آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 
خرید لنز دوربین

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

خرید لنز دوربین عکاسی + راهنمای خرید
خرید لنز دوربین
عکاسی یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که شما می‌توانید از طریق آن، به درآمد بسیار زیادی هم برسید. بااین‌حال، برای این‌که بتوانید عکس‌های باکیفیت و حرفه‌ای ثبت کنید، باید لنز دوربین باکیفیتی هم داشته باشید. پارامترهای متعددی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید بهترین لنز دوربین عکاسی را برای خودتان انتخاب کنید. ما در این مقاله، اطلاعات کاملی درباره نحوه انتخاب لنز دوربین عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهیم. همچنین در ادامه، می‌توانید برخی از بهترین برندهای لنز دوربین عکاسی را هم مشاهده کنید.
اگر شما هم علاقه زیادی به عکاسی دارید و یا عکاسی کردن را بلد هستید، می‌دانید که فاکتورهای زیادی وجود دارند که به خوب یا بد بودن یک لنز دوربین عکاسی منجر می‌شوند. علاوه بر این‌که عکاسی می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها برای کسب درآمد باشد، تاثیر زیادی هم در ثبت خاطره‌ها دارد. به همین دلیل بهتر است لنزی برای عکاسی استفاده کنید که خاطرات شما را با کیفیت بالایی ثبت کند. اگر می‌خواهید با بهترین لنز دوربین عکاسی آشنا شوید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
برای خرید لنز دوربین عکاسی به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟
ویژگی‌های زیادی وجود دارند که موقع خرید لنز دوربین باید همه آن‌ها را مدنظر قرار دهید. به‌خصوص اگر به‌تازگی کار عکاسی را شروع کرده‌اید و اطلاعات کاملی درباره لنزهای دوربین ندارید، بهتر است وقت بیشتری در این بخش بگذارید. در اینجا می‌توانید مهم‌ترین فاکتورهایی که باید برای خرید بهترین لنز دوربین عکاسی مدنظر قرار دهید را مشاهده کنید.
خرید لنز دوربین
شناخت انواع لنز دوربین
اولین موضوعی که قبل از خرید لنز دوربین عکاسی باید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورده باشید، انواع لنزهای دوربین است. نکته جالب‌توجه درباره انواع لنزهای دوربین، این است که شما با استفاده از هر یک از لنز‌ها، می‌توانید عکس خاصی بگیرید. پس در ابتدا انواع لنزها را شناخته و سپس برای عکاسی مدنظر خود، از همان لنز استفاده کنید. مهم‌ترین و محبوب‌ترین لنز‌های دوربین، عبارتند از:
• لنز استاندارد
لنزهایی که استاندارد هستند، با ساختار 35 میلی‌متری تولید می‌شوند و فاصله کانونی آن‌ها بین 50 تا 100 میلی‌متر است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این لنز‌ها، داشتن پرسپکتیو مانند چشم انسان است که باعث می‌شود سوژه و مناظر تا حد بسیار زیادی شبیه واقعیت نشان داده شوند.
• لنز واید
یکی دیگر از لنز‌های محبوب برای عکاسی، لنز واید است که بیشتر برای عکاسی از مناظر بزرگ کاربرد دارد. این لنز‌ها دارای فاصله کانونی 5 تا 43 میلی‌متر هستند و بیشتر برای عکاسی از ساختمان‌های بلند و سوژه‌های خیلی بزرگ مورداستفاده قرار می‌گیرند.
• لنز زوم
لنزهای زوم جزو انعطاف‌پذیر‌ترین لنز‌های دوربین عکاسی هستند که برای انواع عکس‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌خاطر کاربردهای بسیار زیادی که این لنزها دارند، گزینه مناسبی برای سفر هستند. پس اگر شما هم به دنبال بهترین لنز دوربین عکاسی هستید، خرید یک لنز زوم می‌تواند امکان عکاسی در سبک‌های مختلفی را برای شما به ارمغان بیاورد.
خرید لنز دوربین
• لنز تله فوتو
لنزهای تله فوتو دارای فاصله کانونی بین 100 تا 800 میلی‌متر هستند که نسبت به سایر لنز‌های قبلی، پرسپکتیو کمتری دارند. این‌گونه لنز‌ها با فشردگی نسبتا زیاد، باعث می‌شوند که جزئیات موجود در تصاویر با اغراق بیشتری به نمایش در بیایند. به علاوه، وضوح تصاویر و عمق میدان در لنزهای تله فوتو نسبتا کمتر است.
• لنز پرایم
اگرچه لنزهای پرایم فاصله کانونی ثابتی دارند، اما با دیافراگم وسیع‌تری عرضه می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که برای عکاسی، دیگر نگران نورپردازی نباشید. نسبت به لنزهای زوم، لنز پرایم قیمت مناسب‌تری دارد.
• لنز ماکرو
از لنزهای ماکرو می‌توان هم برای عکاسی از سوژه‌های بسیار کوچک و هم برای عکاسی روزمره استفاده کرد. به همین دلیل هم این محصول را می‌توان به‌عنوان بهترین لنز دوربین عکاسی به شمار آورد که برای عکس گرفتن از موجودات بسیار کوچک، بهترین کیفیت را دارد. این لنز‌ها دارای فاصله کانونی بین 50 تا 200 میلی‌متر هستند.
• لنز فیش آی (Fisheye)
لنزهای فیش آی را نیز می‌توان به‌عنوان بهترین لنز دوربین عکاسی به شمار آورد که با فاصله کانونی بین 7 تا 16 میلی‌متر تولید و عرضه می‌شود. با استفاده از این لنز، می‌توانید تصاویر را به‌صورت محدب ثبت کنید و تمام جزئیات را در آن مشاهده نمایید.
خرید لنز دوربین
• لنز تیلت شیفت (Tilt-Shift)
نمونه دیگری از لنزهای دوربین عکاسی که کاربرد زیادی دارند لنزهای تیلت شیفت نامیده می‌شوند. اگر با مناظر طبیعی و مکان‌هایی که معماری خاصی دارند مواجه شدید، می‌توانید از این لنز برای عکاسی از آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از این لنز، شما این امکان را دارید که میزان تاری تصاویر را کم و زیاد کنید.
• لنز سوپر زوم (Superzoom)
در نهایت، آخرین نمونه از بهترین لنز دوربین عکاسی که فاصله کانونی نسبتا زیادی دارد، لنز سوپر زوم نامیده می‌شود. البته نسبت به لنز‌های واید و تله فوتو، این لنز کیفیت پایین‌تری دارد که این موضوع هم به‌خاطر دیافراگم آن است.
سازگاری لنز با دوربین
بعد از این‌که با انواع لنزهای دوربین عکاسی آشنا شدید، نوبت به آن می‌رسد که مطمئن شوید لنز موردنظر شما با دوربین‌تان هم سازگار است. برای مثال، برای دوربین‌هایی با حسگر APS-C، فقط می‌توانید از لنزهای با همان حسگر استفاده کنید.
فاصله کانونی
فاکتور دیگری که باید برای خرید هر یک از لنز‌های موجود در بازار حتما مدنظر قرار دهید، فاصله کانونی آن است. به بیان دیگر، فاصله کانونی به شما کمک می‌کند که عکس‌هایی مطابق با سلیقه خود ثبت کنید. فاصله کانونی لنز به این موضوع بستگی دارد که شما می‌خواهید چه نوع عکس‌هایی از چه سوژه‌هایی بگیرید. برای مثال، زیادتر بودن فاصله کانونی به شما کمک می‌کند که از سوژه‌هایی با فاصله زیاد عکاسی کنید.
خرید لنز دوربین
دیافراگم
در نهایت، آخرین فاکتوری که اهمیت زیادی در راهنمایی خرید لنز دوربین عکاسی دارد، دیافراگم لنز موردنظر شماست. دیافراگم، یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای میزان تاری تصاویر است. پس می‌توان نتیجه گرفت که کمتر بودن میزان دیافراگم، به معنی این است که لنز موردنظر شما، محدوده کمتری را فوکوس می‌کند و برعکس.
بهترین لنز دوربین عکاسی کدام است؟
بعد از این‌که مهم‌ترین فاکتورها برای خرید بهترین دوربین عکاسی را شناختید، وقت آن می‌رسد که با بهترین برندهای لنزهای دوربین نیز آشنا شوید. در اینجا برخی از محبوب‌ترین مارک‌های تولیدکننده لنز دوربین عکاسی را نام می‌بریم که خریدن لنز از هر یک از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش برای شما باشد. پس اگر شما هم قصد خرید یک لنز باکیفیت و همه‌جانبه را دارید، به ادامه مقاله توجه کنید.
