آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

راهنماي خرید پرینترهای سه بعدی

پرینتر سه بعدی 3D Printer محصولی بسیار مناسب برای چاپ کردن با سرعت بالا است. با این تجهیزات تصاویر دو بعدی موجود در یک کامپیوتر به شکل سه بعدی و کاملاً واقعی چاپ خواهند شد. به این ترتیب و با استفاده از این تجهیزات و با افزودن لایه‌ها به صورت افقی بر روی یکدیگر شی و یا مدل مورد نظر شما ساخته خواهد شد. از این محصولات برای تولید انواع مختلف مجسمه‌ها و یا ماکت‌ها و … استفاده می‌کنند و این فرآیند را بدون هیچگونه دردسری انجام می‌دهند. این محصولات در حال حاضر در انواع مختلف توسط برندها و شرکت‌های سازنده گوناگون ساخته شده و در بازار وجود دارند. پس اگر تمایل به خرید پرینتر سه بعدی دارید باید با انواع این محصولات آشنا شده و یک راهنمای خرید پرینترهای سه بعدی در اختیار داشته باشید. به همین دلیل در این مقاله قصد ارائه راهنمای خرید پرینترهای سه بعدی را داریم و انواع این محصولات را معرفی خواهیم کرد .

انواع پرینترهای سه بعدی

پرینتر سه بعدی اف دی ام FDM 3D Printer
fdm 3d

پرینترهای اف دی ام را می‌توان یکی از پرکاربردترین انواع این محصولات به شمار آورد. این محصولات از قیمت بسیار مناسبی برخوردار شده اما از سرعت، کیفیت و دقت کمی بهره برده‌اند. این نوع چاپگرها می‌توانند با ذوب کردن پلاستیک و اکسترود، مدل مد نظر شما را به شکل لایه‌هایی برش خورده و افقی به وجود آورند.
رزولوشن این سیستم‌ها چیزی میان ۵۰ تا ۴۰۰ میکرومتر بوده و اکسترودر آن‌ها هم می‌تواند در سه جهت x، y و z حرکت کند. در واقع و با استفاده از این چاپگر سه بعدی می‌توانید به نمونه سازی بسیار سریع دست بزنید.
در این دستگاه، برای تولید قطعات مورد نظر از اکسترود کردن فیلامنت‌های پلیمر و یا موم با قطرهای ۱.۷۵ میلیمتر استفاده می‌کنند. اکسترودر نیز بر روی یک میز سی ان سی سه بعدی واقع شده و می‌تواند در سه جهت ذکر شده حرکت کند.
از این طریق پلیمر ذوب شده در درون اکسترودر بر روی قطعه و یا مدل خواهد نشست. پس از تمام شدن یک لایه سیستم به سمت بالا حرکت خواهد کرد .

پرینتر سه بعدی اس ال آ SLA 3D Printer
پرینتر 3 بعدی
اس ال آ در واقع شکل کوتاه شده و مخفف عبارت استریو لیتوگرافی است که در زبان لاتین به شکل عبارت stereo lithography خود را نشان می‌دهد. این محصولات می‌توانند مدل مد نظر شما را به صورت لایه‌ای چاپ کنند.
در این نوع از چاپگرها از دو مکانیزم برای ساخت قطعات استفاده می‌شود‌. این مکانیزم‌ها شامل مکانیزم پایین به بالا و مکانیزم بالا به پایین هستند. در مکانیزم از بالا به پایین لیزر در بالای تانک جای می‌گیرد. لذا قطعه و یا مدل مورد نظر شما هم از بالا به پایین ساخته خواهد شد.
این در حالی است که در مکانیزم دیگر، لیزر در بخش زیرین تانک واقع شده و مدل هم از پایین به بالا تولید خواهد شد. این محصولات برای سخت کردن مدل از نوعی رزین مایع استفاده کرده و این فرایند را با تابش نور فرابنفش تکمیل می‌کنند.
با این چاپگرها با استفاده از رزین فتو پلیمر به تولید قطعات اقدام می‌گردد. سپس این رزین را به شکل انتخابی و با استفاده از فناوری لیزر با طول موج خاص سفت می‌کنند. این دستگاه از یک سکو به وجود آمده که به آن سکوی ساخت گفته می‌شود و شما می‌توانید قطعات مورد نظر خود را با استفاده از این سکوی ویژه ایجاد نمایید.
در طراحی این دستگاه از سیستم لیزر نیز استفاده شده که در بالای دستگاه قرار گرفته است. این بخش می‌تواند در کنار یک سیستم اسکن لیزر دو بعدی کار کند و لکه لیزر را بر روی سطح رزین و در بخش‌های تعیین شده بتاباند.
از این طریق قطعه شکل گرفته و سفت خواهد شد . از این نوع چاپگرها در نمونه سازی‌های صنعتی استفاده شده و یا آن‌ها را برای تولید محصولات مهندسی به کار می‌گیرند.

پرینتر سه بعدی دی ال پی DLP 3D Printer
پرینتر 3 بعدی دی ال پی
نحوه عملکرد چاپگرهای دی ال پی با نوع اس ال آ اندکی متفاوت است. به نحوی که در این محصولات نور پودری با استفاده از یک ویدئو پروژکتور تابیده می‌شود. دقت و سرعت بسیار بالای این محصولات نیز سبب شده تا یکی از پرمصرف‌ترین انواع چاپگرهای سه‌بعدی موجود در بازار باشند.
اجزا و قطعات به کار رفته در فرایند ساخت و ساختار این محصول از سادگی برخوردار بوده و هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیرات آن هم بسیار کم است. در این نمونه از چاپگرها برای ساخت مدل از رزین‌های سرامیکی و ریخته گری استفاده شده و فرآیند چاپ نیز به شکل لایه‌ای صورت می‌پذیرد.
اگر تمایل به ساخت جواهرات داشته باشند و یا بخواهند از چاپگرهای سه بعدی در صنایع دندانپزشکی و یا پزشکی استفاده کنند این نمونه را برمی‌گزینند.
در صنعت دندانپزشکی از این محصولات برای ساخت ارتودنسی‌های شفاف استفاده می‌شود. با وجود این مزایا این نوع از چاپگرها از قیمت بسیار بالایی برخوردار شده‌اند .

پرینتر سه بعدی دی ام ال اس DMLS 3D Printer
پرینتر سه بعدی دی ام ال اس
این نوع از چاپگرها برای اینکه بتوانند آلیاژها را ذوب نمایند از فناوری لیزر استفاده می‌کنند. ساخت مدل در این محصولات نیز به شکل لایه‌ای انجام می‌شود. اگر بخواهند از طریق این چاپگرها یک مدل و یا قطعه را تولید کنند باید یک محیط بسته و بدون اکسیژن را در نظر بگیرند که سرشار از گاز نجیب است.
این نوع از چاپگرها تنها این امکان را دارند که با استفاده از آلیاژهای نیکل تیتانیوم ۶۵ کار کنند. یکی از مهمترین ویژگی‌ها و مزایای این دستگاه‌ها این است که با به کارگیری آن‌ها قادر به ایجاد قطعات بزرگی خواهید بود. از سوی دیگر دقت این چاپگر فوق العاده بالا است.
برای اینکه بتوانند با استفاده از این نوع چاپگر سه بعدی به ساخت قطعه دست بزنند در ابتدا لایه‌ای از پودر را بر روی سطح قرار داده و سپس به آن لیزر بازتاب می‌دهند.
طی این فرایند ذرات فلز پخته شده و به یکدیگر خواهند چسبید و در نهایت یک لایه به وجود خواهد آمد. پس از این می‌توانند لایه‌های دیگر را نیز به وجود آورند .

پرینتر سه بعدی اس ال اس SLS 3D Printer
پرینتر سه بعدی اس ال اس
برای اینکه بتوانند با استفاده از یک چاپگر سه بعدی اس ال اس، مدل مد نظر خود را به وجود آورند، باید در ابتدا به ذوب ذرات پودر پلیمر دست بزنند تا در نهایت این ذرات به یکدیگر چسبیده و قطعه به وجود بیاید. در واقع این دستگاه با استفاده از یک ماده اولیه پودری شکل قادر به ساخت قطعات مورد نظر شما خواهد بود.
به همین دلیل پودر این محصول پایه و اساس کار است. از سوی دیگر سیستم‌های مختلفی در این دستگاه وجود دارند که با کار کردن در کنار یکدیگر به فرایند ساخت قطعه کمک خواهند رساند. از جمله این سیستم‌ها و بخش‌ها می‌توان به سیستم اسکن لیزر و سیستم‌های حرارتی اشاره کرد و یا سیستم گردش گاز بی اثر، سیستم تغذیه پودر و سیستم پلاتفورم را نام برد.
دیگر بخش مورد نیاز برای ساخت قطعات در این دستگاه، واحد کنترل و بخش‌های الکترونیکی و نرم‌افزاری آن هستند. فرآیند تولید قطعات با استفاده از این چاپگر به شکل لایه‌ای صورت می‌پذیرد. به این ترتیب در ابتدا یک لایه به وجود آمده و سپس لایه‌های بعدی بر روی آن ساخته خواهند شد.
قطعاتی که با استفاده از این چاپگر ساخته می‌شوند از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و دوام آن‌ها نیز طولانی است. با وجود سرعت بالایی که این نوع چاپگرها در تولید قطعات دارند اما دقت عملکرد آن‌ها چندان مطلوب نیست.
دقت متوسط این محصولات را می‌توان عیب عمده آن‌ها به شمار آورد. چراکه با استفاده از آن‌ها قادر به تولید قطعات با ویژگی‌های خاص نخواهید بود.
با این حال مدل‌های ساخته شده با استفاده از این چاپگر از پیچیدگی‌های هندسی برخوردارند و یا کاربران می‌توانند هر طرح و یا قطعه‌ای را با استفاده از این چاپگرها ایجاد نمایند.

پرینتر سه بعدی دی دی ام DDM 3D Printer
پرینتر سه بعدی دی دی ام
این دستگاه‌ها با استفاده از یک ماده مومی شکل به تولید قطعات اقدام می‌کنند. طی این فرآیند از یک نازل نیز کمک می‌گیرند و آن را بر روی یک میز سی ان سی دو بعدی جای می‌دهند. این نازل قادر به ذوب کردن موم بوده و می‌تواند موم را پس از ذوب کردن به قطعاتی ریز تبدیل کند. این نوع از پرینترهای سه بعدی دقت بالایی داشته و عملکرد آن¬ها هم قابل توجه است.

خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 2    میانگین: 3/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر