آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

انتخاب سایز درست لباس در خرید آنلاین

انتخاب سایز درست

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

قطعا این اتفاق برای شما هم رخ داده است ! کفش یا لباسی را به صورت آنلاین خریداری کنید اما سایز دلخواهتان نباشد . نمی شود از این قضیه چشم پوشی کرد ، خرید آنلاین ممکن است  با درصدی ریسک و البته خطا همراه باشد . فروشگاه ها و برند های زیادی در جهان وجود دارد و به همین تعداد ممکن است که اختلاف سایز و اندازه وجود داشته باشد .

حتی اگر طرفدار خرید آنلاین نیستید،  نمی توانید مزایای آن را نادیده بگیرید . امروزه فروشگاه های آنلاین یک قدم از مراکز تجاری جلوتر حرکت می کنند و با صرفه جویی که در وقت و پول مشتریان خود دارند ، هرروز به محبوبیت خود اضافه می کنند . می توانید مزایای بیشتر خرید آنلاین را در مقاله ” 5 مزیت خرید آنلاین ” بخوانید .

انتخاب سایز درست

یک خریدار چه کارهایی می تواند انجام دهد تا بتواند سایز درست را انتخاب کند ؟ تعداد انگشت شماری راه وجود دارد تا شما بتوانید مناسب ترین سایز لباس یا کفش را برای خود انتخاب کنید .

خودتان اندازه بگیرید

اولین قدم در انتخاب سایز مناسب لباس این است که خودتان اندازه گیری کنید .  ممکن است سایز 4 لباس در یک برند برابر با سایز 6 برند دیگر باشد . برای اندازه گیری، بهتر است از فرد دیگری بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد .  به اندازه های خیلی دقیق نیازی ندارید کافیست متر را بردارید  ،  دور تا دور قفسه سینه برای سینه ، دور تا دور کمر برای سایز کمر و دورتادور استخوان لگن را برای سایز باسن اندازه گیری کنید . این اندازه ها را نگه دارید تا زمانی که بخواهید یک خرید آنلاین انجام دهید .

انتخاب سایز درست

جدول سایز بندی

تقریبا هر فروشگاه آنلاین لباس ، بخشی را با عنوان جدول سایزبندی در نظرگرفته است . پس قبل از هرچیز آن جدول را پیدا کنید . در این جدول اندازه های مورد نیاز برای خرید آن پوشاک مشخص شده است .  گاهی لازم است با توجه به اندازه های مشخص شده ، اندازه های خود را بار دیگر با آن تطابق دهید .

انتخاب سایز درست

تفاوت ها را بشناسید

سایز لباس های هر فروشگاه ممکن است بر اساس مدلی که طراحی شده است متفاوت باشد ، پس بهتر است تفاوت این مدل ها را بدانید تا در خرید کمتر دچار اشتباه شوید . به طول مثال در طراحی لباس های زنانه دو مدل “misses” و “juniors” وجود دارد . مدل “misses” یک مدل سنتی است. سایزهای آن بر اساس اعداد زوج (4 ، 6 ، 8 ) است و در ناحیه بالاتنه و پایین تنه گشاد است و بیشتر برای هیکل های مدل ساعت شنی مناسب است . در مدل “juniors” سایزها بر اساس اعداد فرد ( 3، 5 ، 7 ) می باشند و در ناحیه بالا تنه و پایین تنه تنگ است و بیشتر برای افراد لاغر مناسب است .

برند های مختلف را به خاطر بسپارید

اگر از آن دسته افرادی هستید که خرید آنلاین لباس را زیاد انجام می دهید بهتر است بعد از خرید از هر فروشگاه و یا برندی ، سایز متناسب با خود را یادداشت کنید ، تا در خرید های بعدی بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید . شاید این کار در ابتدا خنده دار به نظر بیاید اما در مواقعی که سایز لباس بر اثر شست و شوی زیاد و یا به هر دلیلی از بین برود دسترسی به آن سخت خواهد بود مگر آنکه قبلا آن را یادداشت کرده باشید .

انتخاب سایز درست

 در خرید از فروشگاه های آنلاین داخلی که امکان بازگشت لباس وجود دارد شاید انتخاب سایز اشتباه ،  مسئله بزرگی نباشد ولی در خرید از فروشگاه های آنلاین خارجی که امکان بازگشت کالا وجود ندارد یا هزینه زیادی باید برای بازگشت آن متحمل شد ، این نکات بسیار قابل توجه و ارزشمند خواهد بود .

اگر شماهم در این زمینه تجربه ای دارید با ما در میان بگذارید .

[تعداد: 83    میانگین: 2.3/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر