آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 
آروماتراپی چیست؟

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

آروماتراپی یا رایحه درمانی چیست+ معرفی دستگاه‌های آروماتراپی
آروماتراپی یا رایحه درمانی یکی از روش‌های طب سنتی برای مقابله با مشکلات جسمی و روحی است. آروماتراپی به معنای استفاده از انواع اسانس‌های معطر در بهبود وضعیت سلامت جسم و روح افراد است. این اسانس‌ها اغلب به صورت روغن‌های معطر تهیه و تولید می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم به ماهیت آرموتراپی و معرفی دستگاه‌هایی که در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرند بپردازیم.
آروماتراپی چیست؟
آروماتراپی چیست؟
آروماتراپی همان رایحه درمانی در طب سنتی است. در این روش درمانی از رایحه عطرها برای درمان بیماری‌های جسمی و روحی استفاده می‌شود. اسانس‌های مورد استفاده در آروماتراپی در واقع عصاره‌های غلیظ گیاهی هستند. گیاهان دارای مواد شیمیایی هستند که برخی از آن‌ها در درمان بیماری‌ها تأثیرگذار هستند.
از آنجا که برای تهیه اسانس، مقدار زیادی از گیاه استفاده می‌شود و به همین دلیل اکثر این اسانس‌ها قیمت بالایی دارند. از طرف دیگر مقدار زیاد گیاه استفاده شده برای تولید اسانس باعث می‌شود که روغن‌های درمانی و اسانس‌های معطر نوعی داروی قوی محسوب شوند و به همین دلیل است که انواع اسانس‌های گیاهی در آروماتراپی استفاده می‌شوند.
مزایای آروماتراپی در درمان بیماری‌ها
همان طور که اشاره کردیم در آروماتراپی اسانس‌های یا روغن‌های مورد نظر به صورت موضعی یا استنشاقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این روش مزایای بی‌شماری دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:
• تقویت خلق و خو
• کاهش استرس و افزایش تمرکز
• بهبود خواب
• دارای خاصیت آنتی باکتریال، ضد ویروس و ضد قارچی
• کاهش اضطراب و درد
• کاهش التهابات داخلی و خارجی
• کاهش حالت تهوع
• تسکین سردرد
آروماتراپی چیست؟
مشهورترین اسانس‌های مورد استفاده در آروماتراپی
تقریبا از اسانس همه گیاهان دارویی می‌توان برای آروماتراپی استفاده کرد. اما برخی از این گیاهان شناخته شده‌تر و دارای خواص درمانی تضمین شده و مورد تأیید هستند. این گیاهان عبارتند از:
• روغن اسطوخدوس: برای کاهش درد، استرس و بهبود خواب.
• روغن درخت چای: دارای خواص ضد میکروب و ضد قارچ و بهبود آکنه و جوش
• روغن نعنا: دارای خواص ضد التهابی، ضد قارچی و ضد میکروبی، کاهش خستگی، بهبود عملکرد حافظه، تسکین درد معده و سر
• روغن اکالیپتوس: ضد احتقان بینی، ضد میکروب و التهاب، کاهش درد
• روغن پوست لیمو: کاهش افسردگی و اضطراب، کاهش درد، رفع تهوع، ضد باکتری
• روغن رزماری: تقویت مفاصل، افزایش عملکرد مغز، کاهش التهاب
• روغن رز: آرامش روانی، بهبود کیفیت خواب، درمان بی‌خوابی
• روغن کندر: افزایش حافظه، بهبود عملکرد مغز، افزایش تمرکز
یک نکته مهم درباره رایحه‌های درمانی
اگرچه آروماتراپی یا رایحه درمانی یک روش علمی و ثابت شده برای درمان بیماری‌ها است. اما باید توجه داشته باشید که برخی از رایحه‌ها ممکن است برای افرادی چون زنان باردار، زنان شیرده، کودکان، افراد دارای حساسیت‌های پوستی و تنفسی و… با خطراتی همراه باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که نوع رایحه درمانی و میزان استفاده از آن حتما توسط پزشک طب سنتی متخصص انتخاب شود. اسانس‌های درمانی در غلظت‌های مختلفی تولید می‌شوند که انتخاب کردن آن‌ها باید با در اختیار داشتن اطلاعات علمی دقیق و آگاهی صورت گیرد.
نحوه استفاده از اسانس گیاهان در رایحه درمانی
استفاده از اسانس گیاهان در رایحه درمانی عموما استنشاقی است. در این روش رایحه گیاه را به کمک دستگاه‌های خاصی در محیط پراکنده می‌کنند و استنشاق این رایحه با توجه به نوع اسانس مورد استفاده، خواص درمانی که در بخش قبل به آن اشاره کردیم را در پی خواهد داشت. انتخاب نوع رایحه باید توسط پزشک متخصص و با توجه به شرایط فردی صورت گیرد. معمولا چند قطره از عصاره درمانی گیاهی داخل دستگاه مخصوص ریخته می شود. دستگاه این اسانس را به همراه قطرات آب به صورت بخور گرم یا سرد، در هوا پراکنده کرده و استنشاق آن به افراد در بهره مندی ازمزایای آروماتراپی کمک می کند.
معرفی بهترین دستگاه‌های آروماتراپی
برای این که بتوانید از همه خواص رایحه درمانی بهره‌مند شوید نیاز است که دستگاه‌های باکیفیت بخور سرد یا گرم و دستگاه‌های مخصوص آروماتراپی در اختیار داشته باشید. شیوه استفاده از این دستگاه‌ها عموما استفاده از چند قطره روغن آروماتیک به همراه آب و استنشاق بخار آب تولید شده توسط دستگاه است. کیفیت این دستگاه نیز به اندازه کیفیت اسانس مورد استفاده باید مورد توجه قرار گیرد. در ادامه با برخی از مشهورترین دستگاه‌های رایحه درمانی آشنا خواهید شد.
دستگاه رایحه درمانی یونیک آروما (Unique Aroma)
این دستگاه دارای دمنده آلتراسونیک است که کمک می‌کند اسانس روغن گیاهی به صورت ذرات ریز به همراه آب در محیط پراکنده شود. طراحی ظاهری زیبا و امکانات ویژه‌ای چون تنظیم میزان پراکندگی، چراغ‌های رنگی، خاموش شدن خودکار و… از جمله مواردی است که در این دستگاه می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.
دستگاه بخور آروماتراپی شیائومی Xiaomi Viomi Aromatherapy Diffuser Air Humidifier
آروماتراپی چیست؟
این دستگاه با انتشار بخار آب غلیظ به همراه اسانس‌های گیاهی، باعث تسکین و آرامش اعصاب و بهره مندی از مزایای آروماتراپی می‌شود. حجم دستگاه ۲۰۰ میلی لیتر است و به طور پیوسته برای ۶ ساعت بخار آب تولید می‌کند و توانایی پخش متناوب بخار آب آروماتیک تا ۱۲ ساعت را دارا است. تنظیم تایمر، مجهز به چراغ خواب، بدون صدا و تولید شده در دو مدل نرمال و موزیکال از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.
دستگاه آروماتراپی مغناطیسی هوای اتومبیل GUILDFORD شیائومی
برای بهره مندی از رایحه درمانی در اتومبیل می‌توانید این دستگاه هوشمند از برند شیائومی را در اتومبیل خود مورد استفاده قرار دهید. به این ترتیب رایحه‌ای خوش عطر و دلپذیر در اتومبیل شما جریا می‌یابد. این دستگاه دارای طراحی ظاهری زیبا و با ابعاد مناسب و در تنوع رنگی بالا تولید شده است و یک انتخاب عالی برای کسانی است که به آروماتراپی علاقه دارند.
دستگاه رایحه درمانی Now
این دستگاه یکی از شناخته شده‌ترین دستگاه‌های آروماتراپی در دنیا است. مهمترین ویژگی‌های آن را می‌توان کیفیت بالای تولید، دوستدار محیط زیست بودن و قابلیت حمل و طراحی زیبا دانست. جنس این دستگاه از پلاستیک فشرده بوده و به نورپردازی رنگی مجهز است.
دستگاه رایحه درمانی Urpower 2nd Gen
این دستگاه نیز یکی از قوی‌ترین دستگاه‌های تولید بخار آروماتیک است. طراحی ظاهری زیبا، امکانات هوشمند و قدرتمند، قابلیت تنظیم به صورت دستی، نورپردازی، پخش رایحه قوی و قیمت مناسب از جمله ویژگی‌هایی است که برای این دستگاه می‌توان نام برد.
دستگاه آروماتراپی Asakuki 500ml
اگر به دنبال دستگاهی بزرگ و با کیفیت هستید، این دستگاه برای شما مناسب خواهد بود. این دستگاه معمولا برای مصارف خانگی و کلینکی مناسب است و ابعاد بزرگتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد. با این حال کیفیت ساخت عالی و هوشمند بودن دستگاه از جمله ویژگی‌های مثبت آن به شمار می‌رود.
دستگاه آروماتراپی Vitruvi Stone
این دستگاه یکی از مدل‌های قابل حمل، کوچک و زیبا است که دارای امکانات ویژه‌ای از جمله قابلیت نصب روی سطح‌های هموار، شکل ظاهری جذاب، کیفیت ساخت و… است.
جمع‌بندی
امروزه استفاده از روش‌های مختلف طب سنتی برای درمان بیماری‌ها و مشکلات روانی بسیار مورد توجه قرار دارد. یکی از روش‌های مورد تأیید درمانی، آروماتراپی یا رایحه درمانی است که در آن به کمک اسانس‌ها و روغن‌های گیاهی به درمان مشکلات جسمی و روحی می‌پردازند. رایحه درمانی روش‌های مختلفی دارد که شامل درمان موضعی و استنشاقی می‌شود. برای کسانی که قصد دارند از روش استنشاقی برای بهره مندی از آروماتراپی استفاده کنند، در اختیار داشتن دستگاه‌های با کیفیت و مخصوص ضروری است. ما در این مقاله ضمن معرفی تعدادی از مشهورترین اسانس‌های درمانی مورد استفاده در آروماتراپی به معرفی دستگاه‌های مناسب این روش طب سنتی نیز پرداختیم.
خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 3    میانگین: 4.3/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر