آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

تصویر سازی دیجیتال چیست؟ + معرفی دستگاه‌های تصویر سازی دیجیتال

تصویر سازی دیجیتال

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

تصویر سازی دیجیتال چیست؟ + معرفی دستگاه‌های تصویر سازی دیجیتال

تصویر سازی دیجیتال که به آن نقاشی و یا طراحی دیجیتال نیز گفته می‌شود یکی از هنرهای خارق العاده این روزها است. در حقیقت این هنر، خلق تصاویر با داستان و یا یک روایت مشخص بوده و کمک می‌کند تا شما بتوانید احساسات و یا حالات خاصی را به مخاطب خود انتقال دهید. در گذشته هنر تصویر سازی به صورت سنتی انجام می‌شد و ابزارهای آن هم تجهیزاتی از قبیل رنگ روغن، آب رنگ، کاغذ، بوم و … بودند. اما در حال حاضر تصویرسازی به روش دیجیتال رواج و گسترش پیدا کرده و با استفاده از دستگاه‌ها و نرم افزارهای خاصی انجام می‌شود. با استفاده از این امکانات و تجهیزات یک تصویر ساز دیجیتال حرفه‌ای می‌تواند یک فیلم، بازی و یا اثر هنری خلاقانه به وجود آورد.

تصویر سازی دیجیتال

در این مقاله به این موضوع اشاره خواهیم کرد که تصویر سازی دیجیتال چیست؟. سپس چند نمونه از دستگاه‌های مورد استفاده در این حرفه را معرفی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال خلق آثار هنرمندانه با تصویر سازی دیجیتال هستید با ما همراه باشید.

تصویر سازی دیجیتال چیست؟

تصویرسازی دیجیتال را می‌توان یک پروسه به شمار آورد که در آن به جای استفاده از ابزار سنتی و طراحی بر روی کاغذ و مقوا، از ابزارهای دیجیتالی، کامپیوتر، نرم افزار و … برای ایجاد تصاویر استفاده می‌کنند. در حال حاضر نرم افزارهای زیادی برای این کار طراحی شده‌اند و سیستم‌های هوشمند فراوانی هم به کار گرفته می‌شوند تا طرح‌ها و تصاویر دیجیتالی خارق‌العاده‌ی خلق شوند.
از جمله بهترین نرم افزارهای مورد استفاده در این هنر تصویری می‌توان به نرم افزار پروکریت Pro creat، ادوبی فتوشاپ Adobe photoshop cc، کورل پینتر ایکس corel painter x3 و…. اشاره کرد. از جمله مهمترین تجهیزات و دستگاه‌های مورد استفاده در این هنر هم می‌توان تبلت‌های گرافیکی را نام برد.
در حال حاضر برندهای سازنده زیادی به طراحی و تولید این سیستم‌ها اشتغال داشته و انواع متنوعی از این دستگاه‌ها را با ویژگی‌های مختلف روانه بازار مصرف می‌نمایند.
در میان محصولات موجود در بازار برخی با عنوان محبوب‌ترین تبلت‌های گرافیکی شناخته می‌شوند. در ادامه به معرفی برخی از انواع این تجهیزات خواهیم پرداخت و مهمترین ویژگی‌های آن‌ها را مرور و بررسی خواهیم کرد.
تصویر سازی دیجیتال
معرفی دستگاه‌های تصویر سازی دیجیتال

آیپد پرو با قلم اپل Ipad Pro With Apple Pencil

آیپدها در حال حاضر یکی از بهترین و مهمترین دستگاه‌های تصویر سازی دیجیتال به شمار می‌روند و این محصول یکی از بهترین تبلت‌های گرافیکی است. پس برای طراحان، نقاشان و تصویرگران مصارف و کاربردهای فراوانی دارد.
قلم جدا نشدنی این محصول یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌رود. از سوی دیگر با استفاده از این دستگاه قادر به خلق تصاویر و طرح‌هایی قابل توجه و منحصر به فرد خواهید بود. به نحوی که خودتان هم از طرح‌هایتان شگفت زده خواهید شد.
با استفاده از این دستگاه و با به کارگیری یکی از نرم افزارهای مخصوص تصویر سازی دیجیتال می‌توانید بهترین طرح‌ها را طراحی و تصویر سازی نموده و به نمایش در آورید. شما می‌توانید این آیپد را در سایزها و اندازه‌های مختلف و مد نظر خود انتخاب کرده و به خرید آن دست بزنید.
حتی اگر تمایل داشته باشید کوچکترین سایز این دستگاه‌ها را خریداری کنید هیچ گونه مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد. چرا که سایزهای مختلف این محصولات به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که می‌توانند نیازهایتان را به بهترین نحو ممکن پاسخ دهند و شما را راضی و خوشنود نگه دارند. با این حال به این نکته نیز دقت داشته باشید که باید قلم این آیپد را به صورت جداگانه خریداری نمایید.

تبلت سامسونگ Samsung Galaxy Tab S4 With Stylus

سامسونگ کمپانی شناخته‌ شده‌ای در حوزه طراحی و تولید محصولات دیجیتال و هوشمند بوده و یکی از پیشگامان این عرصه محسوب می‌شود. این کمپانی در حال حاضر به طراحی و تولید تبلت‌های اندروید مناسب برای تصویر سازی دیجیتال نیز دست زده و یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین این محصولات را روانه بازار مصرف کرده است.
پس اگر شما هم به دنبال انتخاب و خرید دستگاه‌های تصویر سازی دیجیتال هستید می‌توانید محصولات این کمپانی را برای خرید نظر بگیرید. در حال حاضر بسیاری از طراحان و تصویر گران از تبلت‌های اندروید برای طراحی استفاده می‌کنند.
چراکه با این سیستم عامل احساس راحتی بیشتری دارند. از سوی دیگر کاربران این محصولات به اندازه کافی از کار کردن با آن‌ها رضایت دارند. به همین دلیل این تبلت هم به محصولی بسیار محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است.
یکی از مهمترین ویژگی‌های این تبلت سامسونگ، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است. پس برای افرادی که به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستند مناسب و کاربردی خواهد بود. نکته دیگری که باید در زمینه این محصول به آن توجه داشته باشید همراه بودن آن با قلم خاص طراحی است.
این تبلت از ۴ گیگابایت مموری برخوردار شده و ۶۴ گیگابایت هم حافظه emmc دارد. شما می‌توانید برای مصارف و کاربردهای بیشتر از مموری اضافه هم استفاده کنید تا حافظه بیشتری به دست آورید.
این محصول ابعاد و اندازه اسکرین بزرگی داشته و از سوی دیگر رزولوشن و وضوح تصاویر آن هم بسیار بالا است. برخورداری از یک بدنه بسیار نازک از دیگر مشخصات اصلی این محصول بوده و سرعت بسیار بالایی هم دارد.
به همین دلیل بسیاری از طراحان و تصویرگران حرفه‌ای این تبلت را برای ترسیم تصاویر و طرح‌های خود انتخاب و خریداری می‌کنند.

تبلت وکام اینتوس پرو Intous Pro Pen and Touch Tablet Wacom

تبلت‌های وکام را می‌توان از جمله تبلت‌های بسیار محبوب و پرطرفدار موجود در بازار و در میان طراحان و تصویر سازان مبتدی و حرفه‌ای به‌ شمار آورد و این تبلت یکی از بهترین محصولات این برند است. چراکه دوام و ماندگاری بسیار زیادی داشته و قیمت آن‌ هم مناسب و مقرون به صرفه در نظر گرفته شده است.
بسیاری از افراد و کاربران، دوام و ماندگاری این محصول را تا ۱۰ سال نیز برآورد کرده‌اند. بنابراین طی این مدت نیازی به آپدیت محصول و یا عوض کردن تبلت خود نخواهید داشت و می‌توانید با استفاده از آن به تصویر سازی دیجیتال و خلق طرح‌های خلاقانه دست بزنید.
این محصول در سایزها و اندازه‌های زیادی طراحی شده و در بازار مصرف وجود دارد. پس از این نظر نیز با محدودیتی مواجه نخواهید شد. چراکه می‌توانید بر اساس نیاز و مصارف و البته سلیقه و تمایل شخصی خود، محصول با سایز مناسب را انتخاب کرده و به خرید آن اقدام کنید.
اگر از جمله افرادی هستید که تمایل دارند به تازگی تصویر سازی دیجیتال را آغاز کرده و در این زمینه مبتدی محسوب می‌شوند، می‌توانید این محصول را برای خرید در نظر بگیرید. مطمئن باشید که تا زمانی که در این کار حرفه‌ای شوید قادر به استفاده از این تبلت خواهید بود.

تبلت اسکرین دار وکام Cintiq 13hd Pen Display

این محصول نیز توسط کمپانی معروف و شناخته شده وکام طراحی و تولید شده و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود در بازار مصرف وجود دارد. تبلت اسکرین دار سینتیک این برند را می‌توانید در ابعاد و اندازه‌های مختلفی در بازار مشاهده کرده و به انتخاب و خرید محصول مناسب دست بزنید.
کوچکترین سایزی که این شرکت سازنده برای این محصول در نظر گرفته، سایز ۱۳ اینچی است که می‌تواند به راحتی نیازهای طراحان و تصویر سازان را برطرف کند. با استفاده از این محصول قادر به انجام عملیات‌های بسیار زیادی خواهید بود و طرح‌هایی کاملا حرفه‌ای و خلاقانه ترسیم خواهید کرد.
بسیاری از افرادی که در زمینه انیمیشن فعالیت داشته و یا طرح‌ها و تصویرهای آن‌ها نیاز به جزئیات زیادی دارد، از این محصول استفاده کرده و یا سایزهای بزرگتر را برای خرید در نظر می‌گیرند.
پس پیش از انتخاب و خرید این دستگاه وکام حتماً به نوع نیاز و استایل کاری خود دقت داشته باشید و بدانید که می‌خواهید با استفاده از آن چه کاری را به سرانجام برسانید. به این نکته نیز دقت داشته باشید که این محصول با وجود اسکرین دار بودن باز هم نیاز به اتصال به کامپیوتر دارد.

تبلت سرفیس پرو مایکروسافت Microsoft,s Surface Pro Tablets

این دستگاه تصویر سازی دیجیتال توسط کمپانی شناخته شده مایکروسافت طراحی و تولید شده و می‌توان گفت یکی از بهترین محصولات مورد استفاده در این حوزه محسوب می‌شود.
به این نکته دقت داشته باشید که کمپانی سازنده مایکروسافت برای این محصول و برای قلم‌ها و کیبورد کاورها شارژر جداگانه‌ای در نظر گرفته است. پس این محصول از قیمت بالاتری برخوردار شده و لذا این امکان وجود دارد که در وهله اول از مشاهده قیمت آن شگفت‌ زده شوید.
با این حال انتخاب و خرید این تبلت می‌تواند آخرین انتخاب و خرید شما در فرایند تصویر سازی دیجیتال باشد.

تبلت سرفیس استودیو مایکروسافت Microsoft Surface Studio

خرید تبلت سرفیس ساخت برند مایکروسافت برای تمامی تصویرسازان و طراحان به ویژه آن‌هایی که تمایل دارند در یک محیط جذاب گرافیکی واقع شوند تا از این طریق طرح‌ها و تصاویر خلاقانه‌تری به وجود آورند اقدام بسیار مناسبی است. این محصول ساخت کمپانی مایکروسافت با یک اسکرین ۲۸ اینچی طراحی شده و ضخامت آن تنها ۱۲.۵ میلیمتر است.
وجود این ویژگی‌ها و مشخصات دیگر سخت افزاری و نرم افزاری، این محصول را به یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های تصویر سازی دیجیتال برند مایکروسافت تبدیل کرده است. اما با این حال پیش از خرید این دستگاه باید نوع کار و حرفه خود را در نظر گرفته و سپس بر اساس نیاز و مصارف خود به خرید محصول مناسب دست بزنید.
خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 2    میانگین: 3.5/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر