آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 
راهنمای خرید وبکم

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

راهنمای خرید وبکم
فرقی نمی‌کند که با همکاران خود کنفرانس ویدیویی داشته باشید یا با اعضای خانواده گپ بزنید، همه ما می‌خواهیم در تماس ویدئویی خوب به نظر برسیم. در گذشته، وبکم‌ها زیاد ضروری نبودند و به عنوان وسیله‌ای اضافی و بی فایده شناخته می‌شدند. اما امروزه با پیشرفت شغل‌ها و روابط آنلاین این وسایل روز به روز اهمیت بیشتری یافت.
خوشبختانه با توجه به افزایش تقاضا و پیشرفت تکنولوژی، وبکم‌ها نیز روز به روز ارتقا یافتند. به طوری که وب‌کم‌های امروزی از وضوح و رزلوشن بسیار بالایی برخوردار بوده و لنزها و حسگرهای بزرگ‌تری نیز دارند. اگر شما هم به فکر خرید یکی از این وسایل بسیار پرکاربرد برای ویدئو کنفرانس بعدی خود افتاده‌اید، تا انتها با ما همراه باشید تا نکات کلیدی درباره خرید وبکم را برای شما شرح دهیم.
راهنمای خرید وبکم
انواع وبکم
به طور کلی می‌توان وبکم‌های خارجی را به دو نوع تقسیم کرد:
• وبکم برای چت تصویری
• وب کم برای پخش
وبکم برای چت تصویری
اگر تنها استفاده شما از وبکم چت تصویری با دوستان و خانواده است، می‌توانید با صرف نظر از برخی ویژگی‌های پیشرفته و غیرضروری در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.
خرید وبکم با میکروفون همراه بسیار توصیه می‌شود. این مورد آنقدر هم ضروری نیست اما می‌تواند شما را از زحمت تنظیم و نصب یک میکروفون جداگانه نجات دهد. وضوح برای یک وب‌کم مهم است. با این حال، اگر به وضوح پخش با کیفیت نیاز ندارید، می‌توانید وضوح ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل انتخاب کنید. اگر HD یا Full HD باشد بهتر است.
از وبکم‌های مخصوص چت تصویری می‌توانید برای گرفتن عکس نیز استفاده کنید. به طور کلی، هرچه تعداد مگاپیکسل بالاتر باشد، بهتر است. ما توصیه می‌کنیم هر چیزی که بالاتر از ۵ مگاپیکسل است، خرید کنید.
وبکم برای پخش
چنین وبکم‌هایی معمولا برای ضبط ویدئو استفاده می‌شوند. مطمئنا یوتیوبرها و بلاگرهای زیادی را دیده‌اید که از چنین وسایلی برای ضبط کلیپ‌های خود استفاده می‌کنند. چنین وبکم هایی نیاز به هزینه بیشتری دارند اما تفاوت آن‌ها واضح است.
برای ضبط کردن و پخش ویدئو در یوتیوب یا فیس بوک، سعی کنید وبکمی خریداری کنید که سریع‌ترین نرخ فریمی را داشته باشد؛ زیرا باعث می‌شود فیلم‌های شما صاف و شفاف به نظر برسند. ۳۰ فریم در ثانیه نتایج فوق العاده ای ایجاد می‌کند.
یک وب‌کم با وضوح Full HD به شما امکان می‌دهد فیلم‌هایی واضح و شفاف بگیرید. ویژگی‌های فوکوس خودکار سریع نیز به شما کمک می‌کند ویدیوهای بهتری ایجاد کنید. وبکم‌هایی با عملکردهای حرکت و شیب که مستقیما از طریق رایانه کنترل می‌شوند، می‌توانند کیفیت خروجی شما را افزایش دهند، زیرا در حین ضبط نیازی به لمس دوربین نخواهید داشت.
راهنمای خرید وبکم
خرید وبکم خارجی مناسب
برای خرید یک وبکم خارجی مناسب بهتر است به ویژگی‌های زیر دقت کنید:
رزولوشن وبکم و نرخ فریم
شاید مهم‌ترین ویژگی یک وبکم، شفافیت ویدیویی است که می‌گیرد. برای ویدئوهای دیجیتال، گرفتن یک کلیپ یا فیلم عالی را نرخ فریم و رزولوشن وبکم مشخص می‌کند. نرخ فریم بالاتر به این معنی است که حرکات بر روی صفحه نمایش نرم‌تر به نظر می‌رسند. بد نیست بدانید قیمت‌ وبکم به رزولوشن و نرخ فریمی که می‌توانند تولید کنند، ارتباط مستقیم دارد.
رزولوشن یا وضوح وبکم با تعداد پیکسل‌های روی صفحه نمایش، یعنی نسبت طول به عرض، اندازه‌گیری می‌شود. معمولاً در نسبت تصویر ۱۶:۹ و مستطیل شکل است. سه رزولوشن متداول عبارتند از؛ رزولوشن بالا استاندارد (به نام HD Ready یا 720p) که ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل، رزولوشن کامل (FHD, 1080p) با ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل و رزولوشن فوق العاده بالا (UHD، 4K) با رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل.
معیار دیگر برای کیفیت ویدیو، نرخ فریم است که تعیین می‌کند یک فایل ویدئویی چند تصویر را در ثانیه پخش می‌کند. این مقدار با واحد فریم بر ثانیه محاسبه می‌شود. نرخ فریم بالاتر (۶۰ فریم در ثانیه و بیشتر) برابر با فیلمی روان‌تر و اندازه فایل بزرگ‌تر است. به خصوص اگر فریم‌ها با وضوح بالا باشند. گیمرهای استریمینگ، ترجیح می‌دهند ویدیوهایی با وضوح ۷۲۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه داشته باشند. برای بلاگرهایی که نیازی به چنین وضوح تصویری ندارند، ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه کافی است.

میدان دید وبکم
میدان دید وبکم (FOV) پهنای ناحیه‌ای را که دستگاه می‌تواند فیلم بگیرد و نشان دهد را اندازه‌گیری می‌کند. یک وبکم با لنز زاویه باز، میدان دید وسیع‌تری دارد. در مشخصات محصول مقدار FOV را خواهید دید که بر حسب درجه اندازه‌گیری می‌شود:
• ۶۰ درجه یک نفر را که جلوی کامپیوتر می نشیند عکس می گیرد.
• ۷۸ درجه به اندازه کافی عریض است تا دو نفر را در مقابل دوربینی که روی مانیتور کامپیوتر نصب شده است، عکس بگیرید.
• ۹۰ درجه برای نشان دادن تخته سفید یا گروهی از افراد نشسته روی میز اتاق کنفرانس عالی است.
• ویدیوی عمودی؛ وب کم های استاندارد یک فریم افقی ۱۶:۹ را می گیرند. برخی از مدل‌ها، می‌توانند به فرمت پرتره ۹:۱۶ تبدیل شوند تا محتوایی را که به خوبی در استوری‌های اینستاگرام و فیس‌بوک قرار می‌گیرد، ثبت کنند.
فوکوس خودکار و تصحیح نور کم
تقریبا تمام وبکم‌های امروزی دارای ویژگی‌های فوکوس خودکار هستند. مدل‌های رده بالاتر در مقایسه با وبکم‌های ارزان قیمت، فوکوس خودکار سریع‌تر و دقیق‌تری نیز دارند. این موضوع می‌تواند هنگامی اهمیت پیدا کند که شما در دفترکار خانگی یا فضایی باز قصد ضبط ویدئو را داشته باشید. در چنین مکان‌هایی تابش و میزان نور محیط بسیار زیاد است و گرفتن یک فیلم واضح و واقعی را بسیار سخت می‌کند؛ برخی از اجسام ممکن است همانند سایه به نظر برسند یا دیوارها به صورت یکپارچه دیده شوند.
وبکم های طراحی شده حرفه‌ای دارای فناوری اختصاصی هستند که می‌تواند افراد را از دیوارها و پنجره‌ها متمایز کند و کارهای لازم را برای ظاهری زنده‌تر و طبیعی‌تر انجام دهند.
راهنمای خرید وبکم
نصب و حفظ حریم خصوصی
وبکم‌ها برای نصب در بالای مانیتور کامپیوتر و روی نمایشگر لپ‌تاپ طراحی می‌شوند. اگر دوست دارید یک تصویر ثابت داشته باشید یا وبکم را در زوایا مختلف تکان دهید، سه پایه وبکم یا گیره گردن خم کننده به شما کمک می‌کند. چنین وسایلی کنترل بیشتر و تراز بهتری را در عکس‌های شما فراهم می‌کنند و منجر به تصاویر شفاف‌تر و واضح‌تر می‌شوند. علاوه بر این، می‌تواند به شما کمک کند زمان کمتری را صرف ضبط ویدئو کنید.
حفظ حریم خصوصی در یک وبکم فقط به یک درپوش پلاستیکی که در صورت عدم استفاده روی لنز تا شود، محدود نمی‌شود. همانطور که می‌دانید برخی از می‌توانند به راحتی از طریق وبکم‌های شما به اطلاعات شخصی رایانه شما دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل است که سازندگان وبکم موظفند از اطلاعات شما در مقابل چنین خطراتی محافظت کنند.
قابل حمل بودن
تقریبا همه وبکم‌ها به منظورضبط ویدئو به صورت ثابت طراحی شده‌اند، اما در این بین مدل‌ها خاصی هم وجود دارد که می‌توانند برای ضبط در حال حرکت استفاده شوند. چنین مدل‌هایی از طریق یک رابط USB-C برای سازگاری با دستگاه‌های تلفن همراه و عالی برای پخش زنده با کیفیت بالا در طبیعت متصل می‌شود. برای وب‌کم‌های کوچک USB 2.0، دارای ابعاد کوچک ۱.۵ اینچ در ۱.۵ اینچ در ۲ اینچ با طراحی تاشو و چرخش ۳۶۰ درجه است که ضبط ویدیوی FHD را در هر مکانی آسان می‌کند.
کنترل های نرم افزاری
بسیاری از وب‌کم‌ها دارای ویژگی‌های نرم‌افزاری خاص برای تنظیم دقیق لنز با قابلیت حرکت، شیب و زوم دیجیتال هستند. معمولا این‌ها به شما امکان می‌دهند روشنایی، کنتراست، شدت رنگ و تعادل رنگ سفید را نیز تنظیم کنید. بلاگرها و گیمرهایی که می‌خواهند ویدئوهایی باکیفیت بالاتر بگیرند، به نرم‌افزار پیشرفته‌تری نیاز دارند.
میکروفون ها
اکثر وبکم ها حداقل یک میکروفون داخلی دارند. وبکم با دو میکروفون در دو طرف لنز، صدای طبیعی‌تری را برای شنونده فراهم می‌کند. راه‌اندازی میکروفون دوگانه برای تماس‌های ویدیویی با صدای حرفه‌ای و ضبط ویدئوی زنده ایده‌آل‌تر است. برای یک کنفرانس یا جلسه کاری مطمئنا صدای واضح‌تر اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند.
لنز شیشه ای یا لنز پلاستیکی
لنزهای وبکم می‌توانند از شیشه یا پلاستیک ساخته شوند. لنزهای شیشه‌ای معمولا تصاویر ویدیویی شفاف‌تر و واضح‌تری تولید می‌کنند، به همین دلیل است که خواهید دید که وب‌کم‌هایی که برای ویدیوهای 1080p و بالاتر رتبه‌بندی شده‌اند، دارای لنزهای شیشه‌ای هستند. لنزهای پلاستیکی ارزان هستند و برای وبکم‌هایی مناسب است که به خودی خود دارای ویژگی‌های ضبط تصویر باکیفیت هستند.
خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 3    میانگین: 5/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر