آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

خرید قطعات ماشین کلاسیک

قطعات ماشین کلاسیک

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

قطعات ماشین کلاسیک

همانطور که می دانید ارزشمندی ماشین کلاسیک، به دلیل تعداد محدودی است که از آنان باقی مانده است. ماشین هایی که خط تولید آنان متوقف شده است و حال تنها تعداد اندکی از آنان در سراسر جهان موجود هستند. به همین دلیل نگه داری از این ماشین ها به شدت مهم و حساس است. هر چه در نگهداری و تعمیر قطعات ماشین کلاسیک بیشتر دقت شود، ارزشمندی آن بیشترخواهد بود.

قطعات اصل یا تقلبی ؟

درحال حاضر به دلیل بازار داغ ماشین کلاسیک و قدیمی در ایران و نیاز شدید به قطعات این خودروها،  قطعات تقلبی زیادی برای انواع این ماشین ها وجود دارد که ممکن است تا حدودی مشکل خودرو را حل کند و در اصطلاح کار راه انداز! باشد، اما آنچه ضرورت استفاده از قطعات اصل در ماشین کلاسیک را بیشتر می کند، به طور مختصر به آن اشاره می کنیم:

ارزش قطعات اصل و فابریک

آنچه امروزه ماشین کلاسیک را ارزشمند می کند، این است که تمامی قطعات آن، قطعات فابریک کارخانه تولید همان ماشین باشد. در بین ماشین های کلاسیک، به دلیل شباهتی که در بین قطعات فنی آنان وجود دارد ( به طور مثال در خودرو شولت و کونتیاک)، امکان جایگزین کردن قطعات و حتی موتور آنان با یکدیگر وجود دارد. این اتفاق ممکن است به خاطر عدم دسترسی به قطعات ماشین کلاسیک و یا بالا بودن هزینه این قطعات رخ دهد. این جابه جایی اگرچه در ظاهر ماشین تفاوتی ایجاد نمی کند، اما از میزان ارزشمندی خودرو به شدت می کاهد و هرچه این عدم اصل بودن در قطعات ماشین بیشتر باشد، ارزش ماشین کلاسیک کمتر خواهد شد.

قطعات ماشین کلاسیک

طول عمر قطعات

همانطور که اشاره شد قطعات و تجهیزات تقلبی تا حدی می توانند نیاز ماشین را برطرف کنند، اگرچه ممکن است گاهی ماشین را دچار مشکلات اساسی کند. در مورد ماشین کلاسیک ، به دلیل تعداد محدودی که از آنان وجود دارد، پذیرفتن ریسک استفاده از قطعات تقلبی و غیراصل ممکن است هزینه های گزاف و مشکلات جبران ناپذیری به ماشین وارد کند. استفاده از قطعات اصل ماشین کلاسیک علاوه بر طول عمر بالای این قطعات نسبت به نمونه های تقلبی، در کارکرد کلی ماشین نیز تاثیر مهمی دارد. همچنین استفاده از قطعات تقلبی در ماشین کلاسیک موجب آسیب و اختلال در بخش ها و قطعات دیگر خواهد شد و آسیبی دو چندان به ماشین خواهد رساند.

مهمترین و کمیاب ترین قطعات ماشین کلاسیک

قطعات ماشین کلاسیک

حال که با ضرورت و حساسیت بالای قطعات اصل و فابریک ماشین کلاسیک آشنا شدید، بد نیست با برخی قطعات ماشین کلاسیک که اصل بودن آنان نقش مهمی در کارکرد ماشین ایفا می کند و یا دست یابی به آنان به دلیل بالا بودن هزینه ها و کم یاب بودن آنان در داخل کشور با مشکل مواجه است، آشنا شوید:

به طور کلی موتور، نقش اصلی را در ماشین ایفا می کند و خرید موتور اصل ماشین کلاسیک و قطعات مربوط به آن بسیار مهم است. مغزی سوییچ، دست کامل قفل های ماشین کلاسیک ،   سیم کشی کامل ماشین، برد پشت آمپر، خرید آمپر باک، خرید کاربراتور، لنت ترمز، کیت گیربوکس، پمب بنزین، دست کامل پیستون، شمع، وایر، خرید واشر سرسیلند، کمپرسور کولر، بولبرینگ، سوزن انژکتور کادیلاک و … همگی نقش مهم در کارکرد و ارزشمندی یک اتومبیل کلاسیک ایفا می کنند.

معرفی بهترین سایت های خرید قطعات ماشین کلاسیک

قطعات ماشین کلاسیک

 Summit Racing بزرگترین مرجعی می باشد، که در زمینه خرید قطعات ماشین کلاسیک می توانید به آن مراجعه کنید. Summit یک سایت آمریکایی است، که می تواند تمام مایحتاج شما را برای خرید قطعات ماشین کلاسیک بر طرف کند. حتی می توانید به راحتی،  بدون ثبت نام و یا ورود به این سایت با کارشناسان آن صحبت کنید و در زمینه ماشین کلاسیک ، مشکلات مربوط به آن و یا حتی تقویت موتور و وسایل جانبی از آنان راهنمایی بگیرید. در این سایت تمامی برندهایی که After Market یا قطعاتی که دیگر توسط کارخانه های تولیدی ماشین کلاسیک تولید نمی شود را تولید می کنند، وجود دارد. به راحتی می توانید قطعه مورد نظر خود را در این سایت پیدا و خریداری کنید.

علاوه بر وب سایت Summit، سایت های دیگری نیز در زمینه خرید قطعات ماشین کلاسیک فعالیت دارند.

خرید قطعات ماشین کلاسیک

وب سایت Holley به صورت تخصصی تنها در زمینه سیستم سوخت رسانی ، کاربراتور، انژکتور در ماشین کلاسیک فعالیت می کند.

 وب سایت های دیگر همچون Motor Craft برای خرید قطعات ماشین فورد، Edelbrock ،MSDperformance، AC Delco، سایت های معتبری می باشند که می توانید در زمینه خرید قطعات ماشین کلاسیک به آنان مراجعه کنید.

به دلیل وجود رقابتی که در بازار خرید قطعات ماشین کلاسیک وجود دارد، دستیابی به سایتی که از اعتبار بالایی برخوردار باشد نکته مهمی است، می توانید با استفاده از مقاله  “چطور به سایت های خارجی اعتماد کنیم؟” به سایت های معتبر و قابل اعتماد دسترسی پیدا کنید.

همچنین فروشگاه آنلاین ایبی می تواند به شما در پیدا کردن بسیاری از قطعات اصل ماشین کلاسیک کمک کند. در این سایت فروشنده ها بدون واسطه به فروش محصولات خود می پردازند و ممکن است بتوانید با یک جستجوی ساده، فروشنده ای را بیابید که بتواند قطعات ماشین کلاسیک شما را تامین کند.

خرید از سایت های خارجی

تمام آنچه در رابطه با ماشین کلاسیک و قطعات ماشین کلاسیک مطرح شد، زمانی معنا می یابد که امکان دسترسی به سایت های خارجی و خرید از آنان وجود داشته باشد. مشکلات ارزی و پرداخت های ارزی، تحریم ها، حمل و نقل و گمرک مسائلی است که دسترسی به قطعات اصل ماشین کلاسیک را با مشکلات فراوان روبه رو کرده است و عدم دسترسی به قطعات اصلی مساوی با از دست دادن تدریجی ماشین کلاسیک خواهد بود. لک لک، به عنوان سرویس خرید آنلاین از سایت های  خارجی مشکل دسترسی به قطعات اصل ماشین کلاسیک را حل کرده است. تنها از طریق ثبت سفارش خرید کالای مورد نظر، مابقی مراحل خرید را به لک لک بسپارید و از ماشین کلاسیک خود لذت ببرید.

[تعداد: 61    میانگین: 2.7/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر

یک نظر