آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

zappos و 6pm: خرید کفش برند!

کفش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی وب‌سایت www.zappos.com

فروشگاهی برای عشاق کفش

فروشگاه آنلاین zappos در سال 1999 در آمریکا کار خود را آغاز کرد و تا سال 2009 که توسط گروه Amazon به ارزش 1.2 میلیارد دلار خریداری شد، توانسته بود جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین تثبیت کند. ایده اولیه تاسیس این سایت وقتی به ذهن Nick Swinmurn رسید که نتوانست در فروشگاه محل زندگی خود یک جفت کفش دلخواه خود را پیدا کند. آدرس اولیه این فروشگاه shoesite.com بود، اما پس از گذشت چند ماه از راه‌اندازی سایت، نام آن به zappos (الهام گرفته شده از zapatos در اسپانیائی به معنی کفش) تغییر یافت. پس از چند سال موفقیت‌آمیز، از سال 2008 این شرکت تصمیم به افزودن کیف، لوازم آرایشی، ساعت، لوازم کودک و حتی جواهر و زیورآلات به مجموعه اجناس خود گرفت. هرچند هنوز هم تمرکز اصلی این فروشگاه بر ارائه انواع مختلف کفش است و اصلی‌ترین محصول آن به شمار می رود.

در قسمت جستجوی وب‌سایت به صورت مستقیم و با داشتن نام سازنده یا مدل کیف و کفش مورد نظر آن را پیدا کنید. در پایین این نوار جستجو گزینه‌هایی برای فیلتر کردن موارد بر حسب معیارهایی مثل سایز، کفش‌های نوک‌تیز (Narrow Shoes)، کفش‌های پنجه‌پهن (Wide Shoes) یا موارد محبوب (Popular Searches) به صورت لینک وجود دارد. پایین‌تر از این نوار جستجو می توانید دسته‌بندی‌های کلی کالاها را مشاهده کنید که با نگه‌داشتن موس برروی هر مورد زیرگروه‌های موجود در آن نیز نمایش داده می‌شود.در پایین‌ترین قسمت و زیر عنوان Specialty Shops یا فروشگاه‌های تخصصی و Specialty Sizes یا سایزهای اختصاصی قرار داده شده که می توانید برای کاربردهای خاص، یا برای سایزهای خاص (Big & Tall یا بلندقد و بزرگ‌پا، Petites یا کوچک‌پا، پنجه‌پهن یا پنجه‌باریک) در آن به جستجو بپردازید.

چطور خرید کنم؟

  1. در صورتی که نام یا برند کفش مورد نظر خود را از قبل مشخص کرده باشید می توانید با با استفاده از نوار جستجو یا شناسه الفبایی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. روش دیگر مرور کردن موارد موجود در دسته‌بندی‌‌های مختلف و انتخاب از میان گزینه‌های موجود است. برای مثال با رفتن به بخش Shoes و سپس انتخاب گزینه Athletic Shoes یا کفش‌های ورزشی در زیرگروه Men’s Shoes می توانید تمام کفش‌های ورزشی مردانه موجود در فروشگاه‌ را بررسی کنید.

  2. با وارد شدن به این صفحه، می توانید تمام کفش‌های موجود در قسمت مردانه که با معیارهای جستجوی شما مطابقت داشته باشد را مشاهده کنید. همچنین می توانید با استفاده از منوی موجود در سمت چپ صفحه، جستجوی خود را باز هم دقیق‌تر کنید. همچنین در این قسمت کفش‌های جدید که به تازگی به مجموعه افزوده شده‌اند با عنوان New مشخص شده‌اند.
  3. برای مثال فرض کنید که کفش New Balance Classic ML574 با قیمت 79.95$ را انتخاب کردیم. با کلیک کردن برروی آیکون کفش می توانید به صفحه اصلی آن وارد شوید. در این صفحه می‌توانید تصویر کفش از زوایای مختلف و نیز رنگ‌های مختلف آن را مشاهده کنید. در کنار تصویر کفش، قیمت آن قرار داده شده است که می تواند با توجه به سایز، رنگ و جنس انتخابی تغییر کند. همچنین در زیر تصویر اصلی، می توانید مشاهده کنید چند‌ درصد از مشتریانی که این کفش را خریداری کرده‌اند از سایز، پهنا و میزان راحتی آن رضایت داشته‌اند. در قسمت Item Information مشخصات فیزیکی و کارایی کفش و از جمله وزن آن به کاربر ارائه می شود که برای تخمین قیمت نهایی سفارش شما با استفاده از ماشین‌حساب وب‌سایت لک‌لک ضروری است. در ادامه این صفحه می توانید کفش‌های مشابه و نیز نظرات کاربرانی که این مدل کفش را خریداری کرده‌اند را نیز مشاهده کنید.
  4. در صورتی که انتخاب خود را نهایی کردید، دیگر کار چندانی وجود ندارد. خرید شما از این سایت تضمینی است و این فروشگاه مشکلی از نظر اعتبار ندارد. Zappos از نظر بازگشت کالا نیز سیاست بسیار سهل‌گیرانه‌ای دارد و می توانید تا یک سال یا 365 روز پس از خرید، کالا را در شرایط اولیه آن به فروشگاه باز گردانید. همچنین ارسال کالاهای این سایت به تمام نقاط آمریکا نیز به صورت رایگان انجام می شود و تنها باید هزینه پست هوایی تحویل مرسوله از آمریکا تا ایران را بپردازید.
  5. الان فقط کافی است تا وزن و قیمت کالا را در ماشین‌حساب سایت لک‌لک وارد کنید تا قیمت نهایی مرسوله برای شما تعیین شود. در صورتی که این قیمت مناسب بود، می توانید لینک صفحه کفش را در قسمت ثبت سفارش لک لک کپی کنید تا ظرف دو روز کاری پیش‌فاکتور برای شما ارسال شود. پس از پرداخت مبلغ پیش‌فاکتور و ثبت نهایی سفارش، کالای مورد نظر شما 15 تا 20 روز کاری درب منزل به شما تحویل خواهد شد.

کفش

 

آشنایی با فروشگاه آنلاین www.6pm.com

ساعت خوش خرید

این فروشگاه آنلاین آمریکایی هم توسط www.zappos.com اداره می شود که به گروه Amazon تعلق دارد. کالاهای ارائه شده در این فروشگاه شامل کیف، کفش، لباس و لوازم جانبی مردانه، زنانه و بچه‌گانه است و مکمل سایت www.zappos.com به شمار می رود. البته می توانید در کنار این محصولات اقلامی مثل لوازم آرایشی، ساعت و جواهرات را نیز خریداری کنید. شاید بپرسید چرا باید دو فروشگاه با محصولات مشابه توسط یک شرکت اداره شوند، اما واقعیت آن است که علی‌رغم شباهت ظاهری، تفاوت این دو فروشگاه در سیاست‌های فروش و بازپس‌گیری کالا مشخص می شود. Zappos مناسب کسانی‌ است که بهترین خدمات مشتریان، گسترده‌ترین مجموعه کیف و کفش، ارسال و دریافت رایگان کالا و امکان پس دادن آن تا یک سال پس از خرید برایشان اهمیت دارد، که شاید در کمتر فروشگاهی در دنیای واقعی به مشتریان ارائه شود. اما www.6pm.com رویکردی متفاوت دارد و بیشتر مناسب آن دسته از خریدارانی است که در پی مجموعه بزرگی از کالا با تخفیف‌های قابل توجه هستند. با تکیه بر کاهش هزینه‌های کلی از جمله رایگان نبودن ارسال و بازگرداندن کالا و فرصت 30 روزه برای بازگرداندن آن پس از خرید تخفیف‌های بسیار مناسبی، که بعضا تا 75% قیمت اصلی محصول نیز می‌رسد، به خریداران ارائه می شود. هرچند این تخفیف‌ها تنها مزیت این سایت به شمار نمی روند و حراجی‌ها و پیشنهاد‌های روزانه با قیمت‌های بسیار مناسب یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این فروشگاه هستند. لذت یافتن تمامی برندهای مطرح در یک جا، تخفیف‌های واقعا جذاب و طراحی ساده و کاربردی این سایت باعث می شود بتوان گفت که هر کسی با هر سلیقه و بودجه‌ای می تواند آن چه می‌خواهد را به سادگی در این فروشگاه پیدا کند.

نکته مهم اینکه به دلیل تخفیف‌های بالا و محدودیت موجودی، اضافه کردن یک کالا به سبد خرید تضمینی برای تحویل آن نیست و تنها در صورتی که قبل از به پایان رسیدن موجودی کالا در انبار سایت پرداخت نهایی را انجام دهید می توانید از دریافت آن مطمئن باشید. این امر بخصوص در مورد بخش Clearance، که در آن می‌توانید بهترین محصولات برندهای شناخته شده را با قیمت‌های باورنکردنی، از جمله تخفیف‌های 70% و بیشتر، به صورت یک‌جا مشاهده کنید، مصداق دارد.

پس دست بجنبانید و با کمک سرویس لک لک زیبا قدم زنید!

پیشنهاد می شود : بهترین خرید کفش برند

Save

Save

[تعداد: 5    میانگین: 2.4/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر