آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

لک لک ؛ حامی بانوان سرپرست خانواده و کودکان جمعیت امام علی (ع)

جمعیت امام علی

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

 درآستانه ماه مبارک رمضان ، خالی از لطف نیست که کمی راجع به نهادی بدانیم ، که به دور از هرگونه ارگان و سازمانی ، تنها با دغدغه کمک به کودکان و زنان نیازمند به فعالیت می پردازد .

بدون شک ، اسم جمعیت امام علی (ع) به گوشتان خورده است . جمعیت مستقل امداد دانشجویی – مردمی امام علی(ع) یک سازمان مردم‌نهاد، کاملاً مستقل، غیرسیاسی و غیردولتی است که در سال ۱۳۷۸ به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد .

امروز که نزدیک به 16 سال از فعالیت این سازمان و تلاش مستمر جوانان و مردم کشورمان می گذرد ، حدود 3500 کودک  توانسته اند در خانه های مربوط به جمعیت با نام خانه های ایرانی،  تحت پوشش خدمات جمعیت امام علی (ع) قرار بگیرند و از آینده تاریکی که زندگیشان را تهدید می کرد فاصله بگیرند .

فعالیت های گسترده انجمن بیشتر از حد تصور است ولی می توان به طور مختصر به بعضی از آنان اشاره کرد :

  • راه‌اندازی بیش از ۳۰ مرکز امدادی جهت ارائۀ خدمات به کودکان در محله‌های حاشیه بانام «خانه‌های ایرانی»
  • آزادی و بخشش گرفتن برای ۲۶ نوجوان محکوم‌به قصاص و تأمین هزینه‌های سنگین دیۀ
  • راه‌اندازی ۷ خانه اشتغال در سراسر کشور برای مادران سرپرست خانواده در یک سال اخیر
  • همکاری مشترک با سازمان جهانی یونیسف و تحت حمایت قراردادن بیش از یک هزار کودک افغان محروم از تحصیل در کشور در یک پروژۀ آموزشی رایگان – در سال‌های تحصیلی ۹۳-۹۴ و ۹۴-۹۵
  • اهدای کیسه‌های مایحتاج مواد غذایی در ماه رمضان به بیش از ۷۰۰۰ خانواده نیازمند در آسیب‌دیده‌ترین و دورافتاده‌ترین مناطق کشور با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی–تابستان ۱۳۹۴
  • و …

لک لک حامی جمعیت امام علی(ع)

قصه از آنجایی شروع شد که یکی از اعضای لک لک ، به عنوان معلم داوطلب در طرح اشتغال زایی مادران سرپست خانواده در خانه علم  محله دروازه غار شرکت کرد . انجا بود که  لک لک ، با کیسه های دوستدار محیط زیست سبزین دست ، که حاصل کار کودکان و مادران سرپرست خانواده محله دروازه غار بود، آشنا شد و تصمیم گرفت تا با خرید کیسه های دوست دار محیط  زیست،  نقشی  هرچند کوچک در حمایت از کودکان و زنان نیازمند داشته باشد .

جمعیت امام علی

باور کردنش سخت است که دست های کوچک ؛ نقش هایی به این زیبایی خلق کرده باشند .

این بچه ها نه به مهد کودک رفته اند … نه به کلاس های هنری . تنها در خانه علم دروازه غار مربیان مهربانی دارند که به آن ها یاد می دهند چطور روی کیسه ها نقاشی کنند . استعدادشان بی نظیر است . طرح هایی می کشند که پر است از رنگ های زنده و شاد … پر است از زندگی گرچه زندگی واقعی شان شاید به رنگارنگی نقش هایی که می زنند ، نباشد . دست هایشان شاید تا دیروز سیاه می شدند و خسته از دنبال عابرهای خیابان دویدن ، اما امروز با هنر آشنا شده اند … با امید … و با آرامش … کودکان کار و خیابان دیروز … هنرمندان دانش آموز و با سواد امروز هستند که از هنرشان برای نجات زندگی خودشان و زمین شان استفاده می کنند . این کیسه ها کیسه های معمولی نیستند … این کیسه ها جادویی اند ، چون مارا به هم وصل می کنند … ما ، دل ها ، دست هایمان را به دست کودکی پیوند می ند که فراموش شده دیروزمان بود . امروز ما او را می بینیم که نقش می دند در پس نقش زدن هایش ، استعاد ، امید و زندگی را به تعریف می نشیند …

جمعیت امام علی

نمی دانیم شمایی که همراه لک لک هستید ، کار و بارتان چیست، این کیسه ها می تواند در کارتان جایی داشته باشد یا نه ، اما از شما دعوت می کنیم تا با خرید این کیسه های جادویی ، شما هم حامی زمین ، بانوان سرپرست خانواه و کودکان محله دروازه غار باشید .

 

برای خرید و اطلاعات بیشتر راجع به کیسه های جادویی دوستدار محیط زیست به آدرس اینستاگرام سبزین دست مراجعه کنید .

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر