آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

راهنمای خرید از سوق

خرید از سوق

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

سوق ، یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین در خاورمیانه می باشد که نزدیک به ده سال از فعالیت آن می گذرد. این فروشگاه آنلاین اماراتی دارای دفتر مرکزی در دبی و دارای نمایندگانی در عربستان، کویت، اردن و مصر می باشد. خرید از سوق به دلیل هزینه های پستی کمتر، ارسال سریع تر، قیمت های مناسب و تخفیف های روزانه برای افرادی که قصد خرید از آن را در داخل ایران دارند، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. می توان با در نظر گرفتن نکات و آشنایی کامل با این سایت، یک خرید مطمئن ازSouq  را تجربه کرد.

از صفر تا صد در خرید از سوق

در این مطلب آموزشی قصد داریم تا شما را به طور کامل با سایت سوق آشنا کنیم تا با کمک راهنمای خرید از سوق بتوانید از این فروشگاه آنلاین پرطرفدار خرید کنید.

ثبت نام در سوق

اگر قصد دارید تا به طور مستقیم خرید از سوق داشته باشید، در ابتدا نیاز است تا در این سایت ایجاد حساب کاربری کنید.

برای ثبت نام در سایت سوق نیاز است تا پس از ورود به سایت، در قسمت Log in  روی گزینه Sign up ، کلیک نمایید.
خرید از سوق

با ورود به صفحه جدید اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید تا ثبت نام شما تکمیل شود. همچنین می توانید در صورت داشتن حساب کاربری در فیسبوک و یا سایت آمازون، وارد سایت سوق شوید.
خرید از سوق

پس از ورود با اکانت شخصی خود، می توانید اطلاعاتی را مشاهده نمایید:
خرید از سوق

  • My Orders: در این قسمت می توانید تمامی اطلاعات مربوط به سفارشات خود را مشاهده نمایید.
  • My Addresses: در این قسمت اطلاعات مربوط به آدرس هایی که قصد دارید کالایتان به آنجا ارسال شود، وجود دارد.
  • Wish Lists: لیست کالاهای مورد علاقه
  • Account Settings: اطلاعات مربوط به حساب کاربری شما در اینجا قرار دارد که قابل تغییر است.
  • Account Summary: در این قسمت اطلاعات مربوط به پرداختی های خود را می توانید مشاهده نمایید.

جستجوی کالا در خرید از سوق

اولین و یا مهمترین  قدم برای خرید یک کالا به صورت اینترنتی پیدا کردن آن کالا می باشد. پس اولین نکته ای که در خرید از سوق باید به خوبی بر آن تسلط داشته باشید، پیدا کردن کالا و یا سرچ در سایت سوق است. برای  جستجوی کالا در Souq  می توان از روش های مختلف استفاده کرد:

  • اولین و آسان ترین روش، سرچ در نوار جستجوی سایت سوق می باشد. به طور مثال اگر قصد خرید عینک را دارید در نوار جستجو عبارت glasses را سرچ کنید، سیستم به طور اتومات تمامی کالاهای پیشنهادی را برای شما نمایش می دهد و می توانید کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مواردی که نام محصول خود را به طور دقیق می دانید، این روش شما را به سرعت به محصول مورد نظرتان می رساند.

خرید از سوق

  • همچنین با کلیک بر روی گزینه All Categories می توانید به تمامی دسته بندی های موجود در سایت دسترسی پیدا کنید.

خرید از سوق

  • در صفحه اول سایت، می توانید بخش های مختلف را در نوار بالای سایت ببینید و از این طریق وارد بخش مورد نظر خود شوید.

خرید از سوق

  • همچنین می توانید با رفتن به قسمت مورد نظر خود از طریق نوار جستجوی کناری، جستجوی خود را محدود کنید و با مشخص کردن آیتم های مورد نظر به کالای دلخواهتان برسید.

خرید از سوق

انتخاب کالا در خرید از سوق

پس از جستجو و رسیدن به کالای مورد نظر خود، نکات و ویژگی هایی در رابطه با هرمحصول وجود دارد که پیش از خرید باید به آنان توجه کرد، تا بتوان با خیال راحت خرید از سوق را انجام داد.

مشخصات محصول
خرید از سوق

  1. نام محصول
  2. نام فروشنده
  3. رتبه و نظرات در رابطه با محصول : این بخش یکی از مهمترین بخش هایی است که در خرید از سوق باید به آن دقت کنید. ستاره ی بالا نشان دهنده اعتبار فروشنده می باشد و نظرات کاربران بیشتر شما را در خرید محصول راهنمایی می کند.
  4. تصویر محصول: می توانید با کلیک بر روی هرکدام از تصویر، کالای مورد نظر خود را از ابعاد مختلف مشاهده و بررسی کنید.
  5. قیمت اولیه محصول
  6. قیمت بعد از تخفیف، میزان تخفیف و مدت زمان باقی مانده از تخفیف
  7. نوع حمل و نقل
  8. سایز: آنچه گاهی افراد را در خرید اینترنتی دچار مشکل می کند، انتخاب سایز مناسب است، هرسایت با توجه به محصولات عرضه کننده خود دارای جدول سایز بندی است، پس قبل از نهایی کردن خرید خود سایز مورد نظرتان را با جدول سایز بندی سایت مطابقت دهید. همچنین می توانید با استفاده از مقاله ” انتخاب سایز درست در خرید آنلاین” با خیال آسوده تری خرید کنید.
  9. رنگ کالا
  10. میزان درصد تخفیف
  11. توضیحات تکمیلی در رابطه با کالا

 

اعتبار فروشنده در خرید از سوق

خرید از سوق

  1. Fulfilled by souq : یکی از مهم ترین علائمی که شما را در خرید از سوق مطمئن می سازد، عبارت Fulfilled by souq می باشد. وجود این علامت در صفحه فروش یک محصول، نشان دهنده اعتبار کالا و تضمین اصل بودن آن است. در واقع این کالا توسط سایت سوق تایید شده است.
  2. Positive Rating: این علامت نشان دهنده میزان رضایت مشتری از محصول می باشد. بی شک هرچه این عدد به 100درصد نزدیک تر باشد، فروشنده معتبرتر است.
  3. Customer Reviews: در این قسمت می توانید نظرات افرادی که کالا را خریداری کرده اند، را مشاهده کنید.

خرید محصول از سوق

خرید از سوق

پس از انتخاب محصول مورد نظر و تعیین مشخصات کالا، برای خرید از سوق ، با کلیک بر گزینه Add to Cart ، وارد مرحله خرید شوید.
خرید از سوق

در این مرحله می توانید، اطلاعات کالای خود را بار دیگر مشاهده نمایید و از صحت اطلاعات آن اطمینان یابید، سپس نحوه پرداخت را انتخاب کنید و خرید از سوق را نهایی کنید.

امروزه به دلیل محدودیت هایی که در خرید از سایت های خارجی وجود دارد، امکان خرید مستقیم از آن ها با مشکلات زیادی مواجه است و شاید تنها تعداد محدودی از افراد بتوانند به راحتی و با داشتن کارت های ارزی از سایت های خارجی خرید کنند. سیستم ثبت سفارش لک لک این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کنار تمامی محدودیت های موجود، خرید از Souq را تجربه نمایید و بتوانید در لحظه هر آنچه که در سراسر دنیا نیاز دارید با خیال راحت خریداری کنید.

[تعداد: 3    میانگین: 3.3/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر