آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

معرفی انواع بردگیم + راهنمای خرید

تفریح و سرگمی همواره در تمام مهمانی‌ها وجود داشته است و افراد به دنبال آن بوده‌اند. این تفریحات گاهی در خانواده و در یک خانه و گاهی هم در مهمانی‌ها و با حضور آشنایان و فامیل برگزار شده است. برای این منظور هم تفریحات گوناگونی در نظر گرفته شده است که از برخی از آن‌ها نمی‌توان به سادگی عبور کرد.
the-wall

برای نمونه باید به برد گیم‌ها اشاره داشت که شاید تا به حال مطالبی را در این خصوص خوانده باشید. قطعا هم تا کنون در زندگی‌تان به تجربه برد گیم‌ها پرداخته‌اید و می‌دانید که استفاده از آن‌ها با دوستان می‌تواند چه لذت و هیجانی داشته باشد. برخی از این بازی‌ها به حدی هیجان‌انگیز هستند که شما را وادارا می‌کند تا در یک مهمانی برای چند بار به تجربه آن با دوستان و آشنایان بپردازید.
برد گیم‌ها خود از انواعی تشکیل شده‌اند. در واقع می‌توان گفت که سازندگان چندین بازی را به عنوان برد گیم برای استفاده کنندگان در نظر گرفته‌اند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. ضمن این که این بازی‌ها هر کدام قوانین و مقررات خاص خود را دارند و می‌توانند تجربه‌ای لذتبخش را برای افراد به ارمغان آورند.
با توجه به گوناگونی این بازی‌ها، بدیهی است که برای همه سلیقه‌ها ساخته نشده‌اند. در واقع هر کدام از افراد می‌توانند از برد گیم‌های گوناگونی استقبال کنند و این کاملا طبیعی است. موضوعات و ژانرهای برد گیم‌ها می‌توانند با دیگری متفاوت باشند تا تمام سلایق را در بر گیرند. بنابراین مردم با توجه به سلیقه‌ای که دارند، قادر به خرید هر یک از آن‌ها خواهند بود.

مزایای برد گیم ها
خوب است بدانید که مزایای گوناگونی هم در استفاده از برد گیم‌ها به چشم می‌خورد. برای مثال می‌توان به سرگرم شدن اشاره کرد که این اولین و برجسته‌ترین خصوصیت برد گیم‌ها به شمار می‌آید. واضح است که افراد بازی می‌کنند تا سرگرم شوند و در کنار آن چیزهایی هم یاد بگیرند. بنابراین نتیجه می‌گیریم که یادگیری هم می‌تواند بخشی از این برد گیم‌ها باشد.
ضمن این که حتی با بودجه‌های پایین نیز می‌توان نسبت به خرید برد گیم دلخواه اقدام نمود. خبر خوب این است که این برد گیم‌ها قیمت چندانی ندارند و اگر به بازار مراجعه داشته باشید، به سادگی می‌توانید این موضوع را درک کنید. البته مزایای این برد گیم‌ها به همین جا ختم نمی‌شود و موارد دیگری را هم در بر دارد.

برد گیم چیست؟
شاید بد نباشد که ببینم برد گیم چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟ برد گیم که به بازی رومیزی نیز معروف است، از چند مهره، کارت و موارد مشابه تشکیل شده است و هر کدام نیز قوانین خاص خود را دارند. هر برد گیم از زمین بازی یا همان برد نیز ساخته شده است و این زمین‌ها کاملا از دیگری متفاوت هستند.
بازی‌های این چنینی عمدتا به صورت گروهی هستند و چیزی در حدود دو تا هفت نفر می‌توانند به تجربه آن‌ها بپردازند. برای مثال برخی از این بازی‌های نظیر شطرنج برای دو نفر به وجود آمده‌اند و این در حالی است که بعضی از آن‌ها برای افراد بیشتر نیز ساخته شده‌اند. حتی بازی‌هایی نیز هستند که بیشتر از هفت نفر نیز می‌توانند در آن‌ها شرکت نمایند.

انواع برد گیم ها
در واقع برد گیم‌ها را می‌توان در ده دسته جداگانه قرار داد که هر یک ویژگی‌هایی در خود دارند. پس در این قسمت از مقاله به سراغ این مدل‌ها می‌رویم و توضیحاتی را در خصوص هر کدام از آن‌ها ارائه می‌دهیم.

بازی های معمایی
در ابتدا بازی‌های معمایی را داریم که تا حد زیادی دشوار هستند؛ همان گونه که از نامشان پیدا است. این بازی‌ها برای تمام سنین ساخته شده است، اما باید بدانید که برد گیم‌هایی که بیش از اندازه دشوار هستند، برای کودکان مناسب نخواهند بود. دلیل آن هم این است که کودکان معمولا از عهده بررسی و نحوه بازی این برد گیم‌ها بر نمی‌آیند.
برای نمونه بازی‌هایی هستند که شما در آن نقش کارآگاه را دارید و باید به حل معما و اتمام یک پرونده بپردازید. ضمن این که بازی‌هایی برای پیش بینی برخی از مسائل به وجود آمده است که بسیار معمایی و پیچیده هستند و برای افراد باهوش ساخته شده‌اند. پس در صورتی که به موضوعات جنایی و هوش علاقه دارید، این بازی‌ها را هرگز از دست ندهید.

بازی های استراتژیک
بازی‌های استراتژیک نیز این اواخر توانست طرفداران زیادی پیدا کند. البته بود و نبودهایی در این بازی‌ها وجود دارد که نباید این موضوع را فراموش کرد. مثلا بخش داستانی در بسیاری از برد گیم‌ها و مخصوصا مورد قبلی گفته شد. این در حالی است که این بخش در بازی‌های استراتژیک به ندرت مشاهده می‌شود؛ چرا که هدف این برد گیم‌ها چیز دیگری است.
از برجسته‌ترین این بازی‌ها باید به شطرنج اشاره داشت. البته همان طور که می‌دانید، شطرنج از مدت‌ها قبل طرفداران خاص خود را داشته است، اما امروزه عده بیشتری از آن استقبال می‌کنند. برد گیم‌های دیگری هم در این موضوع ساخته می‌شوند که تعدادشان هر ساله افزایش پیدا می‌کند.

بازی های اروپایی
این بازی سال‌ها قبل در اروپا و به خصوص آلمان تولید شدند و دلیل نامگذاری‌شان را هم باید همین موضوع به شمار آورد. در واقع این تمهیداتی بوده است که سازندگان برای استفاده کنندگان اروپایی در نظر گرفتند. بعدها این بازی‌ها به دلیل استقبال خوبی که از آن‌ها صورت گرفت، به دیگر کشورها و حتی ایران هم آمد و محبوبیت آن دو چندان شد.
بازی‌های اروپایی قوانین و مقررات خاص خود را دارند و خود از چند مدل و بخش تشکیل می‌شوند. شاید نتوان توضیح دقیقی در مورد هر یک از آن‌ها داد. دلیل آن هم این است که هر یک قوانین به خصوصی دارند. البته هرگز نباید در این مورد نگران باشید؛ چرا که قوانین هر یک از آن‌ها در بسته بندی برد گیم‌ها نوشته شده است.

بازی های آموزشی
در بالا ذکر شد که آموزش می‌تواند مزیت فوق العاده در استفاده از برد گیم‌ها باشد. با وجود این که تمام برد گیم‌ها می‌تواند به افزایش هوش ما بپردازند، اما برای این منظور دسته بندی جداگانه‌ای قرار داده شده است و نام آن را بازی‌های آموزشی گذاشته‌اند.
با انجام این بازی‌ها، هدف اصلی افراد آموزش و یادگیری خواهد بود. بازی‌های زیادی در این خصوص به وجود آمده‌اند که اکثرا هم برای کودکان هستند. پس اگر کودکی دارید و می‌خواهید نسبت به افزایش هوش و تقویت حافظه او اقدام کنید، حالا وقتش فرا رسیده است. همچنین این بازی‌ها می‌توانند مورد مناسبی برای هدیه دادن به کودکان باشد. البته باید بدانید که این بازی‌ها بعضا می‌توانند برای سنین بالاتر نیز مناسب باشند.

بازی های جاسوسی
بازی‌های جاسوسی یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین برد گیم‌ها را تشکیل می‌دهند که این دسته از بازی‌ها نیز می‌توانند به دسته‌های مختلفی تقسیم شوند. این دسته از برد گیم‌ها در گذشته تنوع زیادی نداشتند، اما امروزه عده زیادی از آن لذت می‌برند و می‌توانند مقادیر فراوانی از آن‌ها را در بازار پیدا کنند.
این برد گیم‌ها شباهت فراوانی به بازی‌های مافیایی دارند و بدیهی است که افراد زیادی با آن ارتباط برقرار کنند. معمولا در چنین برد گیم‌هایی، نقش‌های گوناگونی هم دیده می‌شود و و افراد با انتخاب آن‌ها و یا برگزیده شدن به صورت شانسی می‌توانند بازی را آغاز کنند. با گذشت زمان، آن‌ها باید ماموریت‌های خود را به صورت مخفیانه انجام داده و به هدف خود برسند.

بازی های جنگی
شما در جریان این دسته از برد گیم‌ها می‌توانید یک جنگ تمام عیار را شروع کرده و از تجربه آن لذت ببرید. البته این بازی‌ها را بعضا در دسته برد گیم‌های استراتژی نیز قرار می‌دهند، اما باید بدانید که تفاوت‌هایی میان این دو مشاهده می‌شود که باعث تفکیک آن‌ها شده است.
شما در این برد گیم‌ها باید استراتژی‌های خاصی را برای پیروز شدن در نظر داشته باشید. سپس با کمک تاس یا موارد دیگر، کار خود را پیش می‌برید؛ تا جایی که به صورت کامل در نبرد خود به پیروزی برسید. هر یک از شرکت کنندگان در این مسابقات می‌توانند نقش یک نفر یا گروهی را به عهده گرفته و با استفاده از امکاناتی که در اختیارشان قرار دارد، از عهده جنگ بر بیایند. این بازی‌ها نیز هر یک برای سنین مختلف در نظر گرفته شده است.

بازی های نقش آفرینی
بازی‌های نقش آفرینی را هم باید دسته دیگری از این بازی‌ها به شمار آورد. شرکت کنندگان معمولا در چنین بازی‌هایی اختیار عمل فراوان دارند و می‌توانند آزادانه فکر کرده و ماموریت‌ها را آن طور که در نظر دارند، پیش ببرند. در میانه‌های راه، آن‌ها باید تصمیمات گوناگونی هم بگیرند و بعضا در میان دوراهی‌هایی هم گیر می‌کنند.
در نهایت فردی در این خصوص موفق می‌شود که بتواند مسیر خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرد. برای شروع این بازی، قادر هستید تا کاراکتر دلخواه خود را انتخاب کرده و در نهایت آیتم‌ها و سلاح‌هایی را هم برای او در نظر داشته باشید. سپس نیاز دارید که مسیر خود را آغاز کنید. در این زمینه باید توجه داشته باشید که از همان ابتدا بهترین مسیرها و تصمیم‌ها را بگزینید تا مشکلی در ادامه برایتان رخ ندهد.
جالب است بدانید که برای ساخت برد گیم‌های نقش آفرینی از بازی‌های ویدیویی با همین سبک الهام گرفته شده است. در واقع بعد از موفقیت این دسته از بازی‌های ویدیویی در سال‌های اخیر، سازندگان به این نتیجه رسیدند که می‌توانند این سبک را بر روی بر گیم‌ها نیز پیاده کنند تا شاهد تحولی عظیم در این عرصه باشیم. خوشبختانه همین اتفاق نیز رخ داد و امروزه برد گیم‌های نقش آفرینی به وسیله افراد زیادی استفاده می‌شود.
البته همان طور که در بالا هم ذکر شد، بازی‌هایی با موضوعات و ژانرهای دیگر هم به وجود آمده است که به دلیل اهمیت کمتر نسبت به موارد گفته شده، آن‌ها را ذکر نکردیم. موضوعاتی که خدمت شما عرض شد، از برترین و محبوب‌ترین برد گیم‌ها هستند که می‌توانید آن‌ها را در منزل داشته باشید.

بهترین بازی های برد گیم

      • شطرنج (Chess)
        بی شک وقتی اسم برد گیم‌ها می‌آید، افراد از همان ابتدا به یاد شطرنج می‌افتند. قدمت این بازی را باید مربوطبه سال‌ها قبل دانست. البته در ادامه تغییراتی هم در قوانین این بازی به وجود آمد که آن هم کاملا ضروری بود. این بازی به حدی برای افراد جذاب است که آن را به یک رشته ورزشی نیز تبدیل کرده‌اند و افراد از هر کشوری، هر ساله برای مسابقات در آن حاضر می‌شوند.
        شطرنج را باید در دسته بازی‌ها استراتژی قرار داد که توسط دو نفر انجام می‌گیرد. مطمئنا شما نیز اطلاعات زیادی در مورد این بازی دارید. هر یک از مهره‌ها در این بازی نقشی دارند و شیوه حرکتشان نیز با دیگری متفاوت است. اصلی‌ترین مهره هر فرد را باید شاه اعلام کرد که در صورت آسیب رسیدن به آن، این فرد بازنده اعلام خواهد شد.
        در واقع شما باید تمهیداتی را در نظر بگیرید که در جریان آن، از دیگر مهره‌ها برای نباختن و محافظت از شاه شطرنج بهره ببرید. اینروزها مشتقات این بازی نیز ساخته می‌شود و برخی از سازندگان هستند که تغییراتی را در آن اعمال می‌کنند که در نهایت بازی خاص خود را داشته باشند. برای نمونه می‌توان به شطرنج سه نفره یا حتی بالاتر از آن اشاره داشت. با این حال، مطمنا شما هم موافق هستید که هیچ چیز به جذابیت‌ شطرنج دو نفره نخواهد بود.

chesss

    • بازی Through the Age: A new Story of Civilization (در میان عصر: داستان جدید تمدن)
      این هم یک بازی جدذاب دیگر است که روایت جذابی را هم با خود به همراه دارد. ساعت‌ها می‌توان پای این بازی نشست و از تجربه آن لذت برد. البته باید در نظر داشته باشید که برای تجربه این بازی باید حوصله و صبر زیادی به خرج دهید. در غیر این صورت، باید قید خرید و استفاده از آن را بزنید.
      هر یک از شرکت کنندگان در این بازی باید نقش یک تمدن را به عهده داشته باشد. حال شما باید بتوانید از عهده ماموریت‌هایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، به خوبی بر بیایید. در واقع چنان چه فرد مسئولیت پذیری باشید، به سادگی می‌توانید در این مسابقه پیروز شوید. هدف این است که تمدن شما از دیگر تمدن‌ها و شرکت کنندگان بهتر و بیشتر رونق بگیرد.
      شما باید تمدن خود را از هر جنبه‌ای رشد دهید تا در نهایت به بهترین تبدیل شوید. البته همه چیز به همین آسانی‌ها هم نیست و موانعی سر راه شما قرار خواهد گرفت. شما گاهی اوقات نیاز دارید تا بازی را از ابتدا شروع کنید و مجددا به بهتر کردن تمدن خود بپردازید. ضمن این که در این برد گیم می‌توانید از برخی از کارت‌ها نیز بهره ببرید.
      برخی از این کارت‌ها کاملا به نفع شما خواهد بود و می‌توانید به وسیله آن‌ها، چندین پله رشد داشته باشید. این در حالی است که برخی دیگر از این کارت‌ها چندان جالب نیستند و آثاری منفی برایتان به ارمغان خواهند آورد. این بخش از بازی کاملا شانسی است، اما برای دیگر قسمت‌ها باید از هوش خود استفاده کنید.
      این طور که در مورد قوانین این بازی نوشته شده است، متوجه شده‌ایم که برای دو الی چهار نفر طراحی شده است. بنابراین اگر در یک مهمانی، این تعداد افراد را دارید، می‌توانید تجربه‌ای دلنشین را رقم بزنید.

through-the-ages-a-new-story-of-civilization

    • بازی Castles of Burgundy (قلعه های برگاندی)
      با یک بازی داستانی دیگر سر و کار داریم که آن هم در جهان و حتی کشور خودمان طرفدارانی دارد. این بازی داستان قرون وسطی در کشور فرانسه را روایت می‌کند و در آن باید هدایت برخی از شاهزادگان آن زمان را به عهده داشته باشید. در جعبه این برد گیم، سه تاس مشاهده می‌شود که گاهی باید از هر سه تای آن به منظور پیشبرد اهداف خود استفاده نمایید.
      شما به عنوان یکی از این شاهزادگان، وظیفه دارید تا سرزمینی تحت عنوان برگاندی را برپا کرده و قلعه‌هایی را در آن به وجود آورید. ضمن این که نیاز دارید تا تمدن‌هایی را در آن ساخته و امکانات و خدمات لازم را به مردم ارائه دهید. شما به وسیله برخی از کارت‌ها نیز می‌توانید امتیازاتی را به دست آورید و یا این که مجازات شوید.
      بازی قلعه‌های برگاندی نیز به وسیله دو الی چهار نفر برگزار می‌شود. این طور که آمار می‌گوید، این بازی بیشتر از یک ساعت زمان خواهد برد، اما کاملا ارزشش را خواهد داشت. در صورتی که عاشق داستان‌ها و بازی‌هایی هستید که در آن باید به رشد و رونق یک مکان فکر کنید، این برد گیم برایتان ساخته شده است.

Castles of Burgundy

    • بازی Stratego (استراتگو)
      اگر از عاشقان بازی‌های مهره‌ای مانند شطرنج هستید، استراتگو برای شما ساخته شده است. این بازی درست مانند برد گیم گفته شده به وسیله دو نفر انجام می‌شود. به هر یک از شرکت کنندگان در این بازی چهل مهره و موارد دیگری نظیر پرچم، بمب و مهره‌های خنثی کننده داده می‌شود و باید به بهترین شکل از آن‌ها استفاده نماید.
      در هر زمان از بازی، مهره‌هایی که نسبت به دیگر مهره‌ها کم ارزش‌تر است، باید از زمین بازی خارج شود. در این بین بازیکنی برنده می‌شود که بتواند مهره پرچم دار را از زمین حریف بیرون کند. البته قوانین دیگری هم در این زمینه وجود دارد که می‌توانید آن را در جعبه این برد گیم مشاهده نمایید. با این حال و همان طور که شاید خودتان هم حدس زده باشید، این بازی از لحاظ قوانین هم بسیار به شطرنج شبیه است.

Stratego

    • بازی Terra Mystica (ترا میستیکا)
      این بازی نیز به شیوه داستانی ساخته شده است که اتفاقا روایت زیبایی را هم در این خصوص شاهد هستیم. در زمین این بازی می‌توان چهارده انسان را مشاهده کرد که هر یک از شرایط آب و هوایی مختلف آمده‌اند. موضوع این بازی نیز استراتژی است. با این که گفته شد عناوین استراتژی معمولا داستان ندارند، اما این مورد را باید جزو استثناها در نظر داشت.
      این طور که سازنده بازی Terra Mystica می‌گوید، هیچ شانسی در این بازی به چشم نمی‌خورد و همه چیز براساس تفکرات و هوش بازی‌بازان ادامه پیدا می‌کند. بسیاری از افراد هستند که این بازی را مونوپلی مقایسه می‌کنند که البته تفاوت‌هایی هم میان این دو مشاهده می‌شود.
      شما در این بازی باید سازه‌های گوناگون را به وجود آورده و همچنین قابلیت ارتقای آن‌ها را خواهید داشت. در میانه‌های راه نیز به منابع مختلف دسترسی دارید و می‌توانید به دلخواه یا اجبار از هر یک از آن‌ها استفاده نمایید. بدیهی است که این منابع می‌توانند سهم به سزایی در ارتقای کار شما داشته باشند.
      برای تجربه این بازی به دو الی پنج فرد نیاز خواهد بود. ضمن این که این مسابقه در حدود دو ساعت زمان می‌برد و باید حواستان به این موضوع هم باشد. Terra Mystica با گذر زمان آن قدر محبوبیت کسب کرد که نسخه‌ای از آن برای گوشی‌های هوشمند نیز به وجود آمد. این نسخه نیز در نوع خود به وفور دانلود شد. البته برخی از بازی‌های فوق نیز بر روی گوشی‌های هوشمند و یا رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارند.

Terra Mystica

خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر