آموزش معرفی فروشگاه های آنلاین اخبار و رویداد های اخیر 
ابزار دقیق فشار

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

تجهیزات اندازه‌گیری در صنایع، انواع مختلفی دارند و هرکدام برای سنجش پارامترهایی خاص، طراحی و تولید شده‌اند. از جمله این ابزارها می‌توان به تجهیزات صنعتی اندازه‌گیری فشار اشاره کرد. در واقع اندازه‌گیری کمیت فشار، یکی از پرکاربردترین کمیت‌های اندازه‌گیری در صنایع مختلف است. از این سیستم‌های اندازه‌گیری به‌ منظور سنجش فشار سیالات در لوله‌های انتقال گاز و یا مایعات استفاده می‌کنند و یا از طریق آن‌ها به سنجش میزان فشار گاز و هوا در خطوط احتراق کوره‌های صنعتی دست می‌زنند. اندازه‌گیری فشار گاز بر روی مخازن تحت فشار از دیگر موارد کاربرد این تجهیزات است.

در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه تجهیزات صنعتی اندازه‌گیری فشار بپردازیم و برخی از این محصولات را معرفی کنیم. بنابراین اگر شما هم به‌ دنبال انتخاب مناسب‌ترین سیستم‌ها برای اندازه‌گیری فشار در واحدهای صنعتی هستید با ما همراه باشید.

انواع سیستم‌های اندازه‌گیری فشار در صنعت

به‌ طور کلی می‌توان تجهیزات صنعتی اندازه‌گیری فشار را در دو نوع اصلی جای داد که عبارتند از فشارسنج‌های دیجیتالی و فشارسنج‌های آنالوگ و عقربه‌ای. هرکدام از این تجهیزات را می‌توانید در مصارف مربوط به خود مورد استفاده قرار داده و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید.
فشارسنج‌های آنالوگ، در حقیقت با مکانیزم بوردون تیوب، دیافراگمی و بیلوز المنت کار می‌کنند و از جمله پرمصرف‌ترین و قدیمی‌ترین ابزار در صنایع برای اندازه‌گیری فشار بوده و خود دارای انواع مختلفی هستند. از جمله این تجهیزات می‌توان به فشارسنج‌های تست گیج، فشارسنج‌های عقربه‌ای و آنالوگ روغنی، خلأ، دیافراگمی و… اشاره کرد.
پیش‌ از انتخاب و خرید هر کدام از این سیستم‌ها باید رنج فشار سنج را در نظر گرفته و به قطر صفحه نمایش آن نیز توجه کنید. در این شرایط در نظر گرفتن نوع و سایز رزوه فشارسنج نیز ضرورت دارد. توجه به‌ دقت دستگاه و جنس آن نیز مهم است. در ادامه به شرح مختصر برخی از انواع تجهیزات صنعتی اندازه‌گیری فشار خواهیم پرداخت.

فشارسنج دیجیتال Digital pressure gauge

این نوع از سیستم‌های اندازه‌گیری فشار، از یک سنسور به‌ وجود آمده‌اند که حساسیت و دقت بسیار بالایی دارد. این سیستم می‌تواند با استفاده از مدار الکترونیکی خود مقدار نیروی وارد شده به سنسور را نشان دهد. این دستگاه‌ها از امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی برخوردار شده‌اند.
برای نمونه، شما می‌توانید با استفاده از فشارسنج‌های دیجیتالی به تغییر در واحدهای اندازه‌گیری دست بزنید و یا مقادیر مورد نظر خود را به‌ صورت ماکزیمم و مینیمم در حافظه داخلی دستگاه ذخیره کنید. این ابزارهای صنعتی اندازه‌گیری فشار امکان کالیبره کردن را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.
اما پیش‌ از خرید این تجهیزات باید رنج دستگاه فشارسنج را در نظر داشته باشید و به‌ دقت سیستم، نوع اتصالات و امکانات آن، از قبیل امکان ثبت مقادیر و یا امکان تبدیل واحدها توجه کافی داشته باشید تا ابزاری مناسب برای مصارف خود انتخاب و خریداری کنید.

ترانسمیتر و یا منتقل‌ کننده فشار pressure transmitter

اگر به‌ دنبال خرید سیستمی برای اندازه‌گیری فشار در واحد صنعتی خود هستید که هزینه‌ پایین‌تری داشته و انعطاف‌پذیری آن نیز قابل‌ توجه باشد می‌توانید ترانسمیترهای فشار که به آن‌ها منتقل کننده فشار نیز گفته می‌شود را در نظر بگیرید.
این سیستم‌ها در حال حاضر در انواع مختلفی طراحی‌ شده و در بازار مصرف وجود دارند. از جمله انواع این سیستم‌ها می‌توان به ترانسمیترهای مطلق و یا دیافراگمی اشاره‌ کرد و یا ترانسمیترهای ضد انفجار و اختلاف فشاری را نام برد.
این محصولات در مراقبت از محیط‌ زیست سهم و نقش بسیار مؤثری دارند. از طرف دیگر سیگنال‌های آن‌ها قابل اطمینان و بسیار سریع است. اگر قصد خرید این ابزار را دارید باید به منفی و یا مثبت بودن فشار توجه کنید و میزان دقت سیستم مورد نظر را نیز ارزیابی نمایید. به مطلق و یا نسبی بودن فشار و محدوده اندازه‌گیری هم توجه کنید و نوع خورندگی ماده را نیز در نظر بگیرید.

پرشر سوئیچ و یا کنترلر فشار pressure controller _ pressure switch

اگر قصد داشته باشند از تجهیزات صنعتی اندازه‌گیری فشار در مصارفی از قبیل کنترل، نظارت و… استفاده کنند، انواع پرشر سوئیچ‌‌ها را به کار می‌گیرند. این تجهیزات، انواع مختلفی داشته و در اشکال پرشر سوییچ دیافراگمی، ضد انفجار، پرشر سوئیچ با نمایشگر و بدون نمایشگر و… تولید شده و روانه بازار مصرف می‌گردند.
شما می‌توانید این تجهیزات را در مصارف و کاربردهای عمومی، دیگ‌های بخار و کنترل آن به کار گیرید و یا به نظارت، تنظیم و هشدار دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی با فشارهای بالا اقدام کنید. پرشر سوییچ‌ها در ساخت پمپ و بوسترهای آب‌رسانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
از طریق این تجهیزات اندازه‌گیری فشار، می‌توان به کنترل فشار روغن نیز دست زد. این تجهیزات صنعتی فشار، در لوله آب و هوا نیز به‌ کار رفته و از طریق آن‌ها به خنک کردن لوله‌ها، هوا، آب، روغن و… نیز دست می‌زنند. در ساخت تجهیزات کشاورزی و ماشین‌آلات جنگل‌داری و تجهیزات مربوط به جابه‌جایی مواد، حمل و نقل و… نیز این ابزارها را مورد استفاده قرار می‌دهند.
پیش‌ از انتخاب و خرید این سیستم‌های اندازه‌گیری فشار برای واحدهای صنعتی خود، باید به رنج کاری سیستم توجه داشته باشید و حداکثر فشار قابل تحمل این دستگاه‌ها را نیز در نظر بگیرید. توجه به نوع محل مورد استفاده نیز مهم است. همچنین باید به میزان دقت دستگاه و قابلیت تکرارپذیری آن نیز توجه داشته باشید.

دیافراگم سیل فشار pressure flood diaphragm

یکی دیگر از تجهیزات صنعتی اندازه‌گیری فشار، دیافراگم سیل فشار است. از این تجهیزات صنعتی، در صنایع مواد غذایی، دارویی، سرویس بهداشتی و… استفاده می‌کنند و یا آن‌ها را در سیستم‌های پنوماتیکی، مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند.
از جمله این موقعیت‌ها می‌توان به شرایطی اشاره کرد که هر گونه تغییرات جزئی و کوچک در فشار اهمیت دارد. با استفاده از این سیستم‌ها می‌توانید از دیگر ابزارها و تجهیزات اندازه‌گیری فشار در شرایط نامساعد حفاظت به عمل آورید. از جمله این شرایط می‌توان به دماهای بالا اشاره کرد و یا تماس با سیالات خورنده را نام برد. از طرف دیگر این تجهیزات توانایی و قابلیت بسیار بالایی در آب‌بندی دارند.
اما پیش‌ از انتخاب و خرید این تجهیزات صنعتی اندازه‌گیری فشار باید به نکاتی توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین این نکات توجه به نوع اتصال بوده و نکته دیگر در نظر گرفتن سایز و ابعاد دیافراگم است. در این شرایط باید رنج و فشار کاری را نیز در نظر بگیرید.
توجه به رنج کلاس کاری نیز ضرورت دارد. همچنین باید جنس بدنه دیافراگم سیل فشار را نیز مورد توجه قرار دهید تا تجهیزات صنعتی اندازه‌گیری فشار مناسب و متناسب با کاربرد و مصارف خود انتخاب کنید.

خدمات سایت لک لک
برای خرید کالا می توانید لینک آن را از سایت خارجی مورد نظر کپی کنید و در صفحه ثبت سفارش وب سایت لک لک قرار دهید. اگر اطلاعات تکمیلی را می دانید تکمیل کنید و گرنه گزینه “به لک لک واگذار می کنم” را انتخاب کنید تا کارشناسان لک لک اطلاعات را تکمیل کنند و استعلام قیمت به شما داده شود. سپس کافیست پرداخت ریالی را انجام دهید و لک لک به صورت یکپارچه خرید ارزی، حمل بین المللی، گمرک و مابقی موارد را انجام می دهد و کالا را درب منزل یا شرکت شما تحویل می دهد.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

اشتراک در خبرنامه بلاگ لک لک

[mc4wp_form id="305702"]

ارسال نظر