آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

تجهیزات صنعتی اندازه‌گیری پرتابل

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

از تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل معمولاً برای بررسی پارامتر‌ها در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود. این تجهیزات به شکل گسترده‌ای در صنایع مختلف از جمله کارخانجات تولیدی، تأسیسات و حتی خانه‌ها به کار برده می‌شوند. از این تجهیزات همچنین می‌توان در فعالیت‌های تحقیقاتی استفاده کرد.

کاربرد تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل چیست؟
همانطور که در مقدمه این مقاله نیز اشاره شد از تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل می‌توان در صنایع مختلفی استفاده کرد. با این حال کاربردی‌ترین زمینه‌های استفاده از چنین تجهیزاتی عبارتند از:
• صنایع غذایی و کشاورزی
• صنعت نفت و گاز
• مهندسی مکانیک و صنعت خودرو
• صنعت داروسازی
• تولید انواع پارچه و پشم
• ساخت و ساز
• صنایع راه‌سازی و تولید مصالح ساختمانی
مزایای استفاده از تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل
معمولاً در صنایع مختلف برای اندازه‌گیری پارامتر‌های مهم و حیاتی از تجهیزات صنعتی مورد نیاز استفاده می‌شود. بنابراین در دسترس بودن این تجهیزات امتیاز بزرگی محسوب می‌شود. طراحی بدنه جمع و جور و قابل حمل تجهیزات پرتابل امکان اندازه‌گیری در هر زمان و مکانی را برای کاربر مهیا می‌سازد. همچنین مدرن بودن و به روز بودن تجهیزات امکان استفاده از آن‌ها در مکان‌های دور از دسترسی چون محفظه‌ها، خطوط لوله و… فراهم می‌سازد. مثلاً برخی از این دستگاه‌ها به سنسور‌های از راه دور متصل هستند که کمک می‌کند تا بتوان آن‌ها را به راحتی در هر مکانی مورد استفاده قرار داد. به این ترتیب کنترل و تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد نیاز سریع و در مدت زمان کمتری امکان‌پذیر است.
روش‌های استفاده از تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل
عملکرد این تجهیزات پرتابل اندازه‌گیری به پارامتر‌های اندازه‌گیری شده بستگی دارد. معمولاً با استفاده از سنسور‌های داخلی یا حسگر‌های خارجی می‌توان تغییرات مختلف را در زمینه‌های مختلف اندازه‌گیری کرد. معمولاً سنسور خارجی به شکل مستقیم یا به کمک یک کابل به محفظه، مخزن یا دستگاه مورد نیاز وصل می‌شود. معمولاً به کمک تماس با جسم مورد نظر یا به کمک سنسور‌های راه دور می‌توان پارامتر‌های مورد نیاز را به راحتی بررسی و اندازه‌گیری کرد. در چنین دستگاه‌هایی معمولاً سیگنال دریافتی توسط قطعات الکترونیکی به اطلاعات دیجیتالی که روی نشانگر دستگاه نمایش داده می‌شود، تبدیل می‌شوند.
انواع تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل
تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل انواع مختلفی دارند که با توجه به زمینه‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرند طراحی شده‌اند. معمولاً چنین دستگاه‌هایی در زمینه‌های مختلف صنعت برق الکترونیک، مخابرات، مهندسی پزشکی و قدرت کاربرد دارند با این حال رایج‌ترین نوع دستگاه‌های اندازه‌گیری پرتابل در حوزه ابزار دقیق هستند. به همین دلیل است که باید اذعان کرد تقریباً در همه صنایع می‌توان بخشی از تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل را به کار برد.
دستگاه‌های اندازه‌گیری پرتابل بر اساس کاربردی که دارند به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:
– پرتابل‌های مبتنی بر الکتروشیمی همانند: هدایت سنج، pH متر، کلرسنج بدون نیاز به DPD و…
– پرتابل‌های نورسنجی همانند: اسپکتروفتومتر‌های DR۸۰۰ تا DR۸۹۰ و همچنین فتومتر‌های تک یا دو پارامتره همانند دیجیتال فتومتر‌ها که برای پارامتر‌هایی مانند: pH و یا کلر مبتنی بر DPD و…
انواع مختلف رایج دستگاه‌های اندازه‌گیری پرتابل شامل: آمپر متر، فشار سنج، دما سنج، رطوبت سنج، گشتاور سنج، نور سنج، صوت سنج، غبارسنج، ضخامت سنج اولتراسونیک، لرزش سنج و… می‌شود.
انتخاب این دستگاه‌ها باید بر اساس کاربری آنها انجام گیرد، ضمن این که میزان حداقل و حداکثر اندازه گیری هریک از این دستگاه‌ها متفاوت است که می تواند کار را برای انتخاب کمی مشکل سازد، اما توجه به کاربری آنها بهترین معیار برای انتخاب دستگاه‌های پرتابل محسوب می‌شود.
معایب کار با تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل
اگرچه استفاده از تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل کار را برای تکنسین‌ها بسیار آسان می‌سازد و زمان بررسی و ثبت اطلاعات را کاهش می‌دهد اما در کنار مزایایی که برای این دستگاه‌ها تعریف کردیم، معایبی نیز دارند. یک نکته مهم را باید در مورد تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل در نظر داشته باشید، این تجهیزات معمولاً به شکل در دسترس و قابل حمل طراحی شده‌اند بنابراین بدنه این دستگاه‌ها عموماً ضعیف و با مقاومت کم تولید شده، به همین دلیل است که در محیط‌های تهاجمی و خطرناک نمی‌توان از این دستگاه‌ها استفاده کرد. به طور مثال در اکثر موارد چنین دستگاه‌هایی باید در اتاق‌های ضد انفجار، با کنترل کیفی همه عوامل محیطی از جمله شرایط دمایی، رطوبت و… مورد استفاده قرار گیرند.
نگهداری از دستگاه‌های اندازه‌گیری پرتابل
دستگاه‌های اندازه‌گیری پرتابل را باید در شرایط ویژه‌ای نگهداری کرد. معمولاً در صورت نگهداری از چنین دستگا‌هایی در شرایط نامناسب احتمال افزایش خطا در آزمایشات افزایش می‌یابد. بنابراین نتیجه بررسی‌ها و آزمایشات ارتباط مستقیمی با خرابی یا شرایط دستگاه‌های پرتابل دارند. بسیار مهم است که شرایط حمل و نقل و نگهداری از این دستگاه‌ها رعایت شود.
چنین دستگاه‌هایی را باید دور از رطوبت، فشار، دمای زیاد، تابش مستقیم نور خورشید و… نگهداری کرد. چنین شرایطی علاوه بر این که باعث خرابی دستگاه می‌شود درصد خطا را در زمان اندازه‌گیری افزایش می‌دهد.
اگر قصد دارید که از چنین دستگاه‌هایی برای اندازه‌گیری پارامتر‌های مختلف استفاده کنید بهتر است که به منظور بالا بردن ضریب اطمینان اندازه‌گیری را تکرار کنید. خرید دستگاه‌های اندازه‌گیری پرتابل باید بر اساس نیاز مجموعه و کارایی دستگاه انجام گیرد.
استفاده از دستگاه‌های اندازه‌گیری پرتابل از برند‌های معتبر با توجه به کیفیت ساخت و درصد خطای کم، طول عمر مناسب و شرایط نگهداری آسان می‌تواند بهترین انتخاب برای کاربران باشد.
جمع‌بندی
تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل از مزایایی چون قابلیت حمل، سهولت استفاده و هزینه نگهداری کم برخوردار هستند ضمن این که خرید چنین دستگاه‌هایی با هزینه‌های مقرون به صرفه امکان‌پذیر است. با این حال شرایط نگهداری مناسب و همچنین در نظر گرفتن میزان خطا از جمله مسائلی است که در استفاده از این تجهیزات باید به آن دقت کنید.
اگر قصد دارید از برند‌های خارجی استفاده کنید باید از اصالت کالا مطمئن باشید. خرید کردن مستقیم از سایت‌های خارجی فروشنده چنین تجهیزات بهترین راه برای اطمینان از اصالت برند است. مجموعه لک لک گروپ یک انتخاب مطمئن برای خرید محصولات اورجینال از سایت‌های خارجی است. ما در لک لک گروپ تجهیزات اندازه‌گیری پرتابل برند‌های مشهور اروپایی و آسیایی را از معتبرترین و مطمئن‌ترین منابع در کوتاهترین زمان ممکن برای شما خریداری می‌کنیم.
خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر