آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

راهنمای خرید کفش ورزشی ؛ نکاتی برای یک پیاده‌روی بهاری

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

در گذشته خرید کفش ورزشی کار ساده‌ای بود. یک کفش کتانی می‌خریدیم و در همه جا از آن استفاده می‌کردیم؛ از پیاده‌روی گرفته تا کوه‌نوردی و بازی کردن فوتبال در کوچه و خیابان. حالا هر ورزشی برای خود کفش ورزشی مخصوص خود را دارد. مسلماً در این شرایط و با وجود این همه تنوع و انتخاب، خرید کفش ورزشی کمی مشکل می‌شود. این روزها برندهای متعددی برای خرید کفش وجود دارد، اما باید بدانید کدام یک کفش مورد نظرتان را عرضه می‌کند. هیچ وقت یک کفش ورزشی را برای مصارف متعدد استفاده نکنید. حالا دیگر کفش‌ها برای مصارف خاصی طراحی می‌شوند. در این مطلب به سراغ کفش پیاده‌روی یا دویدن رفته‌ایم؛ کفشی ورزشی که عموم مردم برای پیاده‌روی و دویدن به آن نیاز دارند.

چند نکته برای خرید کفش ورزشی پیاده‌روی یا دویدن

راهنمای خرید کفش ورزشی

برای چه کاری می‌خواهید؟

اولین قدم هنگام خرید کفش ورزشی دانستن مورد مصرف آن است. در هفته ۲ کیلومتر پیاده‌روی می‌کنید یا ۲۰ کیلومتر؟ روی پیست دو می‌دوید یا روی آسفالت و یا تردمیل؟ آیا برای مسابقهٔ خاصی تمرین می‌کنید؟ همهٔ این نکات در انتخاب کفش ورزشی خوب مؤثر است.

حتی استایل بدن‌تان هم در انتخاب کفش ورزشی مؤثر است. متخصصان فیزیوتراپی معتقدند که فشاری که پاهای یک فرد درشت اندام به کفش‌ها وارد می‌کند با فشاری که یک فرد لاغر اندام به کفش‌ها وارد می‌کند متفاوت است. البته کفش‌هایی هم هستند که برای تمام اندام‌‌ها کاربرد دارند.

بعد از ظهرها به سراغ خرید کفش ورزشی بروید

در طول روز و داشتن فعالیت، پا در کفش ورم می‌کند و بعد از ظهرها به بیشترین اندازهٔ خود می‌رسد. پس بهتر است بعد از ظهرها برای خرید کفش ورزشی زمان بگذارید تا در بزرگ‌ترین اندازهٔ پا، راحت‌ترین کفش را تهیه کنید.

هنگام خرید، کفش‌ ورزشی قدیمی خود را همراه داشته باشید

هنگام خرید کفش ورزشی بهتر است کفش‌های قدیمی خود را بیاورید تا فروشنده تشخیص دهد چه نوع کفش ورزشی برای شما راحت‌تر و مناسب‌تر است. او با دیدن کفش‌های شما متوجه خواهد شد که الگوی راه رفتن شما چگونه است و درنتیجه تشخیص می‌دهد چه کفشی برای شما مناسب‌تر است.

اندازه پاهای خود را بدانید

با بیشتر شدن سنمان پاهایمان هم تغییر می‌کنند. وقتی بزرگ می‌شویم به ندرت پیش می‌آید که پاهایمان را اندازه بگیریم چون تصور می‌کنیم «سایز» پای خود را می‌دانیم. برای راحتی بیشتر خودتان بهتر است اندازهٔ پاهای خود را داشته باشید. این را هم در نظر داشته باشید سایزی که شما با آن کفش نایک خریده‌‌اید با سایزی که می‌خواهید کفش آدیداس بخرید، متفاوت است. اصولاً کفش‌ها قالب‌های متفاوتی دارند. اگر خرید اینترتی کفش انجام می‌دهید، حتماً قبل از خرید راهنمای انتخاب سایز مناسب آن فروشگاه یا برند را مطالعه کنید.

هنگام خرید کفش وزشی لباس مناسب بپوشید

برای خرید کفش ورزشی کت و شلوار نپوشید و یا بدون جوراب نباشید. لباس اسپورت بپوشید و حتماً و حتماً جوراب ورزشی به پا کنید. اینگونه در انتخاب کفش ورزشی مناسب راحت‌تر خواهید بود.

برای خرید کفش ورزشی صرفه‌جویی نکنید

شاید به نظرتان بعضی از کفش‌های ورزشی کمی گران باشند و شاید ارزش آن مقدار پول را نداشته باشند. در نظر داشته باشید هر چقدر که برای خرید کفش ورزشی خوب هزینه می‌کنید، در آینده هزینهٔ کمتری برای مشکلات و بیماری‌های مربوط به پاهای خود پرداخت می‌کنید.

از فروشگاه‌های حرفه‌ای خرید کنید

بهتر است برای خرید کفش ورزشی از فروشگاه‌های مخصوص آن خرید کنید. این گونه فروشنده که در این کار حرفه‌ای شده است می‌تواند در خرید یک کفش ورزشی خوب به شما کمک کند.

شرایط جسمانی خود را در نظر بگیرید

هنگام خرید کفش ورزشی حتماً شرایط جسمانی خود را در نظر بگیرید. اگر کمر درد دارید، دیابت دارید و یا باردار هستید، حتماً به فروشنده بگویید تا کفش ورزشی مناسب با شرایط شما را بهتان پیشنهاد دهد. باید کفشی را انتخاب کنید که فشار زیادی به پاشنه و کمرتان وارد نکند و کفهٔ انعطاف پذیری داشته باشد.

مد را فراموش کنید

کفش را به خاطر زیباییش و از روی مد نخرید. بر اساس آمار افراد ظرف ۵ تا ۱۰ ثانیه کفش ورزشی مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. درواقع تولیدکنندگان کفش، محصولات خود را طوری طراحی می‌کنند که خریداران بیشتر مجذوب زیبایی و سبکی  آن شوند تا اینکه به کارایی آن توجه کنند. البته که زیبایی کفش هم اهمیت دارد، اما مهم‌تر از آن کارایی آن است تا بتوانید با راحتی تمام ورزش کنید.

کفش تخت و کفش لژدار نخرید

هنگام خرید کفش ورزشی دقت کنید کفشی که انتخاب می‌کند تخت نباشد و یا پاشنه یا لژ زیادی نداشته باشد. کفشی که لژ زیادی داشته باشد احتمال پیچ خوردن پایتان را زیاد می‌کند. کفش‌ ورزشی تخت هم به کمر شما فشار می‌آورد.

اگر زیاد پیاده‌روی می‌کنید

اگر زیاد پیاده‌روی می‌کنید کفش ورزشی ساق‌دار انتخاب کنید. اینگونه به پاهایتان فشار کمتری وارد می‌شود.

کفش باید دقیقاً اندازهٔ پاهایتان باشد

برای اینکه یک پیاده‌روی سالم داشته باشید و در این بین پاهایتان آسیب نبیند، باید کفشی را بپوشید که پاهایتان در آن راحت باشد. باید هوا در داخل کفش جریان داشته باشد. پس خرید کفش ورزشی تنگ را توصیه نمی‌کنیم. این فکر را هم از ذهن خود بیرون کنید که کفشتان پس از مدتی جا باز می‌کند. شما باید در فروشگاه و در هنگام خرید کفش احساس راحتی داشته باشید.

  • از پاشنه پا شروع می‌کنیم. پاشنه باید در کفش کیپ شود، اما نباید فضای کفش برای آن تنگ باشد.
  • رویهٔ کفش نباید برایتان تنگ باشد. از طرفی پا نباید در کفش لق بزند. در واقع رویه کفش باید علاوه‌بر اندازه بودن فشاری هم به پا وارد نکند.
  • نوک پا باید به راحتی در کفش بازی کند. اگر نوک کفش تنگ باشد، ممکن است پس از مدتی انگشتان پا تغییر شکل دهند.
  • پاشنه پای شما باید به اندازهٔ یک انگشت با پشت کفش فاصله داشته باشد.

خرید کفش ورزشی از فروشگاه‌های اینترنتی

خرید کفش ورزشی

فروشگاه‌های اینترنتی کار خرید آنلاین کفش ورزشی را برای افراد آسان کرده‌اند. با دانستن اندازه پاهایتان و کمی اطلاعات در مورد کفشی که انتخاب کرده‌اید، می‌توانید خیلی راحت از هر فروشگاه اینترنتی که مدنظر دارید، خرید اینترنتی کفش ورزشی داشته باشید. همچنین می‌توانید مطلب راهنمای انتخاب سایز مناسب در خرید آنلاین کفش را مطالعه کنید تا با راحتی بیشتری خرید آنلاین کفش ورزشی داشته باشید. با سیستم ثبت سفارش لک‌لک خیلی راحت لینک کالای مورد نظر خود را ثبت کنید. کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن کالای شما را خریداری می‌کنند و به‌ دست شما می‌رسانند.

[تعداد: 14    میانگین: 2.7/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر