آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

راهنمای خرید کاپشن: نکاتی که هنگام خرید کاپشن باید به آن توجه کنید

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

زمستان در راه است

زمستان در راه است. آیا لباس‌های زمستانی خود را آماده کرده‌اید؟ یک لباس زمستانی مناسب، یک کاپشن یا پالتوی مناسب بهترین همراه شما در زمستان است. اگر برای زمستان امسال قصد خرید کاپشن مناسبی دارید، این مطلب لک‌لک را از دست ندهید.

به‌یاد داشته باشید که یک کاپشن خوب تا سال‌ها همراه شماست و نیازی به تعویض آن ندارید. شاید هنگام خرید کاپشن مجبور باشید به نسبت دیگر لباس‌ها پول بیشتری برای آن خرج کنید، اما مطمئن باشید تا چند سال خیالتان از لباس زمستانی راحت است.

اصولاً کاپشن لباسی است که باید از نظر جنس الیاف و طول پارچه شما را گرم نگه دارد؛ باید بتواند از شما در برابر سرما، باد، باران و برف محافظت کند.

چگونه یک کاپشن خوب بخریم؟

نکاتی که هنگام خرید کاپشن باید به آن توجه کنید

اولین نکته هنگام خرید کاپشن خرید «یک کاپشن خوب» است. اگر مجموعه‌ای از کاپشن‌ها و کت‌های مختلف داشته باشید ولی کارایی و گرمای لازم را نداشته باشند، فایده‌ای ندارد. یک کاشپن خوب بهتر از چندین کت و کاپشن ناکارآمد است. هنگام خرید کاپشن حتماً به موارد زیر توجه کنید:

عایق پارچه: موقع خرید کاپشن حتماً دقت کنید که بین آستر و پارچه عایقی از جنس پشم، پشم شیشه یا کرک باشد. در واقع همین عایق است که می‌تواند شما را در روزهای سرد گرم نگه‌دارد. البته کارشناسان معتقدند که کرک بهترین عایق گرمایی است. کرک یا پر از عایق‌هایی است که سال‌هاست در لباس‌های زمستانی استفاده می‌شود. بیشتر کاپشن‌هایی که عایقشان از کرک است دوخت و ظاهری چند تکه دارد تا پرها در کاپشن تکان نخورد. کاپشن‌هایی که عایق پر دارد در صورت خیس شدن باید به خوبی خشک شود تا دوباره بتواند شما را به خوبی گرم کند.

کیفیت: کیفیت پارچه و دوخت باید طوری باشد که با آویزان کردن و یا هر کار دیگری اتفاقی برای کاپشن شما نیفتد. اگر فروشنده به شما گفت که این کاپشن نباید تا شود، آویزن شود و یا هر مورد دیگری، باید به کیفیت مطلوب آن شک کرد. یک کاپشن خوب در هر شرایطی باید در کنار شما باشد.

ضد آب و باد: کمترین انتظاری که از کاپشن خود باید داشته باشید ضد آب و ضد باد بودن آن است. این ویژگی مربوط به رویهٔ کاپشن است که معمولاً از جنس نایلون یا پلی‌استر است. بعضی از برندها از فناوری نانو در ضد آب بودن کاپشن استفاده می‌کنند. البته همین جنس نایلونی کاپشن را در برابر آتش حساس می‌کند. پس اگر کنار آتش هستید مراقب کاپشن خود باشید.

طول کاپشن: هرچقدر کاپشن‌تان بلندتر باشد شما را بیشتر گرم می‌کند. معمولاً کاپشن‌ها کوتاه هستند و برای لباس گرم بلند از پالتو استفاده می‌شود. اما کاپشن‌های، مخصوصاً از نوع زنانه، نیز رایج شده است. اگر خیلی سرمایی هستید و یا در مناطق سرد زندگی می‌کنید، کاپشن‌های بلند بیشتر در گرم نگه‌داشتن شما بهتان کمک می‌کند.

درزها: درز کاپشن باید به خوبی دوخته و مهر و موم شده باشد. دوخت‌ها نباید به آستر و عایق برسند. حواستان باشد که موقع باد شدید همین درزها ممکن است باعث دردسر شما شود. همیشه موقع خرید رویه ودرزهای کاپشن را خوب بررسی کنید تا ایراد و شکافی نداشته باشد.

کلاه: دنبال کاپشن کلاه‌دار باشید. در این صورت دیگر لازم نیست همراه خود کلاه داشته باشید و یا هزینه‌ای هم برای خرید کلاه بکنید. کلاه کاپشن در روزهای سرد و بارانی همیشه  همراه‌تان است و می‌تواند شما را گرم کند.

محافظ زیپ: در بعضی از کاپشن‌ها تکه پارچه‌ای جلوی زیر قرار دارد که معمولاً با دکمه بسته می‌شود. این تکه پارچه جلوی نفوذ باد و سرما را می‌گیرد. دقت کنید که زیپ کاپشن محافظ داشته باشد تا باد از لابه‌لای آن نفوذ نکند.

جیب: شاید کمی پیش پا افتاده و ساده باشد، اما جیب‌های کاپشن بخش مهمی از آن است. کاپشن‌ باید جیب به نسبت بزرگ و گرمی داشته باشد تا در سرمای زمستان بتواند دستان شما را گرم نگه دارد. از طرفی جیب‌های بیشتر برایتان مزیت محسوب می‌شود تا وسایل بیشتری را در کاپشن خود جای دهید.

تن‌خور: هنگام خرید کاپشن سعی کنید سایزهای مختلف را امتحان کنید و قبل از هر چیز برچسب راهنمای سایز آن را بخوانید. به‌یاد داشته باشید همهٔ برندها سایزهای یکسان ندارند. هنگام امتحان کردن لباس این موضوع را هم در نظر بگیرید که زیر آن لباس‌های دیگر هم می‌‌پوشید؛ پس با توجه به آن اندازهٔ مناسب را انتخاب کنید.

کاپشن چرم: کاپشن‌های چرم دوام زیادی دارند، اما شاید به اندازهٔ‌ کاپشن‌های زمستانی گرما نداشته باشند. کاپشن چرم زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند استایل و ظاهر شما را جذاب کند. توصیه می‌کنیم کاپشن چرم را به عنوان یک لباس زمستانی و گرم انتخاب نکنید.

نتیجه

کاپشن لباسی به نسبت گران است. باید شما را گرم کند و تا مدت‌ها در کنار شما باشد. بنابراین، باید در خرید کاپشن دقت کنید و جنسی را انتخاب کنید  که ارزش پولی را که برایش می‌پردازید داشته باشد. مطمئن باشید با خرید یک کاپشن مناسب تا چند سال هزینه‌ای برای لباس زمستانی نخواهید کرد.

خرید آنلاین

با تمام این صحبت‌ها شما می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی هم به صورت آنلاین خرید داشته باشید. با کمک مطلب راهنمای انتخاب سایز مناسب در خرید آنلاین می‌توانید خیلی راحت به صورت اینترنتی پالتوی مورد نظر خود را تهیه کنید. کافی است با کمی تحقیق فروشگاه اینترنتی مورد نظرتان را انتخاب کنید و به کمک سیستم ثبت سفارش لک‌لک کاپشنخود را تهیه کنید.

[تعداد: 108    میانگین: 2.6/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر

یک نظر