آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 

بهترین برندهای اسباب بازی جهان و محصولاتشان

اسباب بازی یکی از مهمترین وسایلی است که در روند رشد ذهنی و جسمی کودکان نقش مهمی دارد. اهمیت این وسیله به اندازه ای است که حتی در حوزه روانشناسی کودک از آن به عنوان یک ابزار درمانی استفاده می شود. اسباب بازی ها به گونه ای طراحی می شوند که ضمن سرگرم کردن کودکان باعث ارتقاء قوه تخیل، خلاقیت و تفکر کودک شده و همچنین در رشد مهارت های حرکتی و هماهنگی مغز و حرکات بدن کودک بسیار موثر است. به همین جهت صنعت اسباب بازی در دنیا یکی از صنایع بسیار مهم و همچنین پولساز است که مورد توجه بسیاری قرار می گیرد. در طی سالیان گذشته علاوه بر تغییرات بسیاری که در صنعت و مدرنیزه ایجاد شده است اسباب بازی ها همچنان در اوج محبوبیت نزد بچه ها قرار دارند.
12
طراحی مفهومی اسباب بازی ها، به کار بردن خلاقیت ذهنی در آنها و همچنین کاربردی بودن اسباب بازی سه عامل اصلی رقابت کارخانه های تولید اسباب بازی در دنیا است. در این مقاله قصد داریم شما را با محبوب و مشهورترین برندهای اسباب بازی در دنیا آشنا کنیم.

بهترین برندهای اسباب بازی در دنیا
حدود 40 درصد از بازار اسباب بازی در دنیا را امریکا به خود اختصاص می دهد و بیش از 50 درصد آن نیز در دست چین است. البته ژاپن نیز یکی دیگر از فعالان حوزه اسباب بازی در دنیا است که طی سالیان بسیار موفق عمل کرده است. صنعت اسباب بازی طی سالیان دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است و هنوز هم همگامسازی این صنعت با تکنولوژی از جمله مهمترین عوامل تغییر در صنایع اسباب بازی دنیا است. مشهورترین کارخانه های اسباب بازی دنیا شامل کمپانی هایی می شود که در ادامه با آنها آشنا می شویم:

Melissa & Doug (ملیسا و داگ)
این کارخانه اسباب بازی با فروش سالانه حدود 325 میلیون دلار یکی از شناخته شده ترین کمپانی های اسباب بازی در دنیا است. این کمپانی امریکایی در کشور چین دایر است و اسباب بازی های خود را در چین تولید می کند.
ملیسا اند داگ کار خود را در سال 1988 در یک زیر زمین آغاز کرد و بیشترین تمرکز آن بر تولید اسباب بازی های آموزشی و پازل بود. در اسباب بازی های کمپانی ملیسا خبری از قطعات الکترونیکی نیست و بیشتر روی طرح های سنتی اسباب بازی کار می کند. با این که در عصر الکترونیک حضور داریم و حتی کودکان نیز به فضای جدید علاقه بیشتری نشان می دهند، با این وجود ملیسا همچنان طرفداران خود را دارا است و با بزرگان در این عرصه رقابت می کند.

Huile toys (هالی تویز)
این کمپانی در سال 1998 میلادی یکی از مشهورترین تولیدکنندگان اسباب بازی های فکری و سرگرمی بود که در چین تاسیس شد. محصولات این کمپانی از جنس پلاستیک بسیار با کیفیت و در محیطی فوق العاده ایمن و بهداشتی تولید می شوند و دارای استاندارد تولید ایمن در چین، اروپا و امریکا است. این کارخانه اسباب بازی با توجه به روانشناسی رنگ ها و اشکال، صداها و حرکات اقدام به تولید اسباب بازی های آموزشی برای کودکان می کند.

MEGA Bloks (مگا بلاکز)
کمپانی بعدی که به معرفی آن می پردازیم مگا بلاکز نام دارد که سالانه بیش از 400 میلیون دلار فروش دارد. این برند اسباب بازی از سال 1967 تولیدات خود را در این زمینه آغاز کرده است. در ابتدا فعالیت این کمپانی با نام مگا برند آغاز شد اما در سال 2002، این نام به مگا بلاکز تغییر یافت و در سال 2006، دوباره با دریافت مجوزها و برندهای اسباب بازی های دیگر، نام آن به مگا برندز تغییر کرد، چرا که دیگر محصولات این کمپانی به بلوک های ساخت و ساز خلاصه نمی شد.
عمده شهرت کمپانی مگا برندز به دلیل اسباب بازی های خانه سازی رنگارنگی است که تولید می کند. اما اینک این کمپانی حتی در تولید بازی های آنلاین هم فعالیت دارد. این کمپانی حق تولید بازی های برندهای مشهوری چون Thomas the Tank Engine، Hello Kitty، Halo، Barbie، Hot Wheels، Skylanders Giants، World of Warcraft و Call of Duty را در اختیار دارد. این کمپانی با همگسازی فعالیت هایش با تکنولوژی روز دنیا امید به رقابت بسیار تنگاتنگی با بزرگان این عرصه در سال های آینده دارد.

LeapFrog (لیپ فراگ)
این کمپانی امریکایی نیز سالانه بیش از 580 میلیون دلار درآمد دارد. محصولات این کمپانی شامل بازی ها و اسباب بازی های آموزشی است. عمده شهرت کارخانه لیپ فراگ به دلیل محصولات آموزشی تکنولوژیک است. این کمپانی را می توان پیشقدم معرفی تکنولوژی به کودکان دانست. ارائه قلم های دیجیتال و تبلت ها از جمله فعالیت های این کمپانی در سالهای گذشته بوده است.
بسیاری از کارشناسان کمپانی لیپ فراگ را احیا کننده مفاهیم آموزشی در اسباب بازی عادی می دانند. به نظر می رسد که لیپ فراگ توانسته است در زمینه تولید اسباب بازی بسیار موفق عمل کند.این کمپانی مجوز ساخت بازی هایی با استفاده از نام های شخصیت های مشهوری همچون دیزنی، هلو کیتی و … را دارد.

Jakks Pacific (جکس پسیفیک)
این کمپانی نیز یک کارخانه تولید اسباب بازی امریکایی است که فروش سالانه ای بالغ بر 700 میلیون دلار دارد. عمده تولیدات این کمپانی شامل مجسمه ها، عروسک ها، ماشین های برقی، اسباب بازی های الکترونیک، لباس، عروسک ها و حیوانات پارچه ای و کیت های هنری کودکان است. این کارخانه مجوز تولید صدها برند اسباب بازی مشهور از جمله دیزنی، وارنر برادرز، نیکلدئون، جنگ ستارگان، هلو کیتی، UFC، گراکو، پوکمون و کشتی گیران WWE را دارا است. این کمپانی انواع و اقسام اسباب بازی های خلاقانه کودک از جمله عروسک، مجسمه، وسیله‌های الکترونیکی، لباس عروسکی، خودروهای الکتریکی، عروسک‌ها و حیوانات پارچه‌ای، بسته‌های هنری برای کودکان، اسباب‌بازی‌های حیوانات خانگی و حتی بازی‌های رایانه‌ای را در خط تولید خود دارد
جکس پسیفیک یک کمپانی امریکایی است که در سال 1995 تاسیس شده است و توانسته است مجوز استفاده از صدها نام تجاری مثل دیزنی، وارنر براس و استار وارز را کسب کند.
کمپانی جک پسیفیک در سال 1995 میلادی تاسیس شد و توانست برندهای مشهوری چون Remco و Pet Pal Corp را با خود همراه کند. این کمپانی عمده شهرت خود را مدیون مذاکرات قوی برای بدست آوردن برندهای شناخته شده و گمنام است. به نظر می رسد که این کارخانه اسباب بازی در آینده درخشش بیشتری داشته و تنوع بیشتری در خط تولید داشته باشد.

Playmobil پلی موبیل
پلی موبیل یکی از برندهای مشهور دنیای اسباب بازی است که فروش سالانه آن بالغ بر 790 میلیون دلار است. این کمپانی اسباب بازی یک خط تولید آلمانی است و مشهورترین اسباب بازی های آن مجسمه های انسانی 3 اینچی با ظاهر سنتی و ساده و قابلیت های محدود هستند.
اکثر اسباب بازی های پلی موبیل به صورت مجموعه فروخته می شود و شامل کاراکترها، اکسسوارها و حیوانات است. محبوب ترین اسباب بازی های این کمپانی نیز مجموعه هایی هستند که به صورت محدود تولید می شوند.

Geomag (جئومگ)
جئو مگ یکی دیگر از برندهای مشهور دنیا در تولید اسباب بازی است. معرفی محصولات Geomag در اواخر سال 1999 در سراسر فروشگاه اسباب بازی های زنجیره ای ایتالیایی Città del Sole اتفاق افتاد.

Trefl (ترفل)
علاقمندان به پازل نام ترفل را به خوبی می شناسند. این برند مشهور در زمینه تولید پازل بی نظیر عمل کرده است، به طوری که حتی کسانی که به پازل علاقه ندارند با دیدن محصولات ترفل ترغیب به خرید آن می شوند.
این کارخانه یک شرکت لهستانی تولید پازل و بازی های تخته ای است که در Sopot مستقر است. هم چنین توزیع کننده اسباب بازی های SIKU و VTech و مجسمه های حیوانات Planet نیز هست. این شرکت بر اساس برنامه های صدور مجوز، معماهایی را با طرح های تصویری مختلف تولید می کند. از جمله این طرح ها می توان به دیزنی، متل، هاسبرو و مارول و … اشاره کرد. محصولات این شرکت به بیش از 50 کشور جهان صادر می شود.

دیزنی (Disney Consumer Product)
اگرچه همه ما دیزنی را به عنوان یک کمپانی ساخت انیمیشن و فیلم های کودکانه می شناسیم، اما باید بدانید که این شرکت سهم بزرگی در تولید اسباب بازی دارد. در کنار تولید اسباب بازی در زمینه های دیگری چون پوشاک و دکوراسیون تا مواد غذایی و لوازم الکترونیکی نیز فعالیت می کند. شاید جالب باشد بدانید که سهم عمده‌ای از درآمد این کمپانی از واگذاری مجوز ساخت محصولاتی به اسم دیزنی است. با این وجود بسیاری از شخصیت‌های کارتونی که در انیمیشن‌های دیزنی حضور دارند در این شرکت به صورت اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های گوناگون ساخته و فروخته می‌شود.

MGA Entertainment (ام جی ای)
کارخانه MGA با 2 میلیارد دلار فروش سالانه یکی از مشهورترین کمپانی های تولید اسباب بازی در دنیا است. این کارخانه روی تولید عروسک های دخترانه تمرکز دارد. این کارخانه به دلیل طراحی مجسمه های مشهور خود به شهرت رسید و مجوز ساخت Little Tikes در گسترش خط تولید این کارخانه اهمیت بالایی داشت.
Little Tikes اسباب بازی های پلاستیکی و بزرگ این کارخانه است که محصولات آن شامل انواع لوازم خانگی از جنس پلاستیک است.

Hasbro (هازبرو)
این کمپانی نام آشنا و مشهور سالانه بیش از 4 میلیارد دلار فروش دارد. این کارخانه مشهور امریکایی مالکیت برندهای مشهور اسباب بازی مثل G.I. Joe، Littlest Pet Shop، Mr. Potato Head، ترانسفورمرز، مارول و پوکمون را در اختیار دارد.
خط تولید این کارخانه دارای دو بخش اسباب بازی های معمولی و اسباب بازی های فکری و آموزشی است. کمپانی های بازی های فکری هازبرو یعنی میلتون بردلی و پارکر برادرز مجوز ساخت بازی های فکری مانند Battleship، سرنخ، مونوپولی و ریسک دارا است. این کمپانی از دهه 80 شروع به خرید کمپانی های بزرگ و مشهور اسباب بازی در جهان کرد و آنچنان مشهور و محبوب است که به نظر می رسد دست کم تا یک دهه بعد موفقیت آن تضمین شده باشد.

Lego (لگو )
لگو آنقدر مشهور است که نیازی به معرفی ندارد، این کمپانی فروش سالانه ای بالغ بر 4.5 میلیارد دلار دارد. مقر اصلی کمپانی لگو در دانمارک است. شناخته شده ترین اسباب بازی این کارخانه همان محصولات مشهور لگو است. لگو در ابتدا تنها مجموعه ای از بلوک های پلاستیکی رنگارنگ برای خانه سازی بود، اما امروزه اگرچه هسته اصلی آن تغییر نکرده است اما شامل طراحی شخصیت های سینمایی و بازی های ویدئویی نیز می شود. در حال حاضر در مجموعه لگو انواع مجسمه های کوچک، ماشین ها و سازه های مختلف حضور دارد. لگو حتی موفق شد در سال 2014 یک انیمیشن سینمایی روی پرده ببرد. همچنین ساخت مجموعه کارتون های لگو نیز از جمله دیگر موفقیت های این برند مشهور اسباب بازی است.

Mattel (متل)
متل بدون شک موفق ترین کارخانه تولید اسباب بازی در دنیا است. این کارخانه امریکایی فروشی بالغ بر 6.3 میلیارد دلار در سال دارد. کمپانی متل در سال 1945 تاسیس شده است و برندهای بسیار معروفی مثل فیشر-پرایس، باربی، Monster High، Hot Wheels، Masters of the Universe، Little People، Power Wheels و اسباب بازی های WWE توسط این کمپانی تولید شده است. متل با امضای قرارداد با کمپانی های بزرگی همچون Marvel و مالکیت اسباب بازی های محبوبی مثل ترانسفورمرز یک کمپانی پیشرو در صنعت اسباب بازی محسوب می شود. در حال حاضر متل مشهورترین و قدرتمندترین کارخانه تولید اسباب بازی است که مجوزهای تولید اسباب بازی های مشهوری همچون Dora the Explorer، Sesame Street و DC Universe را دارا است.

خرید اسباب بازی از برندهای مشهور بین المللی
برای آن دسته از والدینی که خرید اسباب بازی با کیفیت، استاندارد و اصیل یک اولویت است، خرید اسباب بازی برای کودک یک چالش است، به ویژه در ایران که عمده بازار اسباب بازی آن در دست اسباب بازی های کم کیفیت چینی است و کمتر می توان شاهد حضور برندها در بازار ایران بود.
اصالت کالا و محصولات در خریدهای شما از لک لک گروپ کاملا تضمین شده است چرا که همه محصولات به درخواست شما از سایت های برندهای مشهور اسباب بازی فروشی خریداری می شود. بنابراین اگر به دنبال خرید اسباب بازی و محصولات آموزشی این حوزه از برندهای اصلی و با کیفیت بالا هستید می توانید از خدمات لک لک گروپ در این زمینه استفاده کنید.

خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 18    میانگین: 2.4/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر