز، آسیب وارد نمایند. در چنین شرایطی، خودروی شما صدایی بسیار بلند و آزاردهنده ایجاد خواهد کرد. بنابراین نیاز به خرید این قطعه و تعویض آن، به شدت احساس می‌شود. در این صورت می‌توانید به خرید لوازم یدکی از سایت‌های خارجی اقدام نمایید و به خرید لوازم یدکی از آمازون و … دست بزنید.

دیسک ترمز
دیسک ترمز، عنوان یکی دیگر از قطعات خودروها است. در حقیقت می‌توان گفت این قطعه، مهم‌ترین قطعه در سیستم ترمز یک خودرو به شمار می‌رود. لازم است بدانید که از طریق ایجاد اصطکاک میان لنت و دیسک در هنگام ترمز گرفتن، توقف خودرو اتفاق می‌افتد. همان‌طور که می‌دانيد دیسک در زمانی که با عملیات ترمز گیری مواجه می‌شود تحت فشار و اصطکاک بسیار بالایی قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، در این شرایط، دیسک ترمز، دمای بسیار زیادی را نیز تحمل خواهد کرد. این عوامل موجب می‌شود تا دیسک ترمز دچار برخی از اشکالات شود. از جمله این اشکالات می‌توان به تاب برداشتن این قطعه اشاره کرد. بنابراین و در چنین شرایطی، در هنگام ترمزگیری، خودروی مورد نظر، دچار لرزش می‌شود. از طرف دیگر در بسیاری از مواقع، در صورتی که از لنت‌های بی کیفیت و یا غیر اصل و یا فرسوده، استفاده شده باشد، بر روی دیسک ترمز، خطوطی ایجاد می‌شود. این عامل به کاهش قدرت ترمز گیری منجر خواهد گشت. نکته دیگری که باید در این مورد به آن اشاره شود این است که در هنگام تعویض دیسک ترمز، باید این قطعه را به صورت جفتی تعویض نمایید. یعنی لازم است به طور همزمان به خرید و تعویض ۲ دیسک جلویی خودرو اقدام کنید و یا دو دیسک عقب خودرو را تعویض نمایید.

یونیت کنترل سیستم ABS
همان‌طور که می‌دانيد سیستم ABS به کار رفته در خودروها، وظیفه دارد امنیت و هم‌چنین ثبات خودروی مورد نظر را در هنگام عملیات ترمزگیری تامین کند. با استفاده از این سیستم، از قفل شدن چرخ‌های خودرو، در شرایط ترمز گیری، جلوگیری به عمل می‌آید‌ و از طرف دیگر، باعث می‌شود تا خودرو، ثبات و پایداری بیشتر و بهتری داشته باشد. سیستم ABS به طور معمول، از یونیت کنترل بهره مند شده است. این یونیت در حقیقت، نقش فرماندهی و یا مغز را در این سیستم، بر عهده دارد.
یونیت کنترل سیستم ABS است که دستور می‌دهد چه زمانی سیستم ABS عمل کند. یونیت کنترل سیستم ABS در حقیقت این وظیفه را بر اساس اطلاعاتی که کسب می‌کند انجام می‌دهد. از جمله این اطلاعات می‌توان به دانستن سرعت چرخ‌های خودرو اشاره کرد. هم‌چنین یونیت می‌تواند با اطلاعاتی که از فشار ترمز به دست می‌آورد به تصمیم گیری اقدام کند. بنابراین می‌توان به این نتیجه دست یافت که یونیت کنترل سیستم ABS با استفاده از سرعت چرخش چرخ‌های خودرو به این تشخیص می‌رسد که آیا این چرخ‌ها، دچار اشکال و یا آسیبی هستند یا نه.
در صورتی که این قطعه، دچار هر گونه خرابی و یا آسیب سود، در نشان دهنده‌های خودروی مورد نظر، یک چراع زرد رنگ ABS و یا نارنجی رنگ، روشن خواهد شد. لازم است بدانید که این قطعه، کم‌تر به خرابی دچار می‌شود و یا مشکلی پیدا می‌کند اما در صورت خراب شدن، هزینه بسیار بالایی را برای شما ایجاد خواهد کرد. چراکه این قطعه، از گران قیمت‌ترین قطعات در خودروها است. از طرف دیگر، هزینه مورد نیاز برای تعویض این قطعه نیز، بسیار بالا است.

کمپرسور کولر خودرو
در بسیاری از موارد، کولر خودروی شما دچار اشکال می‌شود. این احتمال وجود دارد که این نوع از خرابی، به دلیل بروز نشتی در مدار کولر باشد. در صورتی که مشکل کولر خودرو به دلیل نشتی در مدار کولر نباشد، لازم است به بررسی کمپرسور آن اقدام نمایید. به طور معمول، کمپرسورهایی که در کولر خودروها به کار رفته‌اند، از یک کلاچ، به وجود آمده‌اند. این کلاچ وظیفه دارد از کمپرسور به صورت فعال و غیر فعال، استفاده کند. در بیشتر موارد و در شرایطی که این کلاچ، عمر و دوام خود را از دست می‌دهد، کمپرسور نیز نمی‌تواند عملکرد صحیحی داشته باشد و یا به عبارت بهتر، این بخش نیز از کار، خواهد افتاد. در بعضی از موارد نیز این امکان وجود دارد که برخی از قطعات داخل کمپرسور، دچار خرابی شده باشند و به از کار افتادن این قطعه نیز، منجر گردند.

پلوس
پلوس از دیگر قطعات لازم و ضروری خودروها است‌. لازم است بدانید که این قطعه، بیشترین میزان از خرابی را تجربه می‌کند. در بسیاری از مواقع، پاره شدن بادگیرهای پلوس، موجب خرابی این قطعه می‌گردند. لازم به ذکر این نکته است که وظیفه قطعه پلوس، در خودروها، انتقال دادن نیرو از دیفرانسیل به چرخ‌های خودرو است. در انتهای قطعه پلوس، گردگیر واقع شده است. گردگیر پلوس، به شکل یک قیف است. وظیفه این بخش این است که از تماس مواد آلاینده از قبیل گرد، خاک، غبار و … با سر پلوس، پیشگیری به عمل آورد تا از این طریق، مانع خرابی این ناحیه شود. به دلیل اینکه آمار و میزان خرابی‌های این بخش بسیار بالا است، بنابراین به طور معمول، در تمامی سرویس‌های خودرو، این قطعه، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت لزوم به تعویض آن، اقدام می‌شود. برای خرید این قطعه می‌توانید از طریق وب سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی اقدام نمایید که لوازم جانبی یا یدکی تویوتا، کیا، هیوندای و سایر انواع خودروها را با کیفیت‌های مناسب و به صورت کاملا اصل، در اختیار شما قرار می‌دهند.

موتور فن
همان‌طور که می‌دانيد فن، یکی از قطعات یک خودرو است. این بخش، خود از دو قطعه دیگر به وجود آمده است که عبارتند از: الکتروموتور و یک پره.
لازم به ذکر این نکته است که قطعه الکتروموتور و یا موتور، وظیفه دارد هوای مورد نیاز سیستم را فراهم نماید. این بخش، هم‌چنین می‌تواند هوا را به داخل اتاق خودروی شما، انتقال دهد. فن خودرو به طور معمول، از جمله قطعاتی است که زود به زود، خراب می‌شود و یا با آسیب‌هایی مواجه می‌گردد. در بسیاری از موارد، این امکان وجود دارد که فن، به طور کامل از کار بیفتد. لازم به ذکر است که در صورتی که این بخش از خودرو، خراب شود و یا با آسیب روبرو گردد، سر و صدای زیادی ایجاد خواهد کرد. بنابراین باید به خرید این قطعه و تعویض آن اقدام نمایید. برای خرید موتور فن خودرو می‌توانید از طریق وب سایت‌های اینترنتی اقدام کنید که لوازم جانبی یا یدکی کیا، هیوندای و سایر انواع خودروهای داخلی و خارجی را در اختیار مشتریان و خریداران این محصولات قرار می‌دهند.

کالیپر ترمز خودرو
در سیستم ترمز یک خودرو، چندین بخش و یا چندین قطعه مهم به کار رفته است. هر یک از این قطعات، در طی فرایند ترمزگیری، عملکردی ویژه دارند. لازم است بدانید که مهم‌ترین بخش این سیستم، کالیپر ترمز خودرو است. این قطعه می‌تواند با فشار وارد کردن بر لنت‌ها و فشار آن‌ها بر روی دیسک ترمز، به کاهش یافتن سرعت خودرو، کمک کند و سپس، آن را به آرامی متوقف گرداند. در صورتی که کالیپر ترمز خودروی شما، دچار هر گونه اشکال و یا خرابی شود، لنت‌ها نیز معیوب خواهند شد و دچار ساییدگی خواهند گشت. در صورتی که موقعیت ایجاد شده، حادتر از این شود، روغن ترمز از کالیپر، نشت خواهد کرد. این عامل، خطرات بسیاری را برای خودروی مورد نظر، به وجود خواهد آورد. برای نمونه، این امکان وجود دارد که سیستم ترمز خودرو، به طور کامل از کار بیفتد. از طرف دیگر، این احتمال وجود دارد که بتوانید برخی از قطعات داخلی به کار رفته در بخش کالیپر را تعمیر کنید. اما در صورتی که تعمیر این قطعات بی فایده باشد باید نسبت به تعویض این قطعه، اقدام نمایید.

سیبک فرمان
سیبک فرمان، در حقیقت، نام قطعه‌ای است که در اتصالات یک خودرو، جای می‌گیرد. این قطعه، می‌تواند حرکات سیستم فرمان یک خودرو را به چرخ‌های جلوی آن منتقل کند. در صورتی که این بخش، دچار هر گونه آسیب و یا خرابی شود، در شرایطی که خودروی مورد نظر، در دست اندازها بیفتد، صدای بسیار آزار دهنده‌ای به گوش می‌رسد. بنابراین لازم است برای تعویض این قطعه، اقدامات لازم را انجام دهید. در چنین شرایطی لازم است سعی شما این باشد که از طریق فروشندگانی به خرید این قطعه دست بزنید که اطمینان دارید قطعات اصل و اورجینال را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سوئیچ چراغ ترمز
همان‌طور که می‌دانيد در مواقعی که یک راننده، پدال ترمز خودرو را فشار می‌دهد چراغ‌های ترمز، روشن خواهند شد. این کار را قطعه‌ای به نام‌ سوئیچ چراغ ترمز، انجام‌ می‌دهد. لازم به ذکر است که در بیشتر موارد و در بیشتر خودروها، سوئیچ چراغ ترمز، در انتهای اهرم پدال ترمز واقع شده است. اما در برخی از خودروها نیز، این قطعه، روی پدال قرار گرفته و زیر پای راننده خودرو، جاساز شده است. لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتی که چراغ‌های ترمز خودروی شما، خراب شوند و از کار بیفتند و لامپ‌های آن خودرو نیز سالم باشند، به احتمال قوی، سوئیچ چراغ ترمز دچار اشکالی شده است. بنابراین لازم است به خرید و تعویض این قطعه دست بزنید.

حسگر موقعیت میل سوپاپ
حسگر موقعیت میل سوپاپ در یک خودرو، وظیفه دارد که به واحد کنترل الکترونیکی موتور، اعلام نماید که میل سوپاپ آن وسیله، در چه درجه‌ای واقع شده است. بنابراین و از طریق ارائه این اطلاعات، واحد کنترل آن خودرو، به این امکان دست خواهد یافت که تشخیص دهد چه زمانی برای پاشش سوخت به مانیفولد هوا مناسب است. در صورتی که این قطعه، خراب شود و یا با اشکالی مواجه گردد، چراغ چک خودرو، روشن خواهد شد. از طرف دیگر، این امکان وجود دارد که خودروی مورد نظر، بسیار دیرتر از حد معمول، روشن شود. نکته دیگری که لازم است به آن اشاره شود این است که در صورت خرابی حسگر موقعیت میل سوپاپ، مصرف سوخت خودروی شما، افزایش پیدا خواهد کرد. چراکه در این شرایط، پاشش بیش از حد نیاز سوخت، روی خواهد داد. بنابراین لازم است هر چه زودتر، ایراد آن را برطرف سازید و یا به تعویض این قطعه دست بزنید. برای خرید این قطعه می‌توانید به فروشگاه‌های عرضه انواع لوازم جانبی یا یدکی هیوندای، تویوتا و … مراجعه نمایید.

خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 7    میانگین: 2.9/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر