آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

آیا شما هم طرفدار پروپا قرص ساعت هستید ؟ این مطلب را حتما بخوانید

ساعت

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقاله زیر گزیده ای  از مقاله هاییست که توسط یکی از مشتریان خوب لک لک در زمینه ساعت های مطرح دنیا جمع آوری و ترجمه شده است . اگر شما هم علاقمندید تا راجع به جدیدترین و لوکس ترین ساعتهای مطرح دنیا بدانید ، این مقاله را از دست ندهید .

ساعتی برای افراد نابینا

زمان شمار بردلی جدیدترین نوع ساعت برای افراد با آسیب بینایی است که توسط هییونگسو کیم طراحی شده است و یکی از طراحی های موفق سال است که چندی پیش در نمایشگاه سالانه موزه طراحی لندن به نمایش گذاشته شد. نکته جالب توجه این است که اکثر مشتاقان خرید این زمان شمار  تا کنون افراد بینا بوده اند !

زمان شمار بردلی ، یک صفحه صیقل نیافته و دایره‌ای شکل از جنس تیتانیوم دارد که روی آن نه عقربه و نه شماره ای وجود دارد . در مرکز  صفحه ، یک شیار دایره ای شکل وجود دارد که گردش یک گوی فلزی (بولبرینگ) در آن دقایق را نشان می دهد و درجداره خارجی صفحه این ساعت نیز یک گوی فلزی دیگر با حرکت خود در یک شیار افقی ساعت را نشان می دهد. «زمان‌شمار بردلی» تازه ترین مورد از طراحی و ساخت ابزارهایی است که هدف آنها کمک به افراد نابینا برای تشخیص دقیق‌تر زمان است.

می توانید اطلاعات بیشتر در این زمینه  را در مقاله ” زمان‌شمار بردلی ؛ ساعتی برای نابینایان” مطالعه کنید .

ساعت

شاهکار پتیک فیلیپ در 175 امین سالگرد تاسیس ؛ پیچیده ترین نوع زمان !

کمپانی ساعت سازی ” پتیک فلیپ ” که به حق گل سرسبد ساعتهای سوئیس است ، به تازگی ساعتی به مناسبت 175 سالگرد تاسیس خود به علاقه مندان ارائه کرده است که تقریبا تمام مشخصات و قابلیت های ساعتهای پیچیده را یکجا دارد و عنوان پیچیده ترین ساعت زمان را به خود اختصاص داده است .

این ساعت دارای دو صفحه می باشد که با چرخش بدنه  ، روی دیگر آن مشخص می شود . هر وجه صفحه به صورت مجزا و دارای قابلیت های بیشمار است که تماما به دست هنرمندان و صنعت گران بی بدیل ساخته شده اند.صفحه ساعت تماما از جنس طلای عیار 18 وقطرآن 47.4 میلی متر و ضخامت آن 16.1 میلی متر می باشد و دلیل این قطر ، وجود دو موتور مجزا برای هر دو طرف  می باشد. بند آن نیز از جنس پوست سوسمار می باشد .

از این مدل 7 عدد ساخته شده است که یک عدد آن به  موزه ساعت های پتیک فلیپ ارسال می شود و شش عدد باقیمانده جهت فروش در اختیار علاقمندان و کلکسیونر های ثروتمند قرار می گیرد و قیمت آن 2.6 میلیون دلار امریکا اعلام شده است .

ساعت

ساعتهای رو میزی گرانقیمت

ساعتهای لوکس و گران قیمت تنها به نوع مچی آن محدود نمی شود و ساعتهای رومیزی از برندهای مطرح وجود دارند که معمولا بنا بر حسب سفارش یا به تعداد کم ( کمتر از ده عدد ) ساخته می شوند .

در این ساعتها علاوبر خلاقیت ، تعداد قابل توجهی از سنگهای قیمتی مانند : برلیان ، یاقوت و زمرد همراه با طلا بکاررفته است .

درصد بیشتر بازار این نوع ساعتها در اختیار دو برند معروف و سرشناس ” پتیک فلیپ ” و ” کارتیه ” هستند. لازم به ذکر است قیمت این ساعتها بطور میانگین بین  100 تا 600 هزار دلار می باشد.

ساعت

ساعت میلیاردر کمپانی جکوب اند کو

کمپانی ” جکوب اند کو ” بیش از یکصد سال است که در عرصه جواهر و ساعت فعالیت می کند و در نمایشگاه بازل 2015،  یکی از ساعتهای خارق العاده و در عین حال گرانقیمت نمایش داده شده ، مدل “میلیاردر ” جکوب اند کو بود است .

این نام به راستی با خود محصول همخوانی دارد چرا که 260 قیراط باگت شفاف برای تزئین ساعت بکار رفته و بدنه آن از جنس طلای سفید یا همان پلاتین است که قیمت این ساعت را به عدد نجومی 18/000/000 فرانک سوئیس رسانده ( فرانک سوئیس اندکی از دلار امریکا بالاتر است و هر فرانک حدودا 1/02  دلار امریکا است )

از این ساعت یک عدد ساخته شده است که البته در صورت  درخواست شما دوستان و پرداخت بیعانه قابل ساخت مجدد بصورت اختصاصی برای شما می باشد .

دوستان و علاقمندان  می توانند پس از تهیه وجه آن  که برابر با 61/689/600/000 (شصت و یک میلیارد و ششصد و هشتاد و نه میلیون و ششصد هزار تومان ) می باشد به سایت زیر مراجعه کرده و شماره حساب بانکی  آقای ” جکوب آرابو ” مدیر عامل شرکت را دریافت و نسبت به واریز و ثبت سفارش اقدام نمایند . انشالله مبارکتان باشد!

ساعت

ساعت اختر شناسی جکوب اند کو

حال که صحبت از ” جکوب اند کو ” شد بد نیست یکی دیگر از ساعتهای این کمپانی هم که در نمایشگاه بازل امسال خیلی سروصدا کرد را به شما معرفی کنیم .  ساعت ” آسترومی ” یا همان اختر شناسی است که در هر بیست دقیقه کره زمین یک دور کامل به دور محور وسط میچرخد .موتور آن توربلیشن نسل سوم است و تا 48 ساعت ذخیره انرژی یا همان  ” پاور رزرو ” دارد .

ساعت از 235 قطعه ساخته شده که که در دو مدل با برلیان که در شب  فضای داخل ساعت را ستاره باران می کند و یک مدل هم بدون برلیان است.

در مدل برلیان  آن از 342 قطعه باگت به وزن 16 قیراط استفاده شده است.

ساعت آسترومی باگت دار جکوب اند کو 1/000/000 فرانک سوئیس برابر با 1/150/000دلار امریکا می باشد و مدل آسترومی بدون باگت جکوب اند کو 540/000 فرانک سوئیس برابر با 548/000   دلار امریکا است.

ساعت

 معروفترین ساعتهائی که از جنس طلا ساخته شده اند

خیلی از افراد ساعت گرانقیمت را ساعتی می دانند که از جنس طلا ساخته شده باشد . اما اگر سلسه مقالات سایت های معروف ساعت را مطالعه کرده باشید ، می دانید که این تصور که در اذهان عموم جا افتاده است تا چه حد غلط است.

ساعتهای مکانیکی که ساخت  بعضی از آنها یک تا چند سال زمان می برد ، از ارزش بالائی برخوردارند و کلکسیونرها و افراد ثروتمند که به ساعت علاقه دارند ، تمام تلاششان را در حراجی های معروف بکار می برند تا بتوانند مالک یکی از آنها شوند . چون می دانند که ساعتهائی که در آنها از طلا و جواهرات استفاده شده است ،  قیمت بالای آنها صرفا برای جواهرتشان است و این جواهرات روی هر کالای دیگری نیزآن کالا را با ارزش می کند .پس از آن ساعتهائی که جواهر نشان هستند از ارزش بالائی برخوردارند و پس از این دو گروه از ساعتها ، ساعتهای طلا باارزش هستند که بیشتر در کشورهای خاورمیانه و عربی طرفدار دارد . زیرا ظاهر آن،خبر از قیمت بالایش می دهد.

حال اگر مثلا شما یک ساعت VACHERON CONSTANTI مدل Tour de I’lle (عکس زیر )بدست داشته باشید ، تنها تعداد انگشت شماری از کل مردم کشور می دانند که این ساعت، قیمتی برابر با 4 میلیون دلار امریکا قیمت دارد.

ساعت

تا کنون سایت های زیادی در زمینه فروش ساعت راه اندازی و شروع به کار کرده اند ، اما شاید سایت ورلد آو واچز یکی از بهترین سایت ها در این زمینه باشد . با مراجعه به مقاله با “ ورلد آو واچز در دنیای ساعت غرق شوید ” بیشتر با این سایت آشنا شوید و به راحتی ساعت دلخواهتان را پیدا کنید .

 

گردآوری و ترجمه : شاهرخ شاهرخی 

[تعداد: 1    میانگین: 1/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر

2 نظر