آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 
خرید میکروفن حرفه ای

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

راهنمای خرید میکروفن حرفه ای
برای ضبط‌ صدا و آواز، میکروفون وسیله‌ای است که همه چیز با آن شروع می‌شود. این یک آیتم اساسی است که صدا و شخصیت یک ساز یا اجرای آواز شخصی را به تصویر می‌کشد و آن را به شنونده منتقل می‌کند. هر سالنی به چنین دستگاه‌هایی نیاز دارد. خرید یک میکروفن حرفه ای کار بسیار پیچیده و زمان‌بری است. همچنین نیاز به دانستن نکات خاصی نیز است.
در این مقاله قصد داریم شما را با راهنمای خرید میکروفن حرفه ای آشنا کنیم و هر چه که هنگام خرید این دستگاه لازم است بدانید را شرح دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.
خرید میکروفن حرفه ای
میکروفن چیست؟
میکروفون اساسا یک مبدل است، دستگاهی که انرژی صوتی، آنچه ما به عنوان صدا می‌شناسیم، را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. این انرژی الکتریکی که تحت عنوان «سیگنال صوتی» نیز شناخته می‌شود، از طریق یک تقویت‌کننده پردازش شده سپس به بلندگوها منتقل می‌شود تا صدا را پخش کنند. بلندگوها نیز مبدل هستند؛ آن‌ها انرژی الکتریکی را به انرژی صوتی تبدیل می‌کنند، درست برعکس میکروفن. یک نکته جالب راجع به این دستگاه‌ها وجود دارد آن هم این است که بلندگوها یا حتی هدفون ها می‌توانند به عنوان میکروفون هم عمل کنند!
انواع میکروفن حرفه ای
به طور کلی سه نوع میکروفون در استودیوهای ضبط وجود دارد:
• میکروفون های دینامیک یا پویا
• میکروفون های ریبون
• میکروفون های خازنی
اغلب پرسیده می شود که آیا میکروفون های USB نوع چهارمی از میکروفن حرفه ای هستند یا خیر. میکروفون USB نوع متفاوتی از میکروفون نیست، بلکه میکروفونی است که مستقیما از طریق درگاه USB یا از طریق رابط صوتی USB به رایانه یا لپ تاپ متصل می‌شود. میکروفون‌های USB تقریبا همیشه یا دینامیک یا میکروفون‌های خازنی هستند.
میکروفن حرفه ای داینامیک یا پویا
میکروفون های دینامیک دارای سه جزء اصلی هستند؛ دیافراگم، که به عنوان غشاء شناخته می‌شود، سیم پیچ صوتی متصل به دیافراگم و آهنربایی که سیم پیچ را احاطه کرده است. صدایی که وارد میکروفون می‌شود، باعث حرکت دیافراگم و سیم پیچ متصل به آن می‌شود. آهنربایی که دور سم پیچ وجود دارد باعث ایجاد یک جریان الکتریکی می‌شود.
میکروفون های داینامیک معمولا صدا را بیشتر از سایر میکروفن ها تقویت می‌کنند، به خصوص در محدوده ۵ کیلوهرتز تا ۱۰ کیلوهرتز. در این محدوده فرکانس وضوح صدا بیشتر نیز می‌شود. همین امر توضیح می‌دهد که چرا میکروفون های پویا بین وکالیست‌ها بسیار محبوب هستند. علاوه بر این، در مقایسه با انواع دیگر میکروفون ها بسیار ارزان هستند.
خرید میکروفن حرفه ای
میکروفن حرفه ای خازنی
میکروفن خازنی بر اساس اصولی متفاوت از میکروفون پویا کار می‌کند. برای تبدیل انرژی صوتی به انرژی الکتریکی از یک کندانسور که تحت عنوان خازن نیز شناخته می‌شود، استفاده می‌کند. خازن‌های این میکروفن دارای دو صفحه است که یکی از آن‌ها مانند دیافراگم در یک میکروفون دینامیک عمل می‌کند. صدا به یکی از صفحات خازن برخورد کرده و آن را می‌لرزد و این باعث تغییر فاصله یا ظرفیت بین دو صفحه می‌شود و سیگنال الکتریکی ایجاد می‌کند.
میکروفون‌های خازنی به دلیل صدای طبیعی، شفاف، دقیق و شفاف و همچنین پخش صداهایی با فرکانس بالا با نت‌ها بالا و پایین، شناخته شده هستند. این میکروفن ها قادرند صدا را با کمترین نویز ممکن ضبط کنند. آن‌ها در ضبط سازها و صداها از فاصله دورتر نسبت به میکروفون های دینامیک بهتر عمل می‌کنند. این به شما امکان می‌دهد از هر جای اتاق که بخواهید ویدئو خود را ضبط کنید.
خرید میکروفن حرفه ای
میکروفن حرفه ای ریبون
میکروفون های ریبون در صنعت به عنوان «کلاس نخبگان» میکروفون ها شناخته می‌شوند. هنگامی که میکروفون ریبون در اوایل دهه ۱۹۳۰ معرفی شد، بالاترین وضوح و شفافیت صدا را در بین میکروفون های موجود در آن زمان ارائه داد.
میکروفون‌های ریبون تقریبا مشابه میکروفون‌های پویا عمل می‌کنند، با این تفاوت که به جای دیافراگم و سیم پیچ صدا، نواری از فویل آلومینیومی بسیار نازک در آن قرار دارد. آهنربای اطراف باعث می‌شود که این نوار آلومینیومی در پاسخ به امواج صوتی حرکت کند.
اگرچه میکروفون حرفه ای ریبون در روزهای اولیه پا گذاشتنشان به عرصه ضبط صدا بسیار رایج بودند و استودیوهای حرفه ای همچنان از آن‌ها استفاده می‌کنند، اما در استودیوهای خانگی رایج نیستند. دلیل اصلی این است که آن‌ها در مقایسه با انواع دیگر میکروفون ها بسیار گران هستند؛ همانطور که می‌دانید برای دریافت کیفیت بهتر باید پول بیشتری نیز بپردازید. میکروفون های ریبون نیز کاملا شکننده هستند. هرگز نباید به میکروفون نواری ضربه بزنید زیرا روبان آلومینیومی به راحتی آسیب می‌بیند.
خرید میکروفن حرفه ای
نکات خرید میکرفن حرفه‌ ای
تا اینجای کار با انواع میکروفن آشنا شدید. حال وقت آن رسیده تا راهنمای خرید میکرفن حرفه ای را برای شما شرح دهیم. هنگام خرید سعی کنید به نکات زیر دقت نمایید:
بودجه خود را در نظر بگیرید
بودجه میکروفون شما عامل مهمی در خرید اولین میکروفون شما است. قبل از اینکه دست به خرید میکروفن حرفه ای بزنید، بودجه خود را مشخص کنید. در ادامه میکروفن‌هایی برای انواع بودجه‌ها معرفی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند با در نظر گرفتن هزینه‌ای که می‌توانید بپردازید میکروفن مورد نظرتان را انتخاب کنید.
مشخص کنید که اغلب چه چیزی را ضبط می کنید
تصمیم بگیرید که چه چیزی را می‌خواهید ضبط کنید. باید از نقاط قوت اولین میکروفونی که به مجموعه خود اضافه می‌کنید آگاهی کامل را به دست آورید و همچنین مطمئن شوید که همه نیازهای شما را برآورده می‌کند. به عنوان مثال، اگر به دنبال ضبط سازهای آکوستیک یا ضبط ویدئو با موبایل خود هستید، میکروفون های خازنی دیافراگمی کوچک ممکن است انتخاب مناسبی باشند. این نوع میکروفن‌ها اغلب به صورت جفتی به فروش می‌رسند که به طور خاص برای ضبط استریو در نظر گرفته شده‌اند.
میکروفن را براساس سبک خواندن یا صحبت کردنتان انتخاب کنید
اگر قصد دارید با میکروفن و گوشی موبایل خود آهنگ ضبط کنید، باید به نوع میکروفن خود دقت کنید. همچنین توجه داشته باشید که سبک‌های مختلف آواز گاهی اوقات به انواع مختلفی از میکروفون نیاز دارند. متاسفانه، هیچ راهی برای توصیه میکروفون عالی برای یک خواننده خاص بدون آزمایش وجود ندارد. پس هنگام خرید سعی کنید تا حدودی میکروفن را امتحان کنید و سبک مورد علاقه خود را بیابید.
به محیط ضبط خود فکر کنید
جایی که قصد دارید در آن ویدئو یا آهنگ ضبط کنید تاثیر زیادی بر نوع میکروفونی که باید انتخاب کنید دارد. به عنوان مثال، اگر در محیطی مانند اتاقتان ضبط می‌کنید، انتخاب میکروفونی که تاثیرات صداهای ناخواسته اطراف را به حداقل برساند می‌تواند به شما کمک زیادی کند، به‌ویژه اگر در حال قصد دارید آهنگ ضبط کنید. بهترین انتخاب برای حذف یا کم رنگ‌تر کردن صدای محیط، میکروفون های داینامیک یا پویا هستند.
لیستی از بهترین میکروفن حرفه ای
بهترین میکروفن های حرفه ای بازار به شرح زیر هستند:
Sontronics Solo microphone
میکروفن سولو سونترونیک، یک میکروفن دینامیک خوب و محکم است. این میکروفن هم برای اجرای زنده و هم برای ضبط ویدئو با موبایل بسیار خوب عمل می‌کند؛ چرا که کمترین نویز را ایجاد می‌کند.
Sennheiser e 609 Silver
یک میکروفن داینامیک دیگر است که بسیار مقاوم است. همچنین به راحتی می‌توان آن را هر جای اتاق که بخواهید قرار دهید.
میکروفون NT1
یک میکروفن خازنی مقرون به صرفه است. این میکروفن دارای نویز کم، کیفیت صدای بالا و یک پایه بسیار مقاوم نیز هست که آن را برای مبتدیان و حرفه ای‌ها مناسب می‌سازد.
خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر