آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

اکشن فیگور کاراکترهای محبوب ما چگونه ساخته می شوند؟!

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

پیدایش اکشن فیگور

برای اولین بار از اکشن فیگور در سال ۱۹۶۴ توسط Don Levine در شرکت Hasbro، برای معرفی اسباب بازی جدید خود به نام G.I.Joe استفاده شد. لوین ترجیح داد نام Joe جایگزین عروسک شود تا بیشتر توجه پسران را جلب نماید. مفاصل متحرک در اکشن فیگور ها باعث جذابیت بیشتر آنها شد. این سرباز می توانست به حالت های مختلف خم شود. علاوه بر این، جو با لوازم جانبی و لباس های گوناگون بر اساس تجهیزات نظامی واقعی مجهز شد. G.I.Joe به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد و شخصیت های دیگری به او اضافه شدند. حق امتیاز ساخت اکشن فیگور برای تقریبا 40 سال در اختیار فروشندگان شرکت Hasbro قرار داشت.

در سال ۱۹۷۷ کمپانی فاکس مجوز ساخت مجموعه از اسباب بازی برای صحنه های اکشن بر اساس فیلم جدید خود در جنگ ستارگان، به شرکت Kenner داد. موفقیت فیلم به میزان قابل توجهی بازار فروش این اسباب بازی ها را گسترش داده و محبوبیت آنها را تضمین کرد. اکشن فیگورها، معمولا در اندازه های ۲۰-۳۰ سانتی متر ساخته می شدند، اما بعد از فیلم جنگ ستارگان، شرکت Kenner آنها را تنها در ارتفاع ۹/۵ سانتی متر طراحی کرد. تعدادی دیگر از اکشن فیگورهای براساس  فیلم و سریال به سرعت طراحی شدند، از جمله Star Trek، Battle Star Galactica و Buck Rogers .

سال ۱۹۸۴ با معرفی مجموعه “ترانسفورماتور”، اکشن فیگورها به سطح جدیدی از پیچیدگی رسیدند. ترانسفورماتور ها روبات هایی بودند که قادر به تبدیل شدن به اشیاء دیگر بودند، مانند جت های جنگنده، تانک ها، و یا مسابقات قهرمانی که همچنان محبوب هستند.

با معرفی شخصیت های  کتاب کمیک Spawn تاد مك فارلین، ساخت اکشن فیگورها پیشرفت كرد. باتوجه به اینکه اکشن فیگورها با جزئیات بیشتری نسبت به اسباب بازی قبلی ساخته شده بودند، مورد توجه بسیاری قرار گرفتند. توسعه اکشن فیگورها، خلق و طراحی این اسباب بازی شگفت انگیز، کاملا به نویسنده کتاب کمیک بستگی دارد.

فرایند تولید اکشن فیگور

اکشن فیگور

طرح اولیه

بعد از انتخاب شخصیت، ایجاد نمونه اولیه رُسی است. مدل اولیه با خم کردن سیمهای آلومینیومی به منظور ایجاد ستون فقرات شکل، به نام آرماتور ساخته می شود. شکل سیم شامل طرح کلی سلاح و پاها است که در موضع عمومی قرار گرفته است که این فیگور به آن صورت فرض می شود. سپس مجسمه ساز سنگ را به آرماتور اضافه می کند تا وزن و شکل اساسی مورد نظر را بدست آورد. ویژگی های سر و صورت اکشن فیگور، جداگانه و با جزئیات بیشتری ایجاد می شود. مجسمه ساز از ابزارهای مختلف مانند حلقه سیم استفاده می کند تا خاک رس را برش دهد و جزئیات صورت را نشان دهد.

برخی از مجسمه سازان برای اطمینان از اینکه اکشن فیگور تا حد امکان طبیعی شود، از مدل های انسانی برای کار طراحی خود استفاده کنند. فرآیند مجسمه سازی، بسته به مهارت و سرعت مجسمه ساز حدود دو هفته به طول انجامد. درصورت تجدید نظر، این فرایند ممکن است چند بار تکرار شود. به طور معمول مراحل طراحی اولیه چندین ماه زمان نیاز خواهد داشت.

مواد خام

سیم آلومینیومی، خاک رس مدل سازی و ابزارهای مختلف مجسمه سازی برای ایجاد نمونه اولیه استفاده می شود. شکل واقعی از یک رزین پلاستیکی، از قبیل Acrylonitrile Butadiene Styrene) ABS) ساخته شده است. رزین نوعی پلاستیک سخت است که برای ساخت بدن اصلی استفاده می شود. پلاستیک های نرم تر مانند پلیپروپیلن و پلی اتیلن معمولا برای ساخت قطعات کوچکتر و لوازم آرایشی استفاده می شود. پارچه های گوناگون مانند rayon و نایلون ممکن است برای اجزای صحنه و لباس از جمله لباس های بدن، کلاه و ماسک صورت استفاده شود.علاوه بر این، اسباب بازی هایی با جزئیات بیشتر ممکن است حاوی قطعات کوچک مینیاتوری باشد که جلوه های صوتی و تصویری را ارائه می دهند.

ایجاد قالب

قالب اصلی یا مجموعه ای از قالب ها از نمونه اولیه ساخته شده است. این قالب ها برای تولید انبوه قطعات ساخته شده برای اکشن فیگور استفاده می شود. تقریبا دو سوم از زمان لازم برای ایجاد یک اکشن فیگور، صرف ساخت قالب ها می شود. الگوهای مبتنی بر نمونه اولیه برای هر قطعه ساخته شده و برای تولید خط مونتاژ ارسال می شود.

بعضی اکشن فیگورها، به سادگی از یک قطعه از پلاستیک ساخته می شوند و شامل یک اسکلت سیم است که اجازه حرکت محدودی را می دهد. برای اکشن فیگورهایی با جزئیات بیشتر، هر بخش متحرک به عنوان یک جزء جداگانه قالب بندی می شود. به عنوان مثال، اسباب بازی جنگ ستارگان با سینه توخالی و اندام های وینیل جامد طراحی شده است. فیگور به طور کلی با مفاصل متحرک ساخته می شود که اجازه حرکت اندام را می دهد. این نوع اکشن فیگورها، شامل واشر در مفصل بازوها و پاها و دنده های کوچک است که اجازه می دهد که به هر زاویه ای خم شود و آن را نگه دارد.

مونتاژ

بعد از اینکه تمام اجزای پلاستیکی قالب ساخته شد، ساخت اکشن فیگورها آغاز می شود. به جای چسب، برخی از قطعات ممکن است با یک روش سیلندر اولتراسونیک که با استفاده از ارتعاشات فرکانس بالا برای پلاستیکی با هم مخلوط می شود، پیوند داده شود. این فرایند، مهر و موم تنگ تر بین قطعات و یک نخ بسیار نازک و تقریبا نامرئی ایجاد می کند. Hasbro با استفاده از این فرایند بدون کاهش سرعت تولید، در ساخت اکشن فیگور، سطح بالایی از جزئیات را ایجاد کرد. فقط از چسب برای اتصال برخی از قطعات کمکی مانند پرده سینه و چکمه استفاده می شود.

تکامل اکشن فیگورها

۲اکشن فیگور

اکشن فیگورها بسته به آخرین روند فیلم ها و کتاب ها، به طور مداوم در حال تکامل هستند. برنامه های کودکان و نمایش های مردمی محبوب همچنان یک منبع اصلی الهام بخش برای طراحان اکشن فیگور می باشد. از سال ۱۹۹۰ این تکامل به سوی شخصیت های واقع گرایانه و جذاب زنان کتاب های کمیک است. با پیشرفت تکنولوژی، اکشن فیگورهای مدرن می توانند تراشه ها و باتری های صوتی داشته باشند؛ تا جلوه های صوتی ضبط شده را با فشار یک دکمه به نمایش بگذارند. با پیشرفت تکنولوژی، حتی می توان آنها را از راه دور و از طریق کامپیوتر کنترل کرد.

اگر قصد خرید اکشن فیگور دارید، می‌توانید با کمک لک لک از سایت‌های خارجی خرید خود را انجام دهید. برای داشتن کالکشنی از اکشن فیگور قهرمانهای محبوبتان، از سایت های ebay ، Etsy ، Craigslist و Dash می‌توانید لینک کالای خود را در سامانه ثبت سفارش لک‌لک وارد کنید تا کارشناسان ما خرید شما را انجام دهند و کالای شما را خیلی زود به دستتان برسانیم. اگر قصد خرید از آمازون را دارید، کافی است لینک کالای خود را در سامانه آسان خرید آمازون وارد کنید تا کارشناسان ما خرید شما را انجام دهند.

[تعداد: 52    میانگین: 2.8/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر

یک نظر

  • آرگان می‌گه:

    سلام
    .
    من خیلی اتفاقی اومدم اینجا و الان 30 دقیقست دارم اینجا میچرخم
    .
    با اجازتون من اینجارو توی واتس آپ برای دوستم فرستادم
    .
    ممنون