آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 
کروم کست چیست؟

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

کروم کست چیست؟
تابه‌حال دیده‌اید که برخی افراد گوشی موبایل خود را به تلویزیون متصل می‌کنند و از طریق گوشی خود بر روی TV فیلم تماشا می‌کنند. این قابلیت امروزه در بسیاری از گوشی‌های موبایل و تلویزیون‌ها وجود دارد و به‌راحتی می‌توانید بر روی تلویزیون متصل شوید.
قابلیت دیگری وجود دارد که شما می‌توانید برخی از اپلیکیشن‌های گوشی خود را که برای تماشای فیلم و سریال است و در زیرمجموعه کمپانی کروم قرار دارد را در تلویزیون مدیریت کنید. یک دستگاه کوچکی مانند فلش وجود دارد که به آن کروم کست Chromecast می‌گویند و مانند یک دانگل یا رابط بین گوشی موبایل و تلویزیون عمل می‌کند. درواقع کار اصلی کروم کست تماشای ویدئوهای آنلاین از تلفن هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ با استفاده از وای‌فای است.
در ادامه به بررسی بیشتر این دانگل کاربردی می‌پردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

کروم کست چه کاری انجام می‌دهد؟
کار اصلی Chromecast انتقال تصویر ویدئویی به تلویزیون است که قابلیت اتصال گوشی، تبلت و لپ‌تاپ برای کاربران فراهم می‌کند. باید بدانید که این دستگاه ساخته شده توسط کمپانی گوگل است و برخی از نرم‌افزارها را مانند Netflix، YouTube، HBO، Plex، Spotify، Vevo پشتیبانی می‌کند. کروم کست یک رابط اچ دی ام آی دارد که به تلویزیون متصل می‌شود و شما می‌توانید از طریق کابل یواس‌بی گوشی موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ خود را به آن متصل کنید.
نکته مهمی که باید در مورد ارسال محتوا در کروم کست بدانید این است که ارسال محتوا از تلفن شما به Chromecast صورت نمی‌گیرد؛ بلکه در اکثر موارد، تمام کاری که شما انجام می‌دهید این است که از تلفن خود استفاده می‌کنید تا به دستگاه Chromecast بگویید چه محتوایی را به تلویزیون ارسال کند. سپس Chromecast از اتصال خود برای بازیابی آن جریان با بهترین کیفیتی که می‌تواند استفاده می‌کند؛ یعنی اینکه که مثلاً اگر Chromecast Ultra را به تلویزیون 4K وصل کنید، محتوای 4K را پخش می‌کند که امکان پخش ویدئو با همچنین در برخی از گوشی‌های موبایل امکان‌پذیر نیست.

تفاوت کروم کست با میراکست (Miracast)
ویژگی میراکست یک قابلیت در خود گوشی موبایل است که با نام‌های SCREEN SHARING، Cast Screen، Miracast Screen، Screen Mirroring، Wireless Display و Smart View نیز شناخته می‌شود و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند صفحه گوشی خود را به تلویزیون متصل کنند و بتوانند صفحه موبایل خود را در اندازه بزرگ‌تری مانند تلویزیون تماشا کنند. در این ویژگی فقط زمانی که ویدئویی را پلی می‌کنید گوشی شما قفل می‌شود که قابلیت استفاده از محیط‌های دیگر گوشی را دارید.
ولی دانگل کروم کست عملکرد متفاوت‌تری دارد، این دستگاه علاوه بر این که کار میراکست را انجام می‌دهد، توانایی اجرای برخی نرم‌افزارها را در تلویزیون برای شما فراهم می‌کند و زمانی که شما با برنامه‌ها کار می‌کنید و فیلم تماشا می‌کنید سپس می‌توانید صفحه‌نمایش را خاموش کنید، به این معنی که هنگام تماشای فیلم و ویدئو، برق گوشی و تبلت خود را تخلیه نمی‌کنید و حتی می‌توانید با قسمت‌های دیگر گوشی کار کنید و حتی تماس برقرار کنید.
Chromecast با تلویزیون‌هایی که هوشمند نیستند و قابلیت اتصال به مرورگر را ندارند هم سازگاری دارد و تلویزیون شما را به یک اسمارت تی‌وی تبدیل می‌کند و نقطه مقابل آن هم وجود دارد که برخی از تلفن‌های همراه قابلیت میراکست را ندارند و نمی‌توانید آن‌ها را به تی‌وی متصل کنید، در اینجا کروم کست امکان اتصال تلویزیون را برای کاربران فراهم می‌کند.
معرفی انواع Chromecast
اولین کروم کست در سال ۲۰۱۳ وارد بازار دیجیتال شد که به دلیل کاربردی‌بودن آن و نبود ویژگی میراکست درگوشی‌های موبایل با استقبال زیادی مواجه شد. کمپانی کروم در طی سال‌ها ورژن‌های مختلفی از کروم کست‌ها را تولید کرده است که برخی از آن‌ها را در ادامه برای شما معرفی خواهیم کرد و ویژگی‌های آن‌ها را بیان می‌کنیم:
کرم کست معمولی
این مدل Chromecast در سه ورژن تولید شده است و کار اصلی آن اتصال کردن گوشی به تلویزیون است و کیفیت رزولوشنی برابر با 1080p دارد و از چیپست Armada 1500 Mini در آن استفاده شده است و از حافظه رم ۵۱۲ مگابایت و حافظه داخلی ۲ گیگابایت بهر می‌برد. کروم کست‌های معمولی را می‌توانید از طریق پورت HDMI و شبکه بیسیم وای‌فای و پورت شبکه اترنت آن را به دستگاه ها متصل کنید.
کروم کست صوتی Chromecast Audio
کروم کست‌های صوتی برای انتقال فایل‌های صوتی در پلتفرم‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما با Chromecast Audio می‌توانید موبایل خود را به اسپیکر یا رادیو متصل کنید و بدون اختلالی به موزیک گوش دهید؛ یعنی اینکه هم‌زمان با گوشی موبایل در اسپیکر موزیک پخش کنید و با تلفن خود مکالمه داشته باشید بدون آن که موزیک شما متوقف شود.
از نظر سخت‌افزاری کروم کست‌های صوتی به چیپست Marvell Armada 1500 Mini Plus 88DE3006 مجهز شده است و دارای حافظه رم و حافظه داخلی ۲۵۶ مگابایت است. این دستگاه از طریق ورودی جک ۳٫۵ میلیمتری، شبکه بیسیم وای‌فای و پورت شبکه به دستگاه ها متصل می‌شود.
کروم کست اولترا Chromecast Ultra
سری کروم کست اولترا کیفیت و وضوح نمایش بسیار بالاتری نسبت به سایر کروم کست‌ها دارد و فناوری HDR پیروی می‌کند که می‌تواند میزان روشنایی بالاتری را نشان دهد و رنگ تصاویر طبیعی‌تر و باکیفیت‌تر هستند. حافظه رم Chromecast Ultra بیشتر از مابقی سری‌های کروم کست است و ظرفیتی برابر با یک گیگابایت دارد و توانایی پشتیبانی از رزولوشن‌های 4K Ultra و HDR10 را دارد.
نتیجه‌گیری
کروم کست‌ها یک دانگل کوچک و جمع‌وجور است که حمل نقل آسانی دارد و بسیار کاربردی هستند. کروم کست‌ها فناوری جدیدی هستند که می‌تواند یک تلویزیون معمولی را به یک اسمارت تی‌وی تبدیل کند و امکان استفاده از برنامه‌های Netflix، YouTube، HBO، Plex، Spotify، Vevo را که برای تماشای فیلم و سریال هستند را فراهم کند.
اولین Chromecast در سال 2013 وارد بازار شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و کاربران به‌راحتی می‌توانستند گوشی خود را تنها با یک کابل و برنامه به گوشی متصل کنند و فیلم تماشا کنند. دو مزیت مهم در کروم کست‌ها وجود دارد اولین نکته این ات که شما به طور هم‌زمان می‌توانید در گوشی خود فیلم پلی کنید و در تی‌وی آن را تماشا کنید و در حین فعالیت دیگری را با گوشی موبایل خود بدون اختلالی انجام دهید.
نکته بعدی این بود که شما فقط انتقال محتوا را از طریق دستگاه کروم کست انجام می‌دهید، یعنی اینکه کروم کست توانایی بالابردن کیفیت فیلم و سریال را نیز دارد حتی اگر گوشی شما آن کیفیت را پشتیبانی نکند.

خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 4    میانگین: 2.3/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر

یک نظر