آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 
قلم سه بعدی

قلم سه بعدی چیست؟ کاربرد+مزایا
حتما فناوری پرینترهای سه بعدی را دیده‌اید، این پرینترها تحول جدیدی را در طراحی و تولید آثار هنری به وجود آوردند. اما همانطور که می‌دانید این چاپگرها بسیار گران هستند و هر کسی نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند. به همین علت است که افراد به استفاده از قلم سه بعدی روی آورده‌اند.
قلم‌های چاپ سه‌بعدی روشی مقرون‌به‌صرفه و در دسترس هستند که این امکان را برای افراد و مشاغل کوچک ایجاد می‌کنند تا ساختارها و اشکال پیچیده را به صورت سه بعدی ایجاد کنند، البته این تنها کاربرد آن‌ها نیست. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد قلم های سه بعدی و کاربردهای بالقوه آن‌ها هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.
قلم سه بعدی
قلم سه بعدی چیست؟
قلم چاپ سه بعدی یک دستگاه دستی است که به کاربران امکان می‌دهد با بیرون کشیدن رشته پلاستیکی مذاب از نوک قلم اشیاء سه بعدی ایجاد کنند. قلم معمولا شبیه یک نشانگر یا خودکار بزرگ است که دارای دکمه‌ای است که جریان رشته را کنترل می‌کند.
فیلامنت هنگام عبور از قلم گرم و ذوب می‌شود. سپس به صورت رشته‌هایی از نوک خودکار بیرون میزند. کاربران می‌توانند با حرکت دادن قلم در جهات مختلف سرعت و جهت رشته را کنترل کنند و به آن‌ها امکان ایجاد طیف گسترده‌ای از اشکال و ساختارها را می‌دهد.
قلم های سه بعدی معمولا از رشته های پلاستیکی ABS (اکریلونیتریل بوتادین استایرن) یا PLA (اسید پلی لاکتیک) استفاده می‌کنند که هر دو در چاپگرهای سه بعدی سنتی نیز استفاده می‌شوند. این فیلامنت در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود و می‌توان آن را به صورت قرقره خریداری کرد.
برخی از این قلم‌ها دارای ویژگی‌های دیگری مانند کنترل دما یا تنظیمات سرعت نیز هستند که می‌تواند به کاربران کمک کند تا دقت و کنترل بیشتری بر آثار خود داشته باشند. بیشتر قلم‌ های چاپ سه‌ بعدی از باتری یا کابلی که به یک پورت USB یا یک سوکت متصل است، تغذیه می‌شوند.
قلم سه بعدی
قلم سه بعدی چگونه کار می‌کند؟
همانطور که گفته شد اساس کار یک قلم 3D گرم کردن رشته نازکی از پلاستیک تا زمانی که نرم و چکش‌خوار شود، است. فیلامنت پلاستیکی از یک قرقره به قلم وارد شده و توسط سیستم گرمایشی ساده‌ای که درون قلم وجود دارد، ذوب می‌شود.
هنگامی که فیلامنت پلاستیکی ذوب شد، کاربر می‌تواند با فشار دادن دکمه یا ماشه روی قلم، جریان پلاستیک را کنترل کند. همانطور که کاربر قلم را حرکت می‌دهد، پلاستیک ذوب شده از نوک قلم خارج می‌شود و جریان نازکی از پلاستیک را تشکیل می‌دهد. نوار پلاستیکی تولید شده به سرعت خنک شده و به یک جسم جامد تبدیل می‌شود. برای ایجاد اشکال و ساختارهای پیچیده، کاربر می‌تواند قلم را در جهات مختلف حرکت دهد و سرعت و جریان پلاستیک را در صورت نیاز تنظیم کند.
امروزه طیف گسترده‌ای از قلم های 3D در بازار وجود دارد که هر کدام امکانات خاصی را ارائه می‌دهند. اما همین قلم‌های اولیه را نیز می‌توان برای ایجاد اشکال و ساختارهای متنوعی استفاده کرد. همین ویژگی آن‌ها را به ابزاری همه‌کاره و در دسترس برای طراحان، هنرمندان و علاقه‌مندان به طور یکسان تبدیل کرده است.
قلم سه بعدی برای چه کسانی مناسب است؟
قلم چاپ سه بعدی برای هر کسی که علاقه‌مند به کاوش در دنیای شکل‌های سه بعدی و ایجاد ساختارها زیبا و خاص است، مناسب است.
برای بچه‌ها، خودکارهای سه بعدی می‌توانند یک ابزار سرگرم‌کننده و آموزشی باشد تا به آن‌ها کمک کند خلاقیت و مهارت‌های تفکر فضایی خود را توسعه دهند. خودکارهای سه بعدی مناسب برای کودکان در دسترس هستند که استفاده از آن‌ها هیچ خطری ندارد و می‌توانند به انتخابی عالی برای کادو تولد آن‌ها نیز باشند.
قلم سه بعدی
علاقمندان از جمله هنرمندان و طراحان نیز می‌توانند از استفاده از قلم 3D بهره‌مند شوند. این خودکارها می‌توانند به آن‌ها کمک کنند تا جزئیات پیچیده‌ای ایجاد کنند و به کار خود عمق دهند که برای مخاطب جذاب‌تر و منحصر به فردتر باشد.
افراد حرفه‌ای مانند مهندسان، معماران و طراحان محصولات می‌توانند از قلم سه بعدی برای نمونه سازی در مقیاس کوچک و ایجاد قطعات یا مدل‌های سفارشی استفاده کنند. خودکارهای سه بعدی می‌توانند ابزار مفیدی برای تعمیر اقلام شکسته یا ایجاد تغییرات سفارشی در محصولات موجود نیز باشند.
به طور کلی، خودکار 3D ابزاری همه کاره است که می‌تواند توسط هر کسی که به آزمایش، طراحی و درست کردن اجسام سه بعدی است، صرف نظر از سن یا سطح مهارت، استفاده شود.
کاربرد قلم 3D
قلم سه بعدی طیف وسیعی از کاربردها از جمله تعمیر، هنر و دکوراسیون، طراحی و نمونه سازی و آموزش را دارد. یکی از کاربردی‌ترین کاربردهای این قلم‌ها تعمیر است. تعمیرات در مقیاس کوچک مانند تعمیر یک اسباب بازی شکسته یا ایجاد قطعه‌ گمشده یک وسیله خانگی را می‌توان به سرعت و به راحتی با خودکار 3D انجام داد.
برای هنرمندان و دکوراتورها، قلم های 3D می‌توانند برای افزودن بافت و جزئیات پیچیده به مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و سایر آثار هنری مورد استفاده قرار گیرند.
در دنیای طراحی محصول و نمونه سازی، از این قلم‌ها می‌توان برای درست کردن ماکت‌ها استفاده کرد؛ مخصوصا در مواقعی که نیاز است ماکت در کم‌ترین زمان ممکن ایجاد شود. همچنین می‌توانند برای نمونه‌سازی سریع قطعات و اجزای کوچک نیز استفاده شوند.
خودکارهای 3D برای اهداف آموزشی نیز مفید هستند. آن‌ها می‌توانند به دانش آموزان کمک کنند تا در مورد طراحی و مهندسی سه بعدی بیاموزند و به آن‌ها اجازه می‌دهند مدل‌ها و ساختارهای سه بعدی خود را ایجاد کنند. علاوه بر این، قلم سه بعدی را می‌توان برای آموزش دروسی که درک سختی دارند مانند فیزیک، هندسه و زیست شناسی نیز استفاده کرد.
قلم سه بعدی
چه سطحی برای قلم سه بعدی مناسب است؟
برای طراحی روی کاغذ می توان از قلم سه بعدی استفاده کرد. همچنین تقریبا روی هر سطح صافی از جمله شیشه، چوب، فلز و حتی پارچه نیز می‌توانند آثار زیبای خود را بر جای بگذارند. افراد علاقمند به این قلم‌ها سعی می‌کنند از آن‌ها در دمای پایین استفاده کنند تا به سطوحی که روی آن چاپ می‌کنند بچسبند، اما آسیبی نبینند.
لازم به ذکر است که آثاری که این قلم‌ها تولید می‌کنند، حتی پس از سرد شدن رشته و چسبیدن آن به سطح، باز هم می‌توان آن را جدا کرد. توجه داشته باشید که این امر به سطح بستگی دارد. به راحتی می‌توان آن را از سطوح غیر پلاستیکی مانند کاغذ یا مقوا جدا کرد. جدا کردن آن از پلاستیک بسیار سخت‌تر است؛ زیرا مواد بکار رفته در آن از جنس پلاستیک هستند و محکم‌تر به سطوح پلاستیکی می‌چسبد.
تفاوت قلم سه بعدی و چاپگر سه بعدی
قلم های سه بعدی و چاپگرهای سه بعدی هر دو ابزاری هستند که برای ایجاد اشیاء سه بعدی استفاده می‌شوند، اما در قابلیت‌ها و موارد استفاده متفاوت هستند.
چاپگرهای سه بعدی ماشین‌های بزرگتری هستند که از فناوری کنترل شده توسط کامپیوتر برای ایجاد اشیا سه بعدی لایه به لایه استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌توانند اشیا را با دقت بالاتر چاپ کنند و همچنین طرح‌های بزرگتر و پیچیده‌تری را انجام دهند. چاپگرهای سه بعدی معمولا در کسب و کارهایی مانند معماری برای ایجاد نمونه‌های اولیه و محصولات نهایی استفاده می‌شوند.
از سوی دیگر، قلم سه بعدی دستگاه‌های دستی هستند که از فناوری مشابهی استفاده می‌کنند، اما انعطاف‌پذیری و خلاقیت بیشتری را ارائه می‌دهند. آن‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا اشکال و طرح‌های مختلفی را در سه بعدی با دست ایجاد کنند. خودکارهای چاپ سه بعدی دقت کمتری در مقایسه با چاپگرهای سه بعدی دارند، اما توانایی ایجاد جزئیات پیچیده و افزودن طرح‌های کوچک و سخت به آثار هنری و طرح‌ها را دارند.
از نظر هزینه، چاپگرهای سه بعدی گرانتر هستند و علاوه بر این به نرم افزار و ابزارهای خاصی برای تعمیر و نگهداری تخصصی نیاز دارند. در حالی که قلم سه بعدی به طور کلی مقرون به صرفه‌تر و برای همه مردم در دسترس هستند. قلم‌های چاپ سه بعدی نیز قابل حمل‌تر هستند و فضای کمتری نیاز دارند و به گزینه‌ای عالی برای علاقه‌مندان و هنرمندان تبدیل می‌شوند.
مزایا قلم سه بعدی چیست؟
مزایای قلم 3D عبارتند از:
• از نظر فنی ارزان‌ترین راه برای چاپ سه بعدی است
• می‌توانید از آن برای پر کردن شکاف های موجود در مدل‌های سه بعدی استفاده کنید
• بسیار آسان برای استفاده و ایجاد مدل بدون نیاز به فایل، نرم افزار، موتور و غیره.
• برای استفاده مبتدیان و کودکان مناسب هستند.

خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 9    میانگین: 3.2/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر