آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی ؛ بهترین هدست‌های واقعیت مجازی کدامند؟

واقعیت مجازی دنیای شگفت‌آوری از فناوری است. با استفاده از این فناوری می‌توانید به جایی سفر کنید که در حال حاضر در آنجا نیستید. این فناوری هیجان‌انگیز امروز به کمک هدست‌ واقعیت مجازی وارد زندگی ما شده‌‌ است. این فناوری برتر به قدری جالب توجه است که شرکت‌های فناوری دنیا را مجاب کرده است که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. البته شایان ذکر است که بیش از ۲۰ سال است که فناوری واقعیت مجازی وارد دنیای ما شده‌، اما چند سال اخیر با پیشرفت فناوری، واقعیت مجازی بیش از پیش نقش خود را پررنگ کرده‌ است. حالا بسیاری از بازی‌ها با هدست‌های VR  اجرا می‌شوند و دنیای جدید دیگری را به‌وجود آورده‌اند.

در این مطلب قصد داریم در مورد هدست‌های برتر واقعیت مجازی بگوییم و شما را با این فناوری هیجان‌انگیر آشنا کنیم.

چگونه هدست واقعیت مجازی انتخاب کنیم؟

هنگام خرید هدست واقعیت مجازی باید این موضوع را در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید از این هدست به صورت جدی برای بازی‌های کامپیوتری استفاده کنید و یا صرفاً می‌خواهید استفاده از فناوری واقعیت مجازی را تجربه کنید.

برای تجربه واقعیت مجازی که ویدئوهای ساده ۳۶۰ درجه نشانتان می‌دهد، شاید هدست مقوایی گوگل ارزان‌ترین گزینه برای شما باشد. شما می‌توانید این هدست را با قیمت خیلی مناسبی تهیه کنید.

برای بازی‌های ساده روی گوشی موبایل خود می‌توانید از Gear VR سامسونگ و Daydream گوگل استفاده کنید. برای بازی‌های حرفه‌ای که نیاز به فناوری بالای واقعیت مجازی دارند، می‌توانید روی هدست‌های Oculus Rift و   HTC Vive حساب کنید که هر دو برای بازی روی کامپیوتر مناسبند.

چه پلت فرمی را برای واقعیت مجازی استفاده کنیم؟

هنگام خرید هدست واقعیت مجازی باید در نظر داشته باشید که چه پلت فرمی را استفاده می‌کنید.  اگر قصد خرید Samsung Gear VR را دارید ولی گوشی موبایل شما آیفون است، نمی‌توانید از هدست خود استفاده کنید. همین‌طور اگر می‌خواهید Oculus Rift بگیرید ولی لپ‌تاپ شما توانایی پشتیانی و اجرای بازی‌های واقعیت مجازی را ندارد، باز هم نمی‌توانید از هدست خود استفاده کنید.

  • موبایل: شما می‌توانید با استفاده از موبایل خود از تجربه ناب واقعیت مجازی بهره ببرید. مدل‌های مختلفی همچون Google Pixel ،‌Moto Z ،‌Huawei Mate9 Pro ،‌Asus Zenfone AR و Samsung Galaxy S8 از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند. در نظر داشته باشد اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند برای اجرای برنامه‌های واقعیت مجازی قدرت به نسبت کمتری دارند.
  • کنسول: PSVR یکی از کنسول‌های قدرتمند بازی واقعیت مجازی است. هدست‌های سونی را می‌توانید به PS4 و PlayStation Camera وصل کنید و سپس می‌توانید بازی‌های مختلفی مخصوص واقعیت مجازی را بازی کنید.
  • کامپیوتر: برای استفاده از هدست‌های Oculus Rift و  HTC Vive باید کامپیوتر قدرتمندی داشته باشید که بتواند برنامه‌های هدست‌ مجازیتان را اجرا کند.

لوازم جانبی هدست‌های واقعیت مجازی

برای کار با هدست‌های واقعیت مجازی احتمالاً به لوازم جانبی آن هم نیاز خواهید داشت. شما به دسته‌های کنترل برای بازی‌های واقعیت مجازی نیاز دارید. Gear VR سامسونگ و Daydream گوگل دسته‌های بازی برای برنامه‌ها و بازی‌های واقعیت مجازی را دارند. برای کار با PSVR نیز می‌توانید از دسته‌های  Dualshock PS4 استفاده کنید.

برای Oculus Rift نیز می‌توانید دسته‌های Oculus Touch را تهیه کنید. این دسته‌های به شما حس حرکت واقعی دستانتان را در دنیای واقعیت مجازی می‌دهد.

کدام هدست واقعیت مجازی را انتخاب کنیم؟

هدست واقعیت مجازی

Google Daydream View

قابلیت کار با اندروید

Google Daydream یکی از هدست‌های هیجان‌انگیز واقعیت مجازی است. این دستگاه با بسیاری از گوشی‌های همراه اندرویدی و گوگل پیکسل سازگاری دارد. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Daydream که فقط با یک سری از گوشی‌های هوشمند سازگاری دارد، بسیاری از بازی‌های واقعیت مجازی را اجرا کنید.

هدست واقعیت مجازی

Samsung Gear VR

قابلیت کار با دستگاه‌های سامسونگ

این هدست در سال ۲۰۱۵ معرفی و روانه بازار شد، اما هنوز هم جزو بهترین هدست‌های واقعیت مجازی است. بازی‌های هیجان‌انگیز زیادی مثل  Minecraft و Eve Gunjack برای این هدست مناسبند.

هدست واقعیت مجازی

Google Cardboard

قابلیت کار با اندروید و iOS

هدست مقوایی گوگل ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه برای تجربه دنیای واقعیت مجازی است. کافی است گوشی خود را درون هدست قرار دهید و اپلیکیشن Cardboard گوگل را دانلود کنید. این هدست ساختاری ساده دارد که می‌تواند بازی‌ها و برنامه‌های ساده را اجرا کند.

هدست واقعیت مجازی

Homido V2

قابلیت کار با اندروید و iOS

متأسفانه هدست‌های واقعیت مجازی زیادی نیستند که قابلیت کار با آیفون را داشته باشند. Homido سعی کرده است این شکاف را به نوعی از بین ببرد. این هدست قابلیت کار با اندروید و iOS را دارد.

با استفاده از این هدست می‌توانید بازی‌های واقعیت مجازی را از iTunes و یا گوگل پلی استور دانلود کنید.

هدست واقعیت مجازی

Oculus Rift

قابلیت کار با PC

Oculus Rift متعلق به فیس‌بوک است و بعضی از تجربه‌هایی که در این زمینه ارائه می‌دهد جزو بهترین‌های این صنعت است. Oculus اپلیکیشن‌های خوبی در استور خود دارد که تجربه‌های نابی را دنیای واقعیت مجازی در اختیارتان می‌گذارد.

هدست واقعیت مجازی

 PlayStation VR

قابلیت کار با PS4

سال گذشته، پس از مدت‌ها انتظار، هدست‌ واقعیت مجازی سونی به بازار عرضه شد و کنسول‌ها را با دنیای واقعیت مجازی آشنا کرد. کار با این هدست بسیار آسان است و گیمرها خیلی راحت با آن ارتباط برقرار کردند. بسیاری از بازی‌های PSVR را می‌توان با دسته‌های Dualshock هم بازی کرد.

هدست واقعیت مجازی

HTC Vive

قابلیت کار با PC  یا  Mac

یکی از هدست‌های واقعیت مجازی که می‌تواند تجربه‌ کاملاً متفاوتی را در این صنعت به رخ شما بکشاند، HTC Vive است که برای PC  و  Mac قابل استفاده است. لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما حتماً باید کارت گرافیک بالایی داشته باشد.

خرید هدست واقعیت مجازی از سایت‌های خارجی 

اگر قصد خرید هدست واقعیت مجازی را دارید، می‌توانید با خرید از سایت‌های خارجی خرید خود را انجام دهید. برای خرید هدست واقعیت مجازی اورجینال می‌توانید لینک کالای خود را در سامانه ثبت سفارش لک‌لک وارد کنید تا کارشناسان ما خرید شما را انجام دهند و کالای شما را خیلی زود به دستتان برسانیم. اگر قصد خرید از آمازون را دارید، کافی است لینک کالای خود را در سامانه آسان خرید آمازون وارد کنید تا کارشناسان ما خرید شما را انجام دهند.

[تعداد: 16    میانگین: 3.4/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر