آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

اصول شیک‌پوشی برای آقایان و خانم‌ها

داشتن ظاهری زیبا و جذاب برای بسیاری از خانم‌ها و آقایان یک دغدغه محسوب می‌شود. ایجاد این ظاهر زیبا با رعایت کردن اصول اولیه شیک‌پوشی امکان‌پذیر است. هر فردی برای دستیابی به بهترین ظاهر و پوشش می‌تواند سبک منحصر به خودش را داشته باشد. برای مثال بسیاری از افراد با خرید لباس‌های گران‌قیمت از برندهای بسیار مشهور سعی می‌کنند همواره ظاهری بسیار زیبا و جذاب داشته باشند.
بسیاری از این برندها برای طراحی لباس‌های خود از دانش طراحان حرفه‌ای استفاده می‌کنند همین امر باعث شده لباس‌های برند بسیار شیک‌تر و خوش دوخت تر باشند. برخی از افراد نیز دوست دارند با گشت‌وگذار در فروشگاه‌های مختلف لباس‌های ارزان‌تری را تهیه کنند که البته بسیاری از این لباس‌ها نیز در عین ارزان‌قیمت بودن بسیار شیک و جذاب هستند.
یکی از مهم‌ترین اصول در شیک‌پوشی مردان و زنان داشتن علم هماهنگ کردن لباس‌های مختلف با یکدیگر است. شاید در نزدیکان شما افرادی وجود داشته باشند که بسیار خوش‌پوش بوده و همیشه دارای ظاهری جذاب هستند. این افراد همواره و در همه‌جا بسیار خوش‌پوش‌تر و جذاب‌تر از بقیه ظاهر می‌شود. نکته مهم در این افراد تنها رعایت کردن برخی از اصول لباس پوشیدن است. در اینجا تلاش شده برخی از مهم‌ترین نکاتی که برای دستیابی به این هدف می‌تواند به شما کمک کند جمع‌آوری شود.
1

پیراهنتان را متناسب با اندام خود انتخاب کنید
تناسب پیراهن با فرم بدن بسیار مهم است. یک لباس زیبا در تن یک فرد لاغر ممکن است برای فرد دیگری با اندام چاق اصلاً مناسب نباشد. همین امر می‌تواند برعکس باشد. حتماً تا کنون بسیاری از افراد چاق و خوش‌پوش را دیده‌اید. پس چاقی نمی‌تواند دلیلی بر انتخاب غلط لباس باشد. تنها لازم است به دنبال لباس‌هایی متناسب با اندام خود باشید.
همچنین افراد لاغراندام نیز می‌توانند با جستجو در اینترنت مدل‌های متناسب با اندام خود را پیدا کنند. پوشیدن لباس مناسب می‌تواند مشکلات ظاهری شما را از دید بقیه پنهان کند. اگر هم دارای اندامی زیبا هستید بازهم لازم است به لباس خود دقت کنید. شما می‌توانید با پوشیدن لباس‌هایی که اندامتان را متناسب نشان می‌دهند جذاب‌تر باشید.

یک کمد لباس همه‌کاره ایجاد کنید
کمد لباستان را به‌گونه‌ای پر کنید که برای هر شرایط احتمالی یک‌دست لباس مناسب داشته باشید. به طور مثال همواره ممکن است به شما پیشنهاد شود تا در یک میهمانی شام حاضر شوید. اگر از قبل لباسی مناسب با این میهمانی در کمد خود داشته باشید به دردسر نمی‌افتید و یا مجبور نمی‌شوید با یک تیشرت و شلوار ساده در این میهمانی حضور پیدا کنید.
همچنین موقعیت‌های متفاوتی از قبیل مراسم ترحیم، مراسم عروسی، تولد و یا یک دورهمی غیرمترقبه ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. پس لازم است از خرید لباس‌های تکراری و دارای یک سبک بپرهیزید و تلاش کنید در هر بار خرید، یکی از لباس‌های موردنیاز برای حضور در هر یک از این موارد را تهیه کنید.

سبک لباس
لازم نیست همواره از یک سبک پیروی کنید. افرادی که همیشه با یک سبک لباس در مجامع حضور پیدا می‌کنند بسیار خسته‌کننده و تکراری خواهند بود.
از سبک‌های مختلف برای زیبایی درپوشش خود استفاده کنید. به‌این‌ترتیب که هر بار در میهمانی و یا دورهمی حاضر می‌شوید با سبک پوشش جدید خود، بدرخشید.
سبک‌ها در لباس پوشیدن نیز مانند دیگر موارد بسیار متنوع هستند. بسیاری از افراد و به‌ویژه جوانان و نوجوانان دوست دارند با تیپ‌های اسپرت در همه‌جا ظاهر شوند. این تکرار در سبک می‌تواند به‌زودی خسته‌کننده شود و از جذابیت ظاهر شما بکاهد.
برای تنوع در انتخاب لباس می‌توانید از مثال زیر الهام بگیرید.
یک دختر نوجوان می‌تواند در میهمانی‌های خودمانی و دورهمی‌های خانوادگی سبک اسپورت را انتخاب کند. همچنین برای حضور در جمع دوستان می‌تواند سبک فانتزی و دخترانه را با رنگ‌های ملایم و زیبا انتخاب کند.
2

لوازم جانبی را کاهش دهید
لوازم جانبی و یا اکسسوری لباس برای ایجاد جذابیت درپوشش بسیار لازم است. بدون اضافه‌کردن این اکسسوری‌ها نمی‌توانید ظاهری جذاب و زیبا داشته باشید.
درعین‌حال استفاده زیاد و بی‌رویه این اکسسوری‌ها نیز می‌تواند ظاهرتان را تحت شعاع قرار داده و شما را مانند یک فروشنده زیورآلات جلوه دهد.
پس در انتخاب این لوازم جانبی زیاده‌روی نکنید. استفاده از ساعت مچی زیبا و خاص برای آقایان بسیار بااهمیت است. یک گردنبند ظریف و زیبا نیز می‌تواند برای خانم‌ها بسیار جذاب باشد.
همچنین انتخاب لوازم جانبی برای لباس به سبک لباس و پوشش شما نیز بستگی دارد. اکسسوری انتخاب کنید که با سبک پوشش شما کاملاً هماهنگ بوده و به‌گونه‌ای مکمل پوشش شما باشد.

استایل فردی خود را با لباس خود بیان کنید و از آن لذت ببرید
بسیاری از افراد دوست دارند با استفاده از سبکی خاص در لباس پوشیدن خود به‌نوعی احساسات و عواطف درونی خود را بیان کنند. این کار معمولاً در میان هنرمندان بسیار متداول است.
بیان احساسات ظریف دخترانه با پوشیدن لباس‌های صورتی را در بسیاری از دختران جوان می‌توان مشاهده کرد.
3

وسایل بزرگ را در رنگ‌های خنثی و وسایل کوچک را رنگارنگ نگه دارید
یکی دیگر از نکات مهم در لباس پوشیدن، انتخاب رنگ مناسب با اندازه لباس است. از رنگ‌های بسیار تند و در اصلاح جیغ برای لباس‌های بزرگ استفاده نکنید. درصورتی‌که به استفاده از این رنگ‌ها درپوشش خود علاقه‌مند هستید بهتر است این رنگ‌ها را در اندازه‌های کوچک‌تر مانند استفاده به‌عنوان رنگ کیف و یا کفش و.. به کار ببرید.

در لباس پوشیدن به علایق خود اهمیت دهید.
لباس‌ها و اکسسوری‌هایی که فرد می‌پوشد باید به‌عنوان واسطه‌ای برای احساس درونی فرد عمل کند؛ بنابراین، مهم است که قاطع باشید و احساس کنید دوست دارید چه چیزی را بپوشید. این کار لباس پوشیدن را برای شما سرگرم‌کننده می‌کند.

به‌طورکلی قوانینی وجود دارد که در صورت رعایت آنها بسیار خوش‌پوش و جالب‌تر خواهید بود. این قوانین عبارت‌اند از:

  • رنگ‌ها
    اکثر لباس‌های شما باید از رنگ‌های خنثی (سفید، خاکستری، سرمه‌ای، مشکی) تشکیل شده باشد، سپس رنگ‌های دیگر را می‌توانید اضافه کنید.
    این یک تمرین خوب است که وسایل بزرگ‌تر در کمد لباس خود را ساده و وسایل کوچک‌تر را رنگارنگ نگه دارید. با این روش یک ترکیب عالی و جذاب را خواهید داشت که به‌سادگی با هم هماهنگ می‌شوند.

4

  • لباس پوشیدن برای فصل
    لازم است در ماه‌های سرد سال از پارچه‌های سنگین‌تر و حجیم‌تر مانند پشم استفاده کنید، درحالی‌که در ماه‌های گرم‌تر می‌توانید از پارچه‌های سبک‌تر مانند کتان درپوشش خود به کار ببرید.
    برخی از اقلام فقط در ماه‌های سرد استفاده می‌شوند درحالی‌که برخی دیگر فقط در ماه‌های گرم بر تن افراد دیده می‌شود. به این نکات دقت داشته باشید و هر لباسی را در موقع خاص خودش استفاده کنید.
    ماه‌های سردتر سال به رنگ‌های تیره‌تر نیاز دارند که به‌عنوان سایه نیز شناخته می‌شوند، درحالی‌که در ماه‌های گرم‌تر لازم است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده شود.
  • تناسب بدن
    شکل بدن شما نقش بسیار کوچکی در زیبایی ظاهری شما دارد. این لباس شماست که بیشترین تأثیر را بر ظاهر کلی شما می‌گذارد. لباس در این زمینه بسیار قدرتمند است. هدف این است که بدن متناسب به نظر برسد.
    از پوشیدن شلوار و پیراهن همرنگ خودداری کنید. وجود سایه‌های مختلف از رنگ‌های متنوع می‌تواند بسیار خوب و جذاب باشد، اما بالا و پایین باید با یکدیگر متضاد باشند به این معنا که در انتخاب رنگ برای پیراهن و شلوار اصول انتخاب رنگ متضاد را به کار ببرید.
    تفاوت جوراب با رنگ کفش باعث جلب‌توجه پاها و کوتاه‌تر به نظر رسیدن پاها می‌شود، درحالی‌که جوراب‌ها و شلوارهای همرنگ تأثیر معکوس در بلندتر نشان‌دادن پاهای شما خواهند داشت.
    برای کوتاه‌کردن بصری پاها از شلوارهایی با قد متوسط تا پایین استفاده کنید. از خطوط عمودی موجود در موارد زیر خودداری کنید: شلوارهای کرک‌دار، شلوارهای پلیسه دار، شلوارهایی با جیب‌های عمودی و کت و شلوارهای نواری.
    از یقه‌های V و یقه‌های کراپ خودداری کنید زیرا این مدل‌ها گردن شما را بلندتر نشان می‌دهند، اگر گردن کشیده‌ای ندارید می‌توانید از این مدل‌ها در لباس خود استفاده کنید.
    آستین‌کوتاه دشمن مردان غیر عضلانی است. اگر بدنی عضلانی ندارید از پوشیدن این پیراهن‌ها اجتناب کنید زیرا بازوان شما را لاغرتر نشان می‌دهند.
  • متناسب با موقعیت لباس بپوشید
    پوشیدن کت‌وشلوار برای رفتن به پیک‌نیک سبب خوش‌پوش شدن فرد نمی‌شود. هر لباسی را باید متناسب با زمان و مکان استفاده از آن انتخاب کنید.
    تغییر لباس برای مناسبت‌های مختلف یک عنصر مهم در لباس پوشیدن است. هیچ لباسی ذاتاً بد و یا خوب نیست همه چیز به استفاده به جا از آن لباس بستگی دارد.
  • انتخاب سبک لباس
    برای انتخاب و خرید یک لباس جدید با سبکی متفاوت عجولانه عمل نکنید. ابتدا نگاهی به کمد لباس خود بیندازید و ببینید چه چیز باعث شده که لباس‌های کنونی خود را نپسندید.
    پیداکردن علت مشکل می‌تواند به شما در تهیه لباس‌های جدیدتان کمک کند. به‌این‌ترتیب شما میدانید که چه چیزی را می‌خواهید و چه چیزی را نمی‌خواهید.
    به‌عنوان‌مثال: شاید احساس می‌کنید که لباس شما چیزی را که دوست دارید در مورد خودتان بیان کنید بیان نمی‌کند، یا شاید برای هماهنگ کردن رنگ‌ها و اقلام مختلف در کمد لباس خود مشکل دارید. یا شاید شما لباستان را دوست دارید، اما دوست دارید چیزی «اضافی» داشته باشید تا کمی شیک‌تر به نظر برسد.
    اگر می‌خواهید استایل روزانه خود را تقویت کنید، بسیار مهم است که سبک‌ها و رنگ‌های مختلف را امتحان کنید. چگونه می‌توانید بفهمید که چیزی برای شما خوب به نظر می‌رسد، درحالی‌که آن را امتحان نمی‌کنید.
    پس مدل‌هایی را که در باره آنها تردید دارید بپوشید و امتحان کنید. در این کار می‌توانید از یکی از دوستان صمیمی خود کمک بگیرد و نظر او را در مورد لباس جدید بپرسید.
  • تبعیت تنها از یک سبک
    بسیاری از خانم‌ها و آقایان فکر می‌کنند که برای شیک، اصیل یا متمایز بودن باید به یک سبک خاص پایبند باشند. این در حالی است که شما می‌توانید بیش از یک سبک داشته باشید و همچنان شیک و زیبا باشید.
    فکر خود را باز کنید و خودتان را در یک چهارچوب تکراری قرار ندهید. از سبک‌ها و طرح‌های مختلف استفاده کنید. تنوع در انتخاب لباس نیز می‌تواند به‌گونه‌ای خوش‌پوشی به‌حساب بیاید.
  • جلوگیری از یکنواختی درپوشش
    برای جلوگیری از یکنواختی، لوازم جانبی و اکسسوری‌های لباس می‌توانند بسیار عالی عمل کنند.
    در میان کمد و جعبه‌های خود، به دنبال گردنبندهای زیبا، دستبندهای بزرگ و ساعتی خیره‌کننده باشید. این لوازم می‌توانند جلوه‌ای خاص و بسیار شیک به لباس‌های ساده شما ببخشند.
  • به دنبال راه‌های ارزان‌قیمت برای شیک‌تر شدن هستید
    روی چیزهای کوچکی تمرکز کنید که تفاوت بزرگی ایجاد می‌کنند، مثلاً استفاده از یک رژ لب پررنگ یا یک جفت کفش پاشنه بلند برای هماهنگ کردن با شلوار جین می‌تواند شما را بسیار خاص و جذاب نشان دهد.
    درباره تئوری رنگ‌ها و هماهنگی رنگ‌ها بیشتر بیاموزید و در مورد راه‌هایی برای هماهنگ کردن بیشتر لباس‌های متفاوت با یکدیگر تحقیق کنید.
  • خلاقیت بیشتر در لباس‌هایتان
    یک «تم» برای هفته خود انتخاب کنید و سعی کنید به آن پایبند باشید. سعی کنید در تمام طول هفته از این تم استفاده کنید و بسیار خاص و شیک باشید. می‌توانید از اکسسوری‌های مناسب با این تم هفتگی‌تان نیز استفاده کنید.
  • به لباس پوشیدن افراد مشهور و هنرمندان دقت کنید
    همیشه هنرمندان و افراد مشهور و یا به عبارتی سلبریتی‌ها از مدل‌ها و سبک‌های متفاوت و خاصی تبعیت می‌کنند. آنها همیشه زیبا و جذاب هستند زیرا یک طراح لباس حرفه‌ای را در کنار خود دارند.
    شما می‌توانید مدل خوش‌پوشی خود را از میان یکی از هنرمندان و یا بازیگران محبوبتان الگوبرداری کنید.

اصول کلی برای خوش‌پوشی در مردان
خوش‌پوشی در مردان نیز می‌تواند با رعایت نکاتی ساده به دست بیاید. شما با رعایت این نکات به‌گونه‌ای ظاهر می‌شوید که گویی از اول خوش‌تیپ به دنیا آمده‌اید.

4

    • کت‌وشلوار را خوب بپوشید
      کلید زیبا به نظر رسیدن کت‌وشلوار تناسب است. اگر قصد خرید کت‌وشلوار را دارید، روی تناسب شانه‌ها تمرکز کنید. در انتخاب و پوشیدن کت‌وشلوار برای دورهمی‌های دسته‌جمعی زمان بیشتری بگذارید.
      زیرا بقیه افراد نیز تلاش می‌کنند کت‌وشلواری زیبا و خاص تهیه کنند پس دقت کنید کت‌وشلواری مناسب و جذاب خریداری کنید.
      مدل کت‌وشلوار کلاسیک بهترین و کاربردی‌ترین مدل در میان انواع کت و شلوارها است. مدل‌های تیره، دو دکمه با جزئیات نسبتاً متوسط می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.
    • روی یک ساعت سرمایه‌گذاری کنید
      ساعت مانند یک اثر هنری است. این اکسسوری‌های زیبا به پوشش شما اصالت و جذابیت خاصی خواهد داد. پس هر میزان برای این گزینه پول بپردازید می‌توانید جذابیت کار را بالاتر ببرید.
      مدل‌های اسپرت زیبا و کاربردی با هر لباسی مطابقت دارند. توجه داشته باشید که یک ساعت باید برای شما مناسب باشد. باید با آن احساس راحتی داشته باشد و از نظر اندازه و عمق نسبت به مچ دست شما نیز مناسب باشد معمولاً اندازه ۴۰ میلی‌متر اندازه طلایی برای ساعت‌ها در نظر گرفته می‌شود. ساعت مچی مونو فور و یا monofore watch میتواند گزینه مناسبی باشد.
    • از رنگ‌های متنوع دوری نکنید
      در انتخاب لباس برای مکان‌های مختلف از رنگ‌های مختلف استفاده کنید. بیشتر مردان از انتخاب لباس‌هایی با رنگ‌های شاد و مختلف می‌هراسند.
      آنها دوست دارند بیشتر لباس‌های خود را از طیف رنگ‌هایی چون خاکستری، سفید و یا سورمه‌ای انتخاب کنند.
      برند لباس مردانه لوکس ایتالیایی لوکا فالونی و یا Luca Faloni را نگاه کنید.
    •  شلوار جین
      بدون شک شلوارهای جین یکی از پرطرف‌دارترین و جذاب‌ترین نوع پوشش برای تمامی افراد در سنین مختلف است.
      شلوارهای جین که در پایین باریک و از بالا اندکی پهن‌تر هستند گزینه‌ای کاملاً راحت و شیک برای استفاده روزمره شما هستند. این شلوارها با یک جفت کتانی یک ظاهر شیک و جذاب را به فرد می‌دهند.
      این بهترین مدل لباس پوشیدن در تمام طول سال است. بسیاری از افراد جین‌های تیره را می‌پسندند. این شلوارهای محبوب باگذشت زمان از فرم نمی‌افتند و جذاب‌تر نیز خواهند شد.
      شلوارهای جین زیبا از برند یک روز مارس و یا Jeans a March day مشهور هستند.

6

  •  مراقب ظاهر خود باشید
    از چوب‌لباسی‌های چوبی برای پیراهن و از آویزهای مناسب برای مرتب کردن کفش‌ها استفاده کنید.
    کت‌وشلوار خود را مرتب به خشک‌شویی برده و اتو کنید. لباس‌هایتان را مرتب بشویید و بهتر است آن‌ها را خشک نکنید زیرا خشک‌کن‌ها به لباس آسیب وارد می‌کنند.
    کفش‌هایتان را مرتب جلا بدهید یک نکته: تنها کت چرمی شما نیست که باید از آن مراقبت کنید و مدام آن را واکس بزنید، همین امر در مورد کتی که هر روز می‌پوشید نیز صدق می‌کند.
    یک برنامه نظافتی ساده، اما منظم، برای خودتان طرح‌ریزی کنید، موهای خود را مرتب برس بزنید و ناخن‌های خود را کوتاه کنید. این نکات نیز می‌تواند جذابیت شما را دوچندان کند.
  • به لوازم جانبی توجه کنید
    لوازم جانبی مانند کراوات‌ها و دستمال‌های مربعی جیبی به لباس‌های کلاسیک هویت می‌بخشند، اما مراقب نحوه استفاده از آنها باشید و با انتخابی درست آنها را مکملی برای لباس خود قرار دهید.
    بهترین کار این است که با انتخاب آنها به‌صورت یک رنگ و یا دورنگ، آنها را با لباسی که می‌پوشید هماهنگ کنید.
  • عینک
    عینک نیز می‌تواند بر روی ظاهر شما تأثیر زیادی بگذارد. استفاده از فریم‌های متناسب با صورت می‌تواند چهره شما را جذاب‌تر کند. همچنین استفاده از عینک آفتابی متناسب با حالت چهره نیز بسیار بااهمیت است.
  • کت‌وشلواری مناسب با مجالس و میهمانی‌های مهم خریداری کنید و هرگز اجاره نکنید
    مناسبت‌ها و میهمانی‌ها ممکن است تنها چند بار در سال برای افراد پیش بیایند، اما بااین‌وجود بهتر است از قبل چیزی برای چنین روزی داشته باشید.
    حتی اگر قرار است در سال یک‌بار این کت‌وشلوار را بر تن کنید، خرید آن اسراف نیست و حتماً این کار را انجام دهید. هر میزان برای این کت‌وشلوار هزینه کنید مهم نیست ولی داشتن یک کت‌وشلوار شیک و کلاسیک می‌تواند جلوه‌ای خاص و درخشان به شما دهد.
  • پیراهن
    انتخاب پیراهن نیز می‌تواند در خوش‌پوشی شما بسیار مؤثر باشد. پیراهنی را انتخاب کنید که کاملاً اندازه و به رنگ‌بندی لباس‌های شما هماهنگ باشد. همچنین خرید یک پیراهن گران‌قیمت از برندهای مطرح می‌تواند جلوه‌ای زیباتر را به پوشش شما بدهد.
    برند L’Estrange (استرنج( در این زمینه مشهور است.

5

اصولی برای خانم‌ها
برای خرید و انتخاب لباس ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید بر کدام ویژگی‌های خود تأکید کنید. می‌توانید از لباس‌هایتان به‌گونه‌ای استفاده کنید که برخی از ویژگی‌های ظاهری‌تان را برجسته‌تر و یا مخفی کنید.

    • الگوها
      لباس‌های با خطوط عمودی معمولاً بدن را لاغرتر و کشیده‌تر نشان می‌دهند. به همین ترتیب، راه‌راه‌های افقی اغلب بدن را چاق‌تر و پهن‌تر نشان می‌دهد.
      الگوهای روشن با رنگ‌های شاد توجه افراد را به قسمتی از بدن که این رنگ در آن استفاده شده جلب می‌کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهید بالاتنه خود را برجسته‌تر نشان دهید می‌توانید از این الگوها استفاده کنید. رنگ‌های تیره در لباس‌ها نیز می‌توانند بخشی از بدن را کوچک‌تر و ظریف‌تر نشان دهند.
      در مورد تیپ بدنی خود به‌صورت آنلاین تحقیق کنید تا مدل‌هایی را پیدا کنید که به نظر شما می‌تواند بدن شما را زیباتر نشان می‌دهند.
      وقتی به بدن خود در آینه نگاه می‌کنید، در مورد آنچه می‌بینید با خود صادق باشید. به‌عنوان‌مثال، اگر شانه‌های باریک و باسن پهن‌تری دارید، به شکل گلابی هستید. سپس، در اینترنت جستجو کنید و به دنبال لباسی باشید که به شما کمک کند بهترین ویژگی‌های خود را برجسته کنید و زیبا و برازنده‌تر به نظر برسید.

7

  • اندازه‌های دقیق خود را یادداشت کنید
    اندازه‌های خود را بدانید چه در حال خرید از فروشگاه‌های آنلاین لباس هستید و یا آن‌ها را به خیاط سفارش می‌دهید بهتر است نسبت‌های دقیق خود را همیشه با خود داشته باشید. از یک متر استفاده کنید و اعداد دقیق را یادداشت کنید. در اینجا اندازه‌گیری‌هایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید سایز مناسب خود را به دست بیاورید:
    دور سر برای اندازه کلاه.
    بالای بازو برای آستین.
    یقه که درپوشش مردانه اهمیت بیشتری دارد.
    پهن‌ترین قسمت سینه.
    دور کمر طبیعی
    دور باسن برای لباس زنانه.
    فاصله کشاله ران تا پایین مچ پا است.
  • برای سایز فعلی خود خرید کنید
    مطمئن شوید که لباس شما مناسب است. تناسب لباس با بدن شما مهم‌ترین بخش انتخاب لباس خوب است. به‌طورکلی، لباسی که بسیار زیبا به نظر می‌آید، اما سبکی خلاف میل شما دارد، بهتر از لباسی است که با بدن شما هیچ‌گونه تناسبی نداشته و شکل بدن شما را برجسته‌تر می‌کند.
    لباس مناسب باید راحت باشد و مانع حرکت راحت در شما نشود و درعین‌حال خیلی گشاد یا شلخته هم نباشد. اگر قصد کاهش وزن دارید، لباس‌هایی را که فکر می‌کنید ظرف چند ماه به سایز آن‌ها دست می‌یابید را خریداری نکنید.
    در عوض، خریدهای خود را تا زمانی که تغییرات عمده‌ای ایجاد نکردید، متوقف کنید. لباسی را بخرید که به نظر شما عالی است.
    لباسی که قصد خرید آن را دارید و در حال حاضر برایتان تنگ است، اما شما فکر می‌کنید چند ماه دیگر اندازه شما خواهد شد، خرید آن ایده خوبی نیست.
    برای سایز فعلی خود خرید کنید، نه آن چیزی که فکر می‌کنید روزی به آن دست میابید. شما نمی‌خواهید پول خود را برای لباس‌هایی که ممکن است هرگز نپوشید هدر دهید.
    اگر پیراهن و یا ژاکتی را که انتخاب کرده‌اید را نمی‌توانید تا انتها دکمه‌هایش را ببندید. یک سایز بالاتر آن را انتخاب کنید. همچنین اگر لباسی را که امتحان می‌کنید بسیار گشاد بوده و در آن غرق می‌شوید نیز نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  • مدل لباس از پشت
    بررسی کنید لباس از پشت چگونه به نظر می‌رسد. این مرحله برای یافتن لباس‌های جذاب بسیار مهم است. یک لباس یا کت‌وشلوار می‌تواند از جلو کاملاً مناسب باشد اما از پشت وحشتناک به نظر برسد و اصلاً برای شما مناسب نباشد. در این مرحله می‌توانید از یکی از دوستان و یا اعضای خانواده‌تان بخواهید تا لباس را از پشت بررسی کند و معایب آن را به شما اطلاع دهد.
    همیشه از روند مد پیروی نکنید. تمامی مدهایی که به بازار می‌آیند با استایل همه افراد مطابقت ندارند. پس بهتر است مدلی را انتخاب کنید که به فرم بدن شما مطابقت داشته باشد. در صورت علاقه به مد نیز می‌توانید رنگ سال را در لباستان به کار ببرید.

8

الگوبرداری از پوشش اطرافیان
برای خوش‌پوش بودن لازم نیست که همیشه مطابق مد باشید و یا از بازیگران و افراد مشهور تبعیت کنید.
به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید برای محل کار لباس تهیه کنید، به نحوه لباس پوشیدن افراد توجه کنید. لازم نیست آنها را کپی کنید، اما توجه به چند عنصر کلیدی در سبک آنها می‌تواند ویژگی‌های زیادی به لباس اداری شما بیفزاید و شما را بسیار متمایزتر از سایر افراد نشان دهد.

کلام آخر
تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد می‌تواند به هر چه خوش‌پوش شدن خانم‌ها و آقایان کمک کند. اما در نهایت این شمایید که تصمیم می‌گیرید که چگونه لباس بپوشید.
زمانی که لباسی را انتخاب می‌کنید فارغ از تمامی مدها و رنگ‌ها تنها به دنبال احساس خود باشد. ببینید با کدام طرح و رنگ احساس بهتری دارید و خوشحال‌ترید.
داشتن اعتمادبه‌نفس بالا و همچنین اخلاق نیکو می‌تواند شما را بسیار جذاب و دوست‌داشتنی کند. چه‌بسا بسیاری از افراد با خرج کردن هزاران تومان برای خرید بهترین لباس‌ها از مشهورترین برندها اصلاً دوست‌داشتنی و جذاب نیستند.
اما افرادی دیگر نیز وجود دارند که با ظاهری بسیار ساده بسیار جذاب و دوست‌داشتنی هستند زیرا بسیار صمیمی و خوش‌برخورد هستند.

نکات پایانی

  • به‌صورت خود توجه کنید
    ابروها و صورت خود را مرتب اصلاح کنید و نگذارید صورتتان آشفته و شلخته به نظر برسد. حتی اگر علاقه‌ای به آرایش صورت ندارید هرگز صورت خود را با ابروهای شلخته و موهای زائد رها نکنید. در غیر این صورت شما فردی افسرده و نامرتب به نظر خواهید رسید.
  • نظافت شخصی خود را رعایت کنید
    همواره خود را تمیز و مرتب نگاه دارید. درصورتی‌که بهترین برندهای بازار را بر تن کنید اما نظافت و تمیزی خود را حفظ نکنید اصلاً خوش‌پوش نخواهید بود. مرتب دوش بگیرید و از انواع محصولات دئودورانت برای جلوگیری از تعریق زیاد استفاده کنید.
    مرتب مسواک بزنید تا همواره لبخندی زیبا بر چهره داشته باشید. شانه کردن موهایتان را نیز فراموش نکنید.
  • استفاده از عطرهای خوش‌بو
    خوش‌بو بودن یکی از مهم‌ترین نکات در جذابیت و خوش‌پوشی است. این نکته را نیز رعایت کنید و همواره از عطرهای مناسب خود (مردانه و یا زنانه) استفاده کنید.
  • مرتب بودن
    قبل از بیرون رفتن از خانه جلوی آینه به ایستید و به خود نگاه کنید. لباس‌هایتان را مرتب کنید و موهایتان را شانه بزنید. هیچ‌چیز بدتر از یک کت کج‌وکوله بر روی شانه‌ها و یا موهای شلخته و به‌هم‌ریخته نیست.

خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 3    میانگین: 3.7/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر