آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

آشنایی با شرکت های پستی و خدمات آنان

شرکت های پستی

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

همانطور که در مقاله “فرآیند خرید از سایت های خارجی“ اشاره شد، یکی از دغدغه های دیگر کاربران ایرانی در خرید از فروشگاه های اینترنتی خارجی انتخاب یکی از شرکت های پستی بین المللی برای ارسال کالای خود می باشد.

فروشگاه های بزرگ اینترنتی معمولاً پیشنهادهای پستی مختلفی به کاربران خود جهت ارسال کالا به ایران می دهند که کاربر می تواند پس از وارد کردن آدرس ارسال (Shipping Address) و مشخص کردن کشور و استان دریافت کالا، یکی از پست های پیشنهاد شده را که اغلب قیمت ها و مدت زمان تحویل متفاوت دارند را انتخاب نماید.

امروزه با گسترش عصر ارتباطات و مدرن شدن ابزارهای ارتباطی و حمل و نقل و همچنین انتظار بالای مشتریان در دریافت سریع و سالم رقابت تنگاتنگی بین شرکت های پستی مختلف برای افزایش سهم بازار خود بوجود آمده است.رقابت بین پست های بین المللی در 4 حوزه اصلی وجود دارد، کیفیت رساندن محموله ها به مقصد، نحوه رهگیری مرسوله توسط مشتری، سرعت و قیمت، نحوه انتخاب کابران نیز معمولاً به همین موارد محدود می شود، بسته به این که کالای آنها چه ارزشی دارد و سرعت دریافت آنها چقدر برایشان اهمیت دارد، انتخاب خود را در بین پست های مختلف انجام میدهند. پست های مطرح بین المللی که کاربران ایرانی در خریدهای خود با آنها روبرو می شوند عبارتند از: دی اچ ال (DHL)، تی ان تی (TNT)، فدکس (FEDEX)، یو پی اس (UPS)، یو اس پی اس (USPS)،آرامکس (ARAMEX)، رویال میل (Royal Mail). در حال حاضر امکان ارسال کالا از آمریکا به ایران به طور مستقیم  وجود ندارد اما در سایر کشورها شرکت های پستی ای هستند که ارسال به ایران را انجام می دهند. در ادامه با مهمترین شرکت های پستی و خدمات آن ها آشنا می شویم.

شرکت های پستی آمریکایی

شرکت های پستی انگلیسی

سایر شرکت ها

نکات ضروری

کالاهایی که حمل نمی شوند

از نکات مهمی که لازم است کاربران به آنها توجه کنند آن است که پست ها دارای محدودیت هایی در ارسال برخی از اجناس هستند. لازم است قبل از ارسال کالا به این محدودیت ها نیز توجه شود. برای مثال شرکت تی ان تی محموله زیر را حمل نمی کند :
مواد غذایی و مواد آشامیدنی (اعم از الکلی یا غیر الکلی) چه در ارسال های شخصی و چه در ارسال های شرکتی ( در صورت ارسال چنین محموله هایی به مبدأ عودت داده خواهند شد) به عنوان مثال شکلات، پنیر، شیرینی، چای، میوه های خشک و …
حمل مواد آتش زا، مواد مخدر و چند مورد دیگر جزء مواردی است که همه شرکت های پستی بین المللی بالاتفاق آنها را انجام نمی دهند. برای توضیح بیشتر در این خصوص می توانید به لینک های قوانین گمرک جمهوری اسلامی ایران و پست جمهوری اسلامی و نیز قوانین حمل و نقل پست های بین المللی  مراجعه نمایید. برخی موارد ممنوعه نیز قبل از ارسال کالا به ایران  (کشور مقصد) نیاز به هماهنگی با مراجع ذی صلاح دارند.

ترخیص کالا

چنانچه احتمالاً در مقاله گمرک مطالعه نموده باشید، در مواردی به خریدهای شما گمرک تعلق می گیرد و کالا اصطلاحاً نیاز به ترخیص دارد.

ویژگی خوب پست های خصوصی این است که کار ترخیص کالاها را تا جایی که بتوانند خودشان انجام می دهند و کالا را درب منزل به مشتری تحویل می دهند.
علاوه بر پست های خصوصی بسیاری از ارسال ها توسط پست های دولتی انجام می شود. برای مثال پست دولتی آمریکا یو اس پی اس است. پست های دولتی کالاها را به پست دولتی کشور مقصد تحویل می دهند، و توزیع در داخل کشور مقصد توسط پست دولتی آن کشور انجام می شود.
پست جمهوری اسلامی ایران در داخل وظیفه تحویل کالاهایی که با پست دولتی ارسال می شوند را به عهده دارد. در این بین کالاهای با ارزش کم معمولاً توسط پست ترخیص میشوند و با پست پیشتاز به مشتری نهایی تحویل داده می شوند. اما کالایی که ارزش آنها زیاد است معمولاً ترخیص آن توسط خود مشتری و در پست مرکزی چهارراه لشکر انجام می شود.

برای ارسال کالا به ایران از چه پستی استفاده کنم؟

در حال حاضر برای ارسال کالا از آمریکا به ایران به صورت مستقیم راه حلی وجود ندارد. لذا چنانچه دوست یا آشنایی در کشور دیگری دارید می توانید کالا را به آدرس آن ها ارسال نمایید و آن ها ارسال کالا به ایران را انجام دهند. اما در مورد سایر کشور ها مشکلی از بابت ارسال مستقیم وجود ندارد. پیشنهاد می کنیم حتی الامکان از سرویس هایی استفاده نمایید که کد رهگیری به شما ارائه می دهند. شرکت DHL اگرچه در مواردی کمی گران تر از سایر انتخاب هاست اما سرعت بالا و خطای پایین آن و همچنین وجود دفتر فعال در تهران گزینه اولی است که به شما پیشنهاد می دهیم. اگرچه در خیلی از موارد دست شما چندان در انتخاب باز نیست و فروشگاه مورد نظر با یک شرکت پستی  بین المللی خاص کار می کند و شما مجبور به انتخاب همان گزینه هستید. اگر هزینه برای شما مهمتر از دقت و زمان ارسال است معمولاً پست های دولتی هر کشور گزینه های مقرون به صرفه تری هستند. مثلاً رویال میل انگلستان یا کانادا پست کشور کانادا یا یو اس پی اس آمریکا. مجدداً تأکید می کنیم از سرویس های دارای کد رهگیری استفاده نمایید. امیدواریم این راهنما شما را در آشنایی با انواع شرکت های پستی بین المللی و انتخاب گزینه مناسب یاری داده باشد.

[تعداد: 305    میانگین: 2.7/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر

240 نظر

  • عارف می‌گه:

    سلام
    یه بسته پستی ازآلمانdhl به تاریخ 10آپریل 2017که لب تاپ هست برام فرستاده که امروز24آپریل یه خانمی زنگ زد گفت ازاداره پست سراسری جهت صدرور کارت آدرس بده تاخاستم آدرس بدم قطع شد دیگه هرچه تماس گرفتم جواب نداده حالا چی میشه لطفا راهنمایی کنید

  • علیرضا می‌گه:

    سلام.من از سایت های خود دبی چندتا موبایل خریدم و آدرس یه مغازه تو دبی هم تو سایت زدم.حالا سوالم اینه که پست سفارش من رو می بره به آدرس همون مغازه که تو سایت زدم یا سفارش رو به پست منطقه تحویل میدن و صاحب مغازه باید بره و سفارش رو از پست تحویل بگیره؟؟؟

    • کارشناس لک لک می‌گه:

      سلام
      بسته به پستی که انتخاب کردین میتونه متفاوت باشه. بایتد با پستی که انتخاب کردین مکاتبه کنید.

  • سجاد شکری می‌گه:

    سلام بزرگوار برای بنده ۹ ماه پیش با پست رویال میل از انگلستان یه بسته فرستادن اما هنوز به دستم نرسیده من یه رسید از شیپر دارم که برام فرستاده که یه کد ده رقمی داخلشه اما از هیچ جا قابل پیگیری نیست اگه راهنماییم کنید ممنون میشم

    • کارشناس لک لک می‌گه:

      سلام
      باید از سایت aftership.com و با استفاده از کد 10 رقمی پیگیری کنید و یا با شرکت رویال پست تماس بگیرید.

  • کارشناس لک لک می‌گه:

    سلام
    از پست DHL استفاده کنید. برای اطلاع بیشتر با دفتر این شرکت تماس بگیرید.

  • هما می‌گه:

    سلام برای من از لندن به تهران یه بسته از طریق royal mail در روزه جمعه پست شده میخواستم بدونم کی بدستم میرسه؟(مرسی)

    • کارشناس لک لک می‌گه:

      سلام
      بسته به شرکت پست ارسال کننده و نحوه ارسال متفاوت است. می بایست از طریق شرکت royal mail پیگیر شوید. دریافت کالا از طریق لک لک 10 تا 15 روز کاری زمان میبرد.

  • فاطمه می‌گه:

    من فرانسه دانشجو هستم و هنوز اینجا بیمه من آماده نیست و داروهایی که استفاده می کنم را حتما باید پزشک متخصص مغز و اعصاب تجویز و نسخه کند< متاسفانه روند وقت گرفتن بدون داشتن بیمه و ….. چندیدن ماه طول میکشه. داروهای من در حال اتمام هستند و خانواده میخان از ایران بران بفرستند تا کارهای اداری اینجا تمام شود< با چه پستی و چه شرایطی می توان داروها را پست کرد؟

  • توحید می‌گه:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید یه پست از کشور آلمان که حاوی لباس و ادکلن هستش . وزن کمتر از 2 کیلو مشکلی با گمرگ نداره برای ارسال در ایران؟و اینکه اگر با پست dhl ارسال نشه از آلمان همین سرویس پیشفرض آلمان برای پست بین المللی باشه مشکلی نداره؟آخه اونجا که پرسیدن میگن چون محدودیت زیادی داره ایران احتمالش هست پست نرسه دست مقصدتون.
    ممنون میشم جواب بدید

    • کارشناس لک لک می‌گه:

      سلام
      باید با پست DHL تماس حاصل نمایید و جزئیات ارسال را سوال کنید.
      در خصوص گمرک بستگی به نظر کارشناس گمرک دارد.

  • حمید می‌گه:

    با سلام.
    به نظر شما میشه مکمل های دارویی را که از سایتهای اینترنتی در انگلیس خرید کردم با پست تحویل بگیرم?

    • پشتیبان لک لک می‌گه:

      سلام
      خیر. وارد کردن مکمل های دارویی نیاز به مجوز های وزارت بهداشت دارد.

  • حمیدرضا می‌گه:

    سلام
    قصد دارم حدود 3 مثقال زعفران بسته بندی شده و یک بسته خرمای کوچک به همراه 100 گرم چوب بستنی به روسیه بفرستم ،لطف میکنید یه اطلاعاتی در این زمینه ارائه کنید چون تا اونجایی اطلاع دارم پست تی ان تی این کارو انجام نمیده به دلیل قوانین سختگیرانه کشور روسیه.آیا راهی هست که من بتونم این بسته رو ارسال کنم؟

  • مهربان می‌گه:

    سلام من ميخواستم يك بسته ٢٠كيلويي كه مقداري لباس هست از كشور ژاپن به ايران بفرستم راهنمايي بفرماييد در خصوص اينكه با چه پستي بفرستم و ديگر اينكه هزينه گمرگ را كجا دريافت ميكنند درب منزل يا چهارراه لشگر كه من دريافت كننده را مطلع كنم براي هزينه گمرگ ممنون ميشم جواب من رو بديد جون مستاصل هستم كه چه كنم

    • پشتیبان لک لک می‌گه:

      بهتر است از پست های خصوصی مانند DHL استفاده نمایید.
      در خصوص میزان گمرکی نمی توانیم نظر دهیم.
      چنانچه نیاز به حضور شما در چهارراه لشگر باشد، برای شما یک نامه ارسال می نمایند.

  • سودا می‌گه:

    با سلام و عرض تشکر بابت مطالب بسیار عالیتون
    من در کوتاه ترین زمان باید چند عدد کاغذ بسیار مهم که شامل مدارک دبیرستان و لیسانسم هستند رو جدا گانه به دو کشور مختلف یعنی امارات و ترکیه بفرستم. قیمتش برام مهم نیست. فقط سرعت و حتما حتما اطمینان در رسیدن بسته برام بسیار مهمه. کدوم شرکت رو پیشنهاد می فرمائید؟؟

    با تشکر

  • رینگو می‌گه:

    سلام خسته نباشید
    میخاستم بدونم میشه برگ گل زنده از روسیه مسکو به ایران با مسافر به ایران وارد شود ؟

  • سعید می‌گه:

    سلام
    منرمیخوام یه نمونه مواد شیمیایی برای مصارف تحقیقاتیوووبه وزرن 200 گرم … از آلمان برای دوستم در دانشگاه تهران بفرستم … پبشنهادی دارید؟

    • پشتیبان لک لک می‌گه:

      سلام
      خدمات پست در لک لک به تنهایی انجام نمیشود. می توانید با پست DHL تماس حاصل نمایید.

  • سارا می‌گه:

    سلام
    من از فروشگاهي در ايتاليا كالايي را خريداري كردم. فروشگاه با پست‌هايي نظير DHL UPS Fedex كار مي‌كند. در مورد سفارش من به من اطلاع دادند كه هيچكدام از اين سه تا ارسال كالا به ايران را نمي پذيرند و حتي ممكنه مجبور بشوند سفارش را كنسل كنند. به نظرتان من چه پيشنهادي را مي‌توانم به آنها بدهم كه كالا را در تهران دريافت كنم؟
    با تشكر
    منتظر راهنمايي شما هستم

  • زهرا می‌گه:

    سلام
    من یک کاغذ کوچیک هست باید بفرستم ایتالیا ؟ سریعترین رپ\وش که به دستشون برسه چه روشی هست؟ و چند روزه است؟
    مرسی

  • افی می‌گه:

    سلام.
    آیا ارسال دستگاه فلزیاب از طریق پست و از ترکیه به ایران امکان پذیر است یا پست آن را مصادره مینماید؟

  • Eglantine می‌گه:

    سلام، خسته نباشید.
    من میخواستم حدود ده کیلو خشکبار مثل پسته و گردو به کانادا بفرستم. آیا میشه از پست معمولی استفاده کرد؟ اگر که نه، لطف کنید بهترین و کم هزینه ترین راه رو پیشنهاد کنید. ممنونم

  • مسعود می‌گه:

    سلام:
    بنده میخوام از ژاپن به دبی کفش بفرستم مثلا ۱۰۰ جفت، پیشنهاد شما چیه یعنی با چه پستی بفرستم که هم قیمت مناسب باشه هم اینکه بیشتر از یه هفته طول نکشه،

  • الهام کیان می‌گه:

    سلام
    من دوستم از دوسلدورف آلمان برام میخواد یه سری لباس و وسیله بفرسته
    با چی بفرسته برام بهتره ؟

  • danial می‌گه:

    سلام
    یکی از دوستان حدود چند هفته ی دیگه میخواد برای من از کانادا یک دستگاه ایفون 7 بفرسته
    میخواستم بدونم چطور باید اینکارو بکنه و من از کجا باید تحویل بگیرم
    پیشاپیش ممنون از پاسختون