آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 
خرید لپ تاپ اپل

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی کامپیوترهای اپل + راهنمای خرید
برند اپل یکی از شناخته شده‌ترین برندها در تولید انواع کامپیوتر و نوت بوک محسوب می‌شود. شناخت دقیق از ویژگی‌ها امکاناتی که انواع مدل‌های مک بوک و لپ تاپ‌های برند اپل ارائه می‌کنند تنها را برای تجربه یک خرید بی‌دغدغه است. ما در این مقاله قصد داریم به برترین لپ تاپ‌های اپل بپردازیم. اگر علاقمند به خرید کامپیوتر اپل در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

راهنمای خرید کامپیوترهای اپل
امروزه داشتن یک لپ تاپ یا کامپیوتر با امکانات کافی می‌تواند در انجام بسیاری از امور کاری و شخصی کمک کننده باشد. خرید محصولات اپل همواره طرفداران خود را داشته است اما شاید بسیاری از کاربران دقیقا ندانند که در زمان خرید کامپیوترهای اپل باید به چه نکاتی توجه کنند و یا کدام یک از ویژگی‌های کامپیوتر و لپ تاپ را برای خرید رضایت بخش در نظر داشته باشند.
پردازنده
پردازنده یا CPU مهمترین قطعه در کامپیوتر محسوب می‌شود. سیستم پردازنده مغز اصلی دستگاه محسوب می‌شود و اطلاعات را از حافظه دریافت کرده، ترجمه می‌کند و محاسبات لازم را انجام می‌دهد. بدون پردازنده هیچ برنامه‌ای اجرا نمی‌شود. مهمترین عامل سرعت بالای لپ تاپ و کامپیوتر پردازنده است. محصولات اپل عموما دارای پردازنده‌های اختصاصی سری M هستند. این پردازنده‌ها سریع‌ترین نوع پردازنده در بازار محسوب می‌شوند. سرعت CPU به تعداد هسته‌های آن بستگی دارد که در لپ تاپ‌های اپل این تعداد تا ۸ عدد نیز می‌رسد.
رم یا حافظه
نکته دیگری که در خرید لپ تاپ‌های اپل باید در نظر داشته باشید نوع و مقدار رم است. هرچه حافظه رم یک لپ تاپ بیشتر باشد عملکرد آن نیز سریعتر خواهد بود. سرعت رم یا حافظه موقت از حافظه‌های دائمی بیشتر است. در لپ تاپ‌های Apple از سریع‌ترین نوع رم‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید لپ تاپ‌هایی را خریداری کنید که امکان ارتقاء رم در آن‌ها وجود داشته باشد.
پردازنده گرافیکی
این پردازنده‌ها از تعداد زیادی هسته پردازنده تشکیل می‌شود که کیفیت تصاویر دو بعدی و سه بعدی به آن بستگی دارد. هرچه تعداد هسته‌های این نوع پردازنده بیشتر باشد کیفیت تصاویر نیز بالاتر خواهد بود. اگر اهل گیمینگ باشید باید به کارت گرافیکی آن نیز توجه کنید. این قطعه نیز در سرعت و کیفیت عملکرد دستگاه تأثیرگذار است. پردازنده‌های گرافیکی مک بوک‌های اپل به صورت اختصاصی تولید می‌شوند.
حافظه داخلی
ظرفیت، سرعت و کیفیت هارد (حافظه داخلی) دستگاه از جمله مواردی است که در زمان خرید لپ تاپ‌های اپل باید به آن توجه داشته باشید. هارد قطعه‌ای است که همه اطلاعات را به صورت دائمی در خود ذخیره می‌کند. هاردهای مورد استفاده در مک بوک‌های اپل از پر سرعت‌ترین محصولات در بازار و از نوع SSD هستند.
صفحه نمایش
صفحه نمایش‌های مدل‌های مختلف لپ تاپ‌های اپل در اندازه و کیفیت‌های مختلفی ارائه می‌شوند. شناخت دقیق نوع صفحه نمایش انتخاب بهتری را برای شما به همراه دارد. نمایشگرهای IPS نسبت به LCD کیفیت، فرکانس و سرعت بالاتری دارد. همچنین نمایشگرهای TFT انرژی کمتری مصرف کرده و عمر بالاتری هم دارند.
سایزهای استاندارد و معمول نمایشگرهای لپ تاپ عبارتند از: ۱۱.۶، ۱۳.۳، ۱۴.۱، ۱۵.۶ و ۱۷.۳ اینچ که در زمان خرید با توجه به نیاز و شرایط خود باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. هرچه صفحه نمایش بزرگتر باشد مطمئنا باید هزینه بیشتری برای خرید بپردازید.
پورت و درگاه‌های ارتباطی
پورت شارژ، پورت هدفون، پورت HDMI از جمله مهمترین درگاه‌های ارتباطی در لپ تاپ‌های اپل هستند. البته به نظر می‌رسد اپل قصد دارد محصولاتی تولید کند که عاری از پورت باشند چرا که هر سال تعداد پورت‌ها در مک بوک‌های اپل کمتر و اختصاصی‌تر می‌شوند.
سیستم عامل اختصاصی
سیستم عامل در یک لپ تاپ بستر اجرای انواع نرم افزارها و سخت افزارها است. سیستم عامل لپ تاپ‌های اپل یک سیستم عامل اختصاصی به نام Mac OS است. این سیستم عامل روی انواع لپ تاپ‌های اپل نصب شده است اما باید بدانید که کار کردن با آن کاملا با ویندوز متفاوت است.
بهترین مدل‌های لپ تاپ اپل
در این بخش شما را با تعدادی از بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌های لپ تاپ‌های اپل آشنا می‌شوید. این آشنایی به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک انتخاب عالی متناسب با نیاز و بودجه خود داشته باشید.
لپ تاپ اپل مدل MacBook Pro Z۱۱C
خرید لپ تاپ اپل
این لپ تاپ از سال ۲۰۲۰ به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است. اندازه لپ تاپ ۱۳ اینچ و دارای پردازنده M۱ و سیستم عامل MacOS Big Sur است. نمایشگر این لپ تاپ ۱۳.۳ اینچ رتینا و دارای وضوح ۲۵۶۰*۱۶۰۰ پیکسل بوده و بدنه آلومینیومی دارد. این لپ تاپ نسبت به نسل‌های قبلی خود دارای سرعتی سه برابر بیشتر بوده و دارای یک فن قوی برای استفاده‌های طولانی مدت است.
از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای M۱، حافظه SSD و باتری ۵۸.۲ وات ساعتی اشاره کرد.
لپ تاپ اپل مدل MacBook Pro MWP82
خرید لپ تاپ اپل
این مدل دارای پردازنده سریع و فناوری True tone است. در این مدل شاهد طراحی نمایشگر و کیبورد جدیدتری نسبت به مدل‌های قبلی هستیم. صفحه نمایش آن از نوع QHD است و بدنه آن از جنس آلومینیوم برس خورده مات است که جلوه زیبایی دارد. این مک بوک دارای وزن ۱ کیلو ۴۰۰ گرم است و با استفاده از پوشش لاستیکی روی کلیدها از ورود ذرات ریز و گرد و غبار به سیستم جلوگیری می‌شود.
پردازنده بسیار قوی از سری Core i۵ نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر بسیار سریع‌تر است. رم دستگاه ۱۶ گیگابایت و از نوع DDR4 است و مصرف باتری را به شکل بهینه‌ای تنظیم می‌کند.
لپ تاپ ۱۶ اینچی MacBook Pro MVVK2
خرید لپ تاپ اپل
این لپ تاپ در مقایسه با مدل‌های قدیمی ت ردارای کیبورد جدید، صدای بهتر، عملکردی سریع و بهینه و صفحه نمایش بزرگتر است. به نظر می‌رسد این مدل لپ تاپ اپل برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها یک انتخاب مناسب باشد. در ساخت کیبورد آن از مکانیزم Magic Keyboard استفاده شده است که عمق حرکت یک میلی متری را به کاربر ارائه می‌کند.
پردازنده این مدل از نسل نهم اینتل با طراحی ۸ هسته و دارای پردازنده گرافیکی Radeon Pro ۵۵۰۰ M AMD و سیستم صوتی پر قدرت با ۶ اسپیکر است.
لپ تاپ اپل مدل MacBook Pro MYD92
خرید لپ تاپ اپل
این مدل را باید پرفروش‌ترین سری لپ تاپ‌های اپل دانست که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بسیار قوی و با کیفیت است. در ساخت این محصول از پردازنده Apple M۱ Chip استفاده شده است و سرعتی معادل ۲.۸ گیگاهرتز دارد. کیبورد این مدل دارای نور پس زمینه است. مجهز به بلندگوهای استریو داخلی، تکنولوژی Force touch، باتری لیتیوم پلیمر دارای ظرفیت ۵۸.۲ وات ساعتی، تاچ بار، دو پورت Type c است. این لپ تاپ با وجود امکانات عالی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد اما قیمت مناسبی دارد که آن را به یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین محصولات اپل تبدیل کرده است.
لپ تاپ مدل MacBook Air MGN73
خرید لپ تاپ اپل
اگر به دنبال یکی از محصولات اپل با قیمت مناسب هستید توصیه ما خرید این مدل است. این مدل دارای پردازنده سری M۱ حافظه رم ۸ گیگا بایت از نوع Unified، صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی، حافظه داخلی ۵۱۲ گیگا بایت از نوع SSD و دو درگاه پورت USB است. این لپ تاپ از نوع باریک و سبک بوده و یکی از پرفروش‌ترین محصولات اپل محسوب می‌شود.
جمع‌بندی
شناخت دقیق لپ تاپ‌ها و مک بوک‌های اپل این امکان را برای خریداران فراهم می‌سازد تا انتخابی مناسب با نیازها و بودجه خود داشته باشند. محصولات اپل از جمله شناخته شده‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات کامپیوتری در سراسر دنیا محسوب می‌شوند که هرساله با تغییرات پیشرفته در بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری متناسب با نیاز کاربران در سراسر دنیا توسط این کمپانی امریکایی به بازار عرضه می‌شوند. ما در این مقاله ضمن ارائه نکات مهمی برای انتخاب لپ تاپ، شما را با تعدادی از مشهورترین و پرفروش‌ترین محصولات اپل در بازار آشنا کردیم.
خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 4    میانگین: 3.8/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر