آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

آشنایی با شرکت های پستی و خدمات آنان

شرکت های پستی

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

همانطور که در مقاله “فرآیند خرید از سایت های خارجی“ اشاره شد، یکی از دغدغه های دیگر کاربران ایرانی در خرید از فروشگاه های اینترنتی خارجی انتخاب یکی از شرکت های پستی بین المللی برای ارسال کالای خود می باشد.

فروشگاه های بزرگ اینترنتی معمولاً پیشنهادهای پستی مختلفی به کاربران خود جهت ارسال کالا به ایران می دهند که کاربر می تواند پس از وارد کردن آدرس ارسال (Shipping Address) و مشخص کردن کشور و استان دریافت کالا، یکی از پست های پیشنهاد شده را که اغلب قیمت ها و مدت زمان تحویل متفاوت دارند را انتخاب نماید.

امروزه با گسترش عصر ارتباطات و مدرن شدن ابزارهای ارتباطی و حمل و نقل و همچنین انتظار بالای مشتریان در دریافت سریع و سالم رقابت تنگاتنگی بین شرکت های پستی مختلف برای افزایش سهم بازار خود بوجود آمده است.رقابت بین پست های بین المللی در 4 حوزه اصلی وجود دارد، کیفیت رساندن محموله ها به مقصد، نحوه رهگیری مرسوله توسط مشتری، سرعت و قیمت، نحوه انتخاب کابران نیز معمولاً به همین موارد محدود می شود، بسته به این که کالای آنها چه ارزشی دارد و سرعت دریافت آنها چقدر برایشان اهمیت دارد، انتخاب خود را در بین پست های مختلف انجام میدهند. پست های مطرح بین المللی که کاربران ایرانی در خریدهای خود با آنها روبرو می شوند عبارتند از: دی اچ ال (DHL)، تی ان تی (TNT)، فدکس (FEDEX)، یو پی اس (UPS)، یو اس پی اس (USPS)،آرامکس (ARAMEX)، رویال میل (Royal Mail). در حال حاضر امکان ارسال کالا از آمریکا به ایران به طور مستقیم  وجود ندارد اما در سایر کشورها شرکت های پستی ای هستند که ارسال به ایران را انجام می دهند. در ادامه با مهمترین شرکت های پستی و خدمات آن ها آشنا می شویم.

شرکت های پستی آمریکایی

شرکت های پستی انگلیسی

سایر شرکت ها

نکات ضروری

کالاهایی که حمل نمی شوند

از نکات مهمی که لازم است کاربران به آنها توجه کنند آن است که پست ها دارای محدودیت هایی در ارسال برخی از اجناس هستند. لازم است قبل از ارسال کالا به این محدودیت ها نیز توجه شود. برای مثال شرکت تی ان تی محموله زیر را حمل نمی کند :
مواد غذایی و مواد آشامیدنی (اعم از الکلی یا غیر الکلی) چه در ارسال های شخصی و چه در ارسال های شرکتی ( در صورت ارسال چنین محموله هایی به مبدأ عودت داده خواهند شد) به عنوان مثال شکلات، پنیر، شیرینی، چای، میوه های خشک و …
حمل مواد آتش زا، مواد مخدر و چند مورد دیگر جزء مواردی است که همه شرکت های پستی بین المللی بالاتفاق آنها را انجام نمی دهند. برای توضیح بیشتر در این خصوص می توانید به لینک های قوانین گمرک جمهوری اسلامی ایران و پست جمهوری اسلامی و نیز قوانین حمل و نقل پست های بین المللی  مراجعه نمایید. برخی موارد ممنوعه نیز قبل از ارسال کالا به ایران  (کشور مقصد) نیاز به هماهنگی با مراجع ذی صلاح دارند.

ترخیص کالا

چنانچه احتمالاً در مقاله گمرک مطالعه نموده باشید، در مواردی به خریدهای شما گمرک تعلق می گیرد و کالا اصطلاحاً نیاز به ترخیص دارد.

ویژگی خوب پست های خصوصی این است که کار ترخیص کالاها را تا جایی که بتوانند خودشان انجام می دهند و کالا را درب منزل به مشتری تحویل می دهند.
علاوه بر پست های خصوصی بسیاری از ارسال ها توسط پست های دولتی انجام می شود. برای مثال پست دولتی آمریکا یو اس پی اس است. پست های دولتی کالاها را به پست دولتی کشور مقصد تحویل می دهند، و توزیع در داخل کشور مقصد توسط پست دولتی آن کشور انجام می شود.
پست جمهوری اسلامی ایران در داخل وظیفه تحویل کالاهایی که با پست دولتی ارسال می شوند را به عهده دارد. در این بین کالاهای با ارزش کم معمولاً توسط پست ترخیص میشوند و با پست پیشتاز به مشتری نهایی تحویل داده می شوند. اما کالایی که ارزش آنها زیاد است معمولاً ترخیص آن توسط خود مشتری و در پست مرکزی چهارراه لشکر انجام می شود.

برای ارسال کالا به ایران از چه پستی استفاده کنم؟

در حال حاضر برای ارسال کالا از آمریکا به ایران به صورت مستقیم راه حلی وجود ندارد. لذا چنانچه دوست یا آشنایی در کشور دیگری دارید می توانید کالا را به آدرس آن ها ارسال نمایید و آن ها ارسال کالا به ایران را انجام دهند. اما در مورد سایر کشور ها مشکلی از بابت ارسال مستقیم وجود ندارد. پیشنهاد می کنیم حتی الامکان از سرویس هایی استفاده نمایید که کد رهگیری به شما ارائه می دهند. شرکت DHL اگرچه در مواردی کمی گران تر از سایر انتخاب هاست اما سرعت بالا و خطای پایین آن و همچنین وجود دفتر فعال در تهران گزینه اولی است که به شما پیشنهاد می دهیم. اگرچه در خیلی از موارد دست شما چندان در انتخاب باز نیست و فروشگاه مورد نظر با یک شرکت پستی  بین المللی خاص کار می کند و شما مجبور به انتخاب همان گزینه هستید. اگر هزینه برای شما مهمتر از دقت و زمان ارسال است معمولاً پست های دولتی هر کشور گزینه های مقرون به صرفه تری هستند. مثلاً رویال میل انگلستان یا کانادا پست کشور کانادا یا یو اس پی اس آمریکا. مجدداً تأکید می کنیم از سرویس های دارای کد رهگیری استفاده نمایید. امیدواریم این راهنما شما را در آشنایی با انواع شرکت های پستی بین المللی و انتخاب گزینه مناسب یاری داده باشد.

[تعداد: 304    میانگین: 2.7/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر

240 نظر

  • اکبری می‌گه:

    ممنون. مفید بود

  • سعید می‌گه:

    سلام،
    از اندونزی امکان خرید هست؟ مشخصا از سایتهای توکوپدیا و شاپی

    • maryam.sayaran55@gmail.com می‌گه:

      سلام وقت بخیر
      سایتهای اندونزی ارسال های محدود دارند و بیشترشون ارسال به کشورهای دیگر ندارند
      با این حال جهت اطمینان لینک خود را در سایت لک لک ثبت بفرمایید تا بررسی شود

  • Mahdi می‌گه:

    ایا شرکت پست عوارض گمرکی در منزل میگیرد سقفی هم داره که بیشتر از اون مجبور باشی بری گمرک

  • سید نور احمد می‌گه:

    بسیار ببخشید مه یک مشکل داشتم البته یک پاسپورتم آلان ایران است میخواهم به ترکیه پوست شود لطفاً کمکم نمایید

  • بهروز می‌گه:

    باسلام
    چقدر زمان میبره کالایی 250گرمی از ایبی خریداری بشه و به ایران ارسال بشه؟؟؟.حداکثر و حداقل زمان را بیان کنید .سریعترین زمان ممکن ،چقدر است؟آیا به ارزش کالای خریداری شده بستگی داره؟؟؟

    • پشتیبان لک لک 13 می‌گه:

      با سلام
      لطفا لینک کالا رو از بخش سفارش کالا ثبت نمایید، همکاران ما قیمت و زمان تحویل رو برای شما ارسال میکنند

  • hamidkhatami@outlook.com می‌گه:

    سلام
    آیا میشه از انگلیس یک بسته رو با پست فدکس به ایران ارسال کرد؟

  • رضا می‌گه:

    سلام میخواستم بدونم اگر از آمریکا از ایالتی که free taxهست به دوبی بفرسته محموله ایی را دبی باز هم tax می گیره یا نه
    مرسی از پاسخگویی و کمک شما

    • پشتیبان لک لک 13 می‌گه:

      با سلام
      بستگی به قیمت کالا داره ، برای کالاهای ارزان قیمت، معمولا مالیات گرفته نمیشه.

  • مسعود می‌گه:

    سلام
    من خریدهامو از طریق سایت شما انجام میدم .ولی جهت آشنایی میخام بدونم برای خرید از سایت های خارجی آدرس رو باید به چه صورت و به چه زبانی بنویسیم.مثلا اگر از فروشگاهی از چین و یا آمریکا بخام خریداری کنم؟؟؟

  • ايلي می‌گه:

    سلام من ميخوام از امريكا برا ايران ارسال كنم چطور اقدام كنم؟

  • مهنوش می‌گه:

    ببخشيد از سايت جولي ميخوام خريد كنم كدام روش إرسال براي ايران مناسبه

    • پشتیبان لک لک 13 می‌گه:

      سلام
      کالاهایی که ما خرید میکنیم به امارات ارسال میکنیم ، بعد به ایران.
      ثبت سفارش رو انجام بدید تا قیمت دقیق براتون ارسال بشه.

  • Soheila می‌گه:

    سلام.من یه مرسوله ای رو میخوام از طریق پست DHL سفارش بدم که برام بیارن ولی نمیتونم ادرس خونمونو بدم.چجوری میتونم مرسوله رو دریافت کنم ؟ میشه به ادرس دفتر پستی نزدیک خونمون بیاد و من از اونجا با ارائه ی مدارکم دریافتش کنم ؟ میشه زودتر راهنماییم کنید خیلی بهش نیاز دارم?

    • پشتیبان لک لک 13 می‌گه:

      سلام
      اگر از طریق گروه لک لک خرید رو انجام بدید میتونید کالا رو از دفتر ما تحویل بگیرید.
      اگر از طریق پست یا شرکت های دیگه میخواید انجام بدید ، باید از خودشون بپرسید.

  • ممد می‌گه:

    سلام
    من میخوام یه سری آبمیوه از آذربایجان به دوستانم بگم برام بفرستن ایران
    البته شاید 20 عدد باشن
    به چه طریق بگم ارسال شون کنن اهواز؟
    برای واردات میخوام کار میکنم

    • پشتیبان لک لک 2 می‌گه:

      سلام
      گروه لک لک کار حمل به تنهایی انجام نمیدهد.
      فعالیت ما خرید , حمل و تحویل کالا درب منزل است .

  • نسترن می‌گه:

    با عرض سلام. بسته ای حدود سه کیلو با پست middle east express مشمول چقدر گمرکی میشه؟ منظورم اینه که این پست هم مثل آرامکس هزینه گمرکی بالایی داره یا نه؟

    • کارشناس لک لک می‌گه:

      سلام
      علاوه بر وزن، قیمت دلاری کالا هم بسیار مهم هست. بسته به ارزش دلاری کالای شما و نظر کارشناس گمرک میتونه هزینه گمرکی متفاوتی داشته باشد.

  • آرزو می‌گه:

    با سلام و عرض ادب
    کدوم شرکت پستی میتونه خرید عمده از آمریکا انجام بده؟
    متشکرم

    • کارشناس لک لک می‌گه:

      با سلام
      معمولا شرکت های پستی حمل و نقل کالا رو بعهده میگیریند. برای واردات عمده می بایست کارت بازرگانی داشته باشید و یا از شرکت هایی که این کار رو انجام می دهند استفاده نمایید.

  • babaei می‌گه:

    سلام
    بسته ١٣ كيلوي به ابعاد
    ٣٠*٤٠*٤٠
    تحويل درب كارخانه
    از هندوستان به ايران چقدر هزينه حمل دارد؟
    با احترام

  • محمد رضا می‌گه:

    سلام و خسته نباشید
    یکی از دوستانم از ترکیه حدود 10 کیلو لباس میخواد بفرسته به ایران , آیا گمرک میخوره ؟ و اگر گمرک میخوره برای 10 کیلو لباس چه شرکت پستی خودش کار ترخیصش رو انجام میده که من پیگیر کارهای ترخیص نشم و فقط هزینه رو پرداخت کنم

  • افسانه می‌گه:

    سلام حالتون خوبه میخواستم بپرسم میتونم محصولام مو مثلا ۱۰۰ تا شیشه کوچک تا ۱۰۰۰ دلار از کره از طریق پست وارد کنم؟

  • زهرا می‌گه:

    سلام ، روزتون بخیر
    نیاز به راهنمایی داشتم، من 50 کیلو بار دارم که از چین خریدم، و همیشه خریدهامو با TNT به ایران ارسال میکردم، الان که تماس گرفتم ، گفتن TNT با ایران کار نمیکنه شرکت فدکس خریدتش، حالا اگه قرار باشه با پست دیگه هم به ایران ارسال بشه خیلی خیلی گرونتر از جنس خریداری شده دی میاد ، شما چه پیشنهادی دارین؟ ممنون ازتون

  • مسلم شريفي می‌گه:

    سلام و خسته نباشيد
    به يك بسته ٥ كيلويي پستي با ارزش حدود ١٠٠ دلار هنگام ورود به آمريكا گمرك تعلق ميگيره ؟؟