لنز کنون مدل EF 50mm f/1.8 STM
یکی از بهترین لنزهای دوربین عکاسی که شما می‌توانید با دیافراگم کاملا باز خریداری کنید، لنز کنون مدل EF 50mm f/1.8 STM است. این لنز با بدنه بسیار مستحکمی ساخته شده است و به‌خاطر داشتن قدرت فوکوس اتوماتیک و نسبتا سریع، امکان عکاسی سریع و حرفه‌ای را برای شما ممکن می‌سازد. دیافراگم این لنز به اندازه 1.8 است و برای عکاسی در محیط‌های نسبتا تاریک و کم نور، عملکرد بسیار خوبی دارد. میزان فاصله کانونی این لنز بین 24 تا 50 میلی‌متر است.
خرید لنز دوربین
لنز نیکون مدل 35mm f/1.8G DX AF-S
اگر همچنان به دنبال بهترین لنز دوربین عکاسی هستید، باید لنز نیکون مدل 35mm f/1.8G DX AF-S را به شما معرفی کنیم. این لنز علاوه بر داشتن شارپنس و فوکوس بسیار عالی، با قیمت مناسبی نیز عرضه می‌شود. علاوه بر این، برای استفاده از این لنز هیچ نیازی به لرزش‌گیر ندارید. این لنز هم مانند مورد قبلی با فاصله کانونی 24 تا 50 میلی‌متری عرضه می‌شود.
لنز کنون مدل 55-25 F/4-5.6 IS STM
لنز کنون مدل 55-25 F/4-5.6 IS STM هم می‌تواند به‌عنوان یکی دیگر از بهترین لنزهای دوربین عکاسی به شمار بیاید که علاوه بر داشتن لرزشگیر بسیار عالی، وزن نسبتا سبکی هم دارد. به همین دلیل هم می‌توانید خیلی راحت آن را روی دوربین عکاسی خود قرار داده و از عکاسی کردن تا ساعات طولانی، لذت ببرید. البته بهتر است که برای عکاسی بهتر، از این لنز در محدوده 18 تا 55 استفاده کنید. محدوده فاصله کانونی این لنز بین 50 تا 100 میلی‌متر است.
لنز نیکون مدل 50 mm f/1.8G AF-S
از دیگر لنز‌های باکیفیت برای دوربین‌های عکاسی، لنز نیکون مدل 50 mm f/1.8G AF-S است که با کیفیت بسیار فوق‌العاده‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. این محصول به‌خاطر داشتن دیافراگم نسبتا پایین، به شما این امکان را می‌دهد که در نور کم هم عکس‌های باکیفیتی بگیرید.

از ویژگی‌های این لنز عکاسی، می‌توان به دقت و سرعت فوکوس عالی و فوکوس اتوماتیک آن اشاره کرد. در صورت لزوم، می‌توانید از فوکوس دستی آن نیز به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید. این لنز بسیار جمع‌وجور و کوچک است و موقع استفاده از آن، هیچ‌گونه نگرانی نخواهید داشت.
لنز سونی مدل FE 50 mm f/1.8
درصورتی‌که به دنبال یک لنز با وضوح بالا هستید، می‌توانید از لنز سونی مدل FE 50 mm f/1.8 استفاده کنید. این لنز علاوه بر داشتن دیافراگم باز، تصاویر را با بوکه زیبا و کنتراست نسبتا بالا نمایش می‌دهد. به‌طورکلی، این لنز 50 میلی‌متری با دیافراگم 1.8، می‌تواند عکس‌های باکیفیتی حتی در نور کم هم بگیرد. به همین دلیل هم ما آن را به‌عنوان بهترین دوربین عکاسی در این فهرست قرار داده‌ایم.
سخن نهایی
در این مقاله، اطلاعات کاملی درباره نحوه خرید بهترین لنز دوربین عکاسی در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، فاکتورهای متعددی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خرید خوبی داشته باشید. پس اگر شما هم می‌خواهید برای عکاسی، از یک لنز باکیفیت کمک بگیرید، در ابتدا به تمام این فاکتورها توجه نمایید و سپس یکی از بهترین لنزهای دوربین عکاسی را انتخاب کنید. علاوه بر لنزهای موجود در این لیست، لنزهای باکیفیت دیگری نیز در بازار وجود دارند که بعد از بررسی‌های لازم، بهترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید.
خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر