آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

بهترین برندهای دوربین عکاسی جهان + راهنمای خرید

یکی از بهترین راه ها برای ثبت خاطره‌ها استفاده از دوربین عکاسی و فیلمبرداری است. مهمترین عامل در انتخاب دوربین عکاسی توجه به کیفیت عکس و وجود فیلترها و لنزهای متنوع و بسیاری از امکانات دیگر است. سونی، نیکون، کانن، فوجی و سامسونگ از مهمترین برندهایی هستند که باکیفیت‌ترین دوربین‌های عکاسی را عرضه می‌کنند. بررسی های انجام شده نشان می‌دهد رقابت اصلی بین تولیدکنندگان دوربین‌های عالی و باکیفیت به این چند برند معتبر و معدودی دیگر خلاصه می شود. از این رو ما تصمیم گرفتیم در این فرصت به بررسی بهترین برندهای دوربین عکاسی بپردازیم.
معرفی بهترین برندهای دوربین عکاسی جهاناگر به سراغ عکاسان حرفه‌ای بروید و در زمینه معتبرترین برندهای دوربین عکاسی از آنها سوال بپرسید مطمئنا با نام‌های آشنایی که بیان کردیم مواجه خواهید شد. این برندهای معتبر، دوربین‌های متفاوت برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای تولید و عرضه می‌کنند. این برندها با استفاده از لنزهای بی‌نظیر، مرغوب‌ترین دوربین‌ها را خلق کرده اند. از این رو، انتخاب دوربین مناسب بین این برندها تا اندازه‌ای دشوار است. از این رو، برای کمک به انتخاب صحیح شما سعی کرده‌ایم تمام نکات و ریزه‌کاری‌های مرتبط با آن برند را بیان کنیم.

معرفی معروف‌ترین برندهای دوربین عکاسی

دوربین کانن (Canon)
اولین دوربین‌های کانن همان دوربین kwanon 35 هست. این دوربین‌ها در سال 1934 تولید و عرضه شدند. اما امروزه این کمپانی دوربین را در رده‌ها و کلاس‌های مختلف تولید و عرضه می‌کند. دوربین های تک لنزی دیجیتالی بازتابی، دوربین‌های بدون آینه و دوربین‌های کامپکت نمونه‌ای از محصولاتی هستند که توسط برند کانن تولید می‌شوند. بر روی دوربین‌های دیجیتالی تک لنزی کانن همیشه حروف EOS حک شده است. این حروف در حقیقت به معنی سیستم الکتریکی بصری هستند.
از زمانی که این فناوری به دوربین‌های کانن افزوده شده، عکاسان توانسته‌اند ارتباط بهتری با لنزها، فیلترها و سیستم‌های مختلف دوربین عکاسی برقرار کنند. بعلاوه، باید به این نکته اشاره کنیم که کمپانی کانن، امکانات و لنزهای متنوع EOS را برای دهانه‌های EF و ES-F فراهم کرده است. البته دهانه لنز ES-F برای دوربینهایی طراحی شده که حسگر آنها بسیار کوچکتر از دوربین‌های فول فریم است.
کانن معروف‌ترین برند دوربین‌ عکاسی در جهانامکانات موجود در دوربین‌های کانن سبب شده این برند برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای مناسب باشد. برند کانن در مقایسه با سایر برندها از لنزهای ارزان‌تر و بدنه‌ای بسیار مقاومتر استفاده می‌کند. در حقیقت، در بدنه اغلب دوربین‌های EOS کانن، برای سیستم فوکوس اتوماتیک از پیکسل‌های دوگانه استفاده شده است. در این دوربین‌ها، سیستم فوکوس خودکار (PDAF) شامل دونیمه پیکس است که برای فعالیت خودکار باید هر دونیمه به صورت همزمان فعال باشند. همین امر سبب شده دوربین‌های کانن بهترین انتخاب برای تصویر برداری ثابت و ویدئویی باشند.
بهترین دوربین‌های تک لنزی دیجیتال کانن (DSLR) مدل EOS-1D هستند. این دوربین امکان تصویربرداری 20 تصویر در ثانیه را دارا است. بعلاوه از حسگر فول فریم 20 مگاپیکسلی نیز در آن استفاده شده است. انتخاب این نوع دوربین برای عکاسان حرفه‌ای حیات وحش و عکاسان ورزشی بسیار مناسب است. سری دیگر دوربین‌های DSLR کانن، مدل EOS 5D است. برد این دوربین‌ها 50 مگاپیکسل است.
یکی دیگر از دوربین‌های تولید شده توسط کمپانی کانن، APS-CDSLR است. این مدل شباهت بسیار زیادی به دوربین‌های سری EOS دارد. اما در مقایسه با آنها هزینه خرید کمتری دارند. به عبارت دیگر، مقرون به صرفه ترین دوربین کانن، مدل Canon rebel است. برای افرادی که تازه وارد حرفه عکاسی شده و مبتدی هستند، این گزینه بهترین انتخاب است.
کمپانی کانن، اغلب شهرت خود را مدیون تولید دوربین‌های دیجیتالی تک لنزی یا DSLR است. با این حال، در سال‌های اخیر کانن در حوزه تولید دوربین‌های بدون آینه نیز وارد شده است. اما سرعت پیشرفت کانن در این حوزه کمی کند است. به عبارت ساده، این سری از محصولات کانن بسیار محدود و تنها دارای دو مدل هستند. قابلیت عکسبرداری در این مدل‌ها نیز به سری ۵DMkIV شباهت دارد.
کانن برندی بسیار عالی است. در عکاسی حرفه‌ای می‌توان به قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن اعتماد کرد. کانن پرچمدار لنزهای ماکرو تا لنزهای چشمی است. کیفیت و وضوح تصویر بسیار بالایی دارد. عملکرد فوکوس خودکار آن نیز بسیار عالی است. بعلاوه، کانن سعی کرده در طراحی دوربین‌های خود از یک نمایشگر برای حالت مود استفاده کند. این نمایشگر، در حقیقت دکمه‌ای برای تغییر مودها در حین عکاسی است.

دوربین نیکون یا Nikon
این کمپانی فعالیت خود را از سال 1917 آغاز کرده و تا به امروز نیز حضوری قدرتمند در رقابت‌های جهانی دارد. این کمپانی تمرکز اصلی خود را بر تولید لنز و دوربین قرار داده است. اولین دوربین این کمپانی در سال 1948 به بازار عرضه شد. اما امروز، در حوزه تولید دوربین‌های دیجیتالی تک لنزی، بهترین برند برای عکاسان مبتدی تا حرفه‌ای است. نیکون مانند کانن از دامنه لنزی گسترده‌ای برخوردار است. لنز زاویه دید فوق عریض (سوپرواید) و لنزهای تله فوتو مهمترین لنزهای کمپانی نیکون هستند.
بعلاوه، کمپانی نیکون سعی کرده است با تولید و عرضه لوازم جانبی، قدرت انتخاب بیشتری در اختیار مشتریان خود قرار دهد. از نظر قیمت، لنزهای نیکون بسیار گران‌تر از لنزهای کانن هستند. اما بدنه دوربین‌های نیکون بسیار ارزانتر از دوربین‌های کانن است. برای تشخیص دوربین‌های تک لنزی دیجیتال نیکون می‌توانید به علامت پرنده شکاری روی بند آن دقت کنید.
نیکون نامی آشنا برای علاقه‌مندان به حرفه عکاسی نکته دیگر در مورد دوربین نیکون این است که این کمپانی در ساخت دوربین‌های خود از اصطلاحات بسیار ساده بهره می‌برد. در نتیجه کاربرد آن برای عکاسان مبتدی بسیار ساده‌تر از دوربین کانن است. از این رو، کارایی دوربین‌های فوکوس خودکار نیکون در مقایسه با دوربین‌های کانن برای مبتدیان بسیار بیشتر است. یکی دیگر از مزیت‌های دوربین‌های نیکون، سیستم نورسنجی آن است. سیستم نورسنجی نیکون به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند نور را در فاصله کانونی متمرکز کند.
گران‌ترین دوربین دیجیتالی نیکون مدل Nikon D5 است. امکان تصویربرداری در این مدل برابر با 12 تصویر در هر ثانیه است. این دوربین از سنسور وضوح 45.7 مگاپیکسل بهره می‌برد. اما دوربین‌های مدل ARS-C با توجه به امکانات مناسب خود از قیمت کمتری برخوردار هستند. همین امر سبب شده که این مدل نیز برای عکاسان مبتدی مناسب باشد.
البته باید به این نکته اشاره کنیم که کمپانی نیکون به عرصه تولید دوربین‌های فاقد آینه نیز وارد شده است. دوربین‌های فاقد آینه این کمپانی نیز به دو مدل محدود می‌شوند. این مدل‌ها عبارتند از: Nikon Z7 و Z6. بسیاری از محدودیت‌های موجود در دوربین‌های فاقد آینه کانن، در مدل‌های طراحی شده نیکون رفع شده است.

دوربین سونی یا Sony
در ابتدا باید بگوییم کمپانی سونی در حوزه تولید دوربین‌های دیجیتالی تک لنزی یا DSLR فعالیت نمی‌کند. اغلب دوربین‌های این شرکت در رده دوربین‌های فاقد آینه قرار دارند. اولین دوربین تولید شده توسط کمپانی سونی به سال 1988 باز می‌گردد. در دهه اخیر سونی اقدام به عرضه دوربین‌های سری آلفا به بازارهای جهانی کرده است. این دوربین‌ها از سری‌های فاقد آینه و فول فریم هستند.سونی معروف ترین برند دوربین های فاقد آینه دوربین‌های فول فریم سونی شامل دو مدل A7 و A9 است. سری A9 مدلی مناسب برای عکاسی فوق حرفه‌ای حیات وحش و عکاسی ورزشی است. در دوربین های سونی دو حرف لاتین R و S حک شده، دوربین‌های R داریا حسگرهای فوق قوی در وضوح تصویربرداری بوده و دوربین‌های S برای عکاسی در محیط‌های کم نور مناسب هستند. به یاد داشته باشید، دوربین‌های سونی فاقد حرف لاتین، قیمت کمتری داشته و در سایر موارد قابل استفاده هستند. دوربین‌های نسل سوم سری A7 سونی قابلیت رقابت با دوربین‌های EOSR کانن و دوربین‌های سری نیکون را دارند. سیستم فوکوس خودکار دوربین‌های سونی بسیار قدرتمند است.
دوربین‌های کمپانی سونی، مجهز به بزرگترین حسگرهای تصویربرداری هستند. اگر به دنبال خرید دوربین‌های بدون آینه هستید، بهترین برندی که می‌توانید انتخاب کنید سونی است. قدمت کمپانی سونی در مقایسه با دو برند کانن و نیکون بسیار کمتر است، به همین دلیل، قابلیت دسترسی به لنزهای سونی محدودتر از دو برند قبل است. با این حال، در نسل سوم دوربین‌های سونی امکان قرار دادن لنزهای بر روی دهانه E وجود دارد.

راهنمای خرید بهترین برندهای دوربین عکاسی جهان
با توجه به رقابت پر سود در عرصه دیجیتال، برخی اقدام به تولید و عرضه محصولات فیک و جعلی می-کنند. عدم آشنایی با امکان و ویژگی‌های برند اصلی ممکن است سبب شود فرد علیرغم پرداخت هزینه زیاد، دوربین غیر اصلی یا کپی را دریافت کند. بنابراین، بهتر است برای خرید حتما از نمایندگی‌های معتبر داخلی یا سایت‌های خارجی مانند آمازون، ebay یا وب سایت های مرجع اقدام کنید. این موارد ریسک خرید محصولات کپی را کاهش می‌دهد. بعلاوه، حتما برای خرید از مشورت فردی آشنا به محصولات دیجیتال نیز استفاده کنید.

خدمات سایت لک لک در حوزه دوربین‌های عکاسی
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

 

 

[تعداد: 6    میانگین: 3.5/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر