آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 
خرید مخلوط کن

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

معرفی انواع مخلوط‌ کن
با پیشرفت تکنولوژی، لوازم برقی متعدد وارد بازار شد که کار آشپزی را راحت کرد و این راحتی باعث شد که اشتیاق بسیاری از افراد تحریک شود و به این سمت روی‌آورند. یکی از این لوازم برقی پراستفاده و کاربردی مخلوط‌ کن یا میکسر است که سالیان سال است که از آن‌ها استفاده می‌کنند و با مرور زمان طرح و مدل‌های مختلفی از آن در بازار وجود دارد که عملکردهای مختلفی دارند.
مخلوط‌ کن ها عملکردهای متنوعی دارند و نوع ساختار آن‌ها هم بسیار متفاوت است. در حالت کلی میکسرها در دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند. مخلوط‌ کن های صنعتی معمولاً با متریال عالی ساخته شده‌اند که قدرت بیشتری دارند و مناسب برای آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، تهیه غذا، کافی‌شاپ‌ها و بیشتر مکان‌هایی که در آن طبخ غذا و دسر انجام می‌شود، هستند.
در ادامه می‌خواهیم انواع مخلوط‌ کن ها را به شما معرفی کنیم و عملکردهای آن را بررسی کنیم. اگر شما قصد خرید مخلوط‌ کن یا میکسر را دارید در ادامه با ما همراه باشید.
خرید مخلوط کن
مخلوط‌کن برای چه کاری استفاده می‌شود؟
در حالت کلی مخلوط‌ کن برای همگن‌سازی یا یک‌دست کردن مواد غذایی با یکدیگر استفاده می‌شود و معمولاً برای غذا و دسرهای نرم و لطیف مانند سوپ، ترشی، انواع دسرها و معجون‌ها کاربرد دارد. برخی از مخلوط‌ کن ها که تیغه‌های قوی‌تری دارند به‌عنوان آسیاب ساخته می‌شوند که برای پودر کردن موادی چون انواع سبزی‌های خشک، ادویه‌ها، برنج، قهوه، کاکائو ساخته شده است.
دستگاه‌های آسیاب هم بیشتر مناسب مواد غذاهایی هستند که نرم و لطیف‌اند و اگر می‌خواهید از مواد غذایی سفت‌تری چون قند، نبات، زردچوبه استفاده کنید باید از آسیاب‌های صنعتی استفاده کنید تا تیغه‌های آن آسیبی نبیند. آسیاب های صنعتی قدرت بسیار بالایی دارند و می تواند سفت ترین مواد غذایی را برای شما مخلوط و پودر کنند.
انواع مختلف مخلوط‌کن
نقش اولیه تمامی مخلوط‌کن ها، میکس یا خردکردن مواد غذایی است؛ ولی برخی از مخلوط‌کن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز دارند که باعث شده مخلوط‌کن‌ها در دسته‌های مختلفی قرار گیرند، در ادامه به انواع مخلوط‌کن‌ها اشاره خواهم کرد.
مخلوط‌کن معمولی (Conventional)
این نوع مخلوط‌کن‌ها یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین مخلوط‌کن‌های بازار هستند که بیشتر مناسب مصارف خانگی بوده و برای تهیه انواع نوشیدنی و معجون یا مخلوط شیر با میوه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. معمولاً مخلوط‌کن‌های معمولی تیغه‌های چندان قوی ندارند و نمی‌توانید برای خرد کردن مغزها یا مواد غذایی سفت و داغ از آن استفاده کنید.
این مدل از میکسرها را هم به‌صورت جداگانه و با عملکرد تک کاره فروخته می‌شوند. هم برخی از غذاسازها هم این مخلوط‌کن‌ها را دارند یا حتی برخی از مخلوط‌کن‌ها با عملکرد چندکاره هستند و به جز پارچ مخلوط لوازم جانبی بیشتری مانند آسیاب و خردکن دارند.
مخلوط‌کن پریمیوم (Premium)
این مخلوط‌کن‌ها بسیار پیشرفته‌تر هستند و قابلیت‌های مازادی نسبت به مخلوط‌کن‌های معمولی دارند و بزرگ‌ترین فرق آن‌ها نحوه خرد و میکس‌کردن مواد است که به دلیل تیغه‌های متفاوتی است که در آن استفاده شده.
تیغه‌های قدرتمند مخلوط‌کن‌های پریمیوم به‌گونه‌ای است که قابلیت مخلوط‌کردن مغز و آجیل‌ها را نیز دارد و می‌تواند از مغزهایی چون بادام‌زمینی و کنجد کره‌گیری کند. کره‌گیری یعنی آن‌قدر نرم و لطیف مخلوط می‌کند که دانه‌های بادام‌زمینی در دهان احساس نمی‌شود.
از دیگر تفاوت‌های مخلوط‌کن‌های پریمیوم وجود هیتر در زیر دستگاه است که قابلیت این را دارد که زمانی که موادی را مخلوط می‌کنید بتوانید در دمای بالا آن را طبخ هم کنید. از این قابلیت مخلوط‌کن بیشتر برای تهیه سوپ می‌توان استفاده کرد که بسیار کاربردی است و سوپ‌هایی نرم و لطیف مناسب بیماران و کودکان تهیه می‌کند.
مخلوط‌کن شخصی (Personal)
این مخلوط‌کن‌ها حجم بسیار کمی دارند و در واقع مخلوط‌کن‌های شخصی لیوان‌های استوانه شکلی هستند که در زیر آن‌ها تیغه تعبیه شده است و ورزشکاران و مادرانی که کودکان زیر یک سال دارند زیاد از آن استفاده می‌کنند.
میکسرهای شخصی بیشتر مناسب مخلوط‌کردن میوه با شیر یا میکس‌کردن سوپ‌ها هستند و قابلیت‌های کمی دارد؛ ولی می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که سفر می‌روند و رژیم غذایی خاصی دارند یا ورزشکارانی که رژیم دارند و باید شیرموز و دیگر نوشیدنی‌های مخصوص را استفاده کنند.
مخلوط‌کن میله‌ای (Immersion)
مخلوط‌کن‌های میله‌ای یا گوشت‌کوب برقی به آن می‌گویند و نام خارجی آن بلندر است که یک‌جور میکسر دستی به‌حساب می‌آید و می‌توانید در لیوان‌های استوانه‌ای یا ظرف‌های بزرگ مواد خود را میکس کنید.
از بلندر فقط برای مخلوط‌کردن مواد نرم و بدون آب باید استفاده کرد؛ یعنی نمی‌توانید برای مخلوط‌کردن سوپ از آن استفاده کنید و احتمال دارد که مواد در حین مخلوط‌شدن پخش شوند.
نکات مهم در خرید مخلوط‌کن مناسب
برای خرید مخلوط‌کن باید به مراکز معتبر مراجعه کنید و مطمئن باشید که بهترین و باکیفیت‌ترین کالا را به شما ارائه می‌دهند. نکته بعدی اینکه برخی از ویژگی‌های مخلوط‌کن شخصی و سلیقه‌ای هستند و بستگی به این دارد که شما کدام ویژگی را می‌پسندید، در ادامه برخی از ویژگی‌های متفاوت و مهم مخلوط‌کن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:
پارچ مخلوط کن پلاستیک باشد یا شیشه‌ای؟
در کل پارچ‌های مخلوط‌کن یا از پلاستیک‌های فشرده ساخته شده‌اند یا از شیشه، در نوع عملکرد تفاوتی ندارند؛ ولی اگر می‌خواهید غذاهای گرم را در پارچ‌های مخلوط‌کن بریزید، بدانید که پارچ‌های شیشه‌ای سالم‌تر هستند.
دوتا از ضعف‌های مهم در پارچ‌های شیشه‌ای وزن بیش از حد آن‌ها و شکننده بودن آن‌هاست. مخلوط‌کن با پارچ شیشه‌ای شکیل‌تر و زیباتر هستند و زودتر تمیز می‌شوند و با مرور زمان پارچ کدر یا زرد نمی‌شود.
گنجایش پارچ مخلوط‌کن
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید میزان ظرفیت پارچ است. اگر برای مصارف خانگی می‌خواهید، مخلوط‌کن‌ها با پارچ یک‌لیتری مناسب هستند و اگر برای کافی‌شاپ یا کاربردهای بزرگ‌تری می‌خواهید باید ظرفیت پارچ‌ها بیشتر باشد.
رایج‌ترین پارچ‌های مخلوط‌کن ظرفیت یک لیتری دارند که برای خانواده‌های ۸ نفره کافی است؛ ولی اگر شما زیاد از نوشیدنی و دسر در مهمانی‌های خود استفاده می‌کنید باید مخلوط کنی را انتخاب کنید که ظرفیت پارچ آن ۲ لیتر باشد.
توان کلی دستگاه
قدرت و توان دستگاه از دیگر ویژگی‌های مهم در انتخاب مخلوط‌کن است که باید انتظار شمار را برآورده کند. تنها میزان قدرت در عملکرد تأثیرگذار نیست؛ بلکه عوامل دیگری چون جنس تیغه یا متریال با کیفیت که در دستگاه استفاده شده است می‌تواند عملکرد و طول عمر دستگاه را بیشتر کند. در بازار امروز دستگاه‌های مخلوط‌کن از ۳۰۰ وات تا ۱۰۰۰ بلکه بیشتر هم وجود دارد که می‌توانید خریداری کنید. توان دستگاه می تواند در دور چرخش دستگاه تاثیر مهمی داشته باشد ولی این به این معنی نیست که اگر توان دتسگاه پایین بود، نتواند به خوبی مخلوط کند.
تنظیمات سرعت دستگاه
تعداد سرعت‌های تعریف شده در مخلوط‌کن‌ها مختلف است و برای برخی افراد تعداد سرعت بسیار مهم است و دوست دارند که دستگاه آن‌ها قابلیت سرعت‌های مختلف را داشته باشد. معمولاً مخلوط‌کن های رایج و کاربردی از ۲ الی ۳ سرعت استفاده می‌کنند؛ ولی برخی از میکسرهای پیشرفته سرعت‌های مختلفی دارند و حتی سرعت آن‌ها برنامه‌ریزی‌شده ست و بستگی به نوع عملکرد آن دارد. یعنی میزان سرعت درست‌کردن اسموتی با شیک متفاوت است یا سرعت یخ خردکن آن تفاوت دارد و هرکدام به‌صورت جداگانه تعریف شده‌اند و دکمه های جداگنه ای دارد که می‌توانید انتخاب کنید.
وجود عملکرد پالس (Pulse)
عملکرد پالس یا همان عملکرد لحظه‌ای، از دیگر قابلیت‌های متفاوت در مخلوط‌کن‌ها به شمار می‌روند و این امکان را فراهم می‌کند که در صورت نیاز برای مدت کوتاهی به‌صورت ضربه‌ای از حداکثر توان دستگاه استفاده کنید.
بهترین برندهای مخلوط‌کن
برندهای زیادی در بازار امروز وجود دارند و بسیاری از برندهای جدید وارد بازار شده‌اند که بسیار شیک و باکیفیت هستند. برندهایی چون بوش (Bosch)، کنوود (Kenwood)، فیلیپس (Philips)، مولینکس (Moulinex)، فلر(Feller) و پارس‌خزر (Pars Khazar) از دسته برندهایی هستند که امتحان خود را در بین افراد پس داده‌اند.
نتیجه‌گیری
مخلوط‌کن یا میکسر می‌تواند یکی از کاربردی‌ترین لوازم برخی در خانه بانوان یا جهیزیه عروس خانم‌ها باشد. برخی از بانوان که وجود مخلوط‌کن را خیلی ضروری می‌دانند و در واقع آن را آچارفرانسه آشپزخانه می‌دانند.
در این مقاله سعی بر این داشتیم که انواع مخلوط‌کن‌ها را مقایسه کنیم و شما را در خرید بهترین مخلوط‌کن راهنمایی کنیم. در وهله اول شما باید مخلوط‌کن‌های خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید یا اگر به‌صورت آنلاین می‌خواهید سفارش دهید باید سایت معتبری را انتخاب کنید.
بهتر است که قبل از خرید درباره مدل و نوع برند دستگاه خود تحقیق و جستجو کنید و نظرات کاربران درباره آن دستگاه مطالعه کنید تا بتوانید دستگاه مدنظر خود را پیدا کنید. شما باید با توجه به عملکرد و انتظاری که از دستگاه دارید آن را خریداری کنید.
خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 2    میانگین: 1.5/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر