آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

معرفی انواع مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها برای افراد عادی و ورزشکاران

یک رژیم غذایی متعادل و شیوه زندگی سالم که شامل خواب کافی باشد می‌تواند برای اکثر افراد، انرژی موردنیاز برای فعالیت‌های روزانه را تأمین کند. بااین‌حال، ورزشکاران بدن خود را به حداکثر عملکرد می‌رسانند، بنابراین این افراد ممکن است نیاز به افزایش انرژی داشته باشند. بسیاری از ورزشکاران به استراتژی‌های مختلف غذایی روی آورده‌اند، از جمله استفاده از مکمل‌های غذایی مختلف (مکمل‌های ورزشی) که مؤثر، ایمن و قانونی است.
1

مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها
مکمل‌های غذایی توسط ورزشکاران در سراسر جهان استفاده می‌شود و عمدتاً ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه یا گیاهان دارویی، متابولیت‌ها، ترکیبات عصاره‌ها، یا ترکیبی از هر یک از این مواد هستند.
علاوه بر محصولات غذایی واقعی که برای ورزشکاران و افراد فعال از نظر جسمی در نظر گرفته شده است، شرکت‌های متعددی مکمل‌های غذایی را برای ورزشکاران به بازار عرضه کرده‌اند.

ویتامین‌ها
ویتامین‌ها در بدن انسان به‌عنوان تنظیم‌کننده‌های متابولیک عمل می‌کنند و بر تعدادی از فرایندهای فیزیولوژیکی مهم در ورزش یا عملکرد ورزشی تأثیر می‌گذارد.
به‌عنوان‌مثال، بسیاری از ویتامین‌های کمپلکس B در پردازش کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها برای تولید انرژی نقش دارند، این نکته مهمی در طول تمرین با شدت بالا است.
استفاده از ویتامین B نیز برای کمک به تشکیل هموگلوبین در گلبول‌های قرمز خون که تعیین‌کننده اصلی اکسیژن‌رسانی به ماهیچه‌ها در طول تمرینات استقامتی هوازی است، ضروری است.
2
ویتامین‌های گروه B و کولین
ازآنجاکه بسیاری از ویتامین‌های گروه B در متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین نقش دارند، پتانسیل آنها به‌صورت جداگانه و به‌صورت ترکیبی مورد بررسی قرار گرفته است.
مکمل نیاسین ممکن است متابولیسم چربی را تحت تأثیر قرار دهد، مانع از ترشح اسیدهای چرب آزاد FFA از بافت چربی شود و وابستگی به مصرف کربوهیدرات را افزایش داده و احتمالاً منجر به کاهش زودهنگام گلیکوژن ماهیچه‌ای شود.
برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف بیش از حد نیاسین ممکن است عملکرد استقامتی هوازی را مختل کند. اعتقاد بر این است که ویتامین B1 ، B6 و B12 بر تشکیل سروتونین که یک انتقال‌دهنده عصبی مهم است در آرامش تأثیر می‌گذارد.
3
مولتی‌ویتامین مواد معدنی
ورزشکاران زن ممکن است در معرض خطر کمبود ویتامین B باشند که شامل موارد زیر است:
– ویتامین B-۱۲ : کمبود ویتامین B۱۲ باعث می‌شود افراد احساس ضعف و خستگی کنند. ازآنجاکه ویتامین B۱۲ عمدتاً در محصولات حیوانی وجود دارد، گیاه‌خواران به‌احتمال زیاد دچار کمبود این ویتامین می‌شوند.
– ویتامین B-6
– نیاسین
– آهن: بر اساس برخی تحقیقات، کمبود آهن در ورزشکاران شایع است و می‌تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد.
این کمبود بیشتر در زنان، به‌ویژه در ورزش‌های استقامتی شایع است. یک بررسی نشان داد که میزان کمبود آهن در بین زنان ورزشکار نوجوان تا ۵۲ درصد است.

استفاده از مکمل‌ها
افراد می‌توانند مکمل‌هایی را برای کاهش این اثرات مصرف کنند به‌این‌ترتیب می‌توانند بهترین نتیجه را در عملکردهای خود داشته باشند.
– کلسیم و ویتامین D : کلسیم و ویتامین D به بدن کمک می‌کند تا استخوان‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌های سالم را بسازد و حفظ کند. این ویتامین‌ها می‌توانند به ورزشکاران در حفظ توده عضلانی کمک کرده و خطر آسیب‌دیدگی مانند شکستگی استخوان را کاهش دهند.
– کوآنزیم Q10: مطالعات ارتباط بین سطوح پایین کوآنزیم Q10 و افزایش خستگی را نشان داده است. کوآنزیم Q10 آنزیمی در میتوکندری است آنها بخش‌هایی از سلول‌ها هستند که انرژی تولید می‌کنند.
– کراتین: برخی از ورزشکاران از کراتین استفاده می‌کنند زیرا این یک کمک تغذیه‌ای قانونی برای عملکرد ورزشی است. افراد می‌توانند کراتین را از گوشت قرمز و غذاهای دریایی دریافت کنند، اما به‌عنوان مکمل نیز موجود است.
مکمل کراتین می‌تواند توده عضلانی را افزایش داده و قدرت را هنگامی که فرد آن را با تمرینات قدرتی ترکیب می‌کند، افزایش دهد.
همچنین می‌توانید از کراتین برای افزایش توده عضلانی بدون چربی و قدرت عضلانی خود استفاده کنید.
محققان معتقدند مکمل کراتین که حاوی کافئین و اسیدهای آمینه نیز باشد به ورزشکاران کمک می‌کند تا تمرکز خود را افزایش داده و احساس خستگی را در آنها کاهش دهند.
4
خرید ویتامین‌ها و مکمل‌ها
مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در سلامتی افراد ایفا کنند و استفاده درست و به‌اندازه آنها می‌تواند خطر برخی بیماری‌ها را کاهش داده و به‌سلامتی بدن کمک کند.
بسیاری از این مکمل‌ها به طور ویژه برای افراد خاص و ورزشکاران تولید می‌شوند در اینجا نمونه‌هایی از بهترین برندهای مکمل و مولتی‌ویتامین مخصوص بدن آقایان آمده است که بر حسب نیازتان می‌توانید هرکدام از آنها را تهیه و مورداستفاده قرار دهید.

نگاهی سریع به بهترین مولتی‌ویتامین‌ها برای مردان
ویتامین‌ها و مواد معدنی برای سلامت کلی شما ضروری هستند. آنها نقش‌های مهم بسیاری را در بدن شما انجام می‌دهند، از تولید انرژی گرفته تا اطمینان از عملکرد مناسب سیستم‌های بدن.
عدم دریافت مقادیر کافی از برخی مواد مغذی می‌تواند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد و حتی به بیماری‌های خاصی کمک کند.
مردان بالغ باید اطمینان حاصل کنند که از ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر به میزان کافی استفاده می‌کنند:
– ویتامین A برای سلامت پوست، چشم و ایمنی ضروری است
– ویتامین C برای سیستم ایمنی بدن و تولید کلاژن ضروری است
– ویتامین‌های گروه B در متابولیسم انرژی و تولید گلبول‌های قرمز نقش دارند
– کلسیم، منیزیم، ویتامین D و ویتامین K برای سلامت استخوان‌ها ضروری است
– ویتامین E و سلنیوم آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به محافظت از سلول‌های شما در برابر آسیب کمک می‌کند
– منیزیم و پتاسیم فشارخون و انقباض قلب و ماهیچه‌ها را تنظیم کرده و سلامت قلب و عروق را ارتقا می‌بخشد.
5

بهترین مولتی‌ویتامین کلی برای مردان

Ritual Essential
بهترین مولتی‌ویتامین کلی برای مردان مکمل‌های Ritual Essential است که برای 18+ توصیه می‌شود.
این مکمل متشکل از بسیاری مواد مغذی موردنیاز مردان است و برای مردان ۱۸ تا ۴۹ سال توصیه می‌شود.
ویتامین‌ها و مواد معدنی: فولات، منیزیم، روی، بور، امگا ۳ DHA و ویتامین‌های A ، B12 ، D3 ، E و K را شامل می‌شود.
Ritual ، یک مارک تجاری معروف ویتامین، دارای مولتی‌ویتامین ضروری برای مردان بالای ۱۸ سال است.
کپسول ژل تقویت شده با نعناع حاوی مقدار توصیه شده روزانه DV برای تعدادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
امگا ۳ DHA موجود در این ویتامین همچنین از سلامت قلب و مغز پشتیبانی می‌کند و ویتامین A و D از سیستم ایمنی سالم پشتیبانی می‌کند. این مولتی‌ویتامین گیاهی است و فاقد گلوتن، آلرژی‌های اصلی و GMOs است.

مولتی‌ویتامین Rainbow Light Men’s One
ویتامین‌ها و مواد معدنی: کلسیم، کولین، کروم، مس، فولیک‌اسید، لیکوپن، منیزیم، منگنز، نیاسین، مولیبدن، ریبوفلاوین، سلنیوم، روی و ویتامین‌های A ، B1 ، B5 ، B6 ، B12 ، C ، D ، E و K مواد تشکیل‌دهنده این مکمل عالی هستند.
این ویتامین مبتنی بر غذا برای مردان مناسب است و از سلامت قلب، استخوان و سلامت کلی پشتیبانی می‌کند. یک قرص حاوی ۱۰۰ DV DV برای تأمین همه ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است.
همچنین حاوی ترکیبی از آنزیم‌های گوارشی و پروبیوتیک‌ها است. این محصول فاقد گلوتن و بدون GMO و تأیید شده است.

MegaFood Men’s One Daily
ویتامین‌ها و مواد معدنی: بیوتین، مس، فولات، ید، منگنز، نیاسین، ریبوفلاوین، سلنیوم، تیامین، روی و ویتامین‌های A ، C ، D3 ، E ، K و B12
این مکمل بدون آهن و کاملاً بر پایه مواد غذایی دارای تمام ویتامین‌های ضروری به‌علاوه پشتیبانی از انرژی، استرس، خلق‌وخو و پروستات است.
از میوه‌ها و سبزیجات کامل تهیه شده و برای گیاه‌خواران مناسب است. همچنین فاقد گلوتن، لبنیات و سویا است.
برخلاف بسیاری از مولتی‌ویتامین‌های دیگر، می‌توان آن را در هر زمان از روز و با معده خالی نیز مصرف کرد.re

Vitamin Code
ویتامین‌ها و مواد معدنی: بیوتین، بور، CoQ10 ، فولات، ید، لیکوپن، منگنز، مولیبدن، نیاسین، ریبوفلاوین، سلنیوم، تیامین، روی و ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K1 ، K2 ، B6 و B12
این مولتی‌ویتامین خام حاوی ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها از ۲۳ میوه و سبزی است.
این ماده برای تقویت انرژی و تقویت قلب، پروستات، گوارش و سلامت چشم طراحی شده است. همچنین حاوی پروبیوتیک‌ها و آنزیم‌های زنده برای حمایت از دستگاه گوارش و همچنین آنتی‌اکسیدان این مولتی‌ویتامین گیاهی است و فاقد گلوتن و لبنیات است و هیچ‌گونه فیلر اضافی ندارد.
code

alive
ویتامین‌ها و مواد معدنی: تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسیدفولیک، بیوتین، کلسیم، آهن، ید، منیزیم، روی، سلنیوم، مس، منگنز، مولیبدن، پتاسیم و ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K1 ، B6 و B12.
همچنین حاوی آداپتورهایی مانند وینسنت و eleuthero برای انرژی، نخل اره‌ای و لیکوپن برای سلامت پروستات و CoQ10 برای سلامت قلب است.

GNC Mega Men
ویتامین‌ها و مواد معدنی: بیوتین، تیامین، ریبوفلاوین، اسیدفولیک، ید، منیزیم، روی، سلنیوم، مس، منگنز، کروم، مولیبدن و ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K ، B6 و B12
دو قرص این مولتی‌ویتامین حاوی 100٪ تقریباً تمام مواد مغذی ضروری برای مردان، به جز کلسیم و منیزیم است.
یک دوز نیز حاوی ۱۲۵ of DV برای ویتامین D برای حمایت از ایمنی و سلامت استخوان‌ها، لیکوپن برای سلامت پروستات و آنتی‌اکسیدان‌ها برای محافظت در برابر آسیب سلولی است.
علاوه بر این، حاوی ترکیبی از میوه و سبزی، اسیدهای آمینه کلیدی و مواد مغذی برای سلامت مغز مانند اینوزیتول، کولین و عصاره انگور است.
mega

Men’s one-day health formula
ویتامین‌ها و مواد معدنی: تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولیک‌اسید، بیوتین، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، سلنیوم، مس، منگنز، کروم و ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K ، B6 و B12
یک قرص از این مکمل شامل همه ریزمغذی‌های ضروری برای مردان، به جز آهن است.
مواد مغذی مهم، از جمله تیامین، نیاسین، بیوتین، کلسیم، منیزیم و ویتامین A ، E و K. در این مکمل وجود دارد.
این فرمول برای حمایت از سلامت قلب، انرژی و متابولیسم است. همچنین ۳۰۰ میکروگرم لیکوپن فراهم می‌کند که از سلامت پروستات پشتیبانی می‌کند.
one a

OW ADAM Multiple Vitamin
ویتامین‌ها و مواد معدنی: تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، بیوتین، کولین، کلسیم، ید، منیزیم، روی، سلنیوم، مس، منگنز، کروم، مولیبدن، پتاسیم و ویتامین‌های A ، C ، D3 ، E ، K ، B6 و B12.
علاوه بر این، این مولتی‌ویتامین دارای استرول گیاهی و CoQ10 برای سلامت قلب و لیکوپن برای سلامت پروستات است.
فاقد شکر، مخمر، گندم، شیر، تخم‌مرغ، صدف و مواد نگهدارنده است. بااین‌حال، حاوی سویا است.
adam

New chapter
ویتامین‌ها و مواد معدنی: تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، بیوتین، ید، روی، سلنیوم، مس، منگنز، کروم و ویتامین‌های A ، C ، D3 ، E ، K ، B6 و B12
یک قرص از این مولتی‌ویتامین حاوی اکثر مواد مغذی ضروری برای مردان است، به‌استثنای آهن، منیزیم و کلسیم.
علاوه بر این، مکمل‌های گیاهی و فوق غذایی برای سلامت قلب، حمایت ایمنی، استرس و انرژی، مانند ماکت، زنجبیل، زردچوبه و بابونه را ارائه می‌دهد.
این مولتی‌ویتامین شامل پروبیوتیک‌های مفید است و تخمیر می‌شود که ممکن است هضم آن را آسان کرده و با معده خالی مصرف شود.
chapter

Vitafusion
ویتامین‌ها و مواد معدنی: فولات، بیوتین، اسید پانتوتنیک، ید، روی، کروم، مولیبدن، بور و ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، B6 و B12
این مولتی‌ویتامین ۱۵ ماده مغذی ضروری را برای مردان به شکل جویدنی با طعم توت تأمین می‌کند.
این ماده برای برآوردن نیازهای خاص سلامتی مردان و همچنین حمایت از متابولیسم انرژی و سیستم ایمنی سالم تدوین شده است.
علاوه بر این، فاقد گلوتن و لبنیات است و حاوی طعم‌دهنده‌های مصنوعی یا رنگ‌های مصنوعی نیست.
wome

INNATE
ویتامین‌ها و مواد معدنی: تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، بیوتین، اسید پانتوتنیک، ید، روی، سلنیوم، مس، منگنز، کروم، مولیبدن و ویتامین‌های A ، C ، D3 ، E ، K ، B6 و B12
این مولتی‌ویتامین مبتنی بر غذا برای حمایت از سطوح انرژی، سلامت قلب و پاسخ ایمنی طراحی شده است.
این ماده از میوه‌ها و سبزیجات واقعی ساخته شده است که هضم و جذب آنها برای بدن شما آسان‌تر از ویتامین‌های مصنوعی است و می‌توانید آن را با معده خالی در هر زمان از روز مصرف کنید. این محصول حاوی بیش از ۲۰ ماده مغذی کلیدی برای مردان است.

Naturelo Whole Food
ویتامین‌ها و مواد معدنی: تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، بیوتین، کلسیم، فسفر، ید، روی، منیزیم، سلنیوم، مس، منگنز، کروم، مولیبدن، پتاسیم و ویتامین‌های A ، C ، D3 ، E ، K2 ، B6 و B12
چهار کپسول از این فرمول مولتی‌ویتامین حاوی عصاره ۲۴ میوه و سبزیجات است. این محصول همچنین دارای بسیاری از مواد مغذی ضروری، به جز کلسیم، منیزیم، فسفر و آهن است.
این مولتی‌ویتامین از غذاها تهیه شده و حاوی اشکال فعال ویتامین B12 و فولات است که ممکن است جذب را افزایش دهد. ویتامین C آن از گیلاس acerola ، ویتامین E آن از آفتاب‌گردان و ید آن از لپه تهیه می‌شود.
علاوه بر این، حاوی آنزیم‌های گوارشی، پروبیوتیک‌ها و ترکیبات گیاهی است و از سلامت مغز، قلب، سیستم ایمنی بدن، روده و چشم پشتیبانی می‌کند و همچنین آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند چای سبز، زردچوبه، زنجبیل را دارد.
فاقد GMO ، گلوتن و سویا است و برای افرادی که از رژیم گیاه‌خواری پیروی می‌کنند مناسب است.
whole food

Opti-Men
ویتامین‌ها و مواد معدنی: تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسیدفولیک، بیوتین، اسید پانتوتنیک، کلسیم، منیزیم، ید، روی، سلنیوم، مس، منگنز، کروم، مولیبدن و ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K ، B6 و B12
سه قرص از این مکمل ۲۱ ماده مغذی ضروری برای مردان فعال و همچنین ۱ گرم آمینواسید را تأمین می‌کند. این مکمل اکثر ویتامین‌ها و مواد معدنی، به‌استثنای کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن و ویتامین K را ارائه می‌دهد.
همچنین حاوی مواد غذایی فوق‌العاده و ترکیبات گیاهی برای حمایت از آنتی‌اکسیدان و سلامت باروری است.
این مولتی‌ویتامین حاوی موادی است که از صدف تهیه شده است، بنابراین افرادی که به صدف حساسیت دارند باید از مصرف آن خودداری کنند. همچنین حاوی سویا است و توصیه می‌شود همراه غذا مصرف شود.
optimen

خرید مولتی‌ویتامین برای همه افراد
مصرف بسیاری از مولتی‌ویتامین‌ها برای همه از افراد لازم و ضروری هستند. مصرف مداوم این مولتی‌ویتامین‌ها می‌تواند نیاز بدن را برای تمامی ویتامین‌ها مرتفع کرده و بدن را همواره در بهترین شکل خود حفظ کند.
همچنین مصرف این مولتی‌ویتامین‌ها می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرده و حتی بخشی از بیماری را کنترل کند.
ازاین‌رو پزشکان همواره مصرف این مکمل‌ها را به همه افراد پیشنهاد می‌کنند و لازم است آنها را در کنار یک رژیم غذایی مناسب مصرف کنید.
در اینجا اسامی برخی از بهترین این مکمل‌ها آمده است که می‌توانید باتوجه‌به نیاز خود و توصیه پزشک معالجتان هرکدام از آنها را به برنامه غذایی خود بیفزایید.
– پاستیل مولتی‌ویتامین دکتر گامفی. Dr. Gamfi Multivitamin Pastilles : این مکمل ارزشمند به بهبود رشد کودکان کمک کرده و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کودک را به همراه دارد.
– قرص جوشان مولتی‌ویتامین هانسل. Hansel multivitamin effervescent tablets
– پودر انترامیل Intramyl powder دارای پروتئین بالا. این پودر برای تأمین نیاز بدن به مکمل‌ها و ویتامین‌ها است.
– قرص انرژکس گلدن لایف Golden Life Energy Pills مخصوص آقایان برای افزایش انرژی
– قرص ویتامین B ۶ مولتی نرمال Vitamin B 6 Multi-Normal Tablets برای جبران کمبود ویتامین B 6
– قرص پرگنازون هلث اید Pergnazon Health مخصوص بانوان برای قبل و بعد از بارداری
– قرص دیابتون ویتابیوتیکس Diabetes Vitabiotics برای مصرف افراد دیابتی
– مولتی‌ویتامین کامل برای خانم‌ها: قرص اکتی وومن لیبرتی سوئیس Swiss Liberty ActiWoman tablets
– مولتی‌ویتامین مخصوص کودکان قطره ویوا کیدز Viva Kids
– قرص پرگناکر کانسپشن ویتا بیوتیکس Pergnaker Concept Vita Biotics برای قبل از بارداری
– شربت کیدیکرمیر ویتابیوتیکس Kidikirmer Vitabiotics برای تأمین تمام مواد موردنیاز بدن کودکان
– قطره میم میرویتابیوتیکس Mymotabiotics برای تأمین نیازهای ضروری بدن کودکان
– قطره کیدز پلاس ویتان Kids Plus Vitan برای تقویت و بهبود متابولیسم بدن و همچنین تقویت سیستم ایمنی.
کپسول AHCC برای تقویت سیستم ایمنی.

شما می‌توانید برای تأمین بخشی از نیازهای بدن از این مکمل‌ها مصرف کنید. همچنین ورزشکاران می‌توانند برای تأمین انرژی موردنیاز بدن خود از مکمل‌های مختلف استفاده کنند.

توجه توجه: مطالب این مقاله صرفا جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است و در نهایت مصرف مکمل ها باید با مشورت پزشک انجام شود.

خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 2    میانگین: 2/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر