آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

Cyber Monday یا دوشنبه سایبری: حراجی فروشگاههای آنلاین

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

 

دوشنبه سایبری یا Cyber Monday به اولین دوشنبه بعد از عید شکرگذاری گفته می شود و به نوعی معادل آنلاین جمعه سیاه یا Black Friday به شمار می رود. این روز از آنجایی انتخاب شد که طبق تحقیقات انجام شده، بیش از 75% از فروشگاه‌های آنلاین اعلام کردند که فروش کلی آن‌ها در اولین دوشنبه پس از عید شکرگذاری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. این روند باعث ارائه تخفیف‌ها و مشوق‌های جدی برای خرید آنلاین در این روز از سال 2005 گردید. در سال قبل، رکورد فروش آنلاین در این روز 2.68 میلیارد دلار رسید، که می تواند نشان‌دهنده اهمیت این روز برای فروشگاه‌های آنلاین باشد.

تخفیف‌ها و مشوق‌های ارائه شده برای دوشنبه سایبری (Cyber Monday ) تنها به صورت آنلاین هستند و معمولا توسط فروشگاه‌های بزرگ ارائه نمی‌ شوند. هرچند در این روز، درست مانند جمعه سیاه می توانید تقریبا روی هرچیزی از فروشگاه‌های آنلاین تخفیف بگیرید، اما در دوشنبه سایبری ( Cyber Monday) می توانید تخفیف‌های بهتر و بیشتری برای کفش، لباس و اقلامی از این دست پیدا کنید. یکی دیگر از مزایای این روز، تلاش فروشندگان برای فروختن باقیمانده کالاهای فروش نرفته در جمعه سیاه است که می تواند باعث شود تخفیف‌های عجیب و غریبی در دسترس شما قرار گیرد. البته مثل همیشه، نکاتی هست که توجه به آن‌ها می تواند ضمن افزایش احتمال رضایت شما از خرید، از صرف وقت و هزینه اضافی توسط شما نیز پیش‌گیری کند.

دوشنبه سایبری

دوشنبه خود ( Cyber Monday ) را چگونه بگذرانید؟

بسیار خوب، درست مانند جمعه سیاه، نخستین گام آماده شدن برای خرید چیزهایی است که چند وقتی است به آن‌ها فکر می کنید! بهتر است فهرستی از اقلام مورد نظر خود تهیه کنید و شروع به جستجو برای آن کنید. در مورد کالاهایی مثل کفش و لباس، این امر به دلیل گستردگی دایره انتخاب می تواند زمان‌بر باشد، پس بهتر است زودتر شروع کنید. برای این منظور می توانید به طور مداوم به صفحه برندهای محبوب خود در شبکه‌های اجتماعی سر بزنید، در خبرنامه این شرکت‌ها عضو شوید یا از سایت‌های جستجوی تخفیف آنلاین مثل www.dealnews.com استفاده کرده و جدیدترین بسته‌های پیشنهادی تخفیف و مشوق را مشاهده کنید. انجام این کار برای دانستن این که کدام فروشگاه‌ها کالاهای مورد نظر شما را با بهترین قیمت ارائه می کنند ضروری است. گام دوم تعیین بودجه مورد نظر برای خرید و محدودکردن انتخاب‌ها است. بهتر است که قیمت قطعی و نهایی تنها چند کالای مورد نظر خود را قبل از شروع خرید در اختیار داشته باشید، تا آن که در حین خرید مجبور به تصمیم‌گیری نباشید. یکی دیگر از کارهایی که حتما باید به انجام برسانید، مقایسه قیمت‌ها است، زیرا ممکن است با مشاهده یک تخفیف 30% هیجان زده شده و تصمیم به خرید کردن بگیرید، اما پس از خرید در فروشگاهی دیگر همان کالا را با تخفیف بهتر پیدا کنید. برای این کار می توانید از وب‌سایت‌های تخصصی این کار، مانند www.pricegrabber.com استفاده کنید، تا مطمئن شوید که بهترین قیمت ممکن را برای جنس مورد نظر خود پرداخته‌اید. البته ارائه بهترین قیمت نهایی برای یک محصول به تنهایی کافی نیست، زیرا با آن که بیشتر  فروشگاه‌ها در این روز کالاهای خود را با هزینه ارسال رایگان به فروش می رسانند، اما هستند فروشگاه‌هایی که اعتقادی به این کار ندارند و در نتیجه اختلاف قیمت بوجود آمده در اثر تخفیف به وسیله هزینه‌های پستی جبران می شود و سود چندانی عاید خریدار نمی شود. در کنار تمام‌ این‌ها، اطمینان حاصل کنید که به موقع و چند روز پیش از موعد Cyber Monday (که امسال روز 28نوامبر – 8 آذر خواهد بود) سفارش‌های خود را در وب‌سایت گروه لک‌لک در قسمت ثبت سفارش ، ثبت کنید . تا زمان کافی برای پردازش سفارش شما و خرید به موقع وجود داشته باشد. تلاش کنید در این روزها در بررسی پیشنهادات تخفیف کمی‌ باریک‌بین‌تر باشید، زیرا کلاه‌برداران تلاش می کنند با ارائه پیشنهادات تخفیفی بسیار جذاب و غیرقابل چشم‌پوشی، از هیجان کاربران برای خرید ارزان سوءاستفاده کنند. البته این به آن معنی نیست که این محصولات ارزش خریداری ندارند، اما اطمینان حاصل کنید که مشخصات محصولی که می خواهید خریداری کنید با انتظارات شما همخوانی دارد. خریداری لپ‌تاپ و کامپیوترهای دسک‌تاپ در این روز چندان توصیه نمی‌شود. برای این کار زمان شروع سال تحصیلی (از اواسط سپتامبر) و Black Friday انتخاب‌های بهتری هستند. زیرا به احتمال زیاد قادر به یافتن تخفیف‌های بهتر و انتخاب‌های متنوع‌تر، بخصوص در زمان شروع سال تحصیلی، خواهید بود. در این دوشنبه دوست داشتنی از خریدن جواهرات نیز دست بکشید، زیرا یک ماه دیگر، با عبور از کریسمس و نزدیک شدن زمان روز ولنتاین شاهد تخفیف‌های بسیار جذاب روی انواع جواهرات خواهید بود.

در نهایت باید تاکید کنیم که به دلیل موج خرید آنلاین در این روزها و بخصوص دوشنبه سایبری، در انتخاب فروشگاه خود نهایت دقت را به خرج دهید و تنها از سایت‌های معتبر خریداری کنید. برخی فروشگاه‌ها از هیجان کاربران استفاده کرده و در کنار ارائه تخفیف، به افزایش هزینه‌های ارسال یا تحویل کالا مبادرت کرده و بعضا قابلیت بازگرداندن کالا را از مشتری صلب می کنند. اگر خیلی با فروشگاه‌های معتبر اینترنتی آشنایی ندارید، در مقاله “معرفی بهترین سایت های خرید” گروه لک‌لک، فروشنده‌های معتبر در هر زمینه‌ای را شناسایی کرده و با خیالی راحت‌تر به استقبال دوشنبه سایبری بروید. گروه لک‌لک در کنار شماست تا تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید خود داشته باشید.

[تعداد: 1    میانگین: 1/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